X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til at finde nye sci fi film


Svar
HolisticHolisticSkrevet 10/03-08 22:43, rettet 10/03-08 23:09 
Jeg trænger virkelig til noget nyt sci-fi, synes jeg har set alt hvad der er værd at se efterhånden.
Det skal helst være lidt gritty, post apocalyptisk.. dvs. ting som Star Wars i den genre ikke har den store interesse, jeg har lavet en liste over de dvd’er jeg ejer og det er generelt den stil jeg leder efter, specielt ala Blood of Heroes, Blade Runner og Split Second… Der må være nogle gode titler jeg har overset som jeg tænkte nogen af jer kunne komme på, næsten alt er velkomment bare det er godt.

Det behøver langt fra være nye film, bare det er godt, og ikke super super B-film :)

Blade Runner
Outland
Aliens (hele serien)
Robocop
Split Second
The Running Man
The Abyss
Total Recall
Logan’s Run
Westworld
Dark City
Blood Of Heroes
Screamers
Cherry 2000
Space odyssey 2001
Escape From N.Y
Escape From L.A
RollerBall
The Postman
planet of the apes (de originale og den nye)
WaterWorld
Close encounter
Soldier
Johnny Mnemonic
Cyborg
Fortress
Wedlock
Demolition Man
Judge Dredd
Mad Max (1,2 og 3)
Starship Troopers
Terminator 1-2
Chronicles of Riddick
Pitch Black
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
la0sla0sSkrevet 10/03-08 22:54, rettet 10/03-08 22:54 
Code 46 med Tim Robbins er en ganske fin og rolig scifi film, måske lidt for slow, og heller ikke hel post-apokalyptisk men værd at se.

Impostor er også sådan ok, og passer nok bedst til dine kriterier.

Serenity er der mange her på boardet der elsker. Den er også cool, men mere Star Wars-agtig og dog rigtig fed under alle omstændigheder.

Der er også de to Riddick film forresten.
Hvad sker der?
HolisticHolisticSkrevet 10/03-08 22:56 
Hov ja Riddick filmene glemte jeg da, de er nu oss ganske fornuftige
de andre bliver lige luret op på :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 10/03-08 23:02 
Jeg går i tænke box og skal nok komme med et par titler ;-) Nu da du skriver Mad Max er det så hele serien? Hvis ikke kan jeg lige på stedet anbefalde Mad Max 2 også.
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 10/03-08 23:09 
Det er hele serien, specielt 2'eren :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
Per SPer SSkrevet 10/03-08 23:44, rettet 10/03-08 23:49 
Strange Days (1995)
The Time Machine (2002)
The Fifth Element (1997)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 10/03-08 23:47, rettet 10/03-08 23:48 
Sunshine (2007)
Solaris (1972)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 10/03-08 23:50 
Solaris er godt eksistentielt valg, men er det ikke at skyde over målet? ;)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 10/03-08 23:51 
Jeg forholdte mig mest til, at Rumrejsen 2001 var på listen i første indlæg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 10/03-08 23:51, rettet 11/03-08 01:01 
Silent Running (1972)
A Boy and his Dog (1975)
The Andromeda Strain (1971)
The Arrival (1996)
Casshern (2004)
The Returner (2002)
Natural City (2003)
Children of Men (2006)
V for Vendetta (2005)
Class of 1999 (1990)
The Core (2003)
Death Machine (1995)
Doom (2005)
Event Horizon (1997)
Immortal (2004)
Le Dernier Combat/The Last Battle (1983)
Minority Report (2002)
1984
THX 1138 (1971)
The Omega Man (1971)
The Puppet Masters (1994)
Wonderful Days (2003)
Soylent Green (1973)
Threads (1984)
Equilibrium (2002)

Hvis Rumrejsen 2001 skal med, så kan man også tage Solaris med. ;)

- men så er han advaret..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 11/03-08 01:56, rettet 11/03-08 02:56 
Jeg har det sjovt nok lidt på samme måde i øjeblikket - jeg er ved at have set det meste af det sci-fi, jeg gider at se. Jeg har endda taget mig i at gå en halv karakter ned, når jeg sætter søgekriterierne på IMDb eller lignende ;)

Anyway, der er mange fede sci-fi-serier, og du kan eventuelt vende blikket den vej for inpiration.

Lidt filmforslag:

Æon Flux - en del bedre end hvad man måske skulle tro IMO
6th Day - ok semi-lam popcorn-film
Gattaca
Timecop - igen en ok semi-lam popcorn-film :)
I, Robot - faktisk ret fed
Paycheck
Cypher

Og nogle af dem, jeg har på min to-watch-liste (måske ikke alle super gritty, jeg kan ikke huske forlægget for dem alle):

Bis ans Ende der Welt / Until the End of the World
G.O.R.A.
Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution
Time After Time
Metropolis
Save The Green Planet! / Jigureul jikyeora!
TheDukeTheDukeSkrevet 11/03-08 07:39 
Blood of Heroes: http://www.imdb.com/title/tt0094764/

Super B-film med Rutger Hauer, men den har bestemt det Mad Max vibe du efterlyser.

Hele Masters of Horror kan anbefales generelt, men Dance of the Dead: http://www.imdb.com/title/tt0643102/ er den eneste der er sci-fi/post-apoc. svjh.
nerosnerosSkrevet 11/03-08 08:27, rettet 11/03-08 09:38 
Masters of Horror! Det er da ikke Sci-fi?

Ellers kan jeg komme med:

Starman, super fed kult film med Jeff Bridges fra 1984

Tron :-)

They Live, solbrillerne ;-)

Alle Star Trek film, siger vist sig selv, men ikke alle er til den salgs.

Brazil, Flot sci-fi film

Dune, David Lynch

A Clockwork Orange, Stanley Kubrick. Alle har nok hørt om den, men hvis man ikke har set den så kom igang.

Life Force, B agtig sci-fi gyser med vampyrer. Sci-fi horror om man vil ;-)

Predator, en af mine favoritter, men de fleste har vel set den.

Mere senere ;-)
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 11/03-08 10:36 
neros>
Masters of Horror! Det er da ikke Sci-fi?

Generelt, nej. Men Tobe Hoopers bidrag (Dance of the Dead) er faktiskt både sci-fi , post-apokalyptisk og horror på en gang.
nerosnerosSkrevet 11/03-08 11:06 
Det er nu også en fin genre ;-)
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 11/03-08 11:47 
Hehe, jeg vidste jeg ku regne med jer :)
en del af de film i har nævnt har jeg enten til at ligge eller har set (fik dem bare ikke med på listen :) ), så jeg er nok ved at ha set det meste af det der er værd at se, men de film jeg er nået frem til munder ud i:

Solaris
Dune
Starman
Sunshine
Impostor
Threads
og Brazil

Det er dem jeg vil få fat i i første omgang
tænkte på Serenity, men har forstået det sådan lidt at man næsten skal ha set Firefly inden man giver sig i kast med den?

Og Duke, Blood of Heroes er på listen ;) det var den første vhs film jeg selv købte, og den blev skiftet ud med en dvd senere :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 11/03-08 12:17, rettet 11/03-08 12:18 
Holistic>
Det er dem jeg vil få fat i i første omgang
tænkte på Serenity, men har forstået det sådan lidt at man næsten skal ha set Firefly inden man giver sig i kast med den?

Jeg havde ikke set Firefly og kunne nu sagtens følge med i Serenity som jeg synes er en fin Sci-fi film. Chiwetel Ejiofor gør det rigtig godt som bad guy. Jeg har stor tiltro til at han vil komme langt i sin skuespiller carrier.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/03-08 12:19 
Det bliver nok ikke mere postapokalyptisk og gritty end:

Hardware (men den er måske svær at få fat i)
TheDukeTheDukeSkrevet 11/03-08 12:39, rettet 11/03-08 12:39 
Holistic>
Og Duke, Blood of Heroes er på listen ;) det var den første vhs film jeg selv købte, og den blev skiftet ud med en dvd senere :)

Ah, det er den jo også. Jeg må have ignoreret den fordi jeg stadig tænker på den film som "Sallows Helte", eller "Salute of the Jugger".

Jeg så faktisk endnu en sci-fi-post-apoc film her for et par timer siden.
Det var Steel Dawn med Patrick Swayze, og den kan jeg så varmt anbefale dig IKKE at se ;)
fumfumSkrevet 11/03-08 12:45 
Jeg har en stor svaghed for I.A.
Så hermed anbefalet.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
nerosnerosSkrevet 11/03-08 12:50, rettet 11/03-08 13:06 
Wow dejligt med den her tråd! Har nu lige fundet et par film som jeg ikke har set i meget lang tid.

Enemy Mine: Faktisk er dette en rigtig god film. Lidt Robinson Cruse agtig på en øde planet med Dennis Quaid i hovedrollen. Dog har den en lidt urealistisk slutning set ud fra selve handlingen. Men jeg har mange barndoms minder fra denne her :-)

The Arrival
Screamers
THX 1138
Tremors

..også anbefalesværdige!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 11/03-08 13:02 
Miniserien Taken bør også anbefales, synes jeg. Den har den måske bedste kvindelige skurk nogensinde :)
CoreCoreSkrevet 11/03-08 14:04, rettet 11/03-08 14:06 
Jeg syntes at The Returner er superfed (af hvad der ikke allerede har været nævnt), og Ressurection Of The Little Match Girl er også meget skæg (især for en gamer) ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HolisticHolisticSkrevet 11/03-08 14:16 
neros>
Enemy Mine: Men jeg har mange barndoms minder fra denne her :-)

Hehe... ja den har jeg også barndoms minder fra ;) havde chancen for at se den for et par måneder siden, tiden har ikke været så god ved den, jeg var dybt skuffet og den var slet slet ikke som jeg huskede den

Arrival, Screamers og Tremors er oss i samlingen :)

Jeg vil sige at generelt er det jo nok mest 80'er sci-fi film jeg er til, det er altså bare den bedste periode når vi snakker virkelig beskidte sci fi movies
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 11/03-08 14:21 
Så har vi helt sikkert samme smag :-)

Det med Enemy Mine er jeg da skuffet over at hører, men du har sikkert ret. Så lige en trailer med den på youtube og blev lidt i tvivl om hvor god den egentlig var, men sådan er det tit med gamle barndoms film ;-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 11/03-08 14:23 
Heroic Trio 1 & 2.

En beskidt og atomhærget fremtidsvision, der tilmed er direkte morsom.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
happyEDhappyEDSkrevet 11/03-08 14:49 
Super mario bros the movie :D
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CoreCoreSkrevet 11/03-08 15:33 
Nemesis sgu da!

DEN må være lige hvad du mener ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PlaykidPlaykidSkrevet 12/03-08 23:47 
Jeg tror jeg måske har set 2-3 film ud fra den liste du giver :)
Vil også selv anbefale Tremors, 2'eren og 3 er også udemærket.

Men Back to the Future filmene synes jeg helt klart skal ses, de er i hvert fald nogle af de film jeg synes ligger i toppen af genren :)
Spiller nu: Halo 3
HolisticHolisticSkrevet 13/03-08 08:48 
Har bestilt en stak af de film jeg ikke havde set, Nemesis og Hardware(reg 1) fandt jeg nede i Stereo Studio... Gritty det er de ihvertfald, om de er gode kan diskuteres men de var dybt underholdene og levede op til kriterierne :)

Film som Star Wars, Back To the future osv. i den dur, jeg har set dem 1000 gange, derfor er de ikke på listen ;)
Tremors ligeledes, men de er nu sjove, dog er jeg mest til 1'eren og 2'eren.
Med hensyn til Super Mario Bros, så er den nu altså meget griner for det den er, bare man lader være med at tænke over at det er SMB :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/03-08 09:42, rettet 13/03-08 09:54 
Holistic>
Har bestilt en stak af de film jeg ikke havde set, Nemesis og Hardware(reg 1) fandt jeg nede i Stereo Studio...

WTF????? Nemesis og Hardware region 1??? De har været ude af tryk i flere år... hvordan kan du så bare vade ind i SS og grabse dem? Gimme! Gimme! Jeg vil også have!

EDIT: Forresten, det kan da ikke passe at det er R1. De må jo ikke sælges i Danmark i butikkerne...
nerosnerosSkrevet 13/03-08 11:56, rettet 13/03-08 12:25 
Nemesis har jeg da set mange steder ude i butikkerne. Kender den ihvartfald for det cover der, men jeg har sgu aldrig set den. Jeg har forsøgt at finde en trailer på Youtube, men havde ikke held med det. Er der ikke en som måske kan hive en trailer frem med den?

Edit: nevermind jeg fandt en trailer her:

Er du så færdig den skal jeg se. Det er jo en skandale jeg ikke har set den endnu.

Hardware ser jo endnu federe ud :-)

Nemesis
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 13/03-08 12:12, rettet 13/03-08 12:26 
Hardware var reg 1, nemesis reg 2
Vores stereo stuido (Holstebro) har i læssevis af gamle scifi film og alt mulig andet i både region 1 og 2, samlede en stak horror, splatter og B-film op også i samme omgang, og lidt andet Sci-fi (starship Troopers 2, Saturn 3 og Fantastic Voyage)
Tror det er fra når de bestiller film hjem folk ikke afhenter?
Det var også dernede jeg fandt Split Second (det var oss Reg 1)i sin tid, og mens jeg var dernede fik jeg bestilt Blade Runner Ultimate Edition i tin box

Nu hvor jeg har set Nemesis er jeg egentlig oss forundret over at jeg ikke har set den før, den holder altså :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
XiwanaXiwanaSkrevet 13/03-08 21:05, rettet 13/03-08 21:11 
En anden sci-fi-film, der kan anbefales, er den danske film "Skyggen" med Lars Bom. Ganske cheesy og med en del år på bagen, men husker den faktisk som ganske underholdende.

Derudover kan følgende film anbefales:
-Chronicles of Riddick: Dark Fury
-Dark Star af Carpenter
[inspirational quote here]
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 13/03-08 21:27 
Demolition Man (1993)
http://imdb.com/title/tt0106697/

Future beware, Stallone can... knit?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Alf81Alf81Skrevet 29/03-08 13:31 
Howard the Duck starter lige nu på TV2 Film!
Ting om dét og pis.
la0sla0sSkrevet 29/03-08 13:51 
Og hvor er det trippet at se den igen :)
Hvad sker der?
Alf81Alf81Skrevet 29/03-08 13:54 
MEGET!
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/03-08 14:03 
Virtuosity:

Ikke nogen overdrevet god film, på trods af stjerner som Russell Crowe og Denzel Washington, men jeg trippede rimelig meget over hele nanorobothalløjet, da jeg så den første gang :)

Virtuosity
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 29/03-08 15:56 
Alf81>
Howard the Duck starter lige nu på TV2 Film!

En film jeg så på en færge på vej til færøerne da jeg var kun 8 år gammel. Satme lang tid siden nu. Et gensyn med den film vækker gode minder. Husker de sidste scener med the Dark Overlord haha! En fæl gut fra det ydre rum i stopmotion :-)

George Lukas er meget flov over denne film. Den findes vist ikke engang på dvd..?
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 29/03-08 16:16 
Howard The Duck er lige blevet genudgivet uncut på DVD. Filmen har i mange år været trimmet og censureret enkelte steder.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/03-08 19:54 
Ja, især den scene hvor Howard giver Lea Thompson næbbet helt til næseborene er sjældent set... nå, foregik det bare i mit hoved eller hvad? (Undskyld til alle dem, jeg har ødelagt HtD for for evigt!) :-D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig