X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aliens: Colonial Marines


Svar
RaGeRaGeSkrevet 20/02-08 18:22, rettet 20/02-08 18:25 
Det var lige hvad jeg manglede! Fedt at det bliver genoplivet på de nye konsoller, og så at man spiller udelukkende som Marines heri med alt gejl fra de første 2 film såsom radaren og flammekasteren :P For mig står AvP2 Marine campaign som det mest uhygglige og spændende jeg nogensinde har spillet, selvom det har nogle år bag sig nu.

Jeg er totalt op at køre over, at vi får mulighede... Se hele indlægget


Click me
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
480 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/02-13 10:16 
Sumez>
men jeg synes...

Videoen er vel også blot en del af en overordnet kritik, selvom den isoleret set har fokus på nogle pointer der må ses som sekundær kritik i forhold til det fulde billede. Jeg læser pointen som værende at der har været fremvist en "demo", der skulle ligne reelt gameplay, som tydeligvis bare har været en target render. Som sagt synes jeg ikke at det der vises er forskelle der bare kan bagatelliseres. Som en del af en illustration af hvorfor alle de udgivere der har været tilknyttet projektet tilsyneladende fraskriver sig så meget ejerskab som muligt, fungerer den fint. Med det sagt synes jeg generelt at de kritikpunkter der har været i fokus overvejende har hvilet på de væsentlige mangler Aliens: CM har, og den størrelsesorden de fejl du omtaler er i.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 14/02-13 10:22 
Jeg tror nu også at folk piller det helt fra hinanden, pga. de høje forventninger til titlen Aliens kombineret med navnet Gearbox. Jeg havde selv ret høje forventninger, især fordi jeg syntes Borderlands er kvalitetsspil af en eller anden art. Jeg havde desuden forventet en eller form for uhygge, eller utryg stemning i spillet. Men der er bare slet ingen stemning overhovedet? Jeg syntes ikke de bygger nogen tension op, f.eks. ved brug af soundtrack. Det virker bare ikke skræmmende, men mere badass på en flad måde.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 14/02-13 10:23, rettet 14/02-13 10:24 
Sumez>
Ja, det kunne lugte lidt af en billig licens-cash-in, men det kan bestemt ikke være et "slipse-issue", nej.
Udviklingen har jo taget, hvad, rigtig mange år? Det har formentlig været rigtig dyrt at udvikle, så der har helt sikkert været satset på et spil af rigtig høj kvalitet ovenfra. Rocksteady har udviklet fantastiske licensspil på den halve tid.

Jeg er ikke helt med på hvad "slipse-issue" dækker over, men det lyder meget som enorm dårlig projektledelse fra start til slut, skiftende udviklere og at Gearbox har outsourcet hele SP campaign uden at have en styrende hånd eller løbende check på hvad der sker før løbet er kørt. Kan sagtens passe at Gearbox selv ikke har haft resourcer til at løfte helt A:MC opgaven når de fokuserede på Borderlands 2, og derfor outsourcede en stor del, men ikke en undskyldning for ikke at levere den lovede vare til forbrugerne. Jeg tror primært Gearbox (Randy Pitchfraud) og Sega er at bebrejde, og ikke den flok klovne som de har outsourced til.
SumezSumezSkrevet 14/02-13 10:38, rettet 14/02-13 10:39 
Beano>
Jeg er ikke helt med på hvad "slipse-issue" dækker over, men det lyder meget som enorm dårlig projektledelse fra start til slut, skiftende udviklere og at Gearbox har outsourcet hele SP campaign uden at have en styrende hånd eller løbende check på hvad der sker før løbet er kørt.

Jeg mener at jeg tror at dem der har postet penge i projektet ikke har gjort det bare for at tjene penge på licensen alene (hvilket man trods alt ofte ser), men fordi de virkelig har troet på et godt produkt. Altså hele pakken, a la Arkham Asylum/City.
Ellers havde de vel ikke accepteret så lang en udviklingstid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/02-13 11:40 
Helt enig - jeg tror også den oprindelig ide var oprigtig og med store ambitioner.
la0sla0sSkrevet 14/02-13 12:19 
Uden at rode mig for dybt ind i det her, skal man så ikke opdele mellem hvilken type "løgn" der er tale om?

Jeg synes Jim Sterling tager fejl, når han siger det er "utter fabrication", men jeg vil mene at man godt kan kalde det løgn, at sige at spillet er sådan her. Fordi, det jeg har læst mig til (indrømmet, ikke meget), så lader det til at spillet faktisk blev skåret heeelt vildt ned. Så de scener man ser i den demo, kan sagtens være blevet poleret op, så de kunne vises, men er blevet skåret fra, da det hele skulle shippes.

I følge det RPS-link, jeg postede, var alt i en ret sørgelig forfatning:

"TimeGate managed to scrap together 85 percent of the campaign, but once Borderlands 2 shipped and GBX turned its attention to Pecan, it became pretty apparent that what had been made was in a pretty horrid state. Campaign didn’t make much sense, the boss fights weren’t implemented, PS3 was way over memory, etcetcetc. GBX was pretty unhappy with TG’s work, and some of Campaign maps were just completely redesigned from scratch"

Min forståelse er, at der tit bygges et helt hold (hvis ikke udviklingen sættes helt på pause), op om at lave en demo, og at den som regel er papirstynd. Altså, man skal gøre alle ting på én måde og i den korrekte rækkefølge, ellers falder alt fra hinanden. Skal jeg rette mig selv, er det vel især situationen på projekter der er helt fucked. Her tror jeg det har været tilfældet (uden særligt belæg).

Altså det som vi ser i den demo har været spillet, voldsomt scriptet, men har vist sig umuligt at nå at gøre spilbart, og har måske pga. performance issues været nødvendigt at dræbe. Hvis deres spil havde performance problemer, kan man spare en del på at slå AI ihjel, gøre omgivelserne simple, og cutte komplekse situationer.

Det betyder dog ikke at de ikke engang har været der, og i en perfekt verden ville have været der.

Noget andet, det bliver spændende at se, hvad folk med tiden finder i PC-versionen af gemte sager. Måske venter der spændende mods og restorationsprojekter?

For god ordens skyld, link-ref igen.
Hvad sker der?
OlimarOlimarSkrevet 14/02-13 14:31, rettet 14/02-13 14:31 
Sumez>

Det irriterer mig lidt at folk bliver ved med at gå op i sådan nogle detaljer, hvis problemet med spillet er at det slet ikke er et godt spil.
Ja, det er underligt at nogle af de effekter og lyssætning der er vist ved tidligere demonstrationer ikke er kommet med, men jeg synes stadig det er et rigtig flot spil ud fra hvad jeg ser.
At folk bliver ved med at hænge sig i ting som at udviklerne har valgt at gøre et rum lidt lysere og ikke har fået effekten af glas der krakelerer med, såvel som teksturfejl, plothuller, osv. synes jeg bare får al kritiken til at lyde som nitpicking, og ikke ting der kan komme i vejen for at spillet stadig kunne være et rigtig godt spil.

Jeg siger ikke at det ikke er berettiget kritik, men jeg synes det lyder som fokusområder man ikke bør bruge så meget tid på, hvis der er meget værre ting galt med spillet.

AvP fra 1999 har da slet ingen dynamisk belysning, og det er stadig et ret godt spil.

Ingen grund til at blive irriteret, er bare underligt at spillet i MIN mening ser dårligere ud end en demo( som aldrig blev spilbar, hvis den overhovedet var, for os andre)
nerosnerosSkrevet 14/02-13 16:08 
Her er en god artikel fra Kotaku som forklarer hvorfor det hele gik galt:
http://kotaku.com/5984068/how-aliens-colonial-marines-fell-apart?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-13 16:27 
Men SEGA må da holde en god del af skylden. Gearbox kan vel ikke outsource et spil til et andet firma uden at SEGA har givet tilladelse til det. Det er trods alt dem der betaler for det :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/02-13 16:41 
Mit spil ligger hos postdanmark....tør ikke hente det... :D
Jeg ved at jeg laver en kæmpe "rant" YT video hvis jeg bliver skuffet af spillet! :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
la0sla0sSkrevet 14/02-13 17:32 
Olimar, det er ikke underligt. :)

Demoen kører helt klart på high end maskiner, og er ikke optimeret til konsoller. Det er garanteret også en gren, der er knækket af stammen, og udviklet på, specifikt til den demo.

Mange multiplatformstitler, lider generelt af at blive downgraded visuelt for at kunne køre på konsollerne.
Hvad sker der?
HankyHankySkrevet 14/02-13 18:01, rettet 14/02-13 18:02 
Det er bare sjovt, man så vælger at udgive samme downgradede version til PC-folket. Det er det samme, som dengang Crysis 2 udkom, der fik PC-folket også samme DirectX9 udgave af spillet, som konsollerne - det blev heldigvis fixet med en (stor) patch.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
spectrespectreSkrevet 14/02-13 18:30 
http://youtu.be/8J8SzBhjqaQ

Den fangede mig lidt off guard lol.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/02-13 18:31 
Haha :D
BeanoBeanoSkrevet 14/02-13 18:46 
la0s>
Demoen kører helt klart på high end maskiner, og er ikke optimeret til konsoller. Det er garanteret også en gren, der er knækket af stammen, og udviklet på, specifikt til den demo.

Mange multiplatformstitler, lider generelt af at blive downgraded visuelt for at kunne køre på konsollerne.

Det syntes jeg lyder som en dårlig undskyldning. Der er intet i E3 demoen som ikke kan køre på konsollerne med bare en lille smule kompetence bag. Med mindre vi taler om PS2 og Xbox 1 :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/02-13 18:50 
la0s>
Demoen kører helt klart på high end maskiner, og er ikke optimeret til konsoller. Det er garanteret også en gren, der er knækket af stammen, og udviklet på, specifikt til den demo.

Mange multiplatformstitler, lider generelt af at blive downgraded visuelt for at kunne køre på konsollerne.

Demoen er markant anderledes end det færdige produkt. Ikke kun tekstur og lysmæssigt, men sådan noget som animationer og AI rutiner er helt busted og banerne er radikalt anderledes. Ifølge Kotaku artiklen har det firma spillet var outsourcet til også skrottet meget af det arbejde der var lagt i spillet til det punkt.
OlimarOlimarSkrevet 14/02-13 21:15 
Faldt over denne gamle artikel, så måske der er håb endnu for et godt aliens spil :) ? http://www.gamespot.com/news/creative-assemblys-alien-game-may-be-multigenerational-6374909
ViolatorViolatorSkrevet 14/02-13 21:36 
Hold kæft hvor er det langt ude! Havde skrevet en lang smøre, men der er i virkeligheden kun én ting at skive: SKANDALE!!!!!
SonicSonicSkrevet 14/02-13 21:42, rettet 14/02-13 21:43 
Dette spil er beviset på, at outsourcing ikke er lig med kvalitet. Problemet ses også i mange almindelige virksomheder her i landet. Dog underligt, at Gearbox har godkendt det. Det lader til de har været under enormt pres, men tid har de da haft nok af.

Jeg kan kun spille det i meget små bider, før spillet begynder at irritere mig igen! Damn.

Edit: Har hørt slutningen skulle være helt tosset, så bliver nødt til at få det gennemført :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 14/02-13 23:52 
Jeg skal stadig have det, når det er kommet ned i en fornuftig pris - og mon ikke det kommer det ganske hurtigt. Som nævnt er Playkid og jeg i gang med at co-op'pe os igennem Resident Evil 6, og det kan vel næppe være værre end det. Om end måske heller ikke bedre... £15, så er jeg klar.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 15/02-13 02:22 
Beano>
Det syntes jeg lyder som en dårlig undskyldning. Der er intet i E3 demoen som ikke kan køre på konsollerne med bare en lille smule kompetence bag. Med mindre vi taler om PS2 og Xbox 1 :)

Ja, men det meste ved spillet er jo dårligt. Så hvis det har været så sløset kodet, som det tyder på, kan det vel sagtens have været tilfældet :)

Men det er ret vildt. Det man vel gør, er at skære alt fra, også unødvendigt, for at sikre sig at det går igennem cert. Det ville jeg gøre, hvis jeg ser at x fucker et sted, og jeg ikke har tid til, at tjekke om det sker andre steder, så slukker man for x overalt. :)

Darkbeat>
Demoen er markant anderledes end det færdige produkt. Ikke kun tekstur og lysmæssigt, men sådan noget som animationer og AI rutiner er helt busted og banerne er radikalt anderledes. Ifølge Kotaku artiklen har det firma spillet var outsourcet til også skrottet meget af det arbejde der var lagt i spillet til det punkt.

Jeg skal indrømme, at det jeg har af direkte spilerfaring er af en anden (og meget begeænset) verden i forhold til det her, men AI er også ret tungt at trække, og jo ret iffy og upålideligt. Jeg synes bare det her minder meget om Trespasser, hvor alle demoer udviste interessant AI, bedre grafik og animationer, men at det måtte disables til sidst, da det smadrede spillet.

Noget andet er selvfølgelig at visse af de lokations bestemte animationer, sagtens kan være designede yil demoen, men af det andet, virker bare ret "virkeligt".

Trespasser er et godt referencepunkt, og man har gravet meget af det skrottede frem, og fået reetableret noget af den simulation der aldrig blev.

Jeg kan sagtens se for mig, hvor visse animationer gav en lang række problemer, og ikke virkede i spillet, og måtte skrottes til fordel for det helt basale.

Det er trist, men egentlig mindst lige så spændende, altså som et kig ind bag hvordan ting foregår...
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 15/02-13 08:36 
it became pretty apparent that what had been made was in a pretty horrid state. Campaign didn’t make much sense, the boss fights weren’t implemented, PS3 was way over memory, etcetcetc. GBX was pretty unhappy with TG’s work, and some of Campaign maps were just completely redesigned from scratch"

Så kan man jo også tolke det som en "stor fed løgn", når Randy Pitch-pitch sidder i flere videoer og snakker om hvor vildt og fantastisk han synes det her spil er. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 15/02-13 09:15 
Ja, enig. Jeg tror bare at det engang har været en del af spillet, og ikke kun er skabt til formålet.
Hvad sker der?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/02-13 10:18, rettet 15/02-13 10:20 
Jeg har desværre lige glemt hvilket link udtalelsen kom fra, men i en af artiklerne om A:CM blev det hævdet, at Gearbox misbrugte milestone udbetalinger fra Sega til at finansiere deres egen udvikling af Borderlands 2.

Det mindede mig om, at denne samme form for misbrug af udbetalinger fra udgiveren angiveligt blev benyttet af Dennis Dyack og Silicon Knights i forbindelse med udviklingen af X-Men: Destiny. Her blev pengestrømmen fra Activision angiveligt brugt internt i Silicon Knights til at finansiere udviklingen af Eternal Darkness 2 (en demo eller vertical slice, formentlig), med tilsvarende katastrofale resultater for X-Men spillet som A:CM. Beklager jeg ikke lige har links til at dokumentere på stående fod, men det er sådan jeg husker Silicon Knights debaclet for nogle måneder siden.

Hvis begge disse historier passer, er det et interessant eksempel på hvordan udviklere snedigt omfordeler økonomiske ressourcer når de tager imod licensprojekter, samtidig med at de lægger alle deres kræfter i egen IP og "phoner" licensprojektet ind.
(...)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-13 12:14, rettet 15/02-13 12:14 
Man kan håbe det passer og at SEGA sagsøger røven af Gearbox og derved kan finansiere Dreamcast 2 :D Borderlands er alligevel ikke SÅ fantastisk og firmaet virker ret nederen, så jeg ville ikke savne dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/02-13 14:28 
DREAMCAST FTW!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
HeroldHeroldSkrevet 15/02-13 14:56 
Fox McCloud: Det tvivler jeg stærkt på at der er hold i. Iflg. Randy Pitchford har Borderlands + DLC finansieret hele udviklingen af Borderlands 2 - og faktisk skulle Borderlands have solgt utroligt godt helt frem til kort før lanceringen af Borderlands 2.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 15/02-13 15:14 
Konsolkongen>
Man kan håbe det passer og at SEGA sagsøger røven af Gearbox og derved kan finansiere Dreamcast 2 :D Borderlands er alligevel ikke SÅ fantastisk og firmaet virker ret nederen, så jeg ville ikke savne dem :)

Ord i min mund!
Bashful Neophyte
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/02-13 15:42, rettet 15/02-13 15:45 
Herold>
My bad, der skulle have stået, at det var Borderlands 1 de (delvist) finansierede på denne måde. Det giver også meget mere mening eftersom Sega og Gearbox indgik aftalen om Aliens spillet i 2006 og Borderlands 1 udkom i 2009.

MEN, denne påstand skal naturligvis tages med flere gran salt (hvilket også er grunden til at jeg tog de forbehold jeg gjorde, da jeg skrev det førnævnte). Jeg læste det selv i en Eurogamer artikel, som jeg normalt regner for en troværdig kilde, men kan ikke genfinde den nu. Måske har Eurogamer trukket denne påstand i land og slettet det fra deres dækning af sagen. Man kan se den i (en nu forældet version af) A:CM Wikipedia siden, nederst i "Development" afsnittet:

"Eurogamer reported that Gearbox has been sitting on this game forever while funneling milestone payments for it into Borderlands. The demo that was shown prior to release was also noted as being visually superior to the final game, suggesting that it was faked using advanced CGI to cover up the lack of work being put into the game."

Anklagerne mod Silicon Knights har jeg fra Kotaku's "What Went Wrong With Silicon Knights’ X-Men: Destiny?" artikel.

Forældet version af wiki artiklen
(...)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/02-13 17:00 
Hold kæft noget lort!!! Duke nukem var et bedre spil!! Jeg har aldrig blevet snydt så meget før! Fuck de har været gode til at hype et spil op. Har spillet en time , og ved ikke om jeg spiller mere? :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SonicSonicSkrevet 15/02-13 17:42 
Orv kom nu, de sidste 4 timer kan du nok klare. Bare husk at tage lange pauser imellem hver 15. minut med Allans Kolinariske Marinade :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 15/02-13 17:45 
Fox McCloud>

My bad, der skulle have stået, at det var Borderlands 1 de (delvist) finansierede på denne måde. Det giver også meget mere mening eftersom Sega og Gearbox indgik aftalen om Aliens spillet i 2006 og Borderlands 1 udkom i 2009.

Det giver langt mere mening. Ikke at jeg tror det er tilfældet - Gearbox har alt andet lige haft ret stor succes med Brothers In Arms. Det skulle være sært, hvis de manglede penge efter det - dertil kommer at de har haft Take2 i ryggen som publisher, som også er rimelig pengestærk.

Og selvom der har manglet penge til udvikling, så skal der altså så meget galt, før et spil bliver direkte dårligt af at mange penge, hvis det kommer ud. Det er jo ikke mængden af dollars, der giver godt gameplay. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/02-13 18:32, rettet 15/02-13 18:32 
Sonic::
Må jeg så også få et stort spark i bollerne?
For det vil jeg heller! :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SonicSonicSkrevet 15/02-13 19:01 
Jeg er ikke typen der udøver vold af nogen art, ikke engang for sjov, men jeg har en kammerat på 150 kg, ham kunne jeg måske godt lokke til det hvis du insisterer :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/02-13 19:17 
Kunne du ikke snakke med ham?
Tror der er nogle som godt kunne bruge en 10-768 spark! Om det er sega, gearbox, eller hvem fuck der er skyld i det her! ? :(

Der døde lige en weekend , som kunne havde været god!
ØV
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ViolatorViolatorSkrevet 15/02-13 21:16 
Man kunne starte med at skridtprygle Randy Pitchford!
millenniummillenniumSkrevet 15/02-13 21:17 
We need some of this...

Link...
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/02-13 10:29 
@ChronoSousa: Jeg håber ikke at du købte det på min anbefaling, for efter jeg havde spillet resten af spillet var jeg godt nok også skuffet.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/02-13 11:25, rettet 17/02-13 11:26 
Darkbeat:
Nej nej, og hvis jeg gjorte det ? er det heller ikke din skyld!
Jeg preorder spillet da collector kom online som preorder.

Jeg har spillet det i gemmen nu:

Efter på en rage-quit efter 3 bane. Ringet jeg til min ven michael , og fortælte vores barndom-ønskespil var blevet
et stor FAIL.

Snakket vi lidt om at gi' multiplayer en chance, så lørdag aften/nat spillet jeg den igen.
Jeg må sige at det gik noget nemmer, og blev LIDT mere glad for mit køb.

Hvis man skal spille campaign ?
Gør det med 3 venner i co-op, og set spillet på hard.
Marine vs xenomorphs er også ok sjovt.

Men der er så mange fejl i spillet som:
FPS problemmer, 5-10 gange så jeg mapppet loade up , mens jeg var i spillet. (at der kom detaljer/skygger på jorder. det samme på væggene. jeg troet jeg sad fast på et tidspunkt, så var det en stol som jeg ikke kunne se da den ikke var loadet færdig)
Gider ikke skrive alt det ned som jeg så af fejl. de var ikke små!

Ellers kunne jeg godt li at man kunne gå rundt på det sted hvor de kæmpet mod mange xenomorphs i Aliens (filmen) Der var da også sjove missioner i spillet.

5/10
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SonicSonicSkrevet 17/02-13 11:28 
Gearbox har brugt Aliens penge på Borderlands?

Rygtemøllen
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/02-13 11:38 
lawsuit!!!
Er det rigtig det er 60mil$ sega har givet dem :O
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 17/02-13 11:38 
Hvis det er rigtigt burde SEGA sagsøge røven ud af bukserne på Gearbox..!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/02-13 11:43 
Alien/Powerloader figuren i CE er da pæn i det mindste.
SonicSonicSkrevet 17/02-13 11:45, rettet 17/02-13 11:46 
Og til dem der venter på WiiU versionen, som efter sigende skulle være den ULTIMATIVE version...

Aliens: Colonial Marines

Click for bigger!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/02-13 11:53, rettet 17/02-13 11:59 
Mere info:
http://www.dsogaming.com/news/aliens-colonial-marines-tester-spills-the-beans-sega-were-well-aware-the-game-sucks/

NYT ALIENS?? :D

Mere om det nye aliens spil:
http://www.rockpapershotgun.com/2011/05/12/creative-assembly-birthing-alien-the-game/

Begge links snakker om Creative Assembly der skal lave det??

creative assembly
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 18/02-13 10:25 
Det er utroligt at der er så meget snak om hvorvidt fadæsen er TimeGate's eller Gearbox's skyld (eller, der er selvfølgelig generel enighed om at det er Gearbox's skyld, men det virker alligevel som om det er et issue for pressen).
Jeg er ikke med på om det skulle forestille at Gearbox skulle have skubbet bæen væk fra sig ved at sige at TimeGate har udviklet størstedelen af singleplayer campaignen? Tværtimod vil jeg da sige. Gearbox er udviklere og projektledere på produktet, og de står selvfølgelig med 100% af ansvaret uanset hvor stor en del af udviklingen de vælger at outsource. Man outsourcer arbejde, ikke ansvar.
Selvfølgelig kan de da have spillet med meget store kort, og outsourced en stor del af arbejdet med faktisk spildesign og QA til TimeGate, men uanset hvor langt de er gået med det, må alt hvad der er blevet lavet da være kommet tilbage til Gearbox.
Det er også typisk faren ved outsourcing - og større produkter med mange afdelinger involveret i det hele taget. Modtager du arbejde udefra, har du større tendens til at fokusere på blot at udføre dit job, uden at føle et større overordnet ansvar, og det kan nemt skride hvis der ikke er nogen der har det overordnede overblik, der får alt til at spille sammen. Et ansvar der ikke kan ligge andre steder end hos Gearbox, og den slags kan ikke måles i rå mandetimer (som i "TimeGate lavede 80% af arbejdet").

Jeg synes faktisk det er synd for TimeGate, Gearbox har ødelagt deres fremtid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 18/02-13 10:28 
Jeg er enig med dig frem til sidste sætning. Hvis nu TimeGate havde været superdygtige, så ville A:CM vel også have været bedre, uanset at Gearbox har ansvaret. Så TimeGate fik chancen for at vise deres kvaliteter - og gjorde det...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 18/02-13 11:06 
Jeg vil ikke kritisere TimeGate uden at kende deres arbejdsforhold.
Men ja, superdygtige er de nok ikke. Hvis de virkelig ville kunne de sikkert godt have reddet spillet, tror bare ikke man føler særlig stort entecement for at lave verdens vildeste spil, for at nogle andre kan høste roserne for det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 18/02-13 11:22 
Nah, som freelancer er man typisk ret interesseret i at levere, for ellers stopper strømmen af opgaver ganske hurtigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/02-13 11:34, rettet 18/02-13 11:35 
Aliens: CM har indtaget førstepladsen på den engelske top ti, og var dermed det mest sælgende spil i sidste uge. Suk....

Hele listen hos VG247
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
480 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig