X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Morsomme RPG-kampe eller angreb


Svar
ChronoChronoSkrevet 13/03-08 19:09 
Både kampene generelt og de enkelte angreb i de RPG'er jeg lige kan komme i tanke om er sjældent morsomme. F.eks. Final Fantasy-serien - alle angreb er forholdsvist alvorlige og mere noget man forbløffes over eller imponeres af, end det er noget man griner af. Er der nogle som kan komme i tanke om noget af det jeg søger? Det behøves ikke nødvendigvis være angrebet der er morsomt i sig selv, hvis f.eks. animationen eller lyden bare gør at man griner af det.

Hvis ikke, så bare nævn dine favorit RPG-angreb også.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 13/03-08 19:39 
Måske kan 'Lords of the Realm II' liige snige sig ind...

En strategi der altid virker (dumme NPC's) er, når man angriber nogen så sørg for (foruden at have bueskytter bagerst og sværdmænd forrest) at have nogle bønder der kan lokke fjenden til sig :D
Så kommer fjenden løbende, bueskytterne tager sig af de angribende og dem der overlever får sværdet at føle....

Altid sjovt :D
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
SumezSumezSkrevet 13/03-08 20:02 
Final Fantasy 7 har da mog+chocobo/fat chocobo summon'en, og spillene plejer også at indeholde nogle joke kampe.

Lost Odyssey har især en del i Koloron landsbyen, f.eks. manden der tror han er en koloron og er gift med en, eller deres konge samt de åndssvage lyde, han laver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/03-08 20:22, rettet 13/03-08 23:39 
Ikke helt det du efterspørger, men jeg synes det bedste ved kampene i Grandia er sejrs-animationerne bagefter. Sue og det der puf-dyr laver ofte nogle komiske cheerleader-moves, som jeg synes er enormt sjove selv efter at have set dem hundredvis af gange.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GoodtimesGoodtimesSkrevet 13/03-08 22:50 
Shadow Hearts til PS2 har så vidt jeg husker en hel del komiske eller måske latterlige elementer.


En af de spilbare figurer, Margarete har et angreb, hvor hun kontakter *nogen* ved hjælp af en walkie-talkie, hvorefter der falder noget ned i hovedet på fjenden, hvis jeg husker rigtigt. Egentlig er det nok mere foruroligende end morsomt. Jeg kan i hvert fald ikke glemme det.

Vampyren "Keith" udstøder en besynderlig lyd efter nogle af sine angreb. Jeg kan ikke transskribere den som andet end "da", eller noget i den stil. Egentlig er det nok mere foruroligende end morsomt. Jeg kan i hvert fald ikke glemme det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-08 23:03 
RJK>
puf-dyr

Puffy ;) - De laver ganske rigtigt nogle ret sjove angreb. Den bedste er IMO når hun slynger dyret rundt i luften og kaster den mod fjenderne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 13/03-08 23:37 
De der små fyre med "grydehjelmene" på i Lost Odyssey, som falder over deres egne ben i introen til kampen, kan godt få mig til at trække på smilebåndet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 13/03-08 23:59 
KTC>
De der små fyre med "grydehjelmene" på i Lost Odyssey, som falder over deres egne ben i introen til kampen, kan godt få mig til at trække på smilebåndet.

Det var dem jeg snakkede om, bare vent til du finder deres landsby :P Der er virkelig nogle åndssvage kampe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 15/03-08 16:00 
Sikke lidt humor vores RPG-spil har udenfor dialogen :!

Jeg havde forventet at der ville være en del flere sjove, mindeværdige angreb. Men så er det nok ikke underligt, at jeg ikke kunne komme i tanke om nogen selv.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 15/03-08 17:27 
Jeg kan nu huske at være stødt på ret mange, kan bare ikke komme på nogen specifikt.
Er sikker på at Lunar-spillene også må have nogle stykker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 15/03-08 22:06 
Håber det her gælder. Jeg mener det er i FF8 ellers FF9, men der er nogle træer man relativt tidligt slås med. Nu ved jeg godt at den nemt stiller mig i et morsomt lys, men jesus christensen hvor de altså ligner en penis. :)

Så meget så man uden tvivl ved at det er meningen. Det morede jeg mig lidt over.

Mener det er ff8
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig