X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mobilt bredbånd med Bredbånd-2-GO


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 13/03-08 20:08 
Min storebror har købt Bredbånd-2-GO til sin mobil, og blev lovet af sælgere i TDC butikken, at det sagtens kan køre i Ølgod. Det kan da også bare slet ikke til den hastighed de lover som er op til 1,5 mbit/s. Hvilket slet ikke er muligt i Ølgod, da dækningen til det mobilbredbånd i Ølgod endnu ikke er helt færdigt, det kommer først senere i år. Mit spørgsmål har man ikke en fortrydelses ret på 14dage på sådan noget? Fordi ellers er han bundet i 6 månder af 299kr altså næsten 1800kr for ingenting. '
Så hvad kan man stille op?
Er der en fortrydelsesret inden for 14dage eller noget?

TDC priser på Mobil bredbånd
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 13/03-08 20:09 
Han kan hæve købet, hvis de har solgt ham det under falske forudsætninger. Jeg tror dog ikke de har lovet ham den hastighed i Ølgod.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 13/03-08 20:22 
Efter hvad jeg har forstået på min bror, havde sælger lovet ham den hastighed i Ølgod, men det bliver jo påstand mod påstand. Så den eneste løsning jeg kan se er, hvis man har fortrydelsesret på 14 dage. Er der nogen kender reglerne?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
dchangdchangSkrevet 13/03-08 20:23 
Uanset skriver de også altid op til, på den måde undgår de nok en masse sager som denne.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
solid snakesolid snakeSkrevet 13/03-08 20:28 
Ja det er klart, men nettet køre så langsomt at han ikke kan køre sin netbank, og har utroligt svært ved at åbne alm websider. Så det er virkelig dårligt. De retter det først til sommer, så det er jo bare penge ud af vinduet, med mindre man kan fortryde indenfor 14dage som jeg ikke ved om man kan?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 13/03-08 21:17 
solid snake>
Det kan da også bare slet ikke til den hastighed de lover som er op til 1,5 mbit/s.

Med din egen formulering siger du faktisk, at de holder hvad de lover. "op til 1,5 Mbit/s". Det betyder reelt bare at det højst vil køre 1,5Mbit/s.

Men mht. fortrydelsesret, så spørg dem da. Det er den nememste måde at finde ud af det på.
solid snakesolid snakeSkrevet 13/03-08 21:22 
Ja sådan forstår jeg det også, men jeg tro måske bare ikke min bror har hørt ordenligt efter da han købte det.
Jeg sagde også til ham, at han skulle undersøge det med fortrydelseretten.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 13/03-08 22:38 
Reelt så har han tegnet et abonnement, og der er ikke fortrydelsesret på, med mindre det bliver lovet fra forretningen. Internetkøb har generelt 14 dages fortrydelsesret, men det lyder som om at han har købt det hele i en butik + at det ikke gælder ved abonnementer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HolisticHolisticSkrevet 14/03-08 08:36 
Mobil selskaber har som regel også 14 dage's fortrydelses ret, både Telia, 3 og Debitel har på deres produkter, så mon ikke TDC også har.
Det kan da ihvertfald ikke skade at ringe til dem for at opsige og henvise til 14 dages returret og så se hvad de siger
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
solid snakesolid snakeSkrevet 14/03-08 09:56 
Tak for hjælpen, det vil jeg sige videre så. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
D.B.M.D.B.M.Skrevet 17/03-08 13:48 
Dette er taget fra TDC Mobils vilkår:

1.A. Fortrydelsesret for forbrugere
Hvis kunden er forbruger, kan kunden fortryde en bestilling i 14 dage efter modtagelsen af ordrebekræftelsen. Dette gælder dog ikke, hvis bestillingen er sket ved fremmøde på TDC's forretningssted eller hos forhandlere af TDC's tjenester.
Hvis kunden ved bestillingen har accepteret, at TDC begynder levering af tjenesten/tillægstjenesten inden fortrydelsesfristens udløb, ophører kundens fortrydelsesret dog allerede, når TDC påbegynder leveringen, jf. punkt 4.

Der er altså ikke 14 dages fortrydelsesret iflg. ovenstående, men hvis de i TDC Butikken har sagt til din bror at der skulle være op til 1,5 Mbit's forbindelse i Ølgod er det efter min mening solgt under falke forudsætning og han skal gå ned i butikken og tage en snak med dem om det.

Det ser iøvrigt heller ikke ud til iflg. dækningskortet at der i nærmeste fremtid kommer til at være 3G dækning i Ølgod.
HeroldHeroldSkrevet 17/03-08 13:55 
"Op til 1,5Mbit" er stort set umuligt ikke at opfylde, med mindre det slet ikke virker :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
D.B.M.D.B.M.Skrevet 18/03-08 10:46, rettet 18/03-08 10:47 
Datahastigheden afhænger af dækningssignalet i området.

GPRS = op til 40 kbit/s
3G = op til 384 kb/s
Turbo 3G = op til 1,5 mbit/s

Ovenstående er gældende for TDC Mobils net.

Så det er altså kun i områder med Turbo 3G dækning at hastigheder op til 1,5 mbit/s kan opleves.
solid snakesolid snakeSkrevet 18/03-08 12:20 
Tusind mange tak for hjælpen. Min bror vil snakke med dem idag om det. Så skal jeg nok skrive hvad der sker.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 19/03-08 11:09, rettet 19/03-08 11:09 
Min bror fik sine penge tilbage, så det er han rigtig glad for. :O) Så det betaler sig at spørger. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
D.B.M.D.B.M.Skrevet 21/03-08 18:17 
Det var godt at høre :o)
AmbyAmbySkrevet 05/08-10 20:00 
Er der nogen der kender en mobil bredbåndsløsning med lille/ingen abbonnement?
Har kun brug for det engang imellem
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 06/08-10 01:20 
Hmm, der er den her hos 3:
http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Abonnement/EazyInternetFreedom/

49 kroner om måneden (inklusiv 50MB data) og derefter 1kr per megabyte. Ingen binding og intet minimumsforbrug.

Hos Telenor kan du får den her:
http://www.telenor.dk/privat/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand_xs/

99 kroner for sticket og derefter er der intet månedligt abonnement. 10kr/MB (dog højst 25kr/dag). Eneste krav er, at du på et halvt år bruger for mindst 209kr. Men de 20 MB skulle du vel nok komme op på uden problemer :-)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/08-10 08:07 
Dark-Light>
Er der nogen der kender en mobil bredbåndsløsning med lille/ingen abbonnement?
Har kun brug for det engang imellem

jeg bruger en smartphone, og derfor også en del data.
jeg har et mobilabbonement kaldet me3g fra 3 som indholder 10gb data, fri telefoni, sms og mms til 399kr.
måske er det at overvejre.
hvis man alligevel har et mobilregning i den størrelsorden.
en "moderne" smartphone kan jo dele internet forbindelsen enten over usb eller wifi ;)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dchangdchangSkrevet 06/08-10 09:18 
Grillbiller, er du sikker på at du har fri telefoni i den pakke?

Kiggede nemlig på den da jeg fik nyt abonnement, og der stod 5 timer.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/08-10 10:05 
Det er hvis meget rigtigt med 5timers...
hvilket i bund og grund er mere end rigeligt for mig.. hehe.. selvom jeg låner telefonen ud har jeg aldrig overskredet 5timer på en månede.. og sansynlig ikke 2mdr i træk.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig