X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Må man bruge et varemærke uden at spørge


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 27/02-08 12:53 
Jeg sad tilfældigvis og kiggede i et ugeblad fra Billund
Prøv at se side 13 og 14 i billund ugeavis. det virker meget mistænksom. Jeg kunne på ingen måde forstille mig at de har spurgt Nintendo om lov til at bruge deres varemærke Donkey Kong. Fordi efter jeg har læst begge sider, kan jeg ingen steder se, at der står Nintendo.
Så jeg har videresendt spørgsmålet til Nintendo.
Så det bliver sjovt at se hvad de svare.

Hvis det her ikke er Donkey Kong, spiser jeg min gamle hat.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nerosnerosSkrevet 27/02-08 12:59, rettet 27/02-08 15:51 
Jeg forstår slet ikke hvad en abe har med det at gøre..?
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/02-08 13:05 
Ha! Sig endelig til hvis du får svar. Jeg er temmelig ret så sikker på at det ikke er lovligt, hvis ikke de har fået lov.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/02-08 13:08, rettet 27/02-08 13:08 
Der er ingen tvivl om, at det er ulovligt, med mindre Nintendo/Bergsala har givet lov til det - og det kan jeg slet ikke forestille mig af de har. Man må ikke bruge varemærker til promovering af andet, end firmaet der ejer varemærkets produkter og services.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ComradeComradeSkrevet 27/02-08 13:11, rettet 27/02-08 13:18 
Værre er dem som melder det :-(

GRR ! ;-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Alf81Alf81Skrevet 27/02-08 14:50, rettet 27/02-08 14:52 
Forstår heller ikke hvorfor du ikke har skrevet til folkene i Billund, istedet for at sladre til Nintendo?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 27/02-08 15:13 
De ved da udmærket, hvad de gør...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/02-08 15:31 
Det er jeg ikke så sikker på. Der er bare en eller anden amatør grafiker der har fundet et billede af en flot abe, og den bruger han da bare. Hvis han ved, at den er fra Nintendo, men ikke er klar over, at han ikke må bruge varemærker på denne måde, skulle han losses ud på røv og albuer.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
happyEDhappyEDSkrevet 27/02-08 15:41 
Uvidenhed undskylder jo ingenting
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
solid snakesolid snakeSkrevet 27/02-08 15:42 
Alf81>
Forstår heller ikke hvorfor du ikke har skrevet til folkene i Billund, istedet for at sladre til Nintendo?

Jeg har skam skrevet til dem i Billund, men de har ikke svaret mig. Så besluttede jeg mig for at sende den videre til Nintendo, også måtte de selv bestemme,
om de vil gøre noget ved det.
Når man tar billeder fra nettet, er der copyright på dem. Man kan kun bruge dem, hvis man har fået lov. Du kan med almindelig fotos rette lidt i dem og spejlvende dem.
Så er det ikke deres foto mere. Men ja det er jo et varemærke der er vist, og det er ikke lovligt, uden man spørg ejeren af fotoet først.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 27/02-08 15:46 
Comrade>
Værre er dem som melder det :-(

GRR ! ;-)

Ja men jeg havde givet dem en chance for at svare, så jeg mener de selv er uden om det. Det er kun fordi det er Nintendo, at jeg bakker dem op. Havde det været Playstations front figur havde jeg ikke rørt en finger.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nerosnerosSkrevet 27/02-08 15:49 
Hvad er det for en front figur Playstation har?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 27/02-08 15:50 
Jamen så er retfærdigheden jo' sket fyldest. Hvad får man af Nintendo for sådan en dåd, 500 Wii Points? :P
Ting om dét og pis.
ComradeComradeSkrevet 27/02-08 15:51 
Ja man melder vel også kun dem man er misundelige på for skatte fusk ;-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
solid snakesolid snakeSkrevet 27/02-08 15:57 
Jeg ved ikke rigtig om man kan sige at Crash Bandicot er deres front figur. Hvis det ikke er korrekt, ved jeg det ikke.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoChronoSkrevet 27/02-08 15:59 
Nu er de omtalte sider taget ud af avisen?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 27/02-08 16:07 
ahahaha det er da lyv..! Jeg kan nu slet ikke se hvad der er så galt i hele det her scenarie og finder det en smule latterligt, men sjovt :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 27/02-08 16:25 
Bare sjovt at sådanne ting kan berører folks følelsesbarometer, men havde det været Sonic havde jeg meldt avisen til politiet..!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 27/02-08 16:34 
Der er større chance for at det fx var Mario - han er en større succes! :D Og sejere!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/02-08 16:44 
Wow, ja, siderne er blevet taget ned! Mon ikke Nintendo/Bergsala har sendt en lille besked til dem og truet med alskens sagsanlæg?
KTCKTCSkrevet 27/02-08 17:20 
Nogen der har en kopi, for jeg vil faktisk gerne se hvad det er folk går sådan amok over?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/02-08 17:23 
Hvis der ikke er nogen der har gemt billedet, kan jeg scanne annoncen ind, når jeg kommer hjem fra weekend-besøg hos de gamle!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
solid snakesolid snakeSkrevet 27/02-08 17:38 
Det må du godt, fordi jeg glemte faktisk selv at tage en Screenshot, DOH... Det burde jeg nok have gjort..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
RJKRJKSkrevet 27/02-08 18:10 
PalleJensen>
Der er bare en eller anden amatør grafiker der har fundet et billede af en flot abe, og den bruger han da bare.

Så ved han jo også, hvad han gør. Om aben kommer fra Nintendo eller nogle andre kan da være lige meget. Om det er et registreret varemærke eller en maskot er også grundlæggende lige meget. Man må ikke bare bruge andres materiale uden tilladelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SlothSlothSkrevet 27/02-08 18:19 
Solid, har du den ikke i din internet-cache?
Kiss me, would you kindly?
solid snakesolid snakeSkrevet 27/02-08 18:23 
Det var på en computer på skolen jeg så det, jeg må lige tjekke op på det imorgen, om jeg måske kan finde det..
Jeg kan dog intet lov, da de computer de har på skolen er åben for alle.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 28/02-08 08:37, rettet 28/02-08 08:37 
KTC>
Nogen der har en kopi, for jeg vil faktisk gerne se hvad det er folk går sådan amok over?

Samme her
Nogen fra Billund? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 28/02-08 19:34 
Sloth>
Solid, har du den ikke i din internet-cache?

Jeg har tjekket på skolen, den var desværre væk.. :O( Så jeg håber der er nogen som kan scanne fotoet fra avisen og lægge det ud på nettet.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WehnerWehnerSkrevet 28/02-08 19:42 
Hvis de gør det, så melder jeg dem. Det ville være et direkte brud på dansk copyright-lovgivning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 28/02-08 19:55 
Det har du selvfølgelig ret i. Så må man nøjes med at få sendt det til sin email adresse. Fordi det er vel ikke ulovligt.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 29/02-08 02:03 
Wehner>
Hvis de gør det, så melder jeg dem. Det ville være et direkte brud på dansk copyright-lovgivning.

Så altså et scan af et copyrightbrud er et copyrightbrud? Det kan jeg godt se det sjove i :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/02-08 08:24 
Ja, den er vist lige søgt nok....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 29/02-08 08:30 
Herold>
Så altså et scan af et copyrightbrud er et copyrightbrud? Det kan jeg godt se det sjove i :D

Hihi ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SlothSlothSkrevet 29/02-08 17:11 
Vil du anmelde en P:R-bruger for at indscanne en husstandsomdelt avis, eller har jeg misforstået noget humor her?
Kiss me, would you kindly?
WehnerWehnerSkrevet 29/02-08 18:25 
Det er hermed officielt: Forsøg aldrig med subtil humor på nettet uden at plastre det til med smiley'er.

Jeg kunne bekymre mig mindre om både Billund Avis' oprindelige brug af en tilfældig unavngiven abe og dermed også scans af denne. Synes bare det var så sjovt, at ham, der fór op over det, opfordrede til at scanne det ind og lægge online, når det nu netop af copyrightmæssige årsager var blevet fjernet. Se dét er humor. Også uden smiley'er :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/02-08 18:28, rettet 29/02-08 18:28 
Subtil humor MED smileys kan ikke lade sig gøre.

EDIT: :-)
solid snakesolid snakeSkrevet 29/02-08 20:31 
Wehner>
Det er hermed officielt: Forsøg aldrig med subtil humor på nettet uden at plastre det til med smiley'er.

Jeg kunne bekymre mig mindre om både Billund Avis' oprindelige brug af en tilfældig unavngiven abe og dermed også scans af denne. Synes bare det var så sjovt, at ham, der fór op over det, opfordrede til at scanne det ind og lægge online, når det nu netop af copyrightmæssige årsager var blevet fjernet. Se dét er humor. Også uden smiley'er :)

Det er muligt du kalder det humor, Jeg kan godt se at jeg har trådt i Spinaten.. Men derfor behøver du ikke køre i det. Det synes jeg er forkert af en som står bag PlayRight.
Vi andre må da helller ikke udtale os sådan.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SlothSlothSkrevet 29/02-08 21:00 
Heh, tænkte nok at det var for sjov, men på den anden side er dette jo teh internetz, og jeg har set mere underlige ting ;o)
Kiss me, would you kindly?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/03-08 12:05 
solid snake, jeg tror det er tid til kiks. ALLE kan/må da skrive den type humor herinde, hvis de vil, og det var ikke engang specielt rettet mod dig. Du har tydeligvis totalt misforstået situationen!
solid snakesolid snakeSkrevet 01/03-08 14:01 
Måske men hvor er mine KIKS...... :oP
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig