X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamer-vaner


Svar
FourDFourDSkrevet 14/03-08 18:50 
Jeg tror, at vi alle har nogle vaner som gamere.
Nogle ting som vi måske helst vil undgå at nævne i forhold til vores internet alter-ego, som de Play:Right'ske know-it-alls vi er, ikke sandt? ;)
Der er ikke nødvendigvis tale om pinlige ting, men ting som vi måske ikke havde nævnt i andre sammenhængen.
Måske kan man bare ikke få nok af en enkelt mission i GTA, eller også spiller man et helt spil igennem flere gange, bare for at opleve et enkelt tempel. Måske tager man piller og spiller REZ eller har en ting med at dræbe NPCer i Halo, ja der er ingen begrænsninger.
Det er her at denne tråd kommer ind i billedet, som en slags lille selvterapeutisk post, hvor man kan dele sit spilfetish, hvis man lyster.

Jeg lægger selvfølgelig selv ud, med en lille historie om mig og Geometry Wars..

Da jeg for godt 2 måneder siden endelig anskaffede mig en Xbox 360, skulle jeg selvfølgelig også prøve Live Arcade af. Jeg havde i nogen tid kigget på netop Geometry Wars: Retro Evolved, og det var det første spil jeg downloadede.
Hurtigt blev det en favorit for mig med sin umiddelbart sparsomme grafik, men rigtig flotte lys- og farveeffekter.
Men det var først da jeg opdagede muligheden for afspille sit eget musik mens man spiller, at spillet virkeligt åbnede sig for mig.
GW:RE er PERFEKT sammen med denne Xbox funktion, fordi det netop ikke har noget typisk gamingudtryk eller påklistret historie.
Det er bare dig mod en masse geometriske former i det ydre rum.
Så det er blevet en vane, næsten en besættelse, at jeg en gang imellem sætter DJ Shadows "Endtroducing" album på, og spiller til albummet slutter, med selve spillets lyde på ca. 30%.
(Burial - Untrue er også genialt til samme formål :)
For mig er det en slags gamermeditation at skyde mig igennem horder af firkanter til lyden af afdæmpet musik, det giver en god kontrast, og sender mig til en helt anden verden. Jeg elsker de øjeblikke hvor mine tanker flyver, og min underbevidsthed bare overtager spillet, og jeg pludseligt opdager at jeg har opnået en høj score!

...Men hvad med jer? Clear your mind, fellow PlayRighters! :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 15/03-08 14:24, rettet 15/03-08 14:25 
Når jeg spiller Harvest Moon (1'eren til SNES), render jeg altid rundt og bruger "malkemaskinen" på alle pigerne i byen.... Og dyrene...

Prøv også at løfte hunden op, og gå i retning opad mod et plankeværk, der spærrer vejen for dig. :P

(og nej, jeg har ikke skumle tendenser, bare en dårlig humor)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-08 11:57 
Jeg vil ikke lige sætte navn på, men jeg har hørt om en Halo-spiller, der gik rundt i lejren med de sovende grunts og dræbte alle på nær én med bash/silent kill... når han så var sneget ud af lejren igen, tænkte han på hvordan den enlige grunt ville reagere, når den vågnede og så at alle dens venner lå døde :-)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 20/03-08 12:37 
Når jeg spiller Flight Simulator X i multiplayer...

Så skal jeg altid lige bede om lov til at "Shake the Tower" i min F18 (Får typisk et nej... men vi har jo set Top gun ik hehe)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-08 12:48 
Jeg har fået en dårlig vane i Bully. Når jeg cykler hurtigt i ræsene (tapper A-knappen) trækker jeg langsomt controlleren mere og mere vertikalt op mod hagen. Når jeg nærmest ånder ind på X-guide-knappen opdager jeg min idioti og tager controlleren ned i normal stilling igen.
ChronoChronoSkrevet 20/03-08 14:14 
Jeg tager også controlleren op under hagen, men det er når jeg skyder straffespark i fodboldspil. Det kommer fra at jeg gør det i multiplay for at undgå at min modstander kigger hvor jeg skyder, men nogle gange kommer jeg også til at gøre det selvom jeg spiller alene.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 21/03-08 09:54 
Hyakotake>
Jeg vil ikke lige sætte navn på, men jeg har hørt om en Halo-spiller, der gik rundt i lejren med de sovende grunts og dræbte alle på nær én med bash/silent kill... når han så var sneget ud af lejren igen, tænkte han på hvordan den enlige grunt ville reagere, når den vågnede og så at alle dens venner lå døde :-)

Jeg føler mig truffet :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/07-08 10:53 
Når jeg har spillet by-sandkassespil intensivt gennem længere tid (Saints Row, GTA4, Crackdown) kan jeg tage mig selv i at tænke "Novra, der kører en 'rare' bil" og "Den dér gad jeg godt have til min garage", når jeg f.eks. cykler til og fra arbejde :-)

Virkelighedens færdselregler er heldigvis mere fastbrændt på rygraden, så dem overholder jeg.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig