X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg tog fejl!


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/02-08 23:14 
Denne tråd er inspireret af en lignende tråd på Edge's forum, hvor vi kan skrive om ting hvor vi tog fejl mht. til ting i spilindustrien. Glem et øjeblik, at du er en altvidende spilguru og indrøm dine fejl her.

------

Jeg lægger ud: Da jeg for første gang fik min PSP i hånden efter at have importeret en fra Play Asia, var jeg ikke i tvivl om, at dette lækre stykke hardw... Se hele indlægget
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
51 emne(r).
1 2 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/02-08 23:14 
Denne tråd er inspireret af en lignende tråd på Edge's forum, hvor vi kan skrive om ting hvor vi tog fejl mht. til ting i spilindustrien. Glem et øjeblik, at du er en altvidende spilguru og indrøm dine fejl her.

------

Jeg lægger ud: Da jeg for første gang fik min PSP i hånden efter at have importeret en fra Play Asia, var jeg ikke i tvivl om, at dette lækre stykke hardware ville kvase alt hvad Nintendo ville smide efter den. Noget FischerPrice legetøj med to skærme... pah! Men hvor tog jeg dog fejl.

Troede i øvrigt også, at Dreamcasten ville rydde bordet, men... Så kom bare til mig, hvis i vil vide hvad der er værd at samle på af maskiner... og gør så det modsatte... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 28/02-08 23:23 
Jeg troede lige du ville indrømme at Super Mario Galaxy er et superspil ;)

Jeg havde det på samme måde med PSP. Som noget af det første fik jeg Ridge Racer-spillene til både PSP og DS og, ja, forskellen er jo så voldsom, at man ikke kan tro andet. Jeg forstår det stadig slet ikke, men det er da ét af de tilfælde, hvor jeg er glad for at have taget fejl af masserne.

Jeg troede også bestemt at Eye Toy ville floppe fælt. Jeg syntes (og synes) både hardware og software var for ringe, så det kun kunne blive til gimmick.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 28/02-08 23:36 
Jeg havde regnet regnet med, at Wii ville floppe så fælt, at man forstår det slet ikke.

Det synes jeg personligt også den har gjort på alle andre punkter end økonomisk (og måske Mario), men det er jo i alle ender pengene, der afgør, hvad der er et flop eller ej. Så jeg tog grueligt fejl.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 29/02-08 01:12 
Jeg havde regnet med at HD-film ville blive langt dyrere i Danmark til at starte med :D Derudover tager jeg stort set aldrig fejl, kun i P:R Trivia.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/02-08 08:14 
Herold>
Derudover tager jeg stort set aldrig fejl

Bwahahahaha...
SumezSumezSkrevet 29/02-08 08:30 
Jeg hopper også med på Wii og PSP vognen.
Jeg tror de færreste af os havde forudset Wii'ens succes.

Jeg var også overbevist om at PSP med sit smarte design, flotte skærm og ikke mindst PlayStation-brandet i ryggen, ville rydde alt af banen. Det er da heller ikke fordi den er blevet en fiasko, men jeg havde alligevel ikke regnet med at DS kunne måle sig med den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 29/02-08 08:59, rettet 29/02-08 09:00 
Det eneste jeg tog fejl med hensyn til Wii'en var at jeg havde regnet med at kontrolleren var meget sejere :-/
Angående markedsandelsfordelingen mellem dreamcast og PS2 derimod... Der vidste jeg ikke hvad jeg snakkede om...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 29/02-08 10:36 
Jeg er nok den eneste der er så meget Nintendo-fanboy at jeg troede på både DS og Wii :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
XiwanaXiwanaSkrevet 29/02-08 11:22 
Jeg er flere gange faldet i den store hype-fælde:
-Jeg troede, at Deadline Games' "Total Overdose" ville blive et helt fantastisk spil - for kan man gå galt, når man kombinerer det bedste fra Desperado og Matrix? Selvfølgelig kan man det!
-Jeg troede, at Halo 2 ville være sjovere i singleplayer end det egentligt er.
-Fordi GRAW blev så rost til 360'eren, så måtte xbox-versionen da også være ganske glimrende, ikke sandt? Not!

Mht. hardware:
-Jeg var helt sikker på, at Gizmondo og nGage ville blive reelle konkurrenter til GBA'en
[inspirational quote here]
RJKRJKSkrevet 29/02-08 11:24 
Xiwana>
Gizmondo [...] reelle konkurrenter til GBA'en

Det var vist den værste hidtil ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 29/02-08 11:26 
Jeg troede at Apple havde en fantastisk kundeservice, men jeg tog fejl.
Bashful Neophyte
JAAJAASkrevet 29/02-08 16:23, rettet 29/02-08 16:26 
Da specifikationerne og prisen kom frem, var jeg også overbevist om, at PSP ville udradere Nintendo, og at firmaet var godt og grundigt på vej i Segas retning. Det var godt nok før Wii annonceringen.

Ellers har jeg vist (selvfølgelig) haft ret i alt.
Zzap!Zzap!Skrevet 29/02-08 16:38 
Jeg troede at den grafik-tekniske forskel ville være større mellem Wii og "HD konsollerne".
Diminishing returns indeed! Live and learn.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 29/02-08 16:41 
HUH???
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/02-08 16:48 
Zzap forveksler vist større med mindre, ellers giver udtalelsen ingen mening!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Zzap!Zzap!Skrevet 29/02-08 17:06 
Hvis det kan være så svært at se forskel på topspillet til een af konsollerne, Halo 3 for eksempel og Halo 2, så er der eet eller andet galt.
Born to kill space
CoreCoreSkrevet 29/02-08 17:16 
Jeg troede at Wii'en ville levere next-gen grafik, og en præcis kontrol der var andet end bare en gimmick.

I was WAY off!

Jeg troede også at Sony ville have "kopieret" Live bedre.

Der var jeg ikke særlig meget tættere på.

...og jeg troede Halo ville kunne fange mig denne gang.

Crash'n'burn!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/02-08 17:25 
Zzap!>
Hvis det kan være så svært at se forskel på topspillet til een af konsollerne, Halo 3 for eksempel og Halo 2, så er der eet eller andet galt.

Det var da et umådeligt dårligt eksempel. Et er at sammenligne en "next-gen"-titel med middelmådig grafik, med et Xbox spil, noget andet er at sammenligne Gears of War eller lignende med f.eks. Metroid Prime 3.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JAAJAASkrevet 29/02-08 18:14 
Core>
Jeg troede også at Sony ville have "kopieret" Live bedre.

Der var jeg ikke særlig meget tættere på.

Den tror jeg stadig, du har en god chance for at hente hjem.
WehnerWehnerSkrevet 29/02-08 18:16, rettet 29/02-08 18:19 
Zzap!>
Hvis det kan være så svært at se forskel på topspillet til een af konsollerne, Halo 3 for eksempel og Halo 2, så er der eet eller andet galt.

Du kan bare starte med at sammenligne dine Wii-spil med Halo 2 og så er majoriteten langt bagefter. Grafik set har Wii'en i hvert fald underleveret, det kan da vel for f... ikke diskuteres?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 29/02-08 18:16 
Det håber jeg da ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/02-08 18:32 
Ja, tænk bare på at Wii kører 480p og alle ægte hardcore gamere ved at de gode spil mindst skal køre 1080p :-P
CoreCoreSkrevet 29/02-08 19:12 
Det mener jeg ikke at der er nogen der har skrevet noget om...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 29/02-08 21:08 
Echelon VI>
Zzap!>
Hvis det kan være så svært at se forskel på topspillet til een af konsollerne, Halo 3 for eksempel og Halo 2, så er der eet eller andet galt.

Det var da et umådeligt dårligt eksempel. Et er at sammenligne en "next-gen"-titel med middelmådig grafik, med et Xbox spil, noget andet er at sammenligne Gears of War eller lignende med f.eks. Metroid Prime 3.


Selvom jeg absolut ikke er ubetinget fan af Prime 3, så er art directionen bedre der, end i monocrom/bald spacemarine "festen" GoW.
Born to kill space
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/02-08 23:02 
1. Jeg er ikke guds gave til det modsatte køn.

2. Regnede ikke med at jeg nogensinde ville spille et næsten perfekt JRPG på en Xbox konsol (Lost Odyssey)

3. Online gaming er faktisk godt?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/03-08 10:55 
Zzap!>
Selvom jeg absolut ikke er ubetinget fan af Prime 3, så er art directionen bedre der, end i monocrom/bald spacemarine "festen" GoW.

Nu snakker du jo om Art Direction, det er da overhovedet ikke det samme som rå teknisk formåen, og det var det jeg tolkede ud fra dit indlæg - hvis dit budskab handlede om Art direction, synes jeg dit indlæg var noget misvisende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Zzap!Zzap!Skrevet 02/03-08 21:27 
De er begge to aspekter af det samme, grafikken, og kan derfor ikke helt adskilles.
Det jeg mente, var at efter sidste generation, begynder kurven for hvor meget grafik mulighederne bliver forbedret ved at smide flere polygoner, mere shading og større textures efter grafikken, at aftage med stadig større hast.

Prøv at se på CGI, det har jo stået mere eller mindre stille de sidste 10 år. Der bliver ved med lige at mangle det sidste for at ligne virkelighed. Hvad er det der er galt? Art direction! Specielt animationen, er stadig alt for afhængig af gammeldag uddannede 2d animatorer.

Art direction betyder langt langt mere for hvor godt et spil ser ud/hvor æstetisk tilfredsstillende det er, end folk normalt giver det kredit for.
Jeg vil gå så langt som til at sige at det er 100%.
Hardwaren og APIen er bare værktøjer, uden en dygtig kunstner til at styre dem er de intet værd.

Det er også værd at bemærke at mange kunstnere ofte pålægger sig selv kunstige (dogme fx.) begrænsninger, for at kunne koncentrere sig om det væsentlige, eller fordi de godt kan lide det udtryk begrænsningen giver (tegnekul, sort/hvid film, elektrisk guitar etc.).
Faktisk er det reelt en de få kategorier af æstetiske virkemidler vi har, ie. referencer eller hyldest fortidige begrænsninger, som nu er valgfrie udtryksmuligheder.
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/03-08 23:53 
Det kan vi sagtens blive enige om, særligt omkring animationen - nu er jeg dog langt fra tilhænger af, at grafik nødvendigvis skal bevæge sig tæt på realisme som muligt. Men når du skriver følgende...
Zzap!>
Jeg troede at den grafik-tekniske forskel ville være større mellem Wii og "HD konsollerne".
Diminishing returns indeed! Live and learn.

..må det være klart hvorfor nogle, inklusiv jeg selv, råbte op. Du skriver endda "grafik-tekniske". Jeg er stadig af den overbevisning at teknikken, der kan lade sig gøre på PS3 og X360, er milevidt foran, hvad der kan lade sig gøre på Wii - også hvad animation angår (under alle omstændigheder hvis man sammenligner softwaren til de tre konsoller).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JAAJAASkrevet 03/03-08 16:48 
Core>
Jeg troede også at Sony ville have "kopieret" Live bedre.

Der var jeg ikke særlig meget tættere på.

Se nu bare her:

“Our momentum will continue with the introduction of in-game communication in the summer, blah blah blah”

link
nerosnerosSkrevet 03/03-08 16:57 
Echelon VI>
..må det være klart hvorfor nogle, inklusiv jeg selv, råbte op. Du skriver endda "grafik-tekniske". Jeg er stadig af den overbevisning at teknikken, der kan lade sig gøre på PS3 og X360, er milevidt foran, hvad der kan lade sig gøre på Wii - også hvad animation angår (under alle omstændigheder hvis man sammenligner softwaren til de tre konsoller).

Ja her må jeg godt nok være meget enig med Echelon VI. Det man ser på 360'eren og PS3'en kan simplethen ikke gøres på en WII efter min overbevisning.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 03/03-08 17:13 
Også her - syntes det er ret vildt at det overhovedet kan diskuteres ;)
HeroldHeroldSkrevet 03/03-08 19:47 
Jeg havde regnet med at jeg havde fundet Okottas nyeste bruger allerede nu... Men jeg tog fejl :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
tmliljatmliljaSkrevet 03/03-08 20:23 
Jeg troede, at denne tråd hurtigt ville dø, fordi brugerne på Play:Right ikke ville være særligt opsatte på at berette om, at de havde taget fejl...

Men jeg tog fejl... :P
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/03-08 21:56 
Herold>
Jeg havde regnet med at jeg havde fundet Okottas nyeste bruger allerede nu... Men jeg tog fejl :D

Og så mangler du: "Jeg troede ikke at jeg ville begynde på collectable miniature games, da jeg hånede og afslog Dreamblade for 6 måneder siden... men jeg tog fejl!!!"
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/03-08 22:07 
Jeg troede at Army of Two ville blive et middelmådigt EA spil. Men efter et kort møde med spillet, lader det til at jeg tog fejl!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RaGeRaGeSkrevet 03/03-08 23:02 
EA kan os lave gode spil :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HeroldHeroldSkrevet 04/03-08 01:00 
King Chaos>
Og så mangler du: "Jeg troede ikke at jeg ville begynde på collectable miniature games, da jeg hånede og afslog Dreamblade for 6 måneder siden... men jeg tog fejl!!!"

Men jeg købte i det mindste ikke Dreamblade, bønne! Marvel > dumme drømmelegetøj.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TheDukeTheDukeSkrevet 04/03-08 02:04 
Jeg havde egentlig troet at den lidt mere seriøse del af spilpressen ville kunne se igennem hypen og have indset at Half-Life 2 ikke fortjener at blive scoret sidst i halvfemserne, 10/10, fem tommelfingre op, whatever, da jeg stadig ikke mener at det er SÅ godt.

Der tog jeg fejl.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-08 10:05 
Herold>
Jeg havde regnet med at jeg havde fundet Okottas nyeste bruger allerede nu... Men jeg tog fejl :D

Hvad mener du? Hans nye profil _udover_ de 20+ han allerede har fået bootet siden hans exit? :-)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/03-08 10:06 
RaGe>
EA kan os lave gode spil :P

Men du tog fejl.
Home is where the hardware is..
nerosnerosSkrevet 06/03-08 09:47 
Jeg troede XBOX360 var lykken, men jeg tog fejl ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/03-08 10:14 
Jeg troede Xbox360 var endnu en ligegyldig amerikanerkonsol med fokus på ensformige FPS-spil, multiplatformtitler, EA-spil og PC-ports, men jeg tog grueligt fejl.

Xbox360 er lykken, selv for en Nintenboy. Min absolut mest spillede konsol i denne generation.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 06/03-08 10:26 
SøgAArd>
Men du tog fejl.

Nu er det altså ikke alt, som EA har været involveret i, der har været lige dårligt. Selvom der er langt mellem dem, så har firmaet faktisk udgivet en del rigtig gode spil: Battlefield-serien, Black, Burnout-serien (fra Takedown og fremefter), C&C-serien, Crysis, Freedom Fighters etc.

Wikipedias liste over EA-spil
[inspirational quote here]
HeroldHeroldSkrevet 06/03-08 10:38 
Men nu er der jo også væsentlig forskel på deres rolle som udvikler og som udgiver :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 06/03-08 16:05 
Herold>
Men nu er der jo også væsentlig forskel på deres rolle som udvikler og som udgiver :)

Jaja.. I know. Ville bare lige pointere, at firmaet faktisk har haft en finger med i spillet i udgivelsen af visse gode titler. Det er ikke alt, der kommer fra EA, der er lige til rotterne.
[inspirational quote here]
RJKRJKSkrevet 06/03-08 16:22 
Ikke at forglemme Battle Garegga ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/03-08 16:25 
Xiwana>
Herold>
Men nu er der jo også væsentlig forskel på deres rolle som udvikler og som udgiver :)

Jaja.. I know. Ville bare lige pointere, at firmaet faktisk har haft en finger med i spillet i udgivelsen af visse gode titler. Det er ikke alt, der kommer fra EA, der er lige til rotterne.

Så sagt på en anden måde er EAs forskel på at være udgiver og udvikler, om deres spil kommer ud af hovedet eller r..en :-)
nerosnerosSkrevet 07/03-08 08:24 
RJK>
Ikke at forglemme Battle Garegga ;)

Ja det siger sgu alt for det er et af de bedste shooters nogensinde :-)
Bashful Neophyte
JAAJAASkrevet 07/03-08 12:18 
RJK>
Ikke at forglemme Battle Garegga ;)

Det er da vist lidt, som når en blind høne finder et korn :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/03-08 13:13 
Selv en blind høne kan finde Raizing :D
AV Intelligent Terminal
51 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig