X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oversete konsoller


Svar
XsaneXsaneSkrevet 09/03-08 17:30 
Jeg overvejer og købe en konsol jeg aldrig har prøvet, men hvilken.
Jeg har spillet på alle Nintendo maskinerne, og N64 og Wii står mit hjerte nær :-) Jeg spiller også Xbox og 360 så dem kender jeg.

Jeg køber snart en PS2 for og prøve God of War og Shadow of the Colossus. Er der andre, must have titler?

Dreamcast? og hvilken spil skal man købe.
Saturn?
andre??
JuggernautJuggernautSkrevet 09/03-08 17:32 
PC Engine.
Neo Geo AES.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
MIKA-LMIKA-LSkrevet 09/03-08 17:44 
Et rigtigt godt sted at starte ville være vores Info sektion.

Her kan du kaste et blik over eksempelvis Segas Dreamcast, hvor du finder både en beskrivelse og en liste over de bedste spil.

De bedste spil kan du naturligvis også finde direkte i Vurder, hvor du maskine for maskine kan se hvilke spil der rangerer højest blandt anmeldere og P:Rs brugere.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
JAAJAASkrevet 09/03-08 18:26, rettet 09/03-08 18:32 
Tja, ud fra dit indlæg at se er den mest oversete konsol i dit tilfælde 100% sikkert den originale PlayStation. Se at få fat i en. Du er gået glip af måske det bedste spilbibliotek nogensinde. Du kan selvfølgelig bare spille dem på din PS2, som ville være mit valg nummer 2. De to maskiner har nok gode spil til at holde dig kørende de næste 5-7 år. Til den tid kan så du lave en ny tråd med samme spørgsmål :)

Du spørger, om der er andre must have titler til PS2, end de to nævnte spil. Der er nok 50+. Det samme til PlayStation. Gå eventuelt til Gamerankings og begynd at læse anmeldelser til de 50 højest rangerede spil for begge maskiner.
silverstarsilverstarSkrevet 09/03-08 19:12 
Det ser ud til at du har en hel del til gode på Sega-fronten.

Maskiner som Megadrive, Saturn og Dreamcast har et hav af fede titler.

Som tidligere nævnt kan du bruge P:Rs vurderingssystem til at få øje på de lækre titler, gå ind på:
http://www.playright.dk/vurderstats1.php

Klik på den platform (f.eks. Megadrive), som du vil kigge på og du får en sorteret liste over de spil, der er vurderet til maskinen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 09/03-08 20:12, rettet 09/03-08 20:21 
Saturn skal man have! Husk at købe en ntsc maskine. Noget jeg burde have gjort for lang tid siden, men nu har jeg den.

Ellers kan jeg tilføje en Atari Jaguar og Amiga CD32, men her skal det lige siges, at vi her befinder os på yderkanten af alternative maskiner. Jaguaren har måske ikke så mange gode titler men de få gode spil som følger med systemet er fantastiske. f.eks Tempest 2000 og Alien VS Predator. Amiga CD'en kan mange ting og har gode spil :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-08 20:40 
Jeg kan kun tilslutte mig Saturnen! Ligemeget hvor mange titler du hiver hjem dukker der altid noget helt fantastisk frem. Få fat i enten en japansk eller en moddet PAL maskine der kan det hele, for det er i den japanske region guldet er at finde. Jeg stopper ikke med at samle før jeg har alle spil til maskinen evar.

Det samme gælder egentlig også for Dreamcast og MegaDrive, så bare hiv noget SEGA hjem så er du godt kørende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 09/03-08 20:41 
Jeg vil anbefale dig Megadrive. Der er en masse fede spil til det system, og de er til at betale stadigvæk.

Du kan også med div. ekstraudstyr få den til at køre Master System, Mega CD og 32X spil.
NaieraNaieraSkrevet 09/03-08 21:44 
Altså, hvis man aldrig har spillet PSX, så er det uden tvivl den maskine, der findes mest guld til! Med en PSTwo slår man så to fluer med ét smæk, og får adgang til så meget guld, at der nærmest er nok til mere end ét liv. Saturn, Dreamcast og lignende er ustyrligt fede konsoller, men antallet af super-kvalitets-titler kommer ikke op på siden af det der findes til PlayStation.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 09/03-08 22:22 
Det kommer vist an på hvad man er til ;-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 09/03-08 22:32 
Jeg kan ikke se hvad du mener med dét. I hvilke genrer er det du mener, at de to PlayStations ikke slår til?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 09/03-08 22:52 
FPS jo i hvert fald.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 09/03-08 22:58, rettet 09/03-08 23:23 
Sammen med FPS kan også nævnes platformsspil/sidescrollers. 2 af mine favoritgenrer, selv om jeg er ved at blive lidt træt af den ene.

Nu bliver titler som Umihara Kawase Shun, Chippoke Ralph no Daibouken, Fuuun Gokuu Ninjin, Hermie Hopperhead, Silhouette Mirage, Half-Life, Timesplitters og hvad de ellers hedder, sikkert snart nævnt som forsvar, men jeg mener ikke, at der er nok af høj kvalitet til at påstå, at maskinerne er stærke på det område.

Der er i hvertfald maskiner jeg hellere vil have til at dække de to genrer ind.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 09/03-08 23:27, rettet 09/03-08 23:27 
Ja, jeg foretrækker også mine FPS'er på SNES og sidescrollers på Xbox. Så er man dækket helt ind.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 09/03-08 23:43 
Åh lol, Rune.

Der er selvfølgelig ikke nogen tvivl om, at de to maskiner er rigtig gode i mange genrer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 09/03-08 23:44 
Tak. Også rart at høre, at du er blevet træt af FPS'er ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/03-08 23:54, rettet 09/03-08 23:55 
Jaguaren er et godt valg hvis man vil have nogen gode "anti-spil". Den kom omkring det tidspunkt hvor multimedia bølgen var på sit højeste og alle spild, lige meget hvor dårlige de var, SKULLE have video sekvenser som somregel var noget horribelt 3D studio max halløj.

Nææh... Playstation 2 er et godt valg. De er rigtig billige for tiden, nemme og få fat på og der findes en del butikker der også vil chippe den for dig så du har mulighed for at importere nogen af de kanon titler som vi ikke har set herhjemme... F.eks. Persona 3 FES som kommer i USA om en måneds tid.
NaieraNaieraSkrevet 10/03-08 00:18, rettet 10/03-08 00:19 
Wehner>
FPS jo i hvert fald.

Ja, FPS på oversete _retro_-konsoller...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 10/03-08 08:20 
Og specielt PS1 og PS2 er jo både oversete og retro :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 10/03-08 08:24 
Naiera>
Jeg kan ikke se hvad du mener med dét. I hvilke genrer er det du mener, at de to PlayStations ikke slår til?

Jeg mener bare at f.eks hvis man er til 2D fighters eller shooters (shumps) står PS1 & PS2 lige med Dreamcast og Saturn. Vil også mene, at der findes federe 2D titler til Saturn end PS1. Playstation har ikke været særlig glad for 2D efter min mening, og de spil som systemet har har Saturn bare bedre ;-) Men det kan jo være jeg tager fejl og har overset nogle gode 2D spil til PS1.

Når alt det er sagt så synes jeg jo Playstation 1 og 2 er fantastiske maskiner, og PS2'en har 4-5 rigtig fede shumps :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 10/03-08 08:25 
Wehner>
Og specielt PS1 og PS2 er jo både oversete og retro :)

PS1 kan efterhånden godt gå for at være lidt retro, og nu var det jo overset ud fra Xsanes synspunkt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/03-08 08:27 
neros>
Playstation har ikke været særlig glad for 2D efter min mening, og de spil som systemet har har Saturn bare bedre ;-)

Dodonpachi er væsentligt bedre på PSX, end det er på Saturn. For eksempel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 10/03-08 08:29, rettet 10/03-08 08:45 
Ja det har du helt ret i, men det er vist også det eneste.

Men nu ved nærmere eftertanke så har PS2'en nok de bedste 2D fighters også fordi der stadig bliver lavet en lille smule til systemet.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/03-08 08:47 
SotN kører også VÆSENTLIG bedre på PS1 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BonziniBonziniSkrevet 10/03-08 10:48 
For lige at sætte et økonomisk perspektiv på debatten, så får du smidt ps1 i nakken, du kan få den for ca. 100 kr. med et par joypads. Har set mange til salg med 10-15 spil for 300 kr.
For den pris kan man ikke undvære den fantastiske ps1 i samlingen...

F.eks. den her:

Link...
jaesjaesSkrevet 10/03-08 12:22, rettet 10/03-08 12:31 
neros>
Vil også mene, at der findes federe 2D titler til Saturn end PS1. Playstation har ikke været særlig glad for 2D efter min mening, og de spil som systemet har har Saturn bare bedre ;-) Men det kan jo være jeg tager fejl og har overset nogle gode 2D spil til PS1.

Det kommer i hvert fald lidt an på hvilke genrer, man er til, samt hvor hardcore purist, man er. Fx om man tæller spil i 2.5D med :)

Fx inden for platform og action, synes jeg da, at der er en del lækkert til PSX, som ikke kom til Saturn:

Strider
Strider 2
Oddworld: Abe's Oddysee
Oddworld: Abe's Exoddus
Klonoa: Door to Phantomile
Wild 9
Tomba!
Tomba! 2
Pandemonium
Pandemonium 2
En del af Mega Man og Mega Man X-spillene
Enkelte af Ganbare Goemon-spillene.

...samt det jeg ikke kender eller har glemt.

Dog er nogle af spillene dele af opsamlingspakker med videre, men det tæller vel med trods alt, hvis man står for at skulle vælge mellem de to konsoller. I arcade-opsamlingspakkerne finder man naturligvis endnu flere ting.

EDIT: '2.D' rettet til '2.5D' og Pandemonium 1 og 2 tilføjet.
BeanoBeanoSkrevet 10/03-08 12:42 
Tomba eller Tobal? ;)
Bede-xBede-xSkrevet 10/03-08 12:44 
RJK>
Også rart at høre, at du er blevet træt af FPS'er ;)

Well... Kan ikke rigtigt beslutte mig for, om den udvikling i min spilsmag skal ses som positiv eller negativ ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-08 12:56, rettet 10/03-08 12:57 
neros>
Ja det har du helt ret i, men det er vist også det eneste.

Svjv. så plejer spil der er udgivet til begge maskiner at være bedst på PSX, hvis der er en forskel. Da den var langt nemmere at lave spil til. Capcoms 4MB spil, Silhouette Mirage og Independence Day (:p) er de eneste spil jeg lige kan komme på der er langt bedre på Saturn end de er på PSX. Derudover findes der også mange der er lige gode på begge maskiner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/03-08 13:01 
Rapid Reload!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 10/03-08 13:05, rettet 10/03-08 13:54 
Til PSX (Jap) kan også anbefales:

Panzer Bandit
The Adventure of Little Ralph

Tjek YouTube for videoer.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
nerosnerosSkrevet 10/03-08 13:13 
Konsolkongen>
Capcoms 4MB spil, Silhouette Mirage og Independence Day (:p) er de eneste spil jeg lige kan komme på der er langt bedre på Saturn end de er på PSX.

Der er en del shooters også, men gider ikke lige remse dem alle op lige nu, men to af dem er f.eks Thunder Force 5 og Shienryu.

Et bedre overblik findes her hvad angår Shumps:

Shmups: Sega Saturn vs. Sony Playstation.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-08 13:14 
Ok sejt, så er antallet større end jeg troede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 10/03-08 13:24 
Jojo! Så der er kræs for en Saturn-fanboy derude. Mums :-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 10/03-08 13:47, rettet 10/03-08 13:50 
Om noget demonstrerer den liste da bare at de to systemer er meget ens, har omtrent lige godt udvalg og lige mange "bedste ports" - i hvert fald når man ikke medregner idiotiske grunde som et "dårligt d-pad", som ingen vel alligevel bruger til shootere.

Der mangler da forresten flere shootere, som fx Game Paradise 2 (eller er det meget mere 2,5D end Einhander?), på listen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 10/03-08 13:51 
Arrrgh Et Saturn pad er jo meget høj klasse og kan sagtens bruges til shooters efter min mening det kommer vist bare helt an på hvad man er til.
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 10/03-08 13:51 
Åhja!, Ikke at forglemme Games Paradise (2'eren er i 3D) til Saturn.

Hvilket andet spil har en end-of-level boss, der er en syngende karaoke pige. Priceless.

you tube
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 10/03-08 13:53, rettet 10/03-08 13:54 
neros>
Arrrgh Et Saturn pad er jo meget høj klasse og kan sagtens bruges til shooters efter min mening det kommer vist bare helt an på hvad man er til.

Jeg snakkede om PS1-paddet jvf. den liste du linkede til, som fandt Saturn-portsne bedst, fordi "PS1 d-paddet er dårligt".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 10/03-08 14:04, rettet 10/03-08 14:06 
Ja det er helt rigtigt, men det er nu ikke den eneste grund. Jeg vil nu mene at de fælles porte som Thunder Force 5 er meget bedre udover at man bruger et Saturn pad. Disse sammenligninger kan man læse mange steder om på nettet, og med hensyn til hvad man vælger at spille med er jo hvad man bedst kan lide og jeg fortrækker et Saturn Pad ;-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 10/03-08 14:17, rettet 10/03-08 14:19 
Jeg prøver igen... At sige om to identiske ports, at Saturn-versionen er bedst, fordi Saturn d-paddet er bedre end PS1's ditto, er idiotisk. Den slags folk der går op i de små ting, spiller jo alligevel shooters med arcade stick - i hvert fald når man har mulighed for det, hvilket er tilfældet på PS1.

Der er helt sikkert eksempler på ports der er bedst til både Saturn og PS1. Men ikke på grund af controlleren eller fordi "det er sværere at modde en PS1 end en Saturn"...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 10/03-08 14:32, rettet 10/03-08 14:32 
RJK>
Den slags folk der går op i de små ting, spiller jo alligevel shooters med arcade stick - i hvert fald når man har mulighed for det, hvilket er tilfældet på PS1.

Ja hvis man har en PS1 og gerne vil spille shooters er det nok bedst. Hvilket ikke behøves hvis man har en Saturn.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 10/03-08 14:42 
Okay, spil du bare lykkeligt videre med dit Saturn d-pad.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 10/03-08 15:25, rettet 10/03-08 15:29 
Lol! Ja lad os bare stoppe her. Det er vist bedst.
Bashful Neophyte
XsaneXsaneSkrevet 10/03-08 17:24 
Jeg har spillet lidt på PSX og PS2, så som Metal Gear, FF. Det jeg søger er nok nogle single player spil, hvor man tænker wow, spil som Little Nemo: The Dream Master, Mike Tyson's Punch-Out!! finder du ikke andre steder en på Nes, og Blast Corps til N64, det er i den retning jeg søger. Og 2D fighters det er i mine øjne 2 player spil,(eller er der nået jeg har overset?) og mine kammerater gider normalt ikke spille spil der ikke er i HD.
JAAJAASkrevet 10/03-08 17:38, rettet 10/03-08 17:39 
Det er stadig PSX og PS2, du først og fremmest skal have fat i. Hvorfor ligge og rode med alt det andet, der er dyrere og har et langt færre antal top-titler, når guldet ligger lige for næsen?

Dette kommer altså fra én, der er ualmindeligt pjattet med "oversete" konsoller. Det betyder bare ikke, at jeg vil råde dig til at skyde dig selv i den proverbiale fod.
T.L.OT.L.OSkrevet 11/03-08 13:05 
Der er vel ingen af disse konsoller der er nævnt i denne tråd der er specielt oversete.. Handler det ikke mere om oversete titler, ville da klart anbefale at Xsane roder sig ud i noget import, så er det bare med at finde ud af hvilken slags spil han vil spille :)

Efter min egen erfaring kan jeg anbefale at kigge nærmere på oversete import spil til Feks. Megadrive, Saturn, Dreamcast, PC engine, Super Nintendo, Ps2
Alf81Alf81Skrevet 11/03-08 14:01 
Apropos PS2 med chip, så har jeg et lille spørgsmål ang. Afvikling af NTSC PSX spil. Min chippede (Crystal chip) PS2 vælger nemlig at smide billedet ud i noget der minder om halv størrelse, når jeg prøver at afspille NTSC PSX titler på den. Nogen der ved specifikt, hvordan man laver om på dette?
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 11/03-08 15:07 
Er du sikker på, at dit tv ikke bare laver anamorfisk 16:9 sammenklemmeri på billedet?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 11/03-08 15:21, rettet 11/03-08 15:28 
Ja, for billedet bliver presset helt op i toppen af skærmen. Iøvrigt har jeg prøvet det på andre tv. På den ene side kunne det godt ligne noget ekstrem overscan, men toppen af billedet (altså score, liv osv.) er med på skærmen.

EDIT:

Nu har jeg lige tjekket efter. Der er overhovedet ikke noget af billedet der er beskåret. Der er ca. 7-8cm sort bund på skærmen.
Ting om dét og pis.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig