X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fladskærm!


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 05/03-08 00:30, rettet 05/03-08 00:31 
Så fik jeg endelig en lejlighed og nu skal der købes et par fladskærme!

Jeg skal have en fladskærm i stuen 37-42", som skal bruges til gaming, film, mediecenter og tv. Den må koste ca. 10-15k. Jeg har set lidt på nogle af Panasonics plasmaTV'er, men er ikke helt solgt endnu. Hvad kan I anbefale?

Den anden skærm skal bare være i soveværelset... måske bare en 32"... Se hele indlægget
401 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 12/09-08 17:34 
Juggernaut>
Er det ikke bare noget man gør indtil tv'et er kørt til? Måske for at forhindre den i forvejen ringe mulighed for burn-in?

Professionelt kalibrerede Panasonic plasma tv har disse indstillinger stående deromkring, alt afhængigt af input. Nogle med lidt mere, nogle med lidt mindre. Det er det der giver mest korrekt og dermed bedst mulig billedkvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 12/09-08 17:36 
Hølmkjær>
(...)og man kunne fint lade skarpheden være skruet op og endda skrue mere op hvis det er det man kan lide.

Hvis man kan lide at nedsætte detaljegraden drastisk? Det er det eneste man gør ved at skrue op for skarpheden. Skarphedskontrol tilfører billedet falske linjer, der får det til at fremstå mere skarpt, men dette sænker reelt set detaljegraden. Er man interesseret i god billedkvalitet bør skarpheden på displayet derfor sættes til neutral, og på Panasonics plasma tv er dette lig med nul.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 12/09-08 21:11, rettet 12/09-08 21:17 
Lord Darkeyes>
Jeg er uenig i anbefalingen af "Biograf" indstillingen og også at man altid skal sætte skarphed til 0.

Det skal du da have lov til at være, men det er det mest korrekte. Vil du have mest muligt ud af kildematerialet, så skal tv'et indstilles så det gengiver dette så korrekt som muligt.

Er du til måske pæne men voldsomt ukorrekte glansbilleder, så er et godt plasma tv med mulighed for temmelig korrekt kalibrering, selv på skrump som det forklares om her i tråden, nok ikke noget for dig.

Lord Darkeyes>
Måske er det min skærm, som er defekt (...)

Det er nok nærmere dine øjne du har tilladt at blive vænnet til et ukorrekt billede. Har man kørt med glansbillede-indstillinger i længere tid, så kan det godt være svært at acceptere et korrekt billede, men det er indiskutabelt sådan man får mest ud af kildematerialet. Er man ikke interesseret i at se f.eks. instruktørens intention med en film, men bare vil have 'pæne', imponerende billeder, så bør man da bare klø på med Dynamisk-indstillingen. Men så kan jeg ikke se hvorfor man købte et godt plasma tv i første omgang, for f.eks. Samsung og andres LCD tv kan levere langt mere på den måde 'flotte' billeder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 12/09-08 21:25 
Så firkantet behøver det heller ikke at være :)

Det Panasonic-plasma jeg så i TC, synes jeg også havde et lidt kedeligt billede (lyssvagt), men jeg vil da til hver en tid foretrække et tv, som kan vise forholdsvis neutrale billeder, og så eventuelt tilføje en lille smule billed-lir.
NaieraNaieraSkrevet 12/09-08 21:34 
Du kan da godt kalde det firkantet. Tv'et skal indstilles så det gengiver kildematerialet så korrekt som muligt. Der skal ikke tilføjes 'billed-lir' eller noget i den retning, for så ødelægger man bare billedkvaliteten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 12/09-08 21:45, rettet 12/09-08 21:49 
Og det gør man vel endnu mere ved at vælge et LCD, det var pointen.

Man kan ligeså godt vælge det tv - inden for ens budget - som kan vise det mest neutrale/korrekte billede. Og hvis man så ikke kan lide dette, kan man tilføje lidt af, hvad man nu synes mangler.

EDIT 2: Det blev rodet: Når jeg taler om lir, så mener jeg primært lys, kontrast og farver. Men nogle vil naturligvis godt kunne leve med at skrue på skarphed og lignende også.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/09-08 00:08 
Tak for tippene. Jeg har brugt Naiera's forslag, dog med lidt mere kontrast i spil, så vidt jeg husker. Jeg har prøvet et par forskellige spil og synes det ser rigtig fornuftigt ud. Desuden er det rart at have et fjernsyn igen, der kan vise pæne tv-billeder (her haltede Mirai'en jo noget).
(...)
JuggernautJuggernautSkrevet 22/03-09 10:42 
Jeg liver lige denne tråd op. Min far skal bruge en fladskærm. En lcd til maks 10000,- og omkring de 42".
Hans store lidenskab er cykelløb og han bruger da også en betragtelig del af sin tid på at se dette. Derfor skal skærmen være være god til at vise sportsbegivenheder.

Hvad kan anbefales?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 22/03-09 10:44 
Hvis den skal være god til sportsbegivenheder (og alt andet), så skal det netop være plasma...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 22/03-09 10:55 
Det vil ikke være optimalt i hans hus, da der er alt for meget sollys.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/03-09 11:28, rettet 22/03-09 11:30 
Egen erfaring herfra, køb en phillips på 3 ms Lcd, er en super skærm til sport udsendelser, ihvertfald i forhold til Sony og samsung som jeg også har haft før.

Tror Phillips kan købes for ca 10000-12000 i 42 for de forholdsvise gode skærme .

Phillips mellem klasse i 1080p full hd 5 ms 42 tommer, kan fåes til 5000-6000 kr under elgigant tilbud som florer ret tit.

Kan anbefale at tjekke sverige ud hvis du er fra Kbh, da jeg kender en del der sparer mange penge pga af deres lave kurs.

F.eks har min søster i mandags købt møbler for 23.000 kr som ville koste ca 35.0000 kr herhjemme, så nogle steder må man kunne spare penge, men man skal bruge tid og være lidt heldig med tilbudene, som er svært hvis det skal være lige nu og her.
are you CHICKEN?
JuggernautJuggernautSkrevet 22/03-09 21:19 
Er der nogen specifik model du vil anbefale?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 22/03-09 21:31 
Hvis det SKAL være LCD, så hold dig for alt i verden fra Philips. Magen til farvelade-tv skal man lede længe efter. Du kan ikke komme længere væk fra korrekt billedkvalitet end ved at købe Philips.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-09 21:48, rettet 22/03-09 21:49 
Jeg har et Sony 40W4000. Det er 40" og kostede 10000 i en dansk forretning da jeg købte det, så det er helt sikkert billigere nu. Jeg linker til et review nederst hvor de bla. roser det for korrekt farvegengivelse og blacklevel.

Jeg er meget tilfreds med det :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/03-09 22:20 
Hvad er det bedste fladskærms TV til omkring de 4000kr?
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 26/03-09 15:03 
Jeg har lidt kig på et Panasonic TXP42G10E Plasma. Er det mon noget man ville blive glad for? Skal bruges til DVB-T, PS3 spil og Blu-ray.

TXP42G10E
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 26/03-09 15:05 
Det er det bedste der kan fås til prisen. Nu hvor Pioneer så småt er på vej ud, er der ikke meget konkurrence tilbage til Panasonic.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 26/03-09 15:07 
Takker, jeg må ud i AV-Connection og få en demo, og så se om jeg kan skrabe lidt monetos sammen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 31/03-09 17:29 
Nu har jeg så invisteret i sådanne et fjernsyn, og må sige, at farver m.m. ser rigtigt godt ud.

Jeg har dog 2 ting jeg lige vil høre om.
1. Når jeg spiller Resident Evil 5, er der af og til sådanne nogle grønne "spor", hvis jeg bevæger kameraet hurtigt. De opstår som regel hvor der er stor konstrast forskel, som i et hus f.eks. imod himlen. Som sagt, ser kun dette ved hurtige bevægelser med kameraet, og det er ikke noget der bliver hængende. Det minder mere om noget slags "ghosting".
Spørgsmålet er så, er det noget der forsvinder, eller vil det altid være der?

2. Efter en halv times spillen (Resident Evil 5 igen), gik jeg ud i PS3'ens menu, og kunne se, at de to runde health-bars havde efterladt lidt mærker på skærmen. De forsvandt ret hurtigt igen, efter jeg havde zappet lidt TV.
Er dette også noget der forsvinder med tiden (så den slet ikke gør den slags mere), eller er det noget der vil optræde efter al slags spillen?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 31/03-09 17:36 
Jeg mener at 1 vist sagtens kan ske ved Plasma-TV. Der var en tråd om det på et tidspunkt, hvor der var noget grønt ved Gears of War, mener jeg.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 31/03-09 18:13, rettet 31/03-09 18:30 
det grønne kommer man vidste aldrig af med, også noget der variere fra person til person med om man kan se det. Jo jeg har set det i gears1 og CoD4. Men ser det generalt ikke meget når jeg spiller nu(Har en PZ85)

Retention er noget der kan forkommer med plasma og mener faktisk bliver en bedre efter de første par hundred timer. Min gør det også men det er væk efter nogen få sekunder igen og kommer kun efter lang tid af ting som ikke forsvinder (Som ens HP i spil eller kanal logoer)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 31/03-09 18:43, rettet 31/03-09 18:44 
1. Det bliver mindre hyppigt som du får panelet kørt ind, og så vænner man sig simpelthen også til det. Jeg så det en del da jeg købte mit første plasma tv for to et halvt år siden, men siden jeg fik vænnet mig til det skal jeg aktivt flimre med øjnene for at fremkalde samme effekt, uanset hvor nyt eller gammelt tv'et er (jeg har haft i alt fire forskellige plasma tv siden det første).

2. Panelet er mere følsomt i starten, samtidig med at det også kører en del varmere med hensyn til farverne. Det er også årsagen til at man anbefaler at vente med endelig kalibrering til efter et par hundrede timer. Retention er per definition ikke farligt, da det går væk af sig selv, og det vil også med tiden forekomme meget mindre når panelet bliver kørt ind.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 31/03-09 19:07 
Ok, lyder super, tak for de gode svar. Nyder ellers TV'et i alle aspekter, og kan godt se, hvorfor det er LCD overlegen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/04-09 20:20 
Hvilket TV skal man købe hvis et lavt strømforbrug er interessant?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 01/04-09 20:38 
Et af Panasonics nye 'normal HD' plasmaer.

Hvis du KUN er interesseret i lavt strømforbrug ville et 20" LCD tv jo nok være billigst at drive, men ovennævnte giver klart den bedste kombination af billedkvalitet (dvs. den bedste udover Pioneer) og et lavt strømforbrug.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/04-09 21:07 
Tak :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HeroldHeroldSkrevet 20/04-09 09:34 
Geekculture har lavet en god lille guide med tips til hvad man skal tænke over, når man køber nyt TV.

Geeeeeeeeeeeek
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/04-09 19:56 
Når samsung bruger begrebet "Ultra Contrast" - Hvad dækker det så helt præcist over?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 27/04-09 19:57 
Ren og skær marketingsøregas. Køb et Panasonic plasma i stedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-09 20:20, rettet 27/04-09 20:21 
Eller f.eks. et Sony 40W4000 som er helt nede i 6000 danske kroner i øjeblikket. Jeg har netop modtaget mit og fuldt tilfreds. Af risiko for tage ordende ud af Konsolkongens mund, ved jeg at han også er ejer af fjernsynet, og er glad for det.

Læs HDTVTEST reviewet her...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 27/04-09 20:43 
Echelon VI>
Eller f.eks. et Sony 40W4000 som er helt nede i 6000 danske kroner i øjeblikket.

Men Panasonic er bedre og 2" større...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-09 20:51, rettet 27/04-09 20:53 
Jeg vil ikke bevæge mig ud i nogen længere diskussion, da jeg efterhånden kender dine argumenter (og stædighed) rigtig godt :)

Jeg fravalgte plasma og dermed Panasonic af forskeliige årsager, såsom burn-in (mit skærm-forbrug er stort, og jeg vil ikke gå på kompromis med indstillinger/kvalitet af frygt for burn-in); Jeg ved ikke om motion-slør er udpræget på den panasonic model du omtaler, men jeg ved at det har været det på nogle af de plasmaskærme fra panasonic jeg har set på, hvilket var et andet argument imod. Samtidig var jeg interesseret i Full-HD, selvom det næppe kan nævnes som et sagligt argument, da flere skulle have bevist at forskellen ikke er opfattelig med det menneskelige øje, i de størrelser vi taler om.

Jeg skal ikke kunne sige om Panasonic skærmen er bedre eller dårligere end den skærm jeg foreslår, men i de kalibreringstest der udføres ligger Sony'en meget tæt på industriens D65 standard, og har sort niveauer der kan sammenlignes med Panasonics PX80/PZ85, som jeg havde kig på op til købet.

Det endte derfor med at jeg købte Sony's LCD-tv frem for et plasma fra Panasonic, som jeg ellers har haft meget kig på.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 27/04-09 20:53, rettet 27/04-09 20:59 
Echelon VI>
Jeg fravalgte plasma og dermed Panasonic af forskeliige årsager, såsom burn-in (mit skærm-forbrug er stort, og jeg vil ikke gå på kompromis med indstillinger/kvalitet af frygt for burn-in);

Dét behøver man selvfølgelig heller ikke. Alle mine plasma tv har været kalibreret til bedst mulige billedgengivelse, og jeg har aldrig brugt et eneste sekund på at overveje min brug af dem. Jeg spiller diverse spil så godt som dagligt. Burn-in er simpelthen ikke noget at bekymre sig over, hvis man køber et Panasonic (eller Pioneer).

Echelon VI>
Jeg ved ikke om motion-slør er udpræget på den panasonic model du omtaler, men jeg ved at det har været det på nogle af de plasmaskærme fra panasonic jeg har set på, hvilket var et andet argument imod.

'Motion-slør' er netop det LCD tv er slemme til, mens plasma tv generelt har respons-tid så lav at det ikke er værd at diskutere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-09 21:00, rettet 27/04-09 21:02 
Det kan sagtens være at der ikke er nogen grund til at bekymre sig om burn-in på hverken Panasonic, eller nu afdøde Pioneer, men jeg ved at flere anbefaler, at man holder sig til mere moderate indstillinger mens tv'et køres ind de første 100 timer. Det er da vist også blevet anbefalet her i tråden, eller i en af de andre fladskærms-tråde (om der sidder en ekspert bag forslaget er en anden snak).

Kan du ikke smide et link til den panasonic model omtaler, da du kun skriver "normal HD" skærme, så man kan sammenligne priser etc.

Panasonic laver nogle rigtigt gode skærme, og plasma teknologien er da også bredt set bedre end LCD teknologien på flere punkter. Det ændre bare ikke på at Sony med deres 40W4000-model har lavet et rigtig godt LCD-fjernsyn, som i øjeblikket er utroligt billigt, som desuden er på niveau med nogle af panasonics plasma-skærme.

EDIT: Jeg byttede rundt på udtrykkende: Jeg mente ghosting, ikke motion-slør.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 27/04-09 22:08, rettet 27/04-09 22:08 
Echelon VI>
Det kan sagtens være at der ikke er nogen grund til at bekymre sig om burn-in på hverken Panasonic, eller nu afdøde Pioneer, men jeg ved at flere anbefaler, at man holder sig til mere moderate indstillinger mens tv'et køres ind de første 100 timer.

Det er jo så netop også kun de første 100 timer... Det hænger dog ofte sådan sammen, at 'moderate' og korrekte indstillinger har meget tilfældes. F.eks. er det rigeligt at sætte lys og kontrast til 50% under indkørsel af et PX80, og det er faktisk også der de to indstillinger skal blive, efter kalibrering i servicemenuen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/04-09 22:09 
Echelon VI>
(...) som desuden er på niveau med nogle af panasonics plasma-skærme.

Hvad angår billedkvalitet er Sonys LCD tv ikke på niveau med et eneste Panasonic plasma. Det er givetvis de bedste LCD tv på markedet, men et godt plasma tv er stadig bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 27/04-09 22:10 
Hvis man har 4000 euro, der bare skal brændes af, hvorfor så ikke købe et Cinema 21:9? :D:D:D

Wooooooooooosh
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-09 22:24 
Naiera>
Hvad angår billedkvalitet er Sonys LCD tv ikke på niveau med et eneste Panasonic plasma. Det er givetvis de bedste LCD tv på markedet, men et godt plasma tv er stadig bedre.

Og det er så en diskussionssag, som jeg ikke vil tage med dig :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 27/04-09 22:27 
Går man efter korrekt billedkvalitet (altså bedst billedkvalitet), så er der ikke noget at diskutere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/04-09 22:30, rettet 27/04-09 22:31 
Herold>
Hvis man har 4000 euro, der bare skal brændes af, hvorfor så ikke købe et Cinema 21:9? :D:D:D

Fordi Philips ikke er DET MINDSTE interesserede i korrekt billedkvalitet. Når de i pressematerialet skriver 'Cinema 21:9 viser dig filmen, præcist sådan som instruktøren har forestillet sig det', så er det en ufattelig, kæmpestor løgn. Det er ikke nok at fjerne de sorte bjælker øverst og nederst; du skal selvfølgelig også have korrekt farvegengivelse, god kontrast, et korrekt gammaforløb, og så skal man i øvrigt også glemme ALT om ambilight og lignende djævelskab. Enhver seriøs filminstruktør ville BRÆKKE sig over at se en af sine film på et Philips farvelade-tv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-09 22:34 
Naiera>
Går man efter korrekt billedkvalitet (altså bedst billedkvalitet), så er der ikke noget at diskutere.

Slut dig til dem der søger sandheden, men pas på dem, der påstår at kende den :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RaGeRaGeSkrevet 27/04-09 23:09, rettet 27/04-09 23:12 
Har et kalibreret Pananosic PX71, og jeg har stadigvæk ikke set et LCD der kan følge med billedmæssigt og da slet ikke i det prisleje PX80 er i.

Og sjovt nok har mit gamle Toshiba LCD tv fået burn-ins, så...
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SonicSonicSkrevet 28/04-09 08:26, rettet 28/04-09 08:26 
Jeg er sikker på Sony leverer nogle ret fornuftige LCD'er, men ikke desto mindre er jeg blevet utroligt glad for mit Panasonic G10 TV. Jeg må erkende, at jeg ikke har lagt vægt i, at passe på det de første 100 timer, dvs. jeg har sat TV'et op med de farver, jeg syntes så mest rigtigt ud. Jeg er nu over de 150 timer, og har derefter rodet lidt med farverne igen, and guess what; it looks fantastic! Jeg har ikke oplevet noget der ligner burn-in, kun ganske lidt retention i starten, hvilket forsvandt et par sekunder efter normalt TV kiggeri. Jeg opdagede det faktisk kun en eneste gang, efter en Resident Evil session.

Jeg kommer selv fra et LCD fjernsyn, og af betydelige forskelle kan jeg nævne; mere roligt billede, bedre farver by far (ser mere naturligt ud), ingen bleed eller clouds per baggrundsbelysning, og så summer mit TV ikke, som mit samsung gjorde, men det er en lille side gevinst :D

Jeg er hverken fanboy, eller noget som helst andet, jeg er blot ex-LCD bruger, som fik mig et Plasma, og kunne se betydelig forskel.

Som sagt, Sony laver gode LCD'er, ingen tvivl, LCD vil dog altid have nogle ulemper, såsom clouding, og det kan jeg ikke leve med selv. Om andre har det fint med det, er skam op til dem :) Jeg skal så også sige, at jeg intet aner, om dette problem forsvinder med LED teknologien de er begyndt at benytte sig af nu om dage. Jeg har dog læst lidt om, at de nyere LCD/LED TV's frame creation stads får hollywood film til at ligne soap operas, altså, at det ser ud som om det er optaget med et kamera der bliver brugt til TV-serier, hvis i kan følge mig. Og ja, jeg så selv et samsung LED i Tyskland, hvor dette var slået til, og det lignede aldeles ikke en Hollywood film der kørte på skærmen, men et TV show. Om dette er godt eller skidt, må være op til hver enkelt at bedømme, jeg syntes bare det fjernede alt form for Hollywood charme der nu engang er ved film.

Nå, men nok snik snak fra mig :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 28/04-09 09:49, rettet 28/04-09 10:29 
Sonic>
Jeg har dog læst lidt om, at de nyere LCD/LED TV's frame creation stads får hollywood film til at ligne soap operas, altså, at det ser ud som om det er optaget med et kamera der bliver brugt til TV-serier, hvis i kan følge mig. Og ja, jeg så selv et samsung LED i Tyskland, hvor dette var slået til, og det lignede aldeles ikke en Hollywood film der kørte på skærmen, men et TV show. Om dette er godt eller skidt, må være op til hver enkelt at bedømme, jeg syntes bare det fjernede alt form for Hollywood charme der nu engang er ved film.

Den slags 'Intelligent Frame Creation' (som Panasonic kalder deres udgave) er djævlens værk. Philips gør en dyd ud af at lave sådanne features, og deres førnævnte 21:9 tv er sikkert voldsomt inficeret med en helt ny hammerdyrt udviklet udgave af Natural Motion, som reducerer enhver film til en vits. IFC, Natural Motion og hvad det ellers hedder, skal slås fra, og det kan kun gå for langsomt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MrCaseMrCaseSkrevet 28/04-09 10:26 
Hear hear
Have you considered sucking less?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-09 11:25 
Sonic>
Jeg er hverken fanboy, eller noget som helst andet, jeg er blot ex-LCD bruger, som fik mig et Plasma, og kunne se betydelig forskel.

Det skal nødig blive til en LCD vs. Plasma snak, men jeg kommer også fra Samsung (deres billig R-serie). Jeg ved ikke hvilken model du kommer fra, men jeg havde næsten sagt "selvfølgelig" kan du se en forskel, fra dit gamle fjernsyn til din nye lækre Panasonic skærm.

Som sagt kommer jeg selv fra et Samsung, og der er en verden til forskel med det LCD TV Sony har produceret. Med andre ord behøves det altså ikke udelukkende være LCD-teknologiens skyld, at du kan se forskel, men måske i endnu højere grad Samsungs udnyttelse af denne.

Som note: Jeg oplever absolut ingen Ghosting på min 40W4000 i nogen henseender (analogt/digitalt fjernsyn, spil via HDMI, spil via VGA etc.).

Vi kan vist alle være enige om at Frame Creation og andre filtre, burde være sparet væk, da det ikke gavner nogen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GadedrengenGadedrengenSkrevet 28/04-09 15:15, rettet 28/04-09 15:26 
yo yo fellow gamerz...

Ved en smule søgen ha jeg fundet to plasma tver der virker fede...men ville lige høre folk hvad der bedst kan betale sig...

http://www.fleggaard.dk/pi/Panasonic_TH_42PZ85_E_DE_12524_44.aspx

og så dette her

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=429592&searchArea=products&Soegeord=42px80

umiddelbart er der 2k forskel i pris og så får man full hd, 30:000 kontrast og højere opløsning...er det vigtigt når man gamer?


hvad har i af erfaringer med forsikringer?
Spiller nu: Magic: The Gathering: D..., Battlefield 3: Armored ..., Dead Nation
NaieraNaieraSkrevet 28/04-09 15:20 
Dine links virker ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GadedrengenGadedrengenSkrevet 28/04-09 15:26 
opdateret links...
Spiller nu: Magic: The Gathering: D..., Battlefield 3: Armored ..., Dead Nation
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-09 15:47 
Echelon VI>
Vi kan vist alle være enige om at Frame Creation og andre filtre, burde være sparet væk, da det ikke gavner nogen.

Går 100 og 200Hz og lign. ind under det du nævner der?
Spiller nu: Phantasy Star IV
401 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig