X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Borderlands


Svar
nerosnerosSkrevet 27/02-08 22:23 
Hov så fandt jeg lige ud af det her :-)

Lyder da virkelig interessant og lige noget for mig som godt kan lide en ordenlig omgang sci-fi.

Kommer det i år?

Borderlands:
A sci-fi / action RPG from acclaimed developer Gearbox, Borderlands combines the best in first-person action with player customization and vehicular combat for incredible layers of gamep... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
176 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 27/02-08 22:23 
Hov så fandt jeg lige ud af det her :-)

Lyder da virkelig interessant og lige noget for mig som godt kan lide en ordenlig omgang sci-fi.

Kommer det i år?

Borderlands:
A sci-fi / action RPG from acclaimed developer Gearbox, Borderlands combines the best in first-person action with player customization and vehicular combat for incredible layers of gameplay depth. The game features a groundbreaking content generation system allowing for near-endless variety in missions, environments, enemies, weapons, item drops and character customization. Borderlands allows for multiple players to share the same game experience simultaneously online in co-op gameplay. Players can freely join or leave each other's games at anytime, or choose to play in the full single-player mode. The game also boasts lifelike character animations, impressive real-time physics, and customizable vehicles.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 27/02-08 22:49 
Det er sat til fjerde kvartal af 2008, men om de kan overholde det er nok for tidligt at gætte på.

Hvis du er til sci-fi, så hold øje med Haze, som netop er sat til at udkomme i maj. Og så kommer det endda eksklusivt til din kommende darling ;)
http://www.tothegame.com/ps3-5565-haze-for-sony-playstation-3.html
HeroldHeroldSkrevet 27/02-08 23:55 
Jeg så det på Leipzig i år, og det er helt sikkert et spil jeg skal have. RPG-shooter-elementet og co-op for op til fire spillere har solgt det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 27/02-08 23:56 
Er det platformeksklusivt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 28/02-08 00:14, rettet 28/02-08 00:27 
Jeg er ret sikker på at Gearbox snakkede om Xbox 360 og pc i sin tid, så jeg kan ikke forestille mig andet. :D

Edit: Der er heller ikke penge nok at tjene på et format som PS3 alene for sådan et spil, med mindre Sony åbner pungen.

Edit2: Men du tænkte måske på Haze, Wehner? Det er PS3 only.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 28/02-08 09:08 
Nej Borderlands. Tænkte på om emnet skulle flyttes til Multiplatform.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 28/02-08 09:52 
Sorry jeg troede faktisk kun det var til PS3..?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 28/02-08 13:20, rettet 28/02-08 13:55 
Det er multiplatform (X360, PS3, pc) ifølge både Gamerankings og Tothegame, så emnet kan vel roligt flyttes.
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-08 13:42 
Der har vist også længe lagt en trailer til det på Live.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 01/05-09 14:48 
Nye billeder.

Nu med Prince.
nerosnerosSkrevet 01/05-09 17:48 
Synes det ser forfærdenligt ud. Det er blevet alt for cartoonish i forhold til min smag.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 01/05-09 19:28 
Det ser også lidt Crackdown-agtigt ud i grafikstilen. Kunne godt blive ganske interessant.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/05-09 19:52 
neros>
Synes det ser forfærdenligt ud. Det er blevet alt for cartoonish i forhold til min smag.

Hmm, sjovt nok er den grafiske stil det eneste tiltalende element for mig ved dette *snork* FPS spil *snork*.

Grafikken er ret fed imo, men sådan er vi jo så forskellige.
nerosnerosSkrevet 01/05-09 21:09 
Har det altid været meningen at det var sådan grafikstilen skulle se ud? Jeg har bare aldrig været så glad for når man blander den der sådan lidt cartoon agtige grafik ind i computerspil. Ved ikke lige hvad man skal kalde det ;-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/05-09 23:29 
Lad os kalde det cel shading :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-09 01:58 
Der er mange spil det klæder enormt godt som Jet Set Radio og Valkyria Chronicles. Men der er bestemt også dem hvor det ser for mærkeligt ud, Crackdown f.eks.

IMO und so weiter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 02/05-09 02:25, rettet 02/05-09 02:29 
Hyakotake>
Lad os kalde det cel shading :-)

Mener faktisk de selv kalder det "concept art style", og ikke har noget at gøre med cel-shading. Hvilket er en stil de har valgt fordi for mange detajler blev tabt ved gå fra concept art til 3D. Med denne stil kunne de beholde deres concept arts detaljer langt bedre.

FPS diablo med over 600.000 random stats våben(Se på nogen af deres eks. eller se en af de ældre trailers), stats, 4 classes og og andre items man kan udstyres med.

For mig gik borderland fra "spænende gameplay + kedelig grafik der set før" til "Stadig fedt gameplay + genial grafik stil". Ser nu mere frem til borderlands end brutal legends nu (Diablo FPS > alt andet)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/05-09 07:28 
dpl>

For mig gik borderland fra "spænende gameplay + kedelig grafik der set før" til "Stadig fedt gameplay + genial grafik stil".

Helt enig.
HeroldHeroldSkrevet 02/05-09 09:58 
Jeg har set det køre, og jeg skal bestemt have fingrene i det, når det udkommer. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/05-09 10:44 
dpl>
Hyakotake>
Lad os kalde det cel shading :-)

Mener faktisk de selv kalder det "concept art style", og ikke har noget at gøre med cel-shading.

Haha, well, "Cel shading" er vel bare den første term, konceptet fik (var Jet Set ikke det første?) i mangel af bedre specifikke computertermer og med et nik til tegnefilm, som idéen kom fra.

"Call it cel-shading if you want; Borderlands' new look is definitely unlike any cel-shaded game I've ever seen. Gearbox calls it Concept Art Style, and while I'd hesitate to coin a new term just to describe what we're seeing here, I'd definitely apply several firmly established terms to it, such as attractive and intriguing."

http://kotaku.com/5214884/borderlands-concept-art-style-rather-fetching

Lige meget hvad det hedder ser det pænt lækkert ud! :-)
nerosnerosSkrevet 02/05-09 14:08, rettet 02/05-09 14:30 
Jeg synes det er noget af det grimmeste jeg længe har set, og er slet ikke til det. Man har set den her slags stil i utallige ringe og intetsigene MTV-kulturs tegnefilm alt for meget. Jeg er så træt af det. Så find dog på noget nyt!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 02/05-09 14:26 
Pjat! Det er vildt nice!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/05-09 15:52 
Ja, vildt nice!
SumezSumezSkrevet 02/05-09 16:40 
Hyakotake>
Lad os kalde det cel shading :-)

Men det er jo overhovedet ikke cel shaded.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/05-09 17:41 
neros>
Jeg synes det er noget af det grimmeste jeg længe har set, og er slet ikke til det. Man har set den her slags stil i utallige ringe og intetsigene MTV-kulturs tegnefilm alt for meget. Jeg er så træt af det. Så find dog på noget nyt!

Måske, men en grå-brun, naturalistisk indpakning, har man set langt flere gange, i film såvel som i spil :)

Jeg tror dit vrisseri bunder i, at Gearbox ikke giver dig muligheden for at hoppe ind i et Mad Max-agtigt spil ;)

Om stilen holder er svært at sige, når der ikke er mere info ude om spillet. Det kommer i sidste ende an på, hvad det er Gearbox vil med spillet. Men uanset synes jeg, at Borderlands' stil er ret personlig i spilsammenhæng, tegneserie blandes med noget realistisk på en ganske unik måde. Ofte er det jo enten eller.
HeroldHeroldSkrevet 02/05-09 17:44 
Hvilket MTV-kulturs-tegnefilm er det egentlig han mener? Kan han taget noget andet MTV end jeg kan?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 02/05-09 18:49 
jaes>
Jeg tror dit vrisseri bunder i, at Gearbox ikke giver dig muligheden for at hoppe ind i et Mad Max-agtigt spil ;)

Jeps jeg er faktisk meget skuffet, men så må vi jo se hvad Rage kan give os istedet :-)

Det med MTV er mere ment som en metafor for den stil som spillet lægger for døren. Man ser det over alt i øjeblikket både i reklamer, tegnefilm, animation osv. Er bare ret træt af det. Hvis man absolut skulle give det sådan en lidt tegnefilms agtigt look ville jeg hellere have set noget i retningen af Todd McFarlane som f.eks har lavet en del Spiderman comics. Men den slags tror jeg ikke producenterne tør at springe ud i derfor vælger man det vi er så vandt til at se eller hvad der er oppe i tiden.

Todd McFarlane
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-09 19:14 
Hvordan har du det med stilen i Valkyria Chronicles?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/05-09 19:25 
Den er bedre fordi det jo er anime agtigt, men på en lidt mere tegne grafisk måde. Jeg har ihvertfald ikke set noget ligene før i et spil.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-09 20:20 
Ja ok jeg var lidt i tvivl om du overhovedet kunne lide den slags grafik :) VC er det spil der endnu har gjort bedst brug af det efter min mening.

Med hensyn til Borderlands så synes jeg det ser lidt for rent ud. Men jeg vil ikke tage stilling for eller imod før jeg har set det køre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/05-09 20:55 
Nu må vi se jeg er bare lidt skuffet over at se de screenshots. Havde håbet på noget andet!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 02/05-09 21:14, rettet 02/05-09 21:23 
Betyder grafikken virkelig så meget for dig?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 02/05-09 21:30 
Ja jeg går også meget op i den slags ;-) Hvis det er grimt at se på i mine øjne bliver noget af spilleglæden ødelagt. Har i det da ikke også sådan eller er det bare mig?
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/05-09 22:06 
Det er bare dig... :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-09 22:56 
Frameraten kan i hvert fald sagtens ødelægge et spil for mig, så hvorfor ikke også grafikken?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/05-09 23:51, rettet 03/05-09 10:25 
King Chaos>
Det er bare dig... :P

Hehe sikkert!

Frameraten kan også være meget irreterende og ødelægge i et spil. Men jeg er ret perfektionistisk hvad grafik angår og har sikkert nok min helt egen smag. Det er nok lidt svært at definere og har nok meget med individuelt smag at gøre selvfølgelig. F.eks kan jeg ikke tåle cut scenens i Mirrors Edge! Derfor har jeg aldrig købt spillet bare på grund af det. Så meget kan det faktisk betyde for mig ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 03/05-09 01:00, rettet 03/05-09 01:22 
Du må vist et smut til grafik-doktoren, Neros :)

Men grafik er naturligvis vigtigt, spil er jo udpræget et visuelt medie. En specifik grafisk stil kan dog aldrig ødelægge et spil for mig, så længe den er gennemført og passer nogenlunde til spillets koncept og design.

EDIT: Og nogle gange er det fedt, hvis grafikken nærmest er i modstrid med de oplagte designvalg.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/05-09 10:07 
Sumez>
Hyakotake>
Lad os kalde det cel shading :-)

Men det er jo overhovedet ikke cel shaded.

*SUK!*

http://en.wikipedia.org/wiki/Cel-shaded_animation#Video_games

Tynd sort kantstreg rundt om animationen! Cel shaded! At de så finder på en ny term er da helt fint, men det er grundlæggende det samme.

Kan vi i det mindste blive enige om at det ser super nice ud?
nerosnerosSkrevet 03/05-09 10:26 
jaes>
EDIT: Og nogle gange er det fedt, hvis grafikken nærmest er i modstrid med de oplagte designvalg.

Hmm nu er jeg lidt nysgerrig :-) Har du nogle eksempler på det?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 03/05-09 15:14 
Hyakotake>
*SUK!*

http://en.wikipedia.org/wiki/Cel-shaded_animation#Video_games

Tynd sort kantstreg rundt om animationen! Cel shaded! At de så finder på en ny term er da helt fint, men det er grundlæggende det samme.

Kan vi i det mindste blive enige om at det ser super nice ud?

Jeg mener faktisk at have læst et sted, at det ikke er cel-shading. Det har (sjovt nok) noget med selve shadingen at gøre :D Men det er en teknik, der ligner.

Og jo, NICE! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 03/05-09 15:46, rettet 03/05-09 15:50 
neros>
Hmm nu er jeg lidt nysgerrig :-) Har du nogle eksempler på det?

At finde noget som i bogstaveligste forstand er i modstrid, såsom glad grafik til et gyserspil uden fokus på humor, er næsten umuligt, og giver også sjældent mening IMO. Men der findes en del, som kommer tæt på.

XIII:
http://www.youtube.com/watch?v=dMn8zXguLBk

Platypus:
http://www.youtube.com/watch?v=XOzlOC17Pl8
- Grafikken er lavet i ægte ler, som stop motion/clay animation :)

Insanely Twisted Shadow Planet:
http://www.youtube.com/watch?v=sbzlgykYrRU

Vib-Ribbon:
http://www.youtube.com/watch?v=me86pCjTpiQ

Killer7:
http://www.youtube.com/watch?v=7rhvLebx1iA

Darwinia (RTS):
http://www.youtube.com/watch?v=HUQTosC-bVA

Limbo:
http://www.youtube.com/watch?v=7TqqDvfvxd8

Love (MMO)
http://www.youtube.com/watch?v=Vc-MmieTyLQ
- Hop ind til midten af videoen
nerosnerosSkrevet 03/05-09 16:35 
Aha ok takker. Killer7 selvfølgelig ja! Limbo ser jo ret sjovt ud må jeg sige i sin enkelthed. De er alle gode eksempler og jeg forstår godt hvad du mener nu. Love ser dog meget mystisk ud og jeg fatter ikke så meget af hvad der forgår, men interessant ser det ud.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/05-09 20:14 
Hyakotake>
*SUK!*

http://en.wikipedia.org/wiki/Cel-shaded_animation#Video_games

Tynd sort kantstreg rundt om animationen! Cel shaded! At de så finder på en ny term er da helt fint, men det er grundlæggende det samme.

Kan vi i det mindste blive enige om at det ser super nice ud?

Selv suk...
Det er ikke kantstregen, der definerer cel shading, det er blot et element der ofte bruges i samspil med det for at opnå toon shading looket. Som navnet direkte angiver, er cel shading når skyggerne lægges i større, ensfarvede celler, i modsætning til de bløde overgangsskygger, man normalt ser i 3D spil (og som Borderlands også benytter)
Cel shading bruges både i forbindelse med 2D håndtegninger og af 3D renderers, som i den artikel du linker til.


Det er ikke vigtigt, jeg synes bare ligeså godt at folk kan få styr på deres facts, så misforståelserne ikke breder sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/09-09 09:29 
Gametrailers har et video preview der giver en god introduktion af spillets FPS-RPG gameplay. Ser lovende ud IMO.

Video preview
dpldplSkrevet 18/09-09 12:58 
Uh det kun en ud af masser previews der udkom sidste uge, selvom jo det er nok bedste preview.

Var del nye screens, alle talent trees fremvidste, nyt videoer, claptrap episode 1!(episode 2 er færdig) og en smule mere. Som alt udkomme den her uge.

Personlig blev jeg kun mere solgt på dette spil.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KalicolaKalicolaSkrevet 07/10-09 16:07 
2 spørgsmål.

1. Er det muligt at spille det i singleplayer? Altså justerer spillet sig efter det, så man ikke møder fjender som man SKAL være 4 til at klare?

2. Er det et terninge system. Så der bliver rullet en terning hver gang man skyder, så man altså kan "miss" et headshot osv?
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 07/10-09 16:15 
1: Ja. Ligesom i Diablo bliver fjenderne stærkere, når folk joiner. Jeg har kun spillet mod én boss, og selvom jeg døde, kunne den klares.

2: Det mener jeg ikke. RPG-delen fokuserer på evnerne. Jeg mener der er noget med accuracy, men det er ikke mere random terningekast end i andre shooters, IMO.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 07/10-09 16:16 
Tak for svarene... Så du har spillet det? Er det fedt så? :)
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 07/10-09 16:42 
Fra lvl 1 til 5 i singleplayer og så et 4-mands coop i lvl 20.

Det var ret uoverskueligt i lvl 20, fordi man overhovedet ikke var nok inde i figurerne der, og samarbejdet var nærmest ikke-eksisterende...

Lvl 1-5 var tilgengæld ret godt. Det var fedt at finde nogle af de millioner af våben, man kan samle op, og selve settingen og figurerne er lækkert lavede. Der er også randomization på fjenderne, og det er ret sejt! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 07/10-09 16:57 
vil du lige foreklare hvad du mener med randomization på fjenderne? Deres farver eller hva?

Det lyder ellers fedt
For The Love Of The Game
176 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig