X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spillene i 2008


Svar
jaesjaesSkrevet 27/02-08 20:14, rettet 27/02-08 22:27 
Jeg tænkte, at det kunne være ganske underholdende med en tråd, hvor folk skriver lidt om de spil, de glæder sig mest til i 2008 (fx via en top 5-10 stykker). Der er naturligvis allerede udkommet gode spil i år, men det fordelagtige ved at starte nu er, at der er nogenlunde info ude om de fleste af de mest ventede 2008-udgivelser.

Tråden kan ses som inspirations-tråd over det, man unægtelig misser. Og derudover fordi det er skægt at se, hvad andre går og hyper sig selv op til. Og sidst men ikke mindst, kan tråden bruges som tilbageblik, fx når vi laver Årets Spil 2008 - hvad var fællesnævnerne ved årets start, hvilke spil levede op til forventningerne, hvilke skuffede og så videre.

De spil man vælger kan enten være bekræftet til at udkomme i 2008, eller hvor der er en god sandsynlighed for det.

---

Min subjektive hype-top-10 over spillene i 2008:

1) Fable 2
- Ja, af ham muly, molly, multihyper, men jeg er lidt træt af traditionelle rollespil, og allerede nu virker det bedre end 1'eren.

2) Metal Gear Solid 4
- Lidt af det gode gamle, og lidt at det sprøde nye.

3) Brütal Legend
- Fordi der er for få spil derude med humor og personlig stil.

4) LittleBigPlanet
- Man bliver jo glad bare af musikken.

5) Yakuza 3
- Action-adventures uden horror-tema, ja tak :)

6) Infinite Undiscovery
- Et friskt pust i en konservativ genre.

7) Borderlands
- Mad Max!

8) Pure
- Bliver objektivt set sikkert ikke noget særligt, men ATV's R Us.

9) Spore
- Jeg er lidt bange for, at gameplayet bliver for overfladisk, men konceptet er tiltalende.

10) Fallout 3
- Fordi jeg ikke har prøvet de andre, og fordi det minder om Mad Max :)

Boblere:
- Mario Kart
- Prototype
- Experience112
- Star Wars: The Force Unleashed
- Gridrunner+++
dpldplSkrevet 27/02-08 21:03 
1: Too Human
Lige ny ligner det den "diablo 3" jeg ventet flere år på.

2: Soul Calibur 4
Har alle spil i serien. Behøver jeg sige mere? ><

3: APB (all point bulletin)
Ser ud til blive den perfect sandbox spil. Efter crackdown stoler jeg mere på realtime worlds

4: Bionic Commando (og rearmed)
SPillet ser sgu meget lovende ud.

5: Prototype
Minder meget om crackdown(god ting)

Men også masser andet jeg gælder mig til. Men det er bare så syg mange det ikke godt for penge pungen at tænke på det :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
ComradeComradeSkrevet 27/02-08 21:53 
1. Saints Row 2/ GTAIV - Jeg kan ikke rigtig bestemme mig for hvilket spil jeg glæder mig mest til, Saints Row holdet har allerede et next gen spil der fungerede fint og var underholdende, og GTAIV har man naturligvis skyhøje forventninger til.

2. Metal Gear Solid 4
Fremragende serie..

3.Fallout
Har aldrig spillet nogen af spillene, men ser frem til at gøre det.

4.FIFA 09
08 markerede virkelig at FIFA er ved at være et rigtig fedt fodboldspil, så glæder mig meget til at se hvad de kan gøre ved 09 versionen.

5. Gran Turismo 5
Nu må det gerne snart komme !

6. GTR til Xbox360
Kommer det nogensinde eller er det blevet droppet ?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
nerosnerosSkrevet 27/02-08 22:15 
Foruden det i har skrevet kan jeg tilføje 3 spil som jeg glæder mig lige meget til at se:

1. Ghost Busters: The video game
En drøm som går i opfyldelse.

2. Rainbow Six - Vegas 2
Ser ud som 1'eren men med mange nye tiltag såsom en bedre online del, og det siger ikke så lidt for det første spil var superb.

3. Killzone 2
Jeg er bare grebet af det jeg har set, men er dog lidt i tvivl om det nu lover hvad det holder?

Men når alt det er sagt så er det MGS4 jeg glæder mig mest til at se. Tror ikke der er ret meget som kommer tæt på men kun næsten ;-)
Bashful Neophyte
SephirothSephirothSkrevet 27/02-08 22:23, rettet 28/02-08 14:24 
Metal Gear Solid 4
Selvom den nye setting ikke tiltaler mig videre, ved jeg bare, at jeg vil elske det her spil - og så er det meget tættere på, end jeg havde regnet med.

Grand Theft Auto IV
Endnu en 4'er, der forhåbentlig fører serien et skridt videre. Lovende ser det ud!

Infinite Undiscovery/The Last Remnant/Star Ocean 4/White Knight Story/Tales of Vesperia
Next-gen RPG overload! Fem japanske rollespil som vi endnu ikke ved meget om.

Andre:
Alone in the Dark
Brütal Legend
No More Heroes
Little Big Planet
Fable 2

Og så dem, der højst sandsynligt ikke kommer i år:
Resi 5
Alan Wake
Banjo Kazooie 3
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
nerosnerosSkrevet 27/02-08 22:25 
Jeg havde sgu glemt RE5 er det blevet udskudt..Øv :-(
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/02-08 09:01, rettet 28/02-08 09:01 
Super Smash Bros. Brawl
Gid dette spil snart ville komme herhjemme. Melee er en fantastisk retro-fest, og Brawl ser ud til at tage det koncept endnu længere. Hvis gameplayet stadig holder, bliver det nok årets spil for mig.

Metal Gear Solid 4
Det er jo Metal Gear Solid, ikke så meget andet at sige. Fik aldrig spillet 3'eren færdigt, men 4'eren skal jo nok spilles alligevel.

Fallout 3
Heller ikke top-prioritet, men Oblivion var virkelig et fantastisk spil. De gamle Fallout-spil tiltaler mig ikke specielt, men jeg kan godt lide deres verden, og hvis Bethesda kan gøre kunsten fra Oblivion efter, i en postapokalyptisk Fallout-verden bliver det uden tvivl fedt. Men der er også så mange ting der kan gå galt.

Bionic Commando Rearmed
Man kan ligeså godt tage den med. Glæder mig til at spille denne klassiker igen.


Derudover ser Prototype ret fedt ud, men kan ikke rigtig konkludere noget omkring det. Brutal Legend bør også nævnes, da det er Tim Schafer, men det er også det absolut eneste, der tiltaler mig ved det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/02-08 09:55 
Sumez>
Fallout 3
Men der er også så mange ting der kan gå galt.

Som f.eks. at de bruger for meget af konceptet fra Oblvion - Føj hvor kom jeg ikke godt ud af det, med det spil. Heldigvis lyder på Bethesda som om at de har lavet om på scaling-elementet. Så håber jeg bare at de formår at lade spilleren finde bedre udrustning, oftere end det var tilfældet i Oblivion - det var godt nok noget af en snooze-fest. Fallout 3 er en af mine helt store prioriteter, nok mest af nostalgiske årsager, da de gamle titler står højt på min liste.

Metal Gear Solid 4
Spillet der fuldender cirklen, og forhåbentlig formår at ændre på de andre spils små-irriterende elementer (så som styringen). Årsagen til jeg købte min PS3 - you better deliver!

Final Fantasy XIII
Jeg har endnu ikke fået spillet den tolvte udgave af Final Fantasy, og har faktisk ikke har haft et bekendtskab med serien siden tieren, som dog blæste mig væk. Forhåbentlig kan den trettende udgave levere noget af det samme.

Alan Wake
Spillet ingen af os må glemme! Forhåbentlig holder det udgivelsen til oktober, men hvem ved. Jeg ser meget frem til Remedys næste træk, og håber at deres kommende spil ikke bukker under for dårlig PR og manglende interessere fra spillere, fordi det ikke er et 3rd Person Shooter med et fancy navn - i'm lookin' at you "Gears of War"!

Der er en del andre titler jeg ser frem til f.eks. Condemned 2, Lego Indiana Jones, The Force Unleashed, Killzone 2 og LittleBigPlanet men de er knap så aktuelle, når jeg auto-hyper.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 28/02-08 10:18, rettet 28/02-08 10:24 
Nu annonceres der med garanteret en masse nye titler på E3 men min top 10 lige nu ...

1. Resistance 2 (PS3)
Opfølger til mit mest spillede online spil i 2007 - med to års ekstra udvikning, ingen hardware-launch deadline hængende over hovedet og stor fokus på online, co-op modes, community, osv. lyder det utroligt lovende.

2) LittleBigPlanet (PS3)
Utroligt stort potentiale i dette koncept - hvis Sony bare kan få skidtet færdigt sammen med Home!

3) MGS4 (PS3)
Sikkert mere af det samme bare flottere og større, og spækket med cutscenes, men det er jo MGS ;)

4) GT5 (PS3)
Kommer nok ikke i Europa i 2008.. men har jo lov at håbe.

5) Wipeout HD (PS3)
Klassisk Wipeout i 1080p og 60fps... zooooom.

6) GTA4 (PS3/X360)
Lever forhåbentligt op til hypen.. bare en smule!

7) Gears Of War 2 (X360)
Hvis det bare bliver mere af det samme (og længere denne gang) er jeg tilfreds ;)

8) Tomb Raider: Underworld (PS3/X360)
Håber de har fattet at formlen fra Anniversary er vejen frem!

9) Motorstorm 2 (PS3)
Ny tropisk setting og flere gamemodes - kan næsten ikke gå galt men sikkert fan-service.

10) Fable 2 (X360)
Etteren var en stor skuffelse men syntes nu 2'eren lyder mere og mere interessant - kom Peter, vi ved du kan!
SumezSumezSkrevet 28/02-08 10:36, rettet 28/02-08 10:37 
Echelon VI>
Sumez>
Fallout 3
Men der er også så mange ting der kan gå galt.

Som f.eks. at de bruger for meget af konceptet fra Oblvion - Føj hvor kom jeg ikke godt ud af det, med det spil.

Der er jeg jo så helt uenig. Jeg mener at Oblivion er et af de bedste spil, jeg har spillet. Men at dømme efter Bethesdas andre udspil, synes jeg det lugter lidt af et lykketræf, så Fallout 3 er en hit or miss.
Derudover må man også tage højde for Bethesdas manglende evne til at skabe interessante historier og figurer, hvilket nemt kan gå ud over Fallout-universet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/02-08 10:57 
Og det er du i din fulde ret til ;)

Netop den mangel i Bethesdas evner du nævner, er også min store frygt! Fallout universet lever gennem de karaktere du møder. Jeg synes dog det gik nogenlunde for udvikleren i Morrowind, med enkelte spændende karaktere, så mon ikke de kan bruge de to gamle spil som inspiration, og så løser problemet sig.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/02-08 11:10 
Gears of War 2 (360)
- En af de absolut bedste spiloplevelser for mig. Mere af det samme tak!

God of War: Chains of Olympus (PSP)
- Er vilde med de to første spil, og med folkene bag det glimrende Daxter bag dette spil, kan det kun blive godt.

Rainbow Six: Vegas 2 (360)
- Fremragende skydespil for den tænkende spiller. Mere af det!

Splinter Cell: Conviction (360)
- Splinter Cell har endnu ikke skuffet mig - det tror jeg heller ikke på Conviction kommer til.

Grand Theft Auto 4 (360)
- Med håb om fornyelser i gameplayet. Ellers holder jeg mig til Saints Row 2.

Saints Row 2 (360)
- Det første spil var på mange områder bedre end GTA titlerne. Håber at Volition kan fortsætte med at udvikle genren.

Gran Turismo 5 (PS3)
- Har altid set fremragende ud - mens de stive biler lavet af verdens stærkeste metal har trukket ned. Håber at der bliver gjort noget ved gameplayet denne gang.

Fable 2 (360)
- Det første spil havde potentiale - toeren endnu mere.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)
- Om ikke andet for den gode stemning og fede mellemsekvenser. Håber at gameplayet er strammet op og som minimum kan matche Splinter Cell.

Alan Wake (360)
- Fordi det er mystisk og ligner Twin Peaks!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-08 14:11, rettet 28/02-08 14:32 
Gears of War 2(360): To års udviklingstid lyder som lige lidt nok efter min mening, men det ændrer ikke på, at jeg forventer mig store ting af Gears 2. Årets bedste skydespil. Forhåbenligt.

Ninja Gaiden 2(360): En opfølger til genrens bedste spil kan vel aldrig ende helt galt og det ser allerede på de tidlige film ud til at latterliggøre Devil May Cry 4.

Banjo Kazooie 3(360): Vil stille mig tilfreds med en farverig nextgen version af de gamle spil.

Splinter Cell Conviction(360): Jeg kan godt blive en lille smule nervøs for det, når man ser, hvor Assassin's Creed-agtigt det hele er. Omvendt er det fedt, at Ubi prøver noget nyt. Gad vide om den vidunderlige co-op vender tilbage?

APB(360): Crackdown var så ufatteligt meget federe, end de folk som ikke har prøvet det tror. Hvis bare APB kan levere samme følelse af morskab kombineret med friskhed.

Fable 2(360): Var næsten forsvundet væk fra min radar, til trods for jeg holdt meget af det første. Nyheden om co-op gjorde det allestedsnærværende igen.

Halo Wars(360): Ved ikke helt, hvad jeg skal forvente, men håber på det bedste.

Cry On(360): Mistwalker(og deres partnere) har med Blue Dragon og Lost Odyssey allerede bevist deres værd. Mon ikke de gør det igen med Cry On?

Little Big Planet(PS3): Stilen er meget charmerende. Håber gameplayet også er det.

Infinite Undiscovery(360): Et multidisk jrpg med realtime kamp. Betyder det måske, at det er lidt mere vestligt i sit udtryk? Lidt færre frustrationer? Man kan jo håbe.

Følgende fortjener også at blive nævnt: Resident Evil 5(360),Alan Wake(360), Too Human(360), Rock Band(360), Fallout 3(360), Prototype(360), Spore(PC), Brutal Legend(360), Tales of Vesperia(360).

Der ud over ser jeg meget frem til videre udviklingen af Live. Jeg er simpelthen kommet dertil, hvor en konsol føles på sær vis begrænset, hvis jeg ikke lige kan trykke på guideknappen og se hvad vennerne laver/snakke med dem/følge deres spil progression osv. Det er simplethen det første, der sker, når jeg tænder maskinen: Skal lige ind og se, hvad der foregår.

XNAs fulde udgivelse + hvad ellers MS tilføjer skal nok blive interessant. Måske videomarkedet i DK? Forventer at Live bliver endnu mere uundværligt i 2008.

Noget andet er: Hvor er Wii spillene henne? Synes godt nok ikke, at der er så meget, som man måske kunne forvente.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/02-08 22:01 
PalleJensen>
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)
- Om ikke andet for den gode stemning og fede mellemsekvenser. Håber at gameplayet er strammet op og som minimum kan matche Splinter Cell.

Seriøst? MGS serien er så meget stærkere end SC i mine øjne, både hvad angår indhold og gameplay.
Home is where the hardware is..
Bede-xBede-xSkrevet 29/02-08 00:10, rettet 29/02-08 00:17 
Jeg er nu enig med Palle. Synes ikke MGS er ret meget andet end en mængde ekstremt kedelige cutscenes, kombineret med et udemærket stealth/actionspil. Et enormt spild at de bruger så lang tid/penge på de cutscenes. Særligt når tekst/stemmeskuespil er så grinagtigt. Et af de mest overvurderede spil i nyere tid.

Splinter Cell er foran på næsten alle punkter på nær mindre vigtige ting som fx artwork. Co-op i Chaos Theory er toppen af stealth genren.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 29/02-08 08:07 
SøgAArd>
Seriøst? MGS serien er så meget stærkere end SC i mine øjne, både hvad angår indhold og gameplay.

Skal du ikke være så rystet over - bare vent til den kommer til 360'eren så er den det bedste siden skiveskåret julesylte ;)
SumezSumezSkrevet 29/02-08 08:26 
SC har særdeles fremragende stealth-gameplay, men MG-seriens styrke ligger IMO i at gameplayet er så fleksibelt, at det uden skavanker kan varieres til et utal forskellige fremgangsmåder og problemløsninger spillet igennem, hvilket sikrer et meget varieret spil, med solidt gameplay hele vejen igennem. Og dér kan SC, som ikke rigtig er andet end et stealth-spil, ikke rigtig være med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/03-08 23:37, rettet 03/03-08 23:40 
Jeg vil lige nævne Valkyrie Chronicle (Valkyrie of the battlefield), som et af de spil jeg har store forventning til i 2008 - især nu hvor det er en PS3-eksklusiv titel.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 04/03-08 14:26, rettet 04/03-08 14:35 
Bede-x>
Noget andet er: Hvor er Wii spillene henne? Synes godt nok ikke, at der er så meget, som man måske kunne forvente.

Det vil jeg også gerne vide. Da jeg lavede min liste, kiggede jeg (dog lidt hurtigt) listen over kommende Wii-spil igennem på Tothegame og fandt nærmest intet, der virkede interessant. Det så ud til at være 90% filmlicenser og casualspil.

Der er selvfølgelig Mario Kart, Brawl, No More Heroes, noget Tales of, men ikke meget andet. Eller har vi overset noget?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig