X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Defekt ps3


Svar
ViolatorViolatorSkrevet 10/03-08 22:07 
Min kærestes brors ps3 gik i stykker for over en måned siden, og derfor indleverede han den til forretningen, i dette tilfælde EBgames. I dag ringer han så, og spørger hvor hans maskine bliver af, hvor til han får at vide at der kan gå op til 3 mdr. før den kommer tilbage fra rep. Nu har jeg efterhånden været møllen igennem tusindvis af gange med min xbox360, og selvom servicen til tider har været stinkende ringe, så har jeg trods alt aldrig ventet 3 mdr. på at få den tilbage fra rep. Så nu vil jeg bare lige høre om der er nogen der har noget erfaring med defekte ps3'er :)
HeroldHeroldSkrevet 10/03-08 22:35 
Tre måneder kan vist godt betragtes som værende urimeligt. Tjek op på købeloven - fejlen skal udbedres inden for rimelig tid, ellers kan han vist hæve købet og få pengene igen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PapandPapandSkrevet 10/03-08 22:51 
Nordisk Film kan efter sigende ikke skaffe 60 GB inden for rimelig tid. Jeg har haft flere kunder i den situation. Problemet er bare, at det bliver umuligt at opdrive en 60 GB, hvis man springer fra og tager sine penge igen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 11/03-08 09:00 
Helt rigtigt...

Der er tre muligheder som Nordisk Film tilbyder i denne noget utilfredsstillende situation:

1. Vent tiden ud, og få en ny 60gb maskine og vælg et gratis NFI spil som tak for din tålmodighed.

2. Få maskinen ombyttet til en 40 GB og vælg tre gratis NFI spil.

3. Få maskinen sendt retur, og så får forhandleren krediteret maskinen, og kunden får købeprisen refunderet.

Det er de muligheder vi tilbyder kunderne i EB Games, og jeg tror de gælder ved alle forhandlere.

Det er super træls at sætte kunderne i den situation, som forhandler, og det er noget af en ridse i lakken på Nordisk Films service.

Mit råd til alle der har en til rep: Gør op med jer selv, om i har brug for PS2 kompatibiliteten og de ekstra memorycard læsere, og hvis bare den mindste smule syntes i har, så wait it out. Er surt at fortryde senere.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
ViolatorViolatorSkrevet 11/03-08 09:11 
Problemet i denne sag er bare at det er en 40 gb ps3, som er sendt til rep. Derfor kan undskyldningen med 60 gb ikke bruges til noget :)
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 11/03-08 20:58, rettet 11/03-08 20:58 
Hmmm, har ikke fået at vide at der skulle være problemer med 40 gb versionerne. Reperationsperioden har været lidt længere på det sidste ved Nordisk Film på PS2 og PS3 40 gb, ca. en måneds tid, men netop 40 gb skulle de gerne have på lager. Tror du medarbejderen bare har været for hurtig til at svare (da de 60 gb fylder en del i vores bevidsthed)? Evt. hør om butikken ikke vil være så venlig at ringe og høre på maskinen?
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
ViolatorViolatorSkrevet 11/03-08 21:00 
Det er fikset - han har afhentet en spritny maskine i dag. Det viste sig at Nordisk havde lavet en gevaldig brøler - hvordan og hvorledes ved jeg ikke, men det er også ligemeget nu..

Tak for hjælpen :)
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 12/03-08 10:01 
Det er ikke første gang desværre. Har før været ude for de "ikke kunne finde maskinen på deres lager" eller at den blev sendt til en anden butik (fx hvis det er en anden butik den er købt i, som der står på kvitteringen, end den butik den bliver indleveret i).

Bare godt han har fået den igen i hvert fald!
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/04-08 00:26, rettet 11/04-08 00:26 
Jeg har flere gange oplevet at min PS3 ikke kan klare et spil der kører meget på HDD og downloads på samme tid - Nogle gange går den i sort og jeg må "Hard boote" dyret (sluk på selve konsollen).

Jeg vil gerne skifte min harddisk, men er bange for den dør og har derfor en masse spørgsmål:

1. Hvad sker der med mine konti (PSN ID)? Hvor og hvordan kan jeg gemme dem ved en evt. reperation?

2. Hvordan formaterer jeg den 40GB der sad i maskinen fra fødslen, så den kan sættes tilbage i konsollen i tilfælde af den skal en tur på værksted?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 11/04-08 06:18 
1) Brugerkonti (inkl. PSN) gemmes ikke på HDD så dem behøver du ikke tage backup af. Jeg går dog udfra du tager backup (findes i Settings) af til ekstern HDD (eller memory stick) og laver restore til den nye HDD for at beholde save games og diverse downloads?
Du kan dog godt downloade dine indkøbte PSN spil igen uden at købe, men nemmere på denne måde hvis man har muligheden.

2) Brug PS3'ens indbyggede format mulighed under Settings.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/04-08 12:50, rettet 11/04-08 13:10 
Tak Beano :-)

Har du sat en større HDD i? I så fald hvilken? Jeg kan jo pludselig se næsten alle spil æde 2-5GB og så er 40 ikke meget.

kan den her bruges?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 13/04-08 21:11 
Nej - jeg bruger stadig 60GB disken men har rodet med Unix installation på PS3 hvor man også bruger backup/restore og formatering :)

Overvejer dog at opgradere på et tidspunkt, men ikke noget jeg har aktuelle planer om da jeg bare sletter Game Data når jeg ikke spiller et bestemt spil længere.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig