X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ville I se et TV program om computerspil


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/03-08 17:12 
Ud fra en professionel interesse, kunne jeg godt tænke mig at spørge jer P:R brugere:

Hvad skal der til for at I ville se et TV program om konsol- og computerspil?

Hvad skulle det indeholde?

Hvordan skulle det præsenteres?

Ser i GR TV eller pixel.tv?


I behøver ikke skrive lange afhandlinger, strøtanker er helt ok.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 11/03-08 17:56, rettet 11/03-08 18:03 
SeventhSun>
Hvad skal der til for at I ville se et TV program om konsol- og computerspil?

Studieværten skulle være bedre til at læse fra en teleprompter end Jason Watt :)

Hvad skulle det indeholde?

- God studievært, der ved noget om sagerne
- Masser af video i god kvalitet fra selve spillene
- Gode features (spilhistorie, hardware-gennemgang, temaer om niche-genrer)
- Dybdegående anmeldelser
- Interviews

Hvordan skulle det præsenteres?

I afslappet stil med en siddende studievært. Jævnligt gæster i studiet og klip fra events, besøg hos udviklere osv.

Ser i GR TV eller pixel.tv?

Det hænder.

EDIT: For the record, jeg så jævnligt Next Game, og Jason var nu god nok - bare ikke til det med teleprompter :)
NaieraNaieraSkrevet 11/03-08 18:18, rettet 11/03-08 18:18 
SeventhSun>
Ser i GR TV eller pixel.tv?

Nej, men jeg ser dog GameTest Magazine. Det styrer for vildt. Dér.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 11/03-08 18:21, rettet 11/03-08 18:23 
Hvis det var et seriøst og modent program ville jeg nok se det.

Hvis det var fyldt med overfriske studieværter og teenage-knægte der spiller Counter Strike og FIFA så ville jeg nok ikke.

Få fat på en afslappet Stegelman-agtig studievært der ved en masse om tingene, og suppler med en redaktion af ældre erfarne spillere som har deres spilhistorie i orden. I så fald kan både anmeldelser, korte nyheder og dybdegående features blive interessante.

Men fokuser på det som er interessant fra et spilhistorisk synspunkt. Ikke bare på hvad der er populært.

EDIT: Sendetidspunktet ville nok også have indflydelse på om jeg ser det. Om aftenen mellem 20 og 23 ville passe mig bedst.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
silverstarsilverstarSkrevet 11/03-08 18:42, rettet 11/03-08 18:43 
Helt subjektivt:
Jeg gider ikke følge et program der fokuserer på at dække de nyeste og hotteste udgivelser, og glemmer at bruge tiden på de interessante udgivelser.
Det er forholdsvis nemt at finde info om de nyeste udgivelser andre steder, og der postes desuden massive reklamekroner i de fleste store nye udgivelser, ligemeget om spillet er godt eller ej :) Personligt så jeg helst fokus ligge på kvalitets-titler og hardware (meget gerne et mix af ældre som nyere), som der ellers var en risiko for at man ville misse i malstrømmen af metervare-titler med mange penge i ryggen.
Special-features med en mere dybdegående fortælling om specifikke emner lyder også godt i mine ører.
Enig omkring de overfriske teenage-studieværter, jeg så hellere nogen med noget dybde i hvad angår baggrundsviden og reel interesse for emnet.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
tmliljatmliljaSkrevet 11/03-08 18:57 
jaes>
SeventhSun>
Hvad skal der til for at I ville se et TV program om konsol- og computerspil?

Studieværten skulle være bedre til at læse fra en teleprompter end Jason Watt :)

Hvad skulle det indeholde?

- God studievært, der ved noget om sagerne
- Masser af video i god kvalitet fra selve spillene
- Gode features (spilhistorie, hardware-gennemgang, temaer om niche-genrer)
- Dybdegående anmeldelser
- Interviews

Hvordan skulle det præsenteres?

I afslappet stil med en siddende studievært. Jævnligt gæster i studiet og klip fra events, besøg hos udviklere osv.

Ser i GR TV eller pixel.tv?

Det hænder.

EDIT: For the record, jeg så jævnligt Next Game, og Jason var nu god nok - bare ikke til det med teleprompter :)

Jeg hopper i alt væsentligt op på ryggen af jaes.

Der er dog et par ting, som jeg vil modificere en smule. For det første vil det være højst utænkeligt, at jeg sætter mig til at se et program, som indeholder for store dele af nichetemaer - dermed ikke sagt, at programmet behøver at være mainstream, men det skal alene være et nichetema på 5-10 % af sendetiden, hvis jeg skal fastholdes (afhænger selvfølgelig af, om den pågældende niche falder i mit interessefelt...)

Den anden tilføjelse, jeg har, er, at det vil være rart med større rapportager fra E3 eller lignende, samt evt. rapportager fra spil-/arcademuseer rundt om i verden.

Endelig kunne jeg godt tænke mig en større grad af involvering af seerne, end det er tilfældet i de eksisterende programmer. Fx. i form af gæsteanmeldere, spørgsmål til redaktionen eller lignende.
nerosnerosSkrevet 11/03-08 18:58, rettet 11/03-08 19:00 
Altså alt hvad der har med computerspil som vises i fjernsynet er noget jeg ville se. Desværre er der ikke andet end Trold Spejlet og MEGA respekt for den udsendelse og så DK4!

Jeg ville elske et program som anmeldte de nyeste spil i stil med Bogart som den gang anmeldte film. Ja det er der sikkert mange som ikke synes, men jeg er helt ispinde kold! Men at sådan et program ville se dagens lys er nok mere Utopi end virkelighed.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/03-08 19:02, rettet 11/03-08 19:02 
Jeg vil også meget gerne se noget dansk produceret spil-TV... så længe det er noget interessant og ikke bare opremsning af nye top 10 releases fra EA og "cut'n'paste journalistik" som Stegelmann/Troldspejlet :)
Alf81Alf81Skrevet 11/03-08 19:23 
Jeg ser ikke meget andet dansk gaming tv end GameTest, hvilket der endda heller ikke sker for ofte. Ser det nok mest for hyggens skyld og så pga ham den mørkhårede, der er al for klar på amerikansk udtale :)

Har dog været så heldig, at jeg flere gange har haft mulighed for at dyrke G4TechTv. Den kanal rummer alt lige fra professionel spiljournalistik, niche og retro til nyeste new-gen lir, FPS, gøgl og hat. Den kanal vil køre i døgndrift hos mig, hvis vi kunne tage det herhjemme i DK.
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 11/03-08 19:35 
Hvis det skal fænge mig, må sådanne udsendelser meget gerne suppleres med nogle dybdegående dokumentar-indslag, gerne om ældre perler, hvad enten det er om en maskine eller et spil :)

F.eks. skrev GR om NeoGeo sidste måned - det var grunden til jeg læste magasinet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/03-08 20:41 
Ja helt sikkert! Der mangler flere spil programmer online og på TV syntes jeg.

Der er de dér lidt kedelige personer på DK4 som laver noget spil anmeldelse program men jeg syntes nu stadig at gode gamle Jakob Stegelmand gør det bedst :)

Pixel.tv er efter min mening lige popsmart nok. Deres engelsk talende announcer lyder plat og hele den dér "Vind en date med Christina" får siden til at fremstå mere som et nummer af FHM end et spil magasin. De har ikke så mange anmeldelser oppe endnu men de virker ikke som om de er nogen der vil komme hele vejen rundt men kun holde sig til spil som Fifa, Need for Speed og Halo 3.

Gamereactor er rigtig gode. Jeg kan godt se igennem fingre med at der er så mange reklamer på deres side når man tænker på at de også har et gratis magasin at udgive. De kommer også ret bredt rundt i krogene og har interessante artikler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-08 21:17, rettet 11/03-08 21:18 
Det eneste jeg gider at se er Troldspejlet. Ikke for at se deres anmeldelser men mere for at se videoer fra spil, og så synes jeg Jacob Stegelman er en langt bedre studievært end dem de har på de andre programmer.

Egentlig har jeg kun set meget lidt af andre programmer, kun et eller to afsnit af GRTV og det brød jeg mig ikke så meget om. GameTest synes jeg heller ikke så godt om, det er alt for "poppet" og jeg bryder mig ikke om at det lyder som om det hele læses op mens der optages. Det lyder i hvert fald ikke naturligt IMO. Deres karakter givning er også helt hen i vejret. F.eks. så jeg det i går hvor et "middelgodt" spil fik 7 mens et andet spil der vidst blev omtalt som ret godt fik 8. Måske klamrer jeg mig bare for meget til P:Rs skala hvor 5 er middel, 1 er lort og 10 er guld? Der burde være en større forskel.

Jeg ser så godt som aldrig DK4 så det at man frit kan hente alle anmeldelserne fra gametest.dk er bestemt et plus. Men så kunne jeg vel ligeså godt bruge tide på at hente GameSpots video reviews som jeg sikkert ville synes bedre om.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/03-08 21:34 
Bare der er noget jap 2d i, både nyt og gammelt.
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 11/03-08 21:38, rettet 11/03-08 21:39 
Jeg går ind for et smagsdommer panel ;-) Ikke noget ligegyldigt ungt poplort a la MTV.
Bashful Neophyte
MrCaseMrCaseSkrevet 11/03-08 21:56 
Jeg synes også helt bestemt at tiden må være inde for et seriøst spil-program. A la 'musikprogrammet', 'smagsdommerne', 'liga' og den slags. Noget der tager tingene lidt seriøst, og ikke 'boogie'.

Sikkert, der er kun et meget lille publikum, men det ville være et alternativ til hvad man ellers lige så godt kan finde på internettet.
Have you considered sucking less?
WehnerWehnerSkrevet 11/03-08 22:00 
Jeg ville helt klart have set det for nogle år siden, men i dag ville jeg snarere tænke på at lave et selv i stedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 12/03-08 08:16 
Jeg synes også udgangspunktet med Smagsdommerne og Musikprogrammet er meget mere interessant. Hvis man bare vil have anmeldt et spil, er det bare at slå det op på Gamespot, og det er alligevel begrænset hvor meget man kan nå på et programs løbetid. Så hellere åbne for nogle interessante diskussioner om spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HolisticHolisticSkrevet 12/03-08 09:43 
Icons fra G4tv... i den stil ville være perfekt, det er den bedste serie omkring spil jeg har set og nok også kommer til at se, hele måden serien er bygget op på rammer lige i øjet IMO.
Hvis et dansk program kunne bygges ala det samme, og have den samme seriøsitet ville det være perfekt.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/03-08 10:49 
Hmm.. som Troldspejlet + DK4 Gamezone tv minus Japanske MANGA, Rollespil tema og ungdomsbøger...
Og fokus væk fra at det "Kun" er et børnepublikum der ser programmer om spil.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SephirothSephirothSkrevet 12/03-08 11:37 
I siger bare til, hvis I mangler en vært på et-eller-andet ;) Sephiroth er klar!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig