X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPod Touch software-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 01/03-08 18:20, rettet 01/03-08 18:22 
Netop som jeg erhverver en iPod Touch hører jeg om mange andre 'ukonventionelle' måder at bruge den på.

Bl.a. af den kan 'jailbreakes' hvorefter man kan hente emulatorer som Scumm og spille Lucas Games spil på den.

Måske er der belæg for at åbne en tråd, hvor man kan dele erfaringer, tips, links m.v. til hvordan man kan bruge sin iPod på andre måder. - Hvis der altså er behov?

Nogen der har erfaringer med at hacke den...?

Link...
The medium is the message.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/03-08 19:22 
Nej, desværre. Jeg har en iPod Touch, men jeg bruger den kun til det den er bedst til, nemlig til at afspille musik.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
IqonIqonSkrevet 01/03-08 23:48 
Jeg har en iPhone som jeg har jailbreaket, aktiveret og låst op - har faktisk gjort det med et par stykker. Indenfor de sidste par uger er det blevet endnu nemmere at gøre, i "gamle dage" skulle man nedgradere, opgradere og jeg-ved-ikke-hvad. Nu findes der et programmer som f.eks. Ziphone, der kan gøre det hele i ét go. Så vidt jeg ved fungerer det også på iPod Touch'es. Og at jailbreake den giver adgang til en masse ekstra herlige funktioner.

Ziphone
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 01/03-08 23:50 
Nu hvor det så ikke er et større problem, så vidt jeg har forstået, at få en iPhone til at køre som den skal med et eksisterende abonnement, hvad kan man så få såen en 8GB udgave her til landet for?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
IqonIqonSkrevet 02/03-08 00:08 
Hmm, jeg har solgt en jeg havde ekstra med hjem fra USA til 3700 kr., de går vist oftest for mellem 3500-4000 kr. på den måde.

Skal forresten lige informere om at der er nogle, der ikke er så glade for Ziphone, men jeg har ikke haft problemer med det... det er noget med at den bruger nogle risikable metoder til det. Et alternativ til at Jailbreake er et program kaldet iNdependence (som jeg har brugt mest), hvis man har Mac. Igen ved jeg ikke hvordan det fungerer til iPod Touch, men der er rapporter om at det skulle fungere.

iNdependence
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HeroldHeroldSkrevet 02/03-08 00:44 
PalleJensen>
Nej, desværre. Jeg har en iPod Touch, men jeg bruger den kun til det den er bedst til, nemlig til at afspille musik.

Er det så ikke lidt overkill at have en Touch? Den er godt nok lækker, men jeg synes et eller andet sted at det er lidt overkill... Jeg bruger Touch-funktionen på min en hel masse - google-maps, browseren, wifi, noterne, osv. Den har nok den bedste håndholdte browser i verden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/03-08 08:53 
Herold>
Er det så ikke lidt overkill at have en Touch? Den er godt nok lækker, men jeg synes et eller andet sted at det er lidt overkill...

Sludder - it's all about style. Hellere en cool iPod Touch (som kun bliver brugt 25%) end at sidder med en eller anden pinlig Creative afspiller... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NaieraNaieraSkrevet 02/03-08 17:57 
Iqon>
Hmm, jeg har solgt en jeg havde ekstra med hjem fra USA til 3700 kr., de går vist oftest for mellem 3500-4000 kr. på den måde.

Men hvis man nu ikke lige kender en der skal til USA, eller selv skal afsted, er det så ikke muligt at købe dem et sted? Er de slet ikke ude i England, f.eks.?

Om de stadig sælger dem ved jeg ikke, men Telekædens 6k for et ulåst eksemplar kan de altså godt rende og hoppe med...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 02/03-08 18:04 
Americanshopper.dk er meget brugt. Jeg brugte dem. Tog 1 måned. Blev ikke snuppet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
la0sla0sSkrevet 02/03-08 18:33 
Hvad er ekstraprisen sådan cirkus hos dem?
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 02/03-08 20:25 
PalleJensen>
Sludder - it's all about style. Hellere en cool iPod Touch (som kun bliver brugt 25%) end at sidder med en eller anden pinlig Creative afspiller... :)

Nu har de jo også andre, billigere iPods. Jeg synes folk med en iPod Touch falder en del i cool-faktor, når de har den, bare for at have den ;P Men fair nok.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/03-08 20:39 
Igen; sludder!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 02/03-08 20:54 
la0s>
Hvad er ekstraprisen sådan cirkus hos dem?

Da jeg handlede der var det 85 Dollars
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
la0sla0sSkrevet 02/03-08 21:46 
Jeg går godt nok og lurer lidt på en. Men ved ikke om jeg vil vente til den får 3g og måske endda til en 32gb version kan købes. Eller om man skal springe i.

Jeg har en 16gb iPod Touch som jeg er meget glad for, så det kan virke fjollet at købe en iPhone. Personligt er jeg dog minimalist med den slags ting, jeg vil gerne have så få som muligt. Jo mindre clutter generelt jo bedre. Så hvis jeg kunne få en pda-light, en ipod, en telefon og et dejligt design i ét ville det være fedt, plus min Touch har en aftager. :)

Men måske man skulle vente til jeg kan få en plads opgradering.

Jeg har lige fået en mail fra americanshopper, de vil have 685 dollars for en iPhone 16gb alt inklusive. Ikke sygt urimeligt i forhold til hvad folk sælger dem for, men stadig 185 dollars mere. :)

Gad vide om man kunne lave et firmakøb og få momsen trukket fra?
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 02/03-08 23:12 
Er der egentlig kommet noget tredjepart-software, så iPhone kan genkende håndskrift i stil med traditionelle PDA'er? Eller er skærmen ikke præcis nok til dette?

Jeg har desværre hørt indikationer om det sidste, men det kunne jo være...
HeroldHeroldSkrevet 03/03-08 03:36 
Jeg synes egentlig at skærmen er præcis nok med fingrene, men jeg ved sgu ikke helt hvordan den ville være at rode rundt på med en pind. Det er nok nærmere en PDA-light. Tilgengæld kan man jo bruge det der touch-tastatur, man normalt bruger.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
IqonIqonSkrevet 03/03-08 12:26 
Jeg tror ikke skærmen overhovedet vil fungere med en stylus. Så vidt jeg ved reagerer den på varme, ikke blot på tryk.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
la0sla0sSkrevet 03/03-08 12:34 
Stylus er udelukket, Apple har mere eller mindre forkastet den idé, i hvert fald afvist den officielt. Det kan man mene om hvad man vil, personligt gør det ikke mig alverden. Eller rettere, jeg gider ikk bruge Stylus. :)
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 03/03-08 14:06, rettet 03/03-08 14:09 
Øv. Jeg tror, at hvis man gerne vil bruge den intensivt som notesblok/tekstbehandler-light, så er enten stylus eller et godt, fysisk klik-ud-tastatur nødvendigt. Men da jeg ikke har prøvet iPhone, kan det indbyggede være godt nok, men jeg tvivler lidt :)
nerosnerosSkrevet 24/09-10 20:52 
Jeg købte lige ESPGALUDA II på itunes store. Hvordan er det så lige jeg får det over på min iPod Touch?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 24/09-10 21:09 
Sætter den til, åbner iTunes, går ind på iPod'en i iTunes, vælger at den skal overføre programmet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 24/09-10 21:23 
Satans den er ikke kompatibel med min iPod touch :-(
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 24/09-10 22:08, rettet 24/09-10 22:09 
Ja, det spil er nok noget af det mest krævende til iOS. Kun den nyeste generation af iPod Touch kan køre spillet.

På min iPhone 3GS kan jeg ikke engang starte spillet (får bare hvid skærm) hvis den stadig har for meget i hukommelsen, hvis jeg er flippet rundt mellem flere programmer inden jeg starter spillet.

*edit*: Det var vist egentlig DodonPachi Resurrection jeg tænkte på der. Espgaluda har jeg ikke haft problemer med at starte uanset hvad jeg har lavet inden. Systemkravene er dog så vidt jeg ved de samme.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig