X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bionic Commando Rearmed


Svar
nerosnerosSkrevet 17/03-08 12:47 
WOW haha! Jeg er helt solgt. Glæder mig rigtig meget til at spille det her. Synes faktisk det ser sjovere ud end det nye 3d spil som også er på vej fra Capcom ;-)

Gameplay
Bashful Neophyte
114 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/08-08 12:35, rettet 14/08-08 12:36 
neros>
Internettet blev opfundet af NASA folkens ;-)

At skyde gråspurve med kanoner... Opfinde internettet bare for at kunne brokke sig over man ikke kan finde ud af at lande på månen - amatører! ;)
nerosnerosSkrevet 14/08-08 12:46 
Dark-Light>
Hvem opfandt så humor? For du trænger til en dosis ;)

Jeg ER humor himself ;-)

Nå ikke mere snak om det jeg glæder mig til at få fingrene i det iaften. Er det ude nu på PSN?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 14/08-08 12:58 
Nej - sent i aften hvis du er heldig ;)
SumezSumezSkrevet 14/08-08 14:00 
Jeg synes overhovedet ikke at kontrollen er besværligt. Det er tydeligt at udviklerne har tænkt over hvad der ville være smartest. F.eks. er der få steder hvor det er irriterende at man skal trykke fremad for at skyde ligeud, og at dette ikke gælder mens man hopper, men i forhold til hvordan man normalt bruge gribekloen, er den valgte styring klart den bedste.

Det er sandt at kontrollen er ret abstrakt (hej dRxL!), men det er netop at mestre denne, der er hele kernen i spillet.
Det ville måske være fedt hvis man bare kunne alt, men så ville det være et helt andet spil. Vent i stedet på det kommende Bionic Commando i 3D, hvis det er det, I ønsker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/08-08 14:31, rettet 14/08-08 14:36 
Sumez>
Det er sandt at kontrollen er ret abstrakt (hej dRxL!), men det er netop at mestre denne, der er hele kernen i spillet.
Det ville måske være fedt hvis man bare kunne alt, men så ville det være et helt andet spil. Vent i stedet på det kommende Bionic Commando i 3D, hvis det er det, I ønsker.

Godt Sumez jeg er fuldkommen enig i det du skriver også uden at have prøvet det endnu hehe.

@Beano: Skulle det da ikke udkomme idag på PSN? Well..! Det kommer vel nok engang så :-/
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 14/08-08 14:44 
Nej, ikke i EU i dag (pga. Sony's latterlige krav til oversættelse). Men kommer i US Store i aften og er ude på XBLA allerede... hvis du har en 360'er altså ;)
SumezSumezSkrevet 14/08-08 14:48, rettet 14/08-08 14:48 
Synes det er meget skægt at folk opfatter Bionic Commando Rearmed som værende forældet i forhold til nutidens spil.

Faktum er at jeg synes at dette måske er den mest vellykkede remake af et gammelt spil jeg har set. Grundlæggende fungerer det fuldstændig som det gamle spil, men med de helt rigtigt tweaks, der gør at spillet ikke virker sport forældet. Originalen er selvfølgelig også et genialt spil, men uanset forlægget, har dem der stod for remaken udført et hamrende storartet job! Holdt man af det gamle spil, bliver man i hvert fald IKKE skuffet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/08-08 14:52 
Jeg syntes ikke det er forældet bare fordi det er "old school" :)
jaesjaesSkrevet 14/08-08 15:26 
Dark-Light>
Nej. Det blev opfundet til at se nøgne piger via. Dette er bare en uventet side-gevinst :P

Bionic Commando Rearmed
la0sla0sSkrevet 14/08-08 15:28, rettet 14/08-08 15:40 
Jeg har prøvet demoen var ganske begejstret. Man er jo vant til at kunne hoppe, sådan generelt, jeg "savnede" den da også til at kunne hoppe op på sandsække osv., men altså det er jo en del af gameplayet, så det gør jo intet og man stopper også med at "savne" det.

Noget jeg også "savnede" det er at man ikke kan skyde skråt op osv (Contra osv). Men ok igen det er en del af designet at man skal svinge sig op, så det er nok også ok.

Men Jesus Christensen, at styre den på 360 pad'et er jo helt umuligt. Spillet føles næsten broken. At skyde (ja igen) skråt med fangarmen er forholdsvis svært synes jeg fordi controlleren sucks, og den digitale styring er jo ødelagt qua at controller også er broken generelt dér. Jeg føler dog at man sagtens kunne have gjort noget for at øge kontrollen. Altså når jeg styrer Joe så føler jeg ikke at jeg er i kontrol, men at jeg mister liv fordi der mangle responsivitet. Jaja jeg sucks sikkert også.

Til gengæld synes jeg tonen i dialogerne, grafikken og spillet som sådan virker megafedt og jeg tror at jeg skal ud og købe (eller bare gennem boxen) :D
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/08-08 15:42, rettet 14/08-08 15:44 
At skyde skråt er da standard movet: fangearmen flyver skråt bare du trykker på 'a' - næppe det sværeste move :) Man skal lige have instuderet hvordan kontrollen fungerer, men derefter er herredømmet over denne også perfekt imo.

Jeg ville aldrig drømme om at røre 360'erens d-pad, og spillet kan da heldigvis også spilles uden problemer med de analoge sticks - jeg kan ikke forstå hvis du mener at der ikke er noget respons i disse, og da specielt ikke hvis du har tænkt dig at sammenligne med SIXAXIS controllerens enorme døde zoner.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 14/08-08 15:44 
Huske vis du IKKE røre analog eller dpad skyder han ALTID skråt. Efter jeg fandt ud af blevet spil langte letter at styre (bruger analog til det)

Manglede også hop i starten, men kort efter man har styre over hans arm bliver det lidt ligemeget.

Dette spil viser devs hvordan en god remake skal laves!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
AmbyAmbySkrevet 14/08-08 16:11 
Hvis jeg ikke husker galt, så skød han også skråt som standard i det originale.

Hmm. Lyder jeg meget gammel nu? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 14/08-08 16:49 
Darknon>
Jeg mener at det er forældet gameplay at man starter med 3 liv, og 2 af dem mister man fordi kontrollen er fucked. Jeg spillede co-op med en ven, og han mistede sine liv, og så rendte jeg bare rundt alene længe, og det er der da overhovedet ikke noget sjov ved. Plus det er mega frustrerende at man ikke kan hoppe. Man føler sig låst fast til en platform. Og ja, måske kunne man ikke hoppe i det gamle, men come on. Det mangler nu, og det manglede dengang, se det i øjnene. Og hvorfor bruger man ikke sin Right-stick til at fyre sin arm afsted med, så kunne man måske ramme præcist og slippe for at være låst i 5 retninger. Hvorfor tænker dem som laver det sig ikke lidt om?

Come on, menneske. Du er tre dage ældre end mig - du har sgu da levet den gang hvor spil rent faktisk var svære.

Hvis du savner at hoppe er det fordi du har vænnet dig til at man kan det i alle spil, for det mangler bestemt ikke. Hele mekanikken i spillet er jo bygget op omkring armen og det den kan. Verden dengang så en del anderledes ud end i dag, hvor du bliver holdt i hånden allerede fra første bane af. Det er et resultat af EA-syndromet - spilleren skal ikke blive frusteret og utilfreds af varen - Gu skal vi da så!!! Spil skal være udfordrende!

Det er et remake af et spil fra 1988, så der skal absolut ikke pilles mere ved det end højest nødvendigt. En hoppefunktion havde gjort det til et helt andet spil, og det samme havde en gribearm bundet til right stick - vil du spille en fortsættelse, så vent dog til fortsættelsen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 14/08-08 16:54 
Det jeg mener er, at hans pistol kunne være fed at aime skråt med for at gøbbe folk der står ovenfor.

Men med den der fangarm-grappling ting, der synes jeg at hvis jeg kommer løbende og skal skyde den skråt så kan det være svært at ramme det punkt hvor den ikke skyder lige ud eller direkte op. Hvis man skal stoppe op konstant synes jeg saaatme det er ringe.

Jeg synes ikke analogen er præcis nok til det her spil, og har ikke erfaring med Sixaxis, til at gide eller ville diskutere om den. Aner kort sagt ikke noget om døde zoner, for jeg har spillet 10-20 min med den i mit liv.
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/08-08 17:38 
Der er ikke så meget at sige til dit udsagn når det er så subjektivt og stædigt :p

Der må være noget galt med dit joypad for min reagere prompte på de bevægelser jeg laver med det analoge stick. Jeg vil dog give dig ret i at det kan være svært at skyde skråt, når man kommer løbende, men det er så vidt jeg har forstået ud fra spilmekanikken, heller ikke meningen. Jeg fik meget ud af at løbe igennem spillets tutorial, der på fornemmeste vis forklarer og eksemplificere hvordan det er meningen spillets kontrol skal mestres.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
la0sla0sSkrevet 14/08-08 17:43 
Hehehe... jamen for fanden da. :)

Måske jeg skal prøve med et andet joypad, der er ingen som har erfaringer i at spille det med et mere arkadeagtigt 360er pad?

Jeg synes også tutorialen var fin.

Måske jeg bare skal øve mig noget mere... føler bare ikke det er helt så nemt at gøre lige hvad jeg vil, når jeg vil. :) pyt pyt
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 14/08-08 17:50 
At kunne skyde skråt ville være imod konceptet på samme måde som at hoppe.

Det er lidt forvirrende for folk, fordi de ser en mand der render rundt på platforme, og er vant til at det er anderledes. Men nu er Bionic Commando ikke en real life simulator (som om kæmpe platformspilhop nogensinde har været realistiske..)og det er gameplayet der kommer i første række! Og DET er sweet! :)


Jeg kan også anbefale at man tager igennem begge tutorials! Man lærer en del brugbare fif, og den måde guiden snakker til en er også en smule underholdende, eller om ikke andet hyggeligt og personlig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/08-08 09:40 
Sumez for president!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/08-08 09:53, rettet 15/08-08 10:01 
Ret sjovt at overhead banerne har remixet Commando tema musik :)

Sårn skulle Commando 3 have set ud!

Men super godt spil når man lige begynder at blive bedre til det. Jeg er dog stadig ringe og dør ofte, men der er fremskridt.
Kan også anbefale at gå tutorials igennem (basic og advanced) og spille challenge rooms (skal dog låses op).
Lidt ærgeligt challenge rooms har kedelig wire-frame grafik da det er enormt sjovt at spille :)
BeanoBeanoSkrevet 15/08-08 20:34, rettet 15/08-08 20:34 
Positiv overraskelse... BCR skulle komme i EU Store i aften :)

"BC Rearmed live on PAL PSN"
SonicSonicSkrevet 15/08-08 21:33 
Beano>
Ret sjovt at overhead banerne har remixet Commando tema musik :)

Sårn skulle Commando 3 have set ud!

Kunne ikke være mere enig :) Det er smukt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 15/08-08 22:26 
Det er godt nok svært, men slet ikke noget dårligt remake.
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 15/08-08 23:30 
Syntes ikke det er sindsygt svært selv, men det er dælme godt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 16/08-08 21:27 
Hmm..! Nu efter lidt mere intens gaming er jeg blevet meget bedre. SUPER SPIL!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/08-08 21:39, rettet 16/08-08 22:19 
Jeg har allerede købt det på LIVE men jeg har overvejet at købe det på PSN også...
Så fedt er det bare :) (plus PS3 controlleren er meget bedre efter min mening)

*EDIT* Ualmindelig sej trailer på gametrailers.com:
http://www.gametrailers.com/player/38442.html
jaesjaesSkrevet 16/08-08 22:32 
Er der tilføjet noget siden det originale spil? Ny spilmekanik eller nye våben fx?
HeroldHeroldSkrevet 16/08-08 22:40, rettet 16/08-08 22:40 
Jeg kan ikke huske alle våbnene, men der er klart forskel. Jeg kan ikke huske granaterne, og som noget nyt kan alle våben opgraderes. Mener også at mange af dem fungerer anderledes. Jeg husker hverken beam- eller vector-gunnen.

Samtidigt er der Challenge-banerne, som er sjove, men af og til frustrerende svære. Der er også mulighed for co-op (kun lokalt?), men det har jeg ikke haft mulighed for at lege med endnu. Jeg kan heller ikke helt huske hvordan den håndterede at man ramte en lastbil på kortet, men i denne udgave skifter spillet til top-down gameplay, a la Ikari Warrior. Alle banerne af den slags er dog stort set ens.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/08-08 22:43 
Der er ihvertfald det med at man kan have flere våben på én gang. Jeg er også ret sikker på at nogen bossfights er lavet om men det er herre lang tid siden jeg har spillet NES versionen...
jaesjaesSkrevet 16/08-08 22:46, rettet 16/08-08 22:48 
Jamen det lyder da godt. Gad nok ikke købe spillet, hvis det bare var et remake, selvom jeg ikke har spillet det gamle særligt meget. Til 1200 points skal der lidt tyngde til :)

EDIT: Sorry, det er kun 800 points. Fik nok blandet det sammen med Braid.
HeroldHeroldSkrevet 16/08-08 22:51 
Det er kort sagt samme spil, men det føles nyt pga. de små ændringer. Jeg faldt dog hurtigt ind i rytmen igen fra det gamle - mangler kun at gennemføre sidste bane nu :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/08-08 08:06 
Herold>
...men i denne udgave skifter spillet til top-down gameplay, a la Ikari Warrior.

Nej, Commando... lyt til musikken ;)

Har aldrig spillet det originale spil men så vidt jeg ved er bosserne også helt nye. Var der også de skjulte tunnel baner i det originale?

Syntes også enormt godt om spillet - meget vanedannende og svært at lægge fra sig når man begynder at få følingen med styringen. Og bosserne er sjove uden at være for svære :)
jaesjaesSkrevet 17/08-08 12:11 
Herold>
Det er kort sagt samme spil, men det føles nyt pga. de små ændringer. Jeg faldt dog hurtigt ind i rytmen igen fra det gamle...

Sgudda ikke så underligt, når du ikke kan huske en lyd fra det gamle, senile stodder. "Everything fits in my world" :D
KTCKTCSkrevet 17/08-08 13:38 
Darkbeat>
*EDIT* Ualmindelig sej trailer på gametrailers.com:
http://www.gametrailers.com/player/38442.html
Jeg havde egentlig besluttet mig for at spille originalen i stedet for at købe denne udgave, men jeg må godt nok indrømme, at den trailer sælger spillet særdeles godt. Prøv at se hvordan de har synkroniseret det viste gameplay med beatet i musikken.
Kan spillet leve op til stemningen i den trailer, eller hvordan ser det ud?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 17/08-08 13:47 
Ja det er en helt forrygende trailer!

Er der online co-op eller kun lokal?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-08 14:25 
KTC>
Kan spillet leve op til stemningen i den trailer, eller hvordan ser det ud?



Absolut. Jeg blev meget overrasket over hvordan de kører en sindsyg fed retro stil, ikke kun i gameplayet, men også i den humoristiske dialog.
sodansodanSkrevet 17/08-08 16:25 
Vagten der siger ROFL, hvorefter hans overordnede siger "Stop rolling around on the floor laughing, soldier" er go' humor.

Lækkert spil!
BeanoBeanoSkrevet 17/08-08 16:25, rettet 17/08-08 16:26 
@Wehner: Desværre kun lokalt på begge konsoller.

@KTC: Stort "ja". Men du kan jo bare downloade demoen og prøve det ;)
SumezSumezSkrevet 18/08-08 12:08 
KTC, køb det uden at tøve. :)

Enkelte perfekte tilføjelser gør at spillet føles meget mere nyt og friskt end det gamle, men beholder ALT hvad der gjorde originalen til sådan et fedt spil.
De nye bosser og lign. er helt i spillets ånd, der er tilføjet nye udfordringer og hemmelige ting, og en helt ny, lang sidstebane.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/08-08 12:20 
Nogen der har låst "Faster Than a Speeding Bullet" (parér 100 projektiler) medaljen op?

Jeg har spillet del og pareret mange projektiler (langt over 100) men undrer mig over at den stadig er låst hos mig.
nerosnerosSkrevet 18/08-08 12:31 
Har vi nævnt at det også er sjovt i multiplayer death match ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/08-08 12:40 
Er det online eller kun offline som co-op?
nerosnerosSkrevet 18/08-08 14:52 
Altså det jeg sad og hyggede mig med igår sammen med en ven var offline Death Match mod hinanden. Det var ret skægt. Ved ikke om man kan dyste hinanden online også?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-08 19:24 
T.L.O og jeg har også siddet de sidste par timer og spillet både Co-op og Deathmatch. Versus er det noget af det sjoveste jeg længe har spillet, og smadrer alt der hedder Super Smash Bros., ærgeligt at der ikke er online :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/08-08 13:57 
Har T.L.O fået 360 :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 19/08-08 14:03 
Nej, han er på besøg hos Kongen og de spillede det co-op på PS3 :)
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/08-08 14:37 
Og til den pris er det absolut i topklasse mener jeg
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/08-08 14:39 
Alf81>
Nej, han er på besøg hos Kongen og de spillede det co-op på PS3 :)

Nå ok derfor,en helt anden historie (=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
sodansodanSkrevet 19/08-08 14:50 
PS3 udgaven koster sølle 51,- i US butikken, så det burde nærmest være et obligatorisk indkøb.

Irriterende at man er tvunget til at købe 1000 MS points til ca. 90,- for at kunne købe Xbox udgaven. Man betaler lidt mere for en lidt dårligere version. Men spillet ER man nødt til at købe, uanset hvad, siden det er så godt.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/08-08 15:00 
Det er egentlig noget jeg har undret mig over i et stykke tid. Kan jeg godt købe noget på den Amerikanske PSN som vil virke på EU konsol? Eller er det også region kodet?
114 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig