X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Invitation: Danmark vs. Rusland i FIFA


Svar
Per SPer SSkrevet 23/03-08 22:31, rettet 23/03-08 22:32 
Invitation: Danmark vs. Rusland i computerspil

Mandag den 24. marts spiller det danske landshold i computerspillet FIFA den første officielle landskamp mod Rusland. Kampen spilles i Danmarks nye Gaming School, som dermed for første gang slår dørene op for offentligheden.

Rusland har et af verdens allerstærkeste mandskaber og kampen er den sidste styrkeprøve inden sommerens kvalifikationskampe til Europamesterskaberne.

Kom og oplev kampen og atmosfæren, besøg Gaming School og få en snak med nogle af folkene bag den enorme e-sports-scene: Landsholdsspillerne, landstræneren og folkene bag Gaming School.

ALLE ER VELKOMMEN TIL AT OVERVÆRE KAMPEN

Tid: Mandag den 24. marts, kl. 13.00

Sted: Gaming School, Karen Blixens Vej 92, 1. sal, 2300 Kbh. S, telefon: 31 34 49 50

Baggrund: Danmark møder den russiske fodboldbjørn i Cyberspace

e-sport – verdens største sportsgren

Der er i dag flere børn og unge, der aktivt spiller computerspil, end der er udøvere af traditionel idræt og sport. Alene i Europa forventes 400 millioner mennesker at dyrke e-sport i 2009 og i lande som Korea er computerspil allerede blevet nationalsport - selv det kommende OL i Kina har computerspil på programmet.

I 2006 samlede e-sporten over 90 millioner tilskuere og alene i EU nåede præmiepengene op på ca. 30 mio. kr.

Intensiv træning og seriøs modstand skal give resultater

Landskampen mod Rusland afvikles i Gaming School i København og ses som det første vigtige skridt mod EM-slutrunden til august:

”Rusland har de seneste år ligget i top 3 i Europa og et godt resultat mod denne FIFA-supermagt vil være et sublimt udgangspunkt for de kommende kvalifikationskampe til EM. Vi har aldrig trænet hårdere og vi har aldrig været mere fokuserede, så det bliver interessant at se hvordan vi står i forhold til russerne,” fortæller den danske landstræner Ole Andersen.

”Det danske landshold tæller både guld- og sølvvinderen fra Danmarksmesterskaberne i FIFA, og det er spillere i international topklasse, så russerne vil helt sikkert få kamp til stregen,” slutter Ole Andersen.

Flere dyrker computerspil end traditionel sport

Landskampen er en del af den enorme e-sports-scene og potentialet er enormt, da der i dag er flere børn og unge, der aktivt spiller computerspil, end der er udøvere af traditionel idræt og sport. Alene i Europa forventes 400 millioner mennesker at dyrke e-sport i 2009 og i lande som Korea er computerspil allerede blevet nationalsport - selv det kommende OL i Kina har computerspil på programmet.

Virtuel fodbold boomer

Computerspil har efterhånden udviklet sig til en seriøs sportsgren, hvor der afholdes store nationale og internationale konkurrencer med enorm mediedækning. I 2006 kiggede over 90 millioner tilskuere med til kampene og alene i EU kunne spillerne score ca. 30 mio. kr. i præmiepenge.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JinkJinkSkrevet 24/03-08 00:47 
Jeg har været en stor fan af at eSport skulle realiseres(og er det vel stadig idag), men når jeg ser sådan noget som det her kan jeg ikke andet end græmmes over hvordan eSport udvikler sig.
Jeg kunne skrive en lang stil om hvorfor, men det vil jeg fri jer for :)

Når det bliver så mainstream som dette, forstå jeg godt hvorfor en masse synes det er latterligt. Til et åbent hus ville jeg ihvertfald ikke vælge FIFA på programmet. Hvad mon folk helst vil se, en rigtig fodboldkamp eller to nørder der prøver at simulere en fodboldkamp?
Når de så nævner landshold, landstræner og EM bliver det bare endnu værre. Det lyder stort og flot, men det er altsammen på amatør niveau. Der er ikke brug for en landstræner og svjv findes der ikke noget EM, medmindre man snakker om Extreme Master.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig