X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fladskærm!


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 05/03-08 00:30, rettet 05/03-08 00:31 
Så fik jeg endelig en lejlighed og nu skal der købes et par fladskærme!

Jeg skal have en fladskærm i stuen 37-42", som skal bruges til gaming, film, mediecenter og tv. Den må koste ca. 10-15k. Jeg har set lidt på nogle af Panasonics plasmaTV'er, men er ikke helt solgt endnu. Hvad kan I anbefale?

Den anden skærm skal bare være i soveværelset... måske bare en 32"... Se hele indlægget
401 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/07-09 18:52 
Jeg kan tilføje, at jeg med tiden er blevet lidt træt af tv'ets sortniveau. Det er vistnok også det eneste - og at det kun har én HDMI-indgang.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
HeroldHeroldSkrevet 11/07-09 00:34 
Naiera>
HD er oftest af så høj kvalitet, at det for det utrænede øje vil se godt ud på selv de dårligste displays.

Så med andre ord, er der ingen grund til at vænne sig til noget bedre, da man vil være lige så glad for mindre? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 11/07-09 00:38 
Nej, det er noget vrøvl. Bedre fås jo uden de store problemer, og mindst ligeså billigt som det skrammel de fleste tager til takke med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 17/07-09 11:53 
Hvordan er det lige med plasma/LCD og TATE? Er det noget der taler for og imod hvilken teknologi der er bedst til formålet?

Flere steder har jeg fundet udtalelser hvor folk postulerer, at det nok ikke er godt at tilte en plasmaskærm. Er der rent faktisk nogle der har prøvet, eller set det, irl?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 17/07-09 12:39 
Problemet med at vende en plasmaskærm på siden er nok at de er minimum 37" og oftest 42" eller mere, samt at de grundet konstruktion og glaspanel er temmeligt tunge.

Desuden får du jo alligevel aldrig den helt rigtige opløsning på spillet, som jo er en af hovedidéerne med overhovedet at vende displayet på siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 17/07-09 12:52, rettet 17/07-09 13:19 
Angående størrelsen og vægten, er det i bund og grund bare et spørgsmål om det korrekte beslag.
Omkring opløsningen på spillet... Kan man ikke indstille sig ud af det? Enten i menuen på tv'et eller i options på spillet?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 17/07-09 13:18 
Nej, spillet har én opløsning, som i et TATE-spil kun er helt korrekt når displayet altså vender på siden. Displayet har ligeledes én opløsning (både LCD og plasma er såkaldte 'fixed pixel displays'), som aldrig ændrer sig. Det kan f.eks. være 1024*768 eller 1920*1080.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 17/07-09 13:31 
Det er så åbenbart én faktor mindre at bekymre sig om. Jeg havde nu håbet på at kunne frembringe en totalløsning, hvilket også skulle inkludere shooterne.
Hvad gør folk så i disse fladskærmstider? Køber en 4:3?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-09 14:19 
Naiera>
Desuden får du jo alligevel aldrig den helt rigtige opløsning på spillet, som jo er en af hovedidéerne med overhovedet at vende displayet på siden.

Ideen med at gøre det er jo at undgå skaleringer i spillet som når man bruger Yoko-modes og lign. TATE eller ej så vil spillets opløsning aldrig gå lige op med skærmens, men hvis scaleren nu er udmærket så kan det sagtens bruges.

Det er jo ikke meget anderledes end at spille et alm. 240p spil i horisontal stilling, hvis det ser godt nok ud vil TATE også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/07-09 14:38 
Konsolkongen>
Ideen med at gøre det er jo at undgå skaleringer i spillet som når man bruger Yoko-modes og lign. TATE eller ej så vil spillets opløsning aldrig gå lige op med skærmens (...)

Det er jo også præcis det jeg skriver...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-09 14:47, rettet 17/07-09 14:50 
Det er det ikke :) Du skriver at man aldrig får den "helt rigtige opløsning" og det passer jo ikke. Hele TATE billedet bliver vist og oftes uden overscan som der næsten altid er på CRT. Det er så op til det enkelte tv at skalere det så det stadig ser godt ud i 1080p. Det vil ALDRIG gå 100% op som jeg går ud fra er det du mener, men afhængig af tv kan det sagtens være meget brugbart.

Yoko mode er aldrig brugbart da spillet selv skalerer og i alt andet end lige Layer Section til Saturn og 3D shooters så ser det ganske forfærdeligt ud. F.eks. skaleres Dodonpachi så dårligt i Yoko at det IMO er uspilleligt hvad enten det er CRT eller HDTV.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/07-09 14:53 
Jo, det ér altså det jeg skriver. Man kan jo netop ikke få 'den helt rigtige opløsning' når man har at gøre med et fixed pixel display som skal vise et 240p TATE spil. Vender man et CRT display på siden får du præcis den opløsning spillet er lavet til, og det er dét der er idéen med TATE. Det kan meget vel være at TATE på et fladskærms-display er bedre end Yoko, men du går stadig glip af det der essentielt er idéen med at vende fjernsynet på siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-09 15:05, rettet 17/07-09 15:08 
Nej man gør ej. TATE er jo når skærmen vender på højkant. Det gør den fordi billedet og opløsningen er højere den vej.
Yoko mode er så lavet til dem der ikke har muligheden for at vende deres tv*, men så skaleres spillet bare inden for 240p istedet. Så dvs at den lange side i TATE som måske er 320pixels lang nu blive skaleret til 240 pixels. Der vil gå en hel del informationer tabt, og billedet vil ligne lort, mildt sagt.

Et fladskærms tv kan ligeledes også vise hele TATE billedet da der ikke er forskel på det og normal 240p fra ældre konsoller. Vender man sit fladskærms tv om på siden vil man stadig få fuld unyttelse af TATE, men eneste hurdle er at billedet lige skal skaleres en ekstra gang for at passe til skærmen.

Og når vi alligevel er oppe i opløsninger som 1080p så lægger man ikke mærke til at en pixel i spillet måske er en linie større end den næste. I hvert fald ikke hvis man står mere end en meter væk.

Men lad være med at skrive så skåsikkert at man går glip af ideen med TATE når det eneste der adskiller de to typer fjernsyn er skaleringen et HDTV skal lave. Der er kæmpe forskel på hvor god skaleren er i et HDTV så det er muligt du har rigtig dårlig erfaring med det men det er der nu mange der ikke har.

*Egentlig bare information til dem der ikke ved hvad vi taler om.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/07-09 15:09, rettet 17/07-09 15:13 
Konsolkongen>
Et fladskærms tv kan ligeledes også vise hele TATE billedet da der ikke er forskel på det og normal 240p fra ældre konsoller. Vender man sit fladskærms tv om på siden vil man stadig få fuld unyttelse af TATE, men eneste hurdle er at billedet lige skal skaleres en ekstra gang for at passe til skærmen.

Jeg har ikke skrevet noget der i denne forbindelse er forkert.

Konsolkongen>
Men lad være med at skrive så skåsikkert at man går glip af ideen med TATE når det eneste der adskiller de to typer fjernsyn er skaleringen et HDTV skal lave.

Jég mener at idéen er at ramme spillets opløsning helt præcist, uden skalering. Det kan man ikke med et HDTV.

Konsolkongen> Der er kæmpe forskel på hvor god skaleren er i et HDTV så det er muligt du har rigtig dårlig erfaring med det men det er der nu mange der ikke har.

Jeg har ikke prøvet at dreje et 42" plasma tv på højkant.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-09 15:20 
Naiera>
Jég mener at idéen er at ramme spillets opløsning helt præcist, uden skalering. Det kan man ikke med et HDTV.

Det kan man godt sige det er, men den smule synlige skalering der vil være er ikke noget ødelægger det. Jeg kan kun anbefale at folk får købt et vægophæng så de kan spille TATE på deres nye tv :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/07-09 10:15 
Og min blå streg er nu forsvundet fuldstændig igen...

Betyder det så at der ikke er grund til bekymring alligevel, eller kan jeg være sikker på at den vender tilbage, og måske tager nogle venner med?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 27/07-09 10:23, rettet 27/07-09 10:49 
Min blå streg forsvandt i starten efter relativt kort tid. Hvis jeg tændte tv'et et kvarters tid før det skulle bruges, så var der ingen ko på isen resten af dagen. Efter et halvt års tid med dét forsvandt den helt, og så vendte den tilbage igen efter endnu et halvt års tid. Her begyndte den så at være mere besværlig med tiden, og det tog til sidste flere timer før den forsvandt. Den vendte også tilbage hvis materialet vist på skærmen var tilstrækkelig mørkt (f.eks. Harry Potter & Phønixordenen). Så røg den til reparation, hvor de sandsynligvis bare har skiftet hele panelet ud, selvom sådan et koster velsagtens 3x så meget som et tilsvarende nyt tv :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 26/08-09 17:07 
Jeg har valgt at købe denne model til TV og Film:

Plasma skærm fra Panasonic 46"

TX-P46G10E
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SonicSonicSkrevet 26/08-09 18:20 
Good stuff :) Har selv sådanne en, bare i 42" :)
Der er iøvrigt kommet en ny firmware til den, ifaldt du har købt den inden juli.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/10-09 23:34, rettet 26/10-09 23:34 
LCD er vel pt. bedre end plasma, HVIS man ønsker en tynd energibesparende LCD-skærm med flot design. For dem, der har 15K på hånden til en af markedets bedste LCD-skærme i øjeblikket, så skulle Samsung B8050 (200 Hz LED-TV) opfylde diverse behov (f.eks. være ideel til sport, da de 200 Hz mindsker slør og udglatter bevægelser): efter kalibrering gengiver den LCD-mæssigt troværdigt dyb sort (0,05 cd/m2).

Omfattende test af Samsung B8050
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 12/12-09 23:19, rettet 12/12-09 23:20 
Jeg har købt et Panasonic TX-L37G10E LCD TV. Jeg ved godt at det er noget være bøvl at få et klart flot billede med sine gamle konsoller som MegaDrive, PS2 og Saturn osv. Hvad er den billigste løsning med hensyn til at få det til at se ok ud på en fladskærm. Skal man købe en Linedoubler/Scaler eller er der andre lidt billigere muligheder?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-09 23:26, rettet 12/12-09 23:28 
XRGB2, XRGB2+ eller XRGB3 :)

Virker dog KUN med konsoller der kan køre 60Hz og bør kun bruges til 240p (SMD, SS, PSX, SNES osv.) da 480i ligner bræk igennem den.

http://retrogaming.hazard-city.de/ (scroll laaaaaangt ned til "Micomsoft Family of video deinterlacers (XRGB and others)")

Det er helt sikkert den bedste måde at spille retro på HDTV på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/12-09 23:55 
Er det komplet umuligt at smide en scanlines-option på de retro-kompileringer, der udgives i flæng?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 13/12-09 00:08 
Konsolkongen>
XRGB2, XRGB2+ eller XRGB3 :)

Virker dog KUN med konsoller der kan køre 60Hz og bør kun bruges til 240p (SMD, SS, PSX, SNES osv.) da 480i ligner bræk igennem den.

Ah ja det er det den hedder kunne bare ikke huske navnet :-) Må se at få fat på sådan en fætter, men den er godt nok lidt dyr :-/

Er der noget jeg kan gøre for at forbedre min PS2 på mit tv så. Synes også det ser lidt grimt ud nemlig?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/12-09 01:10 
Nu findes der jo langt billigere alternativer til XRGB.

Det behøver ikke være så dyrt igen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-09 01:24, rettet 13/12-09 01:37 
Ja der findes alternativer, men næppe noget der er værd at nævne sammenlignet med XRGB3'en. Mange scalere/deinterlacere fatter ikke 240p opløsningen rigtigt, og laver bla. ged i den ved 'dropshadows'. Du finder heller ikke noget der kan give et nær så godt billede med så lidt delay (-6ms i B1 mode). Og så har XRGB'en den fantastiske feature at den kan smide scanlines på billedet (i B1 mode), det er der ikke noget andet der kan.

Fladskærm!

På minus siden så kan den være et helvede at sætte op, især de første par gange man roder med den. Scart indgangen er japansk standard så man skal enten holde sig til japanske kabler (hvis man kan finde dem), lave en adaptor eller lodde porten om.
MegaDrive blev også ved med at tabe sync ved meget lyse billeder, men det fik jeg ordnet ved at installere en LM1881 sync-splitter i RGB kablet.

Den er bestemt ikke for alle, men det positive mere end opvejer det negative.

Jeg kan kun råde folk der er interesseret i det at læse op på den i det link jeg smed tidligere eller studere tråden her:
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=6987&sid=fe4cad693297e9eba34a605fd3ab0647

Neros>
Er der noget jeg kan gøre for at forbedre min PS2 på mit tv så. Synes også det ser lidt grimt ud nemlig?

PS2 ligner bras på HDTV. Det skyldes i mange tilfælde de "smarte" hardware features PS2'en kan lave som motionblur o.lign. PS2 spil i 240p vil se rigtig godt ud igennem XRGB-3. 480i (dvs. langt de fleste alm. spil, God Hand f.eks.) vil se rigtig dårligt ud igennem XRGB'en. 480p (Guilt Gear, de nyere SEGA AGES 2500 udgivelser o.lign.) vil se ret skidt ud da PS2'ens component output er svagt og der vil være meget flimmer i billedet*. 480p vil dog se rigtig flot ud hvis din PS2 er sat direkte til dit tv.

*Andet 480p sat til XRGB'en vil se næsten perfekt ud, problemet er at den er utroligt kræsen med billedet og at PS2'en har et elendigt component output.

For at svare på dit spørgsmål så vil en rigtig scaler/deinterlacer gøre underværker ved PS2'ens 480i. DVDO EDGE (~60ms delay!!) eller Optoma HD3000 (~20ms delay) vil nok være de bedste bud på en maskine til dette, men prisen er så en hel del højere end på XRGB3.

Jeg er selv på udkig efter en Optoma HD3000 primært pga. PS2'en :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/12-09 01:49 
Men stadig ubesvaret: Er det reelt muligt for udviklerne at smide en scanlines-option på retro-kompileringerne? Er de bare for dovne til at gøre dette? Mit spørgsmål kommer af, at jeg for nylig fik http://www.playright.dk/infotitel.php?id=50477]SNK Arcade Classic 1[/LINK]" target="">SNK Arcade Classic 1 ind ad døren og under gennemførelsen af Sengoku oplevede en vis frustration over manglende scanlines.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-09 01:55, rettet 13/12-09 01:59 
Kan de sagtens. SEGA AGES 2500 titlerne som Treasure Box Collection, Monster World Collection, Phantasy Star Collection og Fantasy Zone Collection har alle en scanline option, men det ligner noget der er løgn da de IMO er ALT for voldsomme.

Fladskærm!

Fladskærm!
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/12-09 02:06, rettet 13/12-09 02:11 
Damn, man får lyst til at opsøge de folk, der giver grønt lys til at udgive retro-kompileringer og så "ryste dem lidt frem og tilbage" for at minde dem om vigtigheden om inkluderingen af *troværdige* scanlines i her HDTV-tider. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 13/12-09 12:10, rettet 13/12-09 12:23 
Konsolkongen>
På minus siden så kan den være et helvede at sætte op, især de første par gange man roder med den. Scart indgangen er japansk standard så man skal enten holde sig til japanske kabler (hvis man kan finde dem), lave en adaptor eller lodde porten om.
MegaDrive blev også ved med at tabe sync ved meget lyse billeder, men det fik jeg ordnet ved at installere en LM1881 sync-splitter i RGB kablet.

Den er bestemt ikke for alle, men det positive mere end opvejer det negative.

Puha det lyder meget negativt hvis man spørger mig. Jeg troede Scart var et scart kabel? Japanske kabler hvad vil det sige?

Det er simpelthen så nederen at man skal igennem så meget bøvl for at spille retro konsoller på en fladskærm. Min PS2 ser næsten aller ringest ud og f.eks mit Hokuto no Ken ligner noget der er løgn :-(

Når i nu snakker lidt om alternativer, eller det næst bedste hvad kan i så anbefalde. Jeg kan godt tåle at det ikke ser fuldstændig autentisk ud.

Noget andet er at min Neo Geo AES ser bedst ud :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 13/12-09 13:42 
Et godt sted at starte ville være at købe et ordentligt tv. Jeg har f.eks. intet at udsætte på hvorledes mine PS2-spil ser ud på mit HDTV, og det ser godt ud simpelthen fordi tv'et er godt. Starter man med et LCD tv kan man købe nok så mange de-interlacere, men det man gør er bare at prøve at rette op på noget der fra starten er katastrofalt. Det er nemmere at starte med noget der er væsentligt bedre end dét :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 13/12-09 14:15 
Hvad gav du for dit TV?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 13/12-09 14:41 
Man kan godt få dyre tv der samtidig er dårlige... Mit tv er et Pioneer 4280XA som jeg gav 11k for, efter det havde kørt et år i butikken. Panasonics plasma tv er også gode med PS2-spil (sådan nogle har jeg jo haft tidligere).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 13/12-09 14:46 
Jeg havde desværre ikke den slags penge på hånden. Så købte et Panasonic TX-L32G10E LCD. Ved godt Plasma er bedst men det var det bedste TV for pengene sagde de i butikken, så jeg håber da det var et godt køb alligevel, når man tænker på alternativer som Sony og Samsung.

Men Pioneer er altså det "nye" nye :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 13/12-09 14:58 
Du skal nok ikke høre på hvad de siger i butikken...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 13/12-09 15:17, rettet 13/12-09 17:05 
Nej det var også et køb med min egen bedste overbevisning som sikkert ikke har været god nok.

Synes nu det er et ganske udmærket TV, men jeg er heller ikke nogen HD slut ;D

Men tilbage til sagen og mit spørgsmål. Når i nu snakker lidt om alternativer til XRGB'en hvad kan det så være?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 13/12-09 22:24, rettet 13/12-09 22:31 
Sidst jeg tjekkede, kunne man da få et ganske godt plasma-tv fra Panasonic for 6000. Det vel kun en smule mere end dit LCD :)

Hvis du køber en scaler nu kommmer du vel op på samme beløb eller mere. Det jeg grundlæggende siger er, byt dit tv hvis du kan :D

Så vidt jeg ved er plasma som teknologi en del bedre end LCD til brug med ældre konsoller, men det kan være forkert eller have ændret sig.
nerosnerosSkrevet 13/12-09 23:06 
Det med LCD og Plasma er en religions krig jeg ikke gider deltage i. Jeg vil bare gerne finde en nogenlunde billig måde så det hjælper lidt på problemet at spille retro på en fladskærm længere er den ikke.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 13/12-09 23:17 
Læs nu hvad jeg skriver igen, sure løg ;)

Jeg er fuldstændig neutral hvad plasma og LCD angår, jeg skriver hvad jeg har læst mig frem til skulle være det bedste til ældre spil, det har ikke noget med "religion" at gøre.

Jeg prøvede faktisk bare at hjælpe - der er jo returret fra webbutikker i 14 dage, og nogle fysiske butikker giver også returret. Hvis nu plasma er det bedste valg for *dig*, og du kan returnere, ville det måske være godt at overveje.
nerosnerosSkrevet 13/12-09 23:45 
jaes>
Læs nu hvad jeg skriver igen, sure løg ;)

Jeg er fuldstændig neutral hvad plasma og LCD angår, jeg skriver hvad jeg har læst mig frem til skulle være det bedste til ældre spil, det har ikke noget med "religion" at gøre.

Jeg er skam overhovedet ikke sur men jeg har siddet og læst en del tråde som altid munder ud i LCD Vs Plasma ;-)

Det er ikke det jeg efterlyser for jeg har købt et tv. Nu handler det så om den bedste måde at spille retrokonsoller på en LCD skærm! Folk kan så mene det er bedst på et Plasma, men det er ikke sådan et tv jeg har. Som skrevet før behøver mine retro spil ikke at se perfekte ud fordi det kan de nok ikke på en fladskærm. Jeg søger bare en måde at få det til at se lidt bedre ud.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/12-09 23:51 
Så prøv at køb en af de små HD Bokse, de koster ikke alverden.

http://www.hdgamingpro.com/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=37
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-09 01:00, rettet 14/12-09 01:00 
Har du erfaringer med nogen af dem? I følge retrogaming-siden lyder det som om billedet bliver en smule interpoleret når det scroller.

a loss of clear definition and sharpess can be seen when the screen starts scrolling

Det er en anden model han har haft fingrene i uden RGBs input, men 240p er det samme om det bliver overført med component eller RGBs. Det er dog muligt at de har forbedret de nye modeller siden.

Pros: cheap price, component input, 480p compatibility, scaling ability, little delay, remote control, did I mention the price ?

Cons: noisy signal, no zoom function, mediocre transcoder function, just a single input, agressive sharpness regulation
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/12-09 08:01 
Den HD box med scart udgang bliver beskrevet lidt her af en forbruger. Selvom han synes godt om den er han lidt skeptisk:

Well I just got this converter in last week and even though it performs amazingly well visually, I don't want it.
I'm told that it's nearly identical to the HDBoxPro with the same chipset. Here are the specs

http://www.hdgamingpro.com/index.php?pa ... &Itemid=37

It accepts RGB Scart, and Component and outputs it at 720p via HDMI.

My reason for not wanting it is due to the lag. I've tested the HDBox on my Samsung HDTV and there is a 1.1 frame delay. I know for many of you gamers, that is very small but when I was testing the HDBox's delay I decided to test out my HDTV's delay as well and when using component 480i source to do the test I realized that the delay on my HDTV was only 0.5 frames. That's pretty awesome.

I've tested numerous games

Guilty Gear XX Accent Core (480p)
Street Fighter III: Third Strike (480i)
Virtua Fighter 4 Evolution (480i)
Ibara (480i)
Mushi (480i)
Battle Stadium D.O.N (480i)

All played perfectly and looked stunning. I was able to pull off combos, dodge hell blazing bullets and Parry just as well as if I was playing on a Standard TV.
Bashful Neophyte
PapandPapandSkrevet 15/12-09 18:39 
Jeg låner lige tråden her engang.

Jeg skal investere i en LED skærm i nærmeste fremtid og jeg har kig på Samsungs 6000/7000/8000 serier. Det skal være 46" eller mere. Råd eller erfaring anyone?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 15/12-09 21:17 
Der er ikke noget der hedder en LED-skærm. Det er bare et salgstrick især Samsung med stor succes har benyttet sig af. Disse 'LED-skærme' er blot LCD-skærme med en ny slags bagbelysning, som bringer sine egne ulemper med sig.

Køb hellere et Panasonic plasma tv. Det er meget bedre og billigere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 15/12-09 23:08 
Ja, nu er det jo ikke kun ulemper, det bringer med sig. Men det er ikke meget hjælp at give, ved bare at skrive 'køb et Panasonic'.

Men LED tv kan vel oversættes til LCD tv med diodebelysning. Det skulle eks. give et meget bedre sortniveau. Men LGs nye 9x serie har så åbenbart det problem, at man skal sidde midt foran tv'et for at få det flotte billede.

Jeg vil foreslå at tage ud at se på de forskellige. Du skal aldrig købe et tv uden først at have set det rigtigt. Design tæller vel også lidt?

En god side er www.hdtvtest.co.uk, som har en del anmeldelser.
What is the Matrix?
PapandPapandSkrevet 15/12-09 23:13, rettet 15/12-09 23:25 
Nu er designet meget vigtigt og det er egentlig derfor at vi kigger på disse "LED" skærme. Tak for linket, den vil jeg kigge nærmere på.

Hvis andre har en sådan skærm stående derhjemme, så vil en lille vurdering være meget velkommen.

Edit: Hvis Panasonic er så meget bedre, så vil jeg meget gerne have et modelnavn, så vi kan tage noget mere specifikt med i overvejelserne. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dchangdchangSkrevet 15/12-09 23:51 
Kig evt. på Philips 46PFL9704, har generelt fået rigtig god feedback (især når man tager i betragtning at det er Philips). Det er en LED Pro-model, så det er baggrunds-belyst og ikke kun side-belyst. Vandt også EISA-Award i år for bedste produkt i LCD-kategorien.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 16/12-09 00:25 
Philips er endnu værre end Samsung 'LED' tv. Mage til farvelade-tv skal man lede længe efter. Er man interesseret i god (korrekt) billedkvalitet, så bør man holde sig langt fra Philips.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MrCaseMrCaseSkrevet 16/12-09 08:33 
Naiera>
Der er ikke noget der hedder en LED-skærm. Det er bare et salgstrick især Samsung med stor succes har benyttet sig af. Disse 'LED-skærme' er blot LCD-skærme med en ny slags bagbelysning, som bringer sine egne ulemper med sig.

Kan man lige få den hurtige version af hvad der er af ulemper ved LED bagbelysning?
Have you considered sucking less?
401 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig