X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fladskærm!


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 05/03-08 00:30, rettet 05/03-08 00:31 
Så fik jeg endelig en lejlighed og nu skal der købes et par fladskærme!

Jeg skal have en fladskærm i stuen 37-42", som skal bruges til gaming, film, mediecenter og tv. Den må koste ca. 10-15k. Jeg har set lidt på nogle af Panasonics plasmaTV'er, men er ikke helt solgt endnu. Hvad kan I anbefale?

Den anden skærm skal bare være i soveværelset... måske bare en 32"... Se hele indlægget
401 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 10:13 
Konsolkongen>
Mener ellers at du skrev engang i en anden tråd at de billeder der var kørt igennem photoshop?

Det skrev jeg udtrykkeligt at de ikke var...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 10:17 
Konsolkongen>
Og bare man gider rode en smule med en kalibrerings disc får man et billede som er meget bedre end standard. Så kig på det selv før du brænder penge af :)

Du får det til at lyde meget nemmere end det er. Ofte kommer Otto/AV Precision ud til folk der mener de har gjort det ret godt med DVE eller lignende, men det viser sig at de stadig var MEGET langt fra målet. Ved man noget om kalibrering kan man godt komme et stykke vej med DVE, men det kan på ingen måde erstatte en ordentlig, professionel kalibrering. Med mindre man har lyst til at købe dyrt udstyr og bruge adskillige timer på det, så er der kun én vej til optimal udnyttelse af fladskærms-tv'et.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 14/08-08 10:43 
Får du procenter?


:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/08-08 13:31 
Chrono>
Jeg er glad for min PX80 også. Det meste ser godt ud. Selv det analoge antenne-signal ser hæderligt ud.

Nu må jeg lige stjæle noget af din tid, når du rent faktisk har skærmen. Den skal stort set udelukkende bruges til at spille på: Er du tilfreds med skærmens performance i denne afdeling? Du skriver "det meste ser godt ud", hvad ser ikke godt ud, hvis man må spørge så frækt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 13:55, rettet 14/08-08 13:56 
Nu har jeg jo selv PX60, som er to generationer ældre end PX80, og det virker bare rigtig godt som gaming skærm. Alle der bor i Århusområdet skal være velkommen til at komme forbi og se hvordan Lost Odyssey, NBA 2K8, Rock Band osv. ser ud ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-08 15:37, rettet 14/08-08 15:51 
Naiera>
Det skrev jeg udtrykkeligt at de ikke var...

Taget med kamera og så kørt igennem photoshop? Nægter at tro på at selv Otto kan holde et kamera så stille at alle 3 billeder er pixel perfekte.
I øvrigt ikke et særlig godt eksempel alligevel da dynamic på alle de tv jeg har set har haft alt for høj skarphed og faktisk ser meget værre ud end det der :)

Du får det til at lyde meget nemmere end det er. Ofte kommer Otto/AV Precision ud til folk der mener de har gjort det ret godt med DVE eller lignende, men det viser sig at de stadig var MEGET langt fra målet.

Det er klart. Men selv om man skulle ramme et stykke fra så har mine resultater altid været noget bedre end den alm. Standard indstilling.

Naiera>
Det har at gøre med at dine øjne simpelthen ikke kan opfatte mere detalje end 1024*768 kan give ved normale kiggeafstande.

Ikke fordi jeg gider mundhugges med dig, og vi har vidst været igennem det her før; Men jeg synes det er meget nemt at spotte om et spil kører 720p eller 1080p ligemeget hvor i rummet jeg befinder mig. Den egenlige grund til at jeg købte nyt tv i sin tid var pga. den høje opløsning. Ville jeg have tv pga. kontrasten havde jeg beholdt mit gamle eller have købt næsten en hvilken som helst billig projektor som også med lethed kunne ha' højere opløsning end 1024x768.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/08-08 17:35 
Konsolkongen>
Det er klart. Men selv om man skulle ramme et stykke fra så har mine resultater altid været noget bedre end den alm. Standard indstilling.

No shit! Ellers ville din dømmekraft da også være helt ude i hampen :-D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-08 17:41, rettet 14/08-08 17:41 
Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal svare til det der :)

Men jeg prøver bare at forklare at man sagtens kan lave noget selv der ligger tæt op af det pæne photoshoppede billede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 17:50, rettet 14/08-08 17:59 
Konsolkongen>
Men jeg synes det er meget nemt at spotte om et spil kører 720p eller 1080p ligemeget hvor i rummet jeg befinder mig.

Den sammenligning du bruger til at vurdere dette kan heller ikke bruges til noget. Der er for mange ting der er galt med dit setup til at dine erfaringer kan tages som bevis for at man kan se forskel på 1920*1080 og 1024*768 uanset afstand. Derimod er det faktisk videnskabeligt bevist at man kun kan se så og så megen opløsning på forskellige afstande.

Du bringer selv kontrasten på banen, men der må jeg lige minde dig om at kontrast er en VÆSENTLIGT mere vigtig faktor i god billedkvalitet, end om panelet er 1366*768 eller 1920*1080. Ikke mindst fordi 1366*768 er en rigeligt høj opløsning, men også fordi der er de førnævnte begrænsninger i hvad du kan opfatte med det blotte øje.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 17:52, rettet 14/08-08 17:56 
Konsolkongen>
Taget med kamera og så kørt igennem photoshop? Nægter at tro på at selv Otto kan holde et kamera så stille at alle 3 billeder er pixel perfekte.

Hold nu op. Der er IKKE tale om snyd. Kameraet har stået fast på en fod og så er der skiftet mellem de tre indstillinger med fjernbetjeningen.

Desuden er det ikke Otto der har lavet det billede; det er med i anmeldelsen af Pioneer 508XD ovre på recordere.dk, som linket til herunder.

Konsolkongen>
I øvrigt ikke et særlig godt eksempel alligevel da dynamic på alle de tv jeg har set har haft alt for høj skarphed og faktisk ser meget værre ud end det der :)

Det er et rigtig godt eksempel. At dynamisk på de tv du har haft ser værre ud er jo egentlig bare en del af problemet; det er netop den slags indstillinger der bruges i butikkerne til at få fjernsynene til at skrige højere end de andre, så folk skal falde for lige netop dét. Og fabrikanterne er ikke blege for at ødelægge mulighederne for korrekt billedgengivelse i bytte for at billedet skal kunne skrige ENDNU højere. Pioneers er mere afdæmpet end hvad du er vant til fordi tv'et i høj grad netop er designet med henblik på korrekt billedgengivelse, og ikke at overdøve de andre tv i butikkerne.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-08 18:22, rettet 14/08-08 18:27 
Naiera>
Der er for mange ting der er galt med dit setup til at dine erfaringer kan tages som bevis for at man kan se forskel på 1920*1080 og 1024*768 uanset afstand.

Undskyld mit fransk, men hvad fanden ved du om mit setup?

Desuden skriver jeg intet om ubegrænset afstand, men derimod at jeg, her hvor jeg bor tydeligt kan se forskel uanset hvor jeg står henne. Det er muligt dine øjne fejler en del men det gør mine ikke. Du skal ikke fortælle mig hvad jeg kan og ikke kan se på et tv du ikke engang har set.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/08-08 19:26 
Hvor stor forskel, man kan se, handler vel også om, hvor god scaleren er. Hvis et 1080P TV er middelmådigt til at scalere 720P, så vil det ikke kræve mange blikke at spotte, at 1080P ser væsentligt bedre ud.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-08 19:34 
Ifølge den logik er der ingen grund til at købe Blu-Ray discs hvis man har en god DVD-upscaler?

Det gir vel også sig selv at et billede bestående af ca. 2mio pixels er langt mere detaljeret end et billede på ca 1mio...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 14/08-08 19:44 
Jeg synes alene forskellen mellem DVD og Blu ray er helt vild. Se selv her:

Link! ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 14/08-08 20:03 
Konsolkongen>
Ifølge den logik er der ingen grund til at købe Blu-Ray discs hvis man har en god DVD-upscaler?

Øh, nej? Jeg forstår slet ikke hvordan du kommer frem til det.

Det jeg siger er, at et tv med en fast opløsning i teorien kan være dårligt til at vise andre opløsninger end native. Det kan enhver vel være enig i er muligt.

På et sådant TV vil man jo så se en klar forskel på 1080P og 720P.

Jeg aner intet om dit display, jeg prøvede bare at illustrere, at der findes tilfælde, hvor man vil kunne se en klar forskel på 720P og 1080P.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-08 20:32 
Ja? Men det siger vel også sig selv at detaljegraden i et 1080p billedet er højere end i et 720p billede. Det kan vel tænkes at det også er det jeg kan se forskel på?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/08-08 21:14 
Jojo, klart. Jeg mener bare at der kan være flere grunde end den åbenlyse til at nogen folk kan se klar forskel på de to opløsninger.

Hvis displayets størrelse er stor nok, burde det ikke være svært at se forskel. På mindre displays mener jeg bare at det skam også kan være muligt at se forskel, alene fordi scaleren er dårlig.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/08-08 21:22 
Herold>
Jeg synes alene forskellen mellem DVD og Blu ray er helt vild. Se selv her:

Jeg må straks se om det samme gælder for HD-DVD formattet :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 21:23, rettet 14/08-08 21:25 
Konsolkongen>
Undskyld mit fransk, men hvad fanden ved du om mit setup?

Du nævner spil og jeg ved at du spiller Xbox 360 og PS3. De spil kører i alt andet end 720p og 1080p, så der skaleres op, ned, frem, tilbage og til siden, før det når frem til din skærm, hvor det så skal skaleres videre på hvis der er tale om 720p. Desuden ved jeg at du har et LCD tv af tvivlsom kvalitet.

Og så kan man i øvrigt slet ikke vurdere den slags på samme display, med mindre du har noget seriøst dyrt udstyr ved siden af. Alene det at du opskalerer 720p til panelets opløsning fjerner brugbarheden af din vurdering.

Skal man kunne lave denne slags vurderinger på et tv, så skal man have to tv der er 100% ens, på nær opløsningen. Og det findes ikke. Det tætteste man kommer er når KT Radio i København sætter to 50" Pioneer tv op (den ene er 1365*768 og den anden 1920*1080; jeg husker ikke lige på stående fod modelnavnet på 1080p-modellen), og kalibrerer dem så godt som de nu kan kalibreres. De to paneler er ikke 100% ens udover opløsningen, men det er det tætteste man kommer. Det setup sætter man så 1080p-materiale til, og så kan man vurdere hvor langt man kan gå væk, og stadig se en forskel. Sjovt nok er der meget få der kan når de stiller sig lige omkring to meter fra skærmene. Længere væk bliver det ligegodt umuligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-08 21:44 
Jeg har masser af spil der kører 720p og også enkelte der kører 1080p native. Sæt dig ind i tingene. Desuden tror jeg gerne på at det bliver meget svært at se forskel på BD film i forskellig opløsning. Jeg snakker spil her, og det er det nu engang ganske nemt at se om de er spot-on eller opskaleret dertil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 21:46, rettet 14/08-08 21:49 
Konsolkongen>
Jeg har masser af spil der kører 720p og også enkelte der kører 1080p native. Sæt dig ind i tingene.

Det lyder som om at du mangler at sætte dig ind i tingene, for jeg kan ikke lige se hvad relevans denne kommentar har for mit indlæg. Hvis du sammenligner to helt forskellige spil er din sammenligning selvfølgelig stadig intet værd. Selvfølgelig er enkelte spil i rigtige HD-opløsninger, men de fleste er stadig i alle mulige andre opløsninger internt, så de skal skaleres på før de sendes ud af konsollerne og op til skærmen.

'Reglerne' for hvad du kan se forskel på og ikke kan se forskel på gælder selvfølgelig for spil, ligesom de gælder for film/Blu-ray. Hvis du synes at forskelle springer nemmere i øjnene ved spil, så er det jo netop fordi at der er et eller andet der ødelægger billedkvalitet et eller andet sted i kæden. Opskalering ødelægger nemt billedkvaliteten i så høj grad at alene det vil give en synlig forskel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-08 21:55, rettet 14/08-08 21:56 
Et af de få spil der faktisk kører native 1080p på PS3, Full Auto ser mærkbart anderledes ud i 720p frem for 1080p. Det er samme spil på samme tv i to forskellige opløsninger. Bedre sammenligning kan ikke gøres og selvom man ikke har mulighed for at sætte billedet op ved siden af det andet er forskellen meget tydelig. Det samme gælder i øvrigt for dashboardet på PS3, hvor det jo er ekstra nemt at skifte frem og tilbage mellem opløsningerne.

Jeg har aldrig set et spil der har været antialiased så meget at det var ligeså blødt og lækkert som en film. Bla. derfor er det meget nemmere at se forskel på spil end film.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 21:59 
Konsolkongen>
Et af de få spil der faktisk kører native 1080p på PS3, Full Auto ser mærkbart anderledes ud i 720p frem for 1080p. Det er samme spil på samme tv i to forskellige opløsninger.

Ja, som jeg havde forventet. Og nej, det kan ikke bruges til noget. Som allerede forklaret flere gange.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-08 22:04, rettet 14/08-08 22:05 
Så er det lidt svært at diskutere med dig når man ikke engang kan bruge et spil i native 1080p som eksempel. Men f... det gider ikke spilde mere tid på dig, ...i dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 22:08, rettet 14/08-08 22:08 
Du kan ikke bruge det som eksempel fordi dit tv opskalerer fra 720p! Dét alene ødelægger billedkvaliteten i en grad der giver en synlig forskel. Det hár jeg forklaret før, så hvis du ikke gider forstå det, så kommer vi ikke meget længere. Jeg har allerede brugt ret god plads på at forklare den eneste nogenlunde præcise måde, hvorpå man kan demonstrere at der ikke er nogen synlig forskel på 768p og 1080p, når man kommer så og så langt fra displayet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-08 22:13, rettet 14/08-08 22:17 
Klart! Men jeg siger stadig at jeg meget tydeligt kan se forskel når jeg sidder i sofaen der er godt og vel 4m fra fjernsynet. Hvad din ide er om normal afstand til tvet skal jeg ikke kunne sige, men i de fleste hjem er den ikke større.

Jeg er selvfølgelig også godt klar over at meget af forskellen ligger i opskaleringen. Men det ændrer heller på at detaljegraden er størst i 1080p. Jeg vil stadig kunne se forskel i et 360-spil hvor maskinen opskalerer istedet for skærmen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 14/08-08 23:13 
Konsolkongen>
Klart! Men jeg siger stadig at jeg meget tydeligt kan se forskel når jeg sidder i sofaen der er godt og vel 4m fra fjernsynet. Hvad din ide er om normal afstand til tvet skal jeg ikke kunne sige, men i de fleste hjem er den ikke større.

Det kan godt være du kan se forskel, men forskellen ligger ikke i _opløsning_, men kommer på grund af andre faktorer. Derfor er din sammenligning ubrugelig.

Konsolkongen>
Jeg vil stadig kunne se forskel i et 360-spil hvor maskinen opskalerer istedet for skærmen.

Du kan jo ikke få mere detalje ud af materialet end det oprindeligt har haft, så at du opskalerer i maskinen og siger du kan se en forskel i detaljering er lidt noget vås.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-08 00:23 
Naiera>
Det kan godt være du kan se forskel, men forskellen ligger ikke i _opløsning_, men kommer på grund af andre faktorer. Derfor er din sammenligning ubrugelig.

Nej det er noget frygteligt vås. Forskellen ligger nemlig i opløsningen, forskel på detaljer og opskalering.

Du kan jo ikke få mere detalje ud af materialet end det oprindeligt har haft, så at du opskalerer i maskinen og siger du kan se en forskel i detaljering er lidt noget vås.

Ja det var en fejl, for et 1080p spil kan maskinen jo ikke opskalere for mig efter jeg har sat den ned i 720p.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 15/08-08 10:31, rettet 15/08-08 10:31 
Konsolkongen>
Nej det er noget frygteligt vås. Forskellen ligger nemlig i opløsningen, forskel på detaljer og opskalering.

Det er ikke noget vås. Den forskel du ser er på grund af opskaleringen, ikke på grund af forskellen i opløsningen. Det har jeg allerede forklaret flere gange. Havde du to tv der var 100% ens på nær opløsningen, havde du ikke en jordisk chance for at se forskel ved 4 meters afstand. Såfremt det kun er opløsningen der er forskel på selvfølgelig; ved spil kan man jo snildt tænke sig til alle mulige andre ting der er anderledes, som f.eks. mængden af AA eller noget i den retning, når maskinerne spytter forskellige opløsninger ud.

På nedenstående links kan du læse mere om opløsninger og afstande, og finde flere links med endnu mere læsestof:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1153
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-08 12:35 
Sidste indlæg fra min side. Konsollen er den samme, spillet er det samme og settings på tv er det samme. Eneste forskel er opløsningen på spillet og derved detaljer og opskalering.

Jeg har hele tiden snakket spil men den er åbenbart ikke sivet ind. Diskutionen slutter i hvert fald herfra.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 15/08-08 13:13 
Konsolkongen>
Eneste forskel er opløsningen på spillet og derved detaljer og opskalering.

Og der må _ikke_ være opskalering. Det ødelægger billedkvaliteten i en grad så det er tydeligt at se selv fra der hvor du sidder, så din sammenligning kan ikke bruges til at bevise at man kan se forskel på 720p og 1080p fra alle mulige afstande. Det er opskaleringens billedkvalitetsødelæggende effekt og ikke den højere opløsning der giver forskellen. Hvorfor er det så svært at forstå?

Jeg er udmærket godt klar over at du hele tiden har snakket om spil. Som jeg også udtrykkeligt skrev i et af mine første indlæg i denne diskussion! At du snakker spil er som nævnt fra starten også et af problemerne med din sammenligning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/09-08 21:11 
Efter et strømkoks, der ristede mit 2 år gamle Mirai står jeg nu og skal købe nyt igen. Jeg var egentlig ganske godt tilfreds med Mirai'en til mine behov, så jeg overvejer lidt at købe samme igen (det koster vist 3000,- nu). Omvendt var det måske også en idé at investere i noget bedre og lidt større nu. Jeg tænkte 40/42"...
Hvad skal jeg kigge på hvis jeg maks vil give omkring de 10k? Ved ikke rigtigt mht. LCD vs. plasma. Mirai'en så jo forrygende ud (i mine øjne) på Xbox 360, mens TV var tolerabelt, så umiddelbart vil jeg ikke afvise at vælge LCD igen.
(...)
NaieraNaieraSkrevet 02/09-08 22:29 
Har du overhovedet læst de her tråde? ;)

Køb et Panasonic TH-42PX80; det burde kunne fås til nogle tusinde under det budget du omtalte.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 02/09-08 22:33 
Okaaay.. Nu nærmer vi os nogle fornuftige priser :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/09-08 13:10 
Naiera>
Har du overhovedet læst de her tråde? ;)

Tjo, sådan on-off, men da jeg stadig havde et fjernsyn jeg var glad for, var det ikke så interessant for en lægmand som mig at følge 100% med i diskussionen ;)

Panasonic tv'et ser spændende ud og får fine ord med på vejen i de anmeldelser jeg læste. Men er der ikke nogle alternativer jeg skal have in mente i denne prisklasse eller er det her simpelthen det ultimative (plasma) tv under 10k?

Det skal siges at det langt overvejende skal bruges sammen med X360'eren og at billedkvalitet fra denne kilde er det vigtigste.
(...)
NaieraNaieraSkrevet 03/09-08 14:54 
Fox McCloud>
Panasonic tv'et ser spændende ud og får fine ord med på vejen i de anmeldelser jeg læste. Men er der ikke nogle alternativer jeg skal have in mente i denne prisklasse eller er det her simpelthen det ultimative (plasma) tv under 10k?

Nej, der findes ikke bedre tv på markedet under 10k.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 03/09-08 15:12 
Punktum
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SonicSonicSkrevet 03/09-08 15:21, rettet 03/09-08 15:25 
LOL!

Nå, men det lyder da fedt :D

:EDIT: Ser jo meget fristende ud med det fjernsyn til 7k der... men igen, hvrdan var det nu det var med spillekonsoler og plasma? Jeg kan efterhånden ikke finde ud af om det er fint nok med spils HUDs, eller om det er farligt :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/09-08 15:35, rettet 03/09-08 15:45 
Naiera>
Nej, der findes ikke bedre tv på markedet under 10k.

OK. Overvejer dog lidt om jeg skal bevæge mig over de 10 og købe et af de Panasonic tv'er med 1080p, der nævnes tidligere i tråden. Det er umiddelbart svært for mig at vurdere om jeg vil nyde gavn af den højere opløsning, eller om forskellen er ubetydelig.

Echelon VI>
Jeg tror så småt jeg er ved at have besluttet mig for PX80'eren efter at have læst lidt mere på sagen.

Fik du købt den og i så fald hvad er din dom? :)
(...)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/09-08 16:12, rettet 03/09-08 16:13 
Jeg ombestemte mig i sidste sekund, da jeg fandt ud af at slå dynamisk kontrast fra på mit Samsung, hvilket gjorde det langt mere tolerabelt at se på. Kvaliteten er selvfølgelig stadig ikke i top, det er f.eks. meget tydeligt at sort ikke er rigtigt sort, når skærmen ikke viser andre farver. Når den viser reelle billeder kan jeg sagtens leve med kvaliteten og den lettere dårlige kontrast (Jeg ligger som sådan ikke mærke til den). Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om at Panasonicet er meget bedre - det var det hvertfald det indtryk jeg fik da jeg så PZ80'eren i en forretning. PX80'eren kunne jeg ikke finde nogen steder desværre.

Pengene blev istedet brugt på at opdatere den stationære computer, og købe en MSI Wind :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
tastasSkrevet 03/09-08 16:13 
Fox McCloud>
Naiera>
Nej, der findes ikke bedre tv på markedet under 10k.

OK. Overvejer dog lidt om jeg skal bevæge mig over de 10 og købe et af de Panasonic tv'er med 1080p, der nævnes tidligere i tråden. Det er umiddelbart svært for mig at vurdere om jeg vil nyde gavn af den højere opløsning, eller om forskellen er ubetydelig.

Med hensyn til opløsning ser det blændende ud på både PX70'eren og PX80'eren (har min lillebror) i spil.
Så hvis du alligevel sidder længere væk end en halvanden meter er det ikke opløsningen der skal afgøre dit TV-køb. Så skal det mere hvad de andre kvaliteter PZ'eren har fremfor PX'eren. Men der skal du næsten tage ud i en kvalificeret butik og se om forskellen er synlig for dig og i såfald merprisen værd.

Sonic>
LOL!

Nå, men det lyder da fedt :D

:EDIT: Ser jo meget fristende ud med det fjernsyn til 7k der... men igen, hvrdan var det nu det var med spillekonsoler og plasma? Jeg kan efterhånden ikke finde ud af om det er fint nok med spils HUDs, eller om det er farligt :D

Jeg har aldrig oplevet problemer med HUDS og spil endnu på min PX70'er. Det eneste jeg oplever er noget rentetion, ofte når jeg har set en film, hvor der har været en sort bar for neden for der har været en undertekst linie igennem hele filmen. Slår jeg over på noget sort (fx. bare en tom AV kanal) bliver der en svag hvid linie hængende - slår jeg over på en kanal med lidt billede på og så tilbage igen er det væk.

For mig virker det til at gamle burn-in problemer og lignende er ved at være et overstået kapitel.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
QQSkrevet 03/09-08 16:14, rettet 03/09-08 16:16 
Sonic>
Jeg kan efterhånden ikke finde ud af om det er fint nok med spils HUDs, eller om det er farligt :D

Det var farligt engang, men faren er efterhånden drevet over. Jeg har PX70, modellen fra året før, og jeg oplever ikke sådanne problemer. Der er en smule ghosting, hvis man kigger godt efter, efter at ladet TV'et stå på et statisk billede i nogen minutter og derefter går på sort skærm. Men så snart man tænder for en anden kilde, feks TV, kan det ikke ses mere. Efter 2-3 minutters TV, kan det ikke ses når man går tilbage på sort skærm.

Det skal også siges at TV'et er lidt ekstra følsomt de første ~200 timer man bruger det. Men ikke noget man skal bekymre sig synderligt om.

EDIT: Tas var hurtigere og har ret.

PS3 ser fantastisk ud på mit PX70
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/09-08 18:54, rettet 03/09-08 18:57 
tas>
Med hensyn til opløsning ser det blændende ud på både PX70'eren og PX80'eren (har min lillebror) i spil.
Så hvis du alligevel sidder længere væk end en halvanden meter er det ikke opløsningen der skal afgøre dit TV-køb. Så skal det mere hvad de andre kvaliteter PZ'eren har fremfor PX'eren. Men der skal du næsten tage ud i en kvalificeret butik og se om forskellen er synlig for dig og i såfald merprisen værd.

OK, det lyder godt. Jeg kan formentlig godt "nøjes" med PX80'eren så, men jeg vil da bestemt tage ned og se den i aktion og beslutte ud fra det.
(...)
JmogJmogSkrevet 04/09-08 01:42 
Jeg har PX71 og med Xbox 360, PS3, PS2, Dreamcast og Wii ser det rigtig godt ud. Jeg oplever det samme hvad angår retention som de andre nævner. Det er virkelig ikke et issue man bør bekymre sig om - Panasonics plasmaer er virkelig ekstremt god value for money.
dpldplSkrevet 04/09-08 01:55 
Helt enig, jeg nyder lige frem at spille 360 og PS3 på min pz85.

Eneste tidpunkt jeg ser retention er efter et par timer med PC på tv(til se film) eller når jeg ser dvd/bluray med sort bjælker. Også kan det enlig kun ses når jeg er på en helt sort "kanal".
Spiller giver heller ikke retention, eller måske gøre det. Men det væk før man har chance for opdage det.(Og jeg har spillet flere timer forza 2 og CoD4.)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 12/09-08 16:02 
Så kom mit TH-42PX80 - kæft en ordentlig kleppert, men det ser jo forrygende ud. Er der nogle n00b tips at huske her i starten? F.eks. kan jeg forstå, at det er en god idé at køre med bestemte billedindstillinger (lav kontrast osv.) indledningsvis, mens fjernsynet køres til, for at undgå burn-in? Og er der evt. et link til gode indstillinger bagefter? Jeg tror ikke jeg vil punge ud for en professionel kalibrering.

Hvad med X360, hvilken opløsning har i valgt på dashboardet, jer der har det samme eller tilsvarende fjernsyn?
(...)
NaieraNaieraSkrevet 12/09-08 17:10, rettet 12/09-08 17:12 
Slå over på 'biograf'-indstillingen, skru helt ned for skarphed, og sæt lys og kontrast til omkring 40%. Sluk desuden for alskens 'DNR' og andet lignende djævelskab. Dette skal du huske at gøre for alle inputs du bruger.

Gider du ikke betale for en professionel kalibrering, og kan du ikke finde ud af at bruge kalibrerings-dvd'er, er dette faktisk også fornuftige indstillinger at køre med for fremtiden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 12/09-08 17:16, rettet 12/09-08 17:16 
Naiera>
Slå over på 'biograf'-indstillingen, skru helt ned for skarphed, og sæt lys og kontrast til omkring 40%. Sluk desuden for alskens 'DNR' og andet lignende djævelskab. Dette skal du huske at gøre for alle inputs du bruger.

Gider du ikke betale for en professionel kalibrering, og kan du ikke finde ud af at bruge kalibrerings-dvd'er, er dette faktisk også fornuftige indstillinger at køre med for fremtiden.

Det var også hvad jeg ville have foreslået, da det er bedste indstilling på PX70 som jeg selv har, men da jeg igår hjalp med min buddy med at sætte hans 37PX80'er op, synes jeg faktisk at Biografindstillingen i sig selv var fin. Ikke nødvendigt at skrue ned til 40 % og man kunne fint lade skarpheden være skruet op og endda skrue mere op hvis det er det man kan lide. I hvert fald skarpheden er noget jeg synes du selv skal rode med, og finde ud hvad du bedst selv kan lide.
Men Farvestyring og NR skal du bare slå fra.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JuggernautJuggernautSkrevet 12/09-08 17:19 
Hølmkjær>
Ikke nødvendigt at skrue ned til 40 %...


Er det ikke bare noget man gør indtil tv'et er kørt til? Måske for at forhindre den i forvejen ringe mulighed for burn-in?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
QQSkrevet 12/09-08 17:27 
Jo det er selvfølgelig også en af tingene at tage hensyn til, men jeg må nu ærlig indrømme at jeg ikke helt ser nødvendigheden for at tage hensyn til risiko for burn-in på moderne Panasonic plasma.

Men det jeg prøvede at sige var, at man måske kunne forestille sig at PX80 behøvede en anden konfiguration end PX70, det er jo trods alt et andet TV.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
401 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig