X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fladskærm!


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 05/03-08 00:30, rettet 05/03-08 00:31 
Så fik jeg endelig en lejlighed og nu skal der købes et par fladskærme!

Jeg skal have en fladskærm i stuen 37-42", som skal bruges til gaming, film, mediecenter og tv. Den må koste ca. 10-15k. Jeg har set lidt på nogle af Panasonics plasmaTV'er, men er ikke helt solgt endnu. Hvad kan I anbefale?

Den anden skærm skal bare være i soveværelset... måske bare en 32"... Se hele indlægget
401 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 07/10-11 08:48 
Jeg har en ven som gerne vil sælge et Pioneer pdp-50mxe1. Han er i tvivl om hvad man kan få for sådan et tv, og jeg ved ikke så meget om det andet end, at det vist ikke er et helt almindeligt tv! Der står at det bruges som fremviser på togstationer og den slags har jeg læst? Det har ingen fod/stander.

Her er det:
http://www.pioneer.eu/images/products/plasmadisplay/pioneer/pdp-50mxe1_detailpage.jpg

Så kan i hjælpe ville det være rigtig fedt med en vurdering prismæssigt. Måske skulle jeg selv slå til.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 07/10-11 09:39 
Det er ikke et tv, men en monitor/skærm. Der er ingen tunere eller højttalere indbygget. Det ser ud til at være en ældre model, så jeg synes umiddelbart ikke det skal koste særligt meget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 07/10-11 09:56, rettet 07/10-11 10:10 
Der skulle vist være højtalere i begge sider. Hvad ville du mene prismæssigt det skulle ligge til?

Det er iøvrigt en ret stor monitor så ;-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 07/10-11 10:15 
Jeg vil mene at det er en besværlig skærm for en privat at bruge. Der er VGA og DVI-indgange, og så kan der udvides med component/S-Video/composite-kort med RCA eller BNC-forbindere.

Et TV eller fjernsyn kaldes sådan fordi der er en tuner indbygget. Ellers er det en skærm, eller monitor, på engelsk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 07/10-11 11:10 
Ok men måske man kun bruge den som fremviser på udstillinger eller som hjemmebiograf.

Tør du sætte en pris på den? Tænker på at købe den selv..
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-12 14:13 
Går i lidt tanker om et nyt TV. Gerne noget større end det 32" Sony LCD jeg har PT.
Jeg bruger det mest til spil og film. Så tænker over hvad der best kan betale sig. Plasma eller LED? Mange siger at plasma er bedre da de ikke har slør i billedet. Hvad siger jeres erfaringer for tiden?
MrCaseMrCaseSkrevet 23/01-12 14:54 
Jeg ville meget gerne elske plasma af hele mit hjerte, men desværre 'blinker' billedet for mine øjne. Selv på de nyeste Panasonic plasmaer til mange penge, så derfor er jeg 'stuck' med LCD.
Have you considered sucking less?
millenniummillenniumSkrevet 23/01-12 15:05 
Jeg har Panasonic Plasma G20E og har ikke fortrudt købet i ét eneste sekund. Jeg nyder især den ægte sort, når jeg ser Tron Legacy. Billedopdateringen er i top og der er intet slør IMO. Det er så også efterhånden et år gammelt, og jeg har ikke fulgt med i nyere modeller. Måske om en 1 - 2 år kommer jeg til at savne noget 3D hejs.
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 23/01-12 17:17 
Jeg har den mindste Panasonic plasma, C3, i 50". På intet tidspunkt har jeg fortrudt det køb. Det er super fedt at spille på, samt at billedet er noget af det bedste til prisen. Man har ikke alt det der 3d fis og en masse fine indstillings-muligheder, men du har adgang til de mest basale justeringer og det er alt rigeligt IMO.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ChronoChronoSkrevet 23/01-12 18:15 
Jeg har lige købt dette (kostede dog 1000 kr. mindre i sidste uge):
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632207

Det er jeg indtil videre godt tilfreds med. Ikke noget 3D heller.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 23/01-12 18:55 
Har selv Panasonic G10 og G20. Er meget mere glad for dem end de LCD'er jeg har haft, samt nogle af de Sony og Samsung skærme der står rundt omkring.

Min kammerat har lige købt sig et Panasonic G30 50" for godt 9.000,-, og det er et super fjernsyn. G30 priserne er sikkert værd at holde øje med, da næste generation er på vej ind.

Jeg har faktisk også skiftet min pc skærm ud med en IPS skærm fra HP. LED og LCD er bare ikke godt nok til mig (arbejder som dagligt som grafiker). Betragtningsvinklerne på LCD fik mig i virkeligheden til at skifte til IPS display.

Men ja, short story long, jeg hepper på plasma, og bliver selv i den lejr, efter Naiera belærte mig om, at det var det eneste rigtige :p
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 23/01-12 18:57 
Ikke dårligt :) Og billigt jo også. For at få 3D skal man vel op i VT klassen, eller?

Chrono>
Jeg har lige købt dette
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CoreCoreSkrevet 23/01-12 19:29 
Jeg har et VT20 50" og er glad for det, det meste af tiden.

Jeg har dog dage, hvor jeg føler at det står en anelse tilbage for min gamle Pioneer, men jeg har ligeledes dage hvor det føles bedre end nogensinde før.

Jeg tror ikke rigtig på 3D. Det virker udmærket i Super Stardust HD, men alle andre steder, syntes jeg slet ikke at det er godt nok.

Der er dog scener i Piranha 3D, der godt kan være underholdende nok i 3D.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-12 19:58, rettet 23/01-12 20:04 
Sonic>
Jeg har faktisk også skiftet min pc skærm ud med en IPS skærm fra HP. LED og LCD er bare ikke godt nok til mig (arbejder som dagligt som grafiker). Betragtningsvinklerne på LCD fik mig i virkeligheden til at skifte til IPS display.

Øhhh, IPS har noget at gøre med hvordan krystalmolekylerne i LCD-skærme bevæger sig, og er en teknologi der netop er skabt for at opveje de dårlige betragtningsvinkler der generelt er på LCD-skærme, så jeg er bange for at du skal ud og købe dig dig en ny monitor, hvis du tror du sidder med plasma-teknologi (hvilket i øvrigt ville egne sig jævnt dårligt som PC-skærm) :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
QQSkrevet 23/01-12 20:31, rettet 23/01-12 20:31 
Jeg er virkelig fristet til at investere i et GT30, men mit Pana plasma PX70 fra 2007 står stadig så svinegodt at jeg simpelthen ikke kan få mig selv til det. Selvom GT30 både har MPEG4, DVB-C, DVB-S, 1080p, USB optagelse og 3D, og naturligvis er 5 år nyere, tvivler jeg på at jeg kommer til at mærke det i det daglige.

Men mit PX70 gør at jeg slet ikke er tvivl om at mit næste tv skal være et Panasonic Plasma.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SonicSonicSkrevet 23/01-12 20:37 
Echelon VI>
Sonic>
Jeg har faktisk også skiftet min pc skærm ud med en IPS skærm fra HP. LED og LCD er bare ikke godt nok til mig (arbejder som dagligt som grafiker). Betragtningsvinklerne på LCD fik mig i virkeligheden til at skifte til IPS display.

Øhhh, IPS har noget at gøre med hvordan krystalmolekylerne i LCD-skærme bevæger sig, og er en teknologi der netop er skabt for at opveje de dårlige betragtningsvinkler der generelt er på LCD-skærme, så jeg er bange for at du skal ud og købe dig dig en ny monitor, hvis du tror du sidder med plasma-teknologi (hvilket i øvrigt ville egne sig jævnt dårligt som PC-skærm) :p

Du misforstår vist hvad jeg skriver :) Jeg siger ikke IPS er plasma, jeg siger, at jeg har to plasma tv, og en ips skærm, og begge dele syntes jeg virker bedre for mig, end lcd eller led. :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BazeBazeSkrevet 23/01-12 20:58 
Jeg har Panasonic X20, godt nok er det budget modellen, men er generelt godt tilfreds.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-12 21:00 
Sonic>
Du misforstår vist hvad jeg skriver :) Jeg siger ikke IPS er plasma, jeg siger, at jeg har to plasma tv, og en ips skærm, og begge dele syntes jeg virker bedre for mig, end lcd eller led. :)

Men IPS er LCD. Du har en LCD-skærm med IPS-teknologi :)

Og så lover jeg at stoppe med at være pernitten...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 23/01-12 21:20 
Det gamle PX80 har jeg hængt op i soveværelset. Det har stadig et super billede, og kun manglen på DVB-C gjorde at det måtte udskiftes i stuen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GreaseballGreaseballSkrevet 24/01-12 13:04, rettet 24/01-12 16:32 
Lyder som om mange her inde har Panasonic skærme. Indtil videre har jeg mest kigget på Samsung plasma skærme.
Hvad jeg umildbart hører fra jer er at Plasma er vejen hvis man vil havde et skarpt billede til hurtige bevægelser som i spil.
Så vil kigge lidt på hvad Panasonic har af tilbyde og læse mere om hvad i har at sige om de forskellige erfaringer i har med dem.

Edit: Kiggede lidt omkring og dette lyder intr.(også prisen imo) http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/panasonic_tx-p50g30y_plasma-tv.htm hvad siger i andre?

Nogen siger at plasma stadig er følsomme over for ”indbrænding” ved statiske billeder. Nogen der har haft problemer med det?
ChronoChronoSkrevet 24/01-12 18:20 
Denne uge har Komplett tilbud på 46" GT30'eren i stedet kan jeg se:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632203
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 24/01-12 18:29 
Man kan saftsusemig for meget tv for pengene nu. Panasonic har plasma tv i mange størrelser og til næsten alle typer budgetter. Der er ingen grund til at kigge på andre mærker :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 24/01-12 21:12 
Chrono>
Denne uge har Komplett tilbud på 46" GT30'eren i stedet kan jeg se:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632203

Hvad er forskellen på den du linker til og den som jeg fandt hos Hifi-klubben? Den jeg fandt er 4" større. Men har dog ingen VGA port(er det normalt for Plasma? Har en ombygget Dreamcast) Hvad jeg lige kan se, så der ikke den store pris forskel.

Naiera>
Man kan saftsusemig for meget tv for pengene nu. Panasonic har plasma tv i mange størrelser og til næsten alle typer budgetter. Der er ingen grund til at kigge på andre mærker :)

Der mange her der glade for Panasonic kan jeg hører :) Altid godt at lytte til erfaringer så man ikke selv brænder fingerne
NaieraNaieraSkrevet 24/01-12 21:14, rettet 24/01-12 21:15 
Jeg er ikke så stram i det virvar der er Panasonics plasma-modeller de seneste par år, men jeg mener at GT er med 3D, mens G er uden. Ellers er det samme tv, bare med fire tommer mere til et par hundrede mere i HFK. Kæft det' meget tv for pengene :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 24/01-12 21:58 
Ah ja.. Så jeg med. Kæft der mange små ting at holde med.

Tag nu disse to.
http://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/plasma-tv/tx-p50st32y.htm til 9999,-
http://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/plasma-tv/tx-p50gt30y.htm til 11.999,-

Forskel når man lige kigger på dem. At den dyre kan optage tv over på en extern USB enhed.
SumezSumezSkrevet 02/02-12 17:07, rettet 02/02-12 17:07 
Panasonic Apropros Panasonic Plasma, har Fona nu et 42" af slagsen til 3000,-
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0600040940

Er der noget galt med det, udover at det vistnok kun er 720p?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 02/02-12 18:34, rettet 02/02-12 18:39 
Sumez>
Panasonic Apropros Panasonic Plasma, har Fona nu et 42" af slagsen til 3000,-
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0600040940

Er der noget galt med det, udover at det vistnok kun er 720p?

Altså bare fordi det er plasma er det jo ikke nødvendigvis et godt tv. Ligesom et billigt LCD oftest er ringere end et dyrt, er et 3000 kroners plasma tv jo nok ikke verdens bedste tv. Jeg har med vilje ikke kigget på specs - så det kan jeg ikke sige noget klogt om - men nede i den prisklasse skal man nok ikke forvente det helt store af panelets billedkvalitet - gode specs eller ej.

EDIT: Men nej, udover opløsningen (som alligevel ikke betyder det store), mangler der ikke noget. Lidt mere end 2 HDMI kunne være rart, men den har hvad den skal ha af tunere osv.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 02/02-12 20:42 
Er der så stor kvalitetsforskel på Panasonics plasma-fjernsyn, udover hvad der kan læses af specsne?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 02/02-12 20:46, rettet 02/02-12 20:47 
Jeg håber bestemt ikke, at dem der betaler over det dobbelte for et G30 kun får Full HD og 2 ekstra HDMI porte ud af det.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 02/02-12 20:52, rettet 02/02-12 20:52 
Well hvad mere får de ud af det?

Hvad jeg er mest interesseret i at vide er om det er decideret værre end det jeg har i forvejen som har flere år på bagen nu.

Jeg tror heller ikke du skal undervurdere hvor meget "full hd" gør for salget. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 02/02-12 20:56 
Jeg tror da bestemt ikke at det er et dårligt tv. Det svarer sikkert til det Panasonic plasma (PX70) jeg gav 10.000 for i 2007. Har faktisk samme specs, bortset fra MPEG-4 tuneren. Og det TV er fremragende. Jeg skal ikke kunne sige om Panasonics billige TV er cheap-ass ringe.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 02/02-12 21:00 
Sumez>
Er der så stor kvalitetsforskel på Panasonics plasma-fjernsyn, udover hvad der kan læses af specsne?

Nej, Panasonics plasma-tv er alle af nogenlunde samme surdej. Hvis det var et NEC eller noget andet ville jeg selvfølgelig være mistænkelig, men nu ér det her altså Panasonic.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 02/02-12 21:12, rettet 02/02-12 21:12 
Er der nogle, der har erfaringer med samsungs D-serie? Tænker specifikt på 6517- og 6575-modellerne til hhv. 5000-6000kr. og 8000kr. Umiddelbart kan jeg ikke finde en store spec-forskelle - men hvad er det så, man betaler 2000-3000kr. ekstra for?

Nægter at betale så meget bare for design!

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE32D6757XXE/samsung-32-3d-led-tv-ue32d6757

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Samsung/Samsung-32-LED-UE32D6517--01107200236(Purchase_Other_DS)
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 17/06-12 20:39 
Hvordan ser LG's plasma-serie ud? Min kæreste har lige nu kig på det LG 50PA450T som de har til 4.000,- i ElGiganten, hvilket vist er en del under den normale pris. Men er det værd at bruge penge på?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 16/11-12 20:47 
Jeg har brug for lidt af jeres hjælp her.
Sagen er, at min far skal have ny fladskærm. Plasma er desværre udelukket grundet genskin. Kriterierne er ikke mange. Jo færre "smarte features" desto bedre. Blot skal billedet være godt og størrelsen omkring 46". Budgettet er maks. 6000,-.
Er der muligheder?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 16/11-12 21:22 
Hvis plasma er udelukket på grund af genskin, så husk også at undgå de mange LCD-tv der har frontglas...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 16/11-12 21:25 
Jeg var ikke slet ikke klar over, at det var relevant på LCD. Så er mulighederne måske slet ikke så mange?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
millenniummillenniumSkrevet 16/11-12 22:05 
Genskin? Hvem bekymrer sig om genskin, når man har ægte sort?!

Hvis man har problemer med billedet i dagslys, kan man jo bare tænde for dynamic picture. Midlertidigt.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 16/11-12 22:24 
millennium>
Genskin? Hvem bekymrer sig om genskin, når man har ægte sort?!

Det har noget med om man gider se reflektioner og har ikke noget med sort niveau at gøre. Omgivelser og placering har derimod.

Mange LED/LCD skærme har også glossy eller glas front, så prøv at se tv'et før køb og tro ikke blindt på producenterne's løfter om anti-reflektions overflade osv :)
VinterbirdVinterbirdSkrevet 17/12-12 14:36 
Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe mig:

Jeg har købt et Panasonic Plasma (ST50), og jeg oplever en grad af buzzing jeg synes er uacceptabelt. Basalt set kan jeg høre det brumme/summe når jeg ser tv-avisen, og hvis jeg er på dashbaordet på en Wii U eller 360, så larmer det i en helt exceptionel grad.

Jeg sidder omkring 3.5 meter væk fra fjernsynet, og er indrømmet, ret chokeret over at et plasma larmer så meget. Hifiklubben påstår det er fuldkommen normalt, men jeg stiller spørgsmål ved at nogen overhovedet kan acceptere det.

Har andre lignende oplevelser med deres plasma fjernsyn, eller er jeg bare uheldig?
JmogJmogSkrevet 17/12-12 14:52 
Hmm, lyder som om du er uheldig. Jeg har modellen over din (VT50) og der er ganske rigtigt en konstant summen fra TV'et, men den er så lav, at den er umulig at høre, medmindre jeg slukker for lyden på TV'et, og selv da er den så lav at det ikke generer.
BeanoBeanoSkrevet 17/12-12 15:02, rettet 17/12-12 15:03 
Vinterbird>
Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe mig:

Jeg har købt et Panasonic Plasma (ST50), og jeg oplever en grad af buzzing jeg synes er uacceptabelt. Basalt set kan jeg høre det brumme/summe når jeg ser tv-avisen, og hvis jeg er på dashbaordet på en Wii U eller 360, så larmer det i en helt exceptionel grad.

Jeg sidder omkring 3.5 meter væk fra fjernsynet, og er indrømmet, ret chokeret over at et plasma larmer så meget. Hifiklubben påstår det er fuldkommen normalt, men jeg stiller spørgsmål ved at nogen overhovedet kan acceptere det.

Har andre lignende oplevelser med deres plasma fjernsyn, eller er jeg bare uheldig?

Jeg oplevede en del generende buzzing og blæserstøj fra VT30 sidste år. Som jeg læste mig til, kunne det variere med tv'ets størrelse (større modeller=flere blæsere) og endda forskellige udgaver af samme model. Der var flere der fik tv'et byttet flere gange før de fik en udgave der havde acceptabel niveau buzzing. Kunne tyde på Panasonic ikke har løst de problemer :(
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/12-12 16:11, rettet 17/12-12 16:13 
Vinterbird>
Har andre lignende oplevelser med deres plasma fjernsyn, eller er jeg bare uheldig?

Som nævnt i en anden tråd har jeg også netop købt ST50 for nylig og har nøjagtigt samme problem som dig. Jeg synes i bund og grund også det er uacceptabelt, da lyden kan være meget høj og generende, især ved helt hvide billeder. Jo hvidere/lysere billedet er, desto mere larmer det. Det har så vidt jeg kan vurdere intet med blæsere at gøre

Ligesom dig har jeg også læst mig til, at det åbenbart er "normalt". Jeg har af rent logistiske årsager affundet mig med fjernsynet og kan såmænd også godt leve med det, især når lydniveauet er skruet godt op. Men i bund og grund er det enormt ringe og får mig til at tvivle stærkt på, at det skal være et Panasonic plasma en anden gang. Desværre, for det er et fint TV ellers.
(...)
BeanoBeanoSkrevet 17/12-12 17:24 
Fox McCloud>
Jo hvidere/lysere billedet er, desto mere larmer det. Det har så vidt jeg kan vurdere intet med blæsere at gøre

Det er helt korrekt buzzing du hører. Blæserstøj er en ekstra "bonus" nogle af deres modeller har/havde :P
Zzap!Zzap!Skrevet 17/12-12 17:29 
Med plasma er det ikke så meget genskin fra glasfronten der er et problem som dét at det er skærmens celler der selv producerer lyset. Det er en længere forklaring præcist hvorfor det er et problem, men det korte af det lang er at plasma oftere bliver "overdøvet" af udefrakommende lys.

Derudover så er billedet på plasma også markant mindre stabilt at se på end LCD. Ofte ikke noget man lægger mærke til bevist, men noget som trætter øjnene over længere tid. Lidt ligesom ren lysstofrørsbelysning.
Born to kill space
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/12-12 17:32, rettet 17/12-12 17:33 
Beano>
Det er helt korrekt buzzing du hører. Blæserstøj er en ekstra "bonus" nogle af deres modeller har/havde :P

I så fald er jeg glad for at Panasonic undlod denne "bonus feature" her ;) Det ville også være utroligt, hvis den indbyggede skod-processor, der driver de forskellige apps (yay, hvor er de brugbare!), havde brug for blæsere af nævneværdig styrke :)
(...)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-12 10:48, rettet 18/12-12 10:50 
Vinterbird>
Har andre lignende oplevelser med deres plasma fjernsyn, eller er jeg bare uheldig?

Mit Panasonic ST50 larmede også som en gal. Meget værre end mit forrige S20.
Larmen var bla. en af grundene til at jeg valgte at få det returneret så jeg kunne købe et andet TV. Mit nye plasma siger stort set intet, heller ikke ved helt hvid skærm.

Det ser ud til at variere utroligt meget og det gælder åbenbart om at være heldig at få et TV med en støjsvag strømforsyning. Det gælder så vidt jeg ved også for Samsung, men det er fandeme ringe at det kan variere så meget og at held skal være en faktor når man køber så dyre ting :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/12-12 11:09 
Zzap!>

Derudover så er billedet på plasma også markant mindre stabilt at se på end LCD. Ofte ikke noget man lægger mærke til bevist, men noget som trætter øjnene over længere tid. Lidt ligesom ren lysstofrørsbelysning.

Hmm. Med mit Samsung PS51D535 er det intet problem at bruge det i 12 timer i træk uden at blive træt i øjnene.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 18/12-12 12:33 
Det er meget individuelt. Jeg kunne ikke se på Panasonic's VT30 mere end 1 time før jeg fik dundrende hovedpine, hvilket var den primære årsag til jeg helt droppede plasma :P
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/12-12 15:18 
Køb sådan et som jeg har, de koster ikke alverden, og så larmer det ikke ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
401 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig