X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GDC 2008


Svar
BeanoBeanoSkrevet 19/02-08 09:43, rettet 19/02-08 09:46 
Tænkte der ville blive behov for en tråd med nyheder fra Game Developers Conference 08.

Vil starte med en video fra PixelJunk Eden der lige er annonceret. Ser ret underligt ud ;)

http://kotaku.com/357921/first-footage-of-pixeljunk-... Se hele indlægget
76 emne(r).
« < 1 2

Svar
CoreCoreSkrevet 22/02-08 09:53, rettet 22/02-08 09:58 
Sumez>
Jeg mener ikke et spil som Quake 3 slet ikke ville kunne fungere på samme måde på konsol.

Så er det da ærgeligt at Quake 3 slet ikke er udgivet til konsol. Kun et crappy spin-off-konsol-alternativ.

Og mens vi alligevel er i gang med genren, så er det pudsigt nok idag Unreal Tournament III udkommer til Playstation 3.

Beano>
I racing spil er det endnu ikke lykkedes på hverken Wii eller PS3 IMO

Jeg vil (på trods af at være en af PR's Wii-skeptikere) lige nævne at jeg faktisk syntes at Excite Truck er rigtig morsomt.

Og mht sixaxis-motion-sensor-hat, så syntes jeg det virker ret godt i Heavenly Sword og Super Rub-A-Dub (selvom dette bare er en klon af Super Monkey Ball: Banana Blitz, som heller ikke er særlig dårligt).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-08 10:37, rettet 22/02-08 10:46 
Ja, syntes også tilt i bl.a. Super Monkey Ball er rigtigt godt og i flOw fungerer det også fortræffeligt - men Rub'a'Dub var dog noget tyndt IMO ;)

Jeg var nu ikke vild med Exite Truck mht. gameplay - men nok et af de meget få eksempeler på racing spil med fornuftig tilt styring jeg kan komme i tanke om. Sikkert fordi spillets baner og gameplay er opbygget til tilt-styring og tilt-styring ikke er påklistret.

For et par måneder siden kom der en update til Motorstorm hvor titl styringens følsomhed kunne justeres - hjalp faktisk en del og har gjort det ganske spilbart med tilt - men det tilføjer bare ikke noget eller gør det sjovere af spille... men hva' så længe det bare er en option ;)

Jeg ser meget frem til Mario Kart Wii - håber bare man kan bruge analog stick hvis man ikke kan finde sig tilrette med tilt-styring i den.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/02-08 13:45 
Sonic>
Vent, hvor er det lige vi har set den ide blive brugt før? :P

Jeg kender da ikke til nogen blikkenslagere, øh platformspil, der bruger 2D og 3D på sådan en innovativ måde, og forsøger at tegne overskæg, øh fornye gameplayet i en genren der trænger til det :p

Selvom ideen er tyvstjålet, ser det ud til at Fez forsøger at bygge videre på konceptet. For det første er alle sider 2D/3D. På den måde undgår man at en af dimensionerne ser specielt flad ud - en ting jeg fandt kedelig i Super Paper Mario, men det var selvfølgelig et æstetisk valg.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
FourDFourDSkrevet 22/02-08 14:37, rettet 22/02-08 14:37 
Beano>
Jeg ser meget frem til Mario Kart Wii - håber bare man kan bruge analog stick hvis man ikke kan finde sig tilrette med tilt-styring i den.

Det skulle vist fungere ligesom i Brawl, hvor man både kan styre med Wiimote og en Gamecube Controller :)

On another note, andre end mig som er blevet nysgerrige over David Jones nye spil, APB? Det er vidst lidt for tidligt at hylde spillet, men det er i hvert fald en spændende idé!

Det næste store MMOG?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
WehnerWehnerSkrevet 22/02-08 14:56 
Jeg tror Bede er :)

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=24132#349704

Jeg er også!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 22/02-08 15:10 
Det ser fedt ud. Jeg står bare af, når folk siger noget i stil med:

""It's called a grind for a reason and we have to find a way around there," says Jones as he pointed to Counterstrike as an example of an online game with infinite replayability and no repetition."
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 22/02-08 15:16 
Jeg står på :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 22/02-08 15:24 
Jeg synes bare at argumenter som at World of Warcraft er repetetivt, og Counter-Strike ikke er, er helt ude i hampen. Counter-Strike ER repetetivt, men har nogle helt andre elementer, der gør det interessant - samme elementer kan findes i World of Warcraft, så det er en ret bizar sammenligning.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 22/02-08 15:30 
Jeg kan huske, de par uger, hvor jeg spille Phantasy Star-beta med Bede, Zarfax, dRxL og 3of19, hvor dRxL fortalte, at WoW tager 14 hardcore dages grinding, før spillet går i gang på level 60, hvor man først begynder at spille for alvor og kan gå på raids. Og nu er det jo lvl. 70, man skal være. Det er negativ grinding, og det må være den lange, ligegyldige spildtid, han refererer til, mens C-S jo på samme tid ville have givet en masse dynamiske og interessante kampe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/02-08 15:44 
Hvis der ikke er mindst en millard orbs i APB, bliver jeg skuffet ;)
HeroldHeroldSkrevet 22/02-08 16:24 
Wehner>
Jeg kan huske, de par uger, hvor jeg spille Phantasy Star-beta med Bede, Zarfax, dRxL og 3of19, hvor dRxL fortalte, at WoW tager 14 hardcore dages grinding, før spillet går i gang på level 60, hvor man først begynder at spille for alvor og kan gå på raids. Og nu er det jo lvl. 70, man skal være. Det er negativ grinding, og det må være den lange, ligegyldige spildtid, han refererer til, mens C-S jo på samme tid ville have givet en masse dynamiske og interessante kampe.

Kun hvis du er hardcore endgame spiller - der er masser at se og opleve op indtil da. Og de har endda skruet op for hastigheden for nylig, for dem der gerne vil spille slutspillet noget før. Jeg siger ikke at World of Warcraft i det store hele ikke er repetetivt. Bare at Counter-Strike i hvert fald også er det - og at det er samme mekanik der gør at folk bruger så meget tid på det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 22/02-08 17:39 
For The Record:

Jeg har lige strafe-jumpet mens jeg skiftede våben i Unreal Tournament III på Playstation 3 :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-08 17:52 
Med mus+keyboard eller controller? ;)
CoreCoreSkrevet 22/02-08 18:21 
Controller ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JinkJinkSkrevet 22/02-08 18:22 
Core>
Jeg har lige strafe-jumpet mens jeg skiftede våben i Unreal Tournament III på Playstation 3 :D

Ved så ikke om det var for sjovt, men der findes ikke strafejumping i UT3 :)
WehnerWehnerSkrevet 22/02-08 19:06 
Core>
Unreal Tournament III på Playstation 3 :D

Har du nogle indtryk af spillet, du lige kort kan dele med os?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 22/02-08 19:15 
Herold>
Jeg siger ikke at World of Warcraft i det store hele ikke er repetetivt. Bare at Counter-Strike i hvert fald også er det - og at det er samme mekanik der gør at folk bruger så meget tid på det.

Ikke enig. I CS er det primært dine egne skills og din egen reaktionsevne, der afgør, om du kan være med. I WoW er det primært din figurs, og den afhænger af, hvor meget du har grindet og maksimeret dine stats.

Men altså de fleste ting kan jo kaldes repetitive, hvis man betragter det som du gør. Fodbold og tennis er vel også repetivtive så. Jeg mener, at det repetetive forsvinder, når du får dynamisk, levende modstand. Det gør man naturligvis ikke i hver kamp i hverken fodbold eller fps, men du ved, hvad jeg mener.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 22/02-08 20:12, rettet 22/02-08 20:15 
Jink>
der findes ikke strafejumping i UT3 :)

Jeg hoppede mens jeg strafede (altså hoppede sidelæns) mens jeg skiftede våben :D

Wehner>
Har du nogle indtryk af spillet, du lige kort kan dele med os?

Ikke nogen i kan bruge til noget. Det er slet ikke min genre, og jeg er nok meget negativt forudindtaget over for spil i denne stil. Så jeg bryder mig (næsten selvsagt) ikke om det. Men det er flot, og det går meget stærkt.

Design og attitude i persongalleri, mellemsekvenser og til dels også arkitekturen lugter langt væk af Gears Of War. Så det er ikke svært at se hvilket studie det kommer fra.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-08 20:16 
Dagens The 1UP Show episode omhandler GDC, Bionic Commando Rearmed, Fez og indie games.

Direkte download link
HeroldHeroldSkrevet 22/02-08 20:47, rettet 22/02-08 20:47 
Wehner>
Ikke enig. I CS er det primært dine egne skills og din egen reaktionsevne, der afgør, om du kan være med. I WoW er det primært din figurs, og den afhænger af, hvor meget du har grindet og maksimeret dine stats.

Men altså de fleste ting kan jo kaldes repetitive, hvis man betragter det som du gør. Fodbold og tennis er vel også repetivtive så. Jeg mener, at det repetetive forsvinder, når du får dynamisk, levende modstand. Det gør man naturligvis ikke i hver kamp i hverken fodbold eller fps, men du ved, hvad jeg mener.

Du har sådan set ret, men der er skam også et stort element af evner i WoW, når du spiller PvP eller RvR, som begge er et stort element i spillet. Jeg kan godt forstå at du drager paraleller til fodbold og tennis, men det er altså ikke digital underholdning, så det fungerer på et lidt andet niveau. Jeg krummer bare tæer, når man kalder WoW for repetetivt, og fremhæver CS for netop ikke at være det, når det er ikke er sandt - CS er lige så repetetivt som WoW. Begge spil indeholder bare en underliggende dynamik, der appellerer til konkurrencelysten, samt et sammentømret community, der også er enormt vigtigt for denne type spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 22/02-08 21:03 
Star Wars: Force Unleashed ser stadig smækkert ud:
http://www.gamersyde.com/news_6012_en.html

Prototype ditto:
http://www.gamersyde.com/news_6013_en.html
KalicolaKalicolaSkrevet 22/02-08 21:20 
Prototype ser jo alt for fedt ud. Crackdown på speed :)
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/02-08 21:31 
Jeg tænder godt nok helt vildt på både Prototype og APB :)
Bede-xBede-xSkrevet 24/02-08 19:13, rettet 24/02-08 19:15 
Nintendo To Begin Charging Money For Some Online Gaming

SAN FRANCISCO -- Nintendo's Wi-Fi Connection service has always been entirely free of charge, but the company will soon introduce a pay-to-play service for some games, it announced at Game Developers Conference.

"Nintendo Wi-Fi Connection Pay And Play" will let users subscribe on a game-by-game basis to certain titles. Nintendo project leader Takashi Aoyama announced the service at GDC, but did not say what upcoming games would require payment for the service, or how much they would cost.

To avoid customer confusion, Pay-And-Play games will have a red icon on the game's box that reads Pay And Play, in place of the traditional blue Wi-Fi Connection icon, which will only be used for games that are free to play.

This is a pretty big change for Nintendo, who has always been adamant about wanting online gameplay to be free. While this might attract more developers to the service with a new revenue stream, it also might confuse consumers -- and be a hassle if the payment system isn't easy. You'll use Wii Points to pay for the online gaming, so it should be interesting to see if this extends to the DS Lite or if it's just restricted to Wii.

http://blog.wired.com/games/2008/02/nintendo-to-beg.html

Er deres online service god nok til, at man kan begynde at tage penge for spille på den? Eller er der bare tale om nogle få titler i stil med Phantasy Star Online?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-08 20:34 
Ja der skal godt nok ske ting og sager før det kan retfærdiggøres. Voice chat og i det hele taget bare en eller anden for for community i stedet for de åndsvage wii koder og koderne man bliver tildelt i NDS spil.

Som der står kan det måske få flere udviklere med på vognen, hvilket giver et svagt håb om en bare nogenlunde onlinedel (PS3). Men med det kendskab og talent Nintendo har til online gaming (=zero) så tror jeg aldrig det kommer op på siden af Live.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 06/05-13 15:13 
Det er åbenbart tradition, at udvalgte udviklere får op til 5 min. til rante over spilindustrien. Chris Hecker (Spore, SpyParty) valgte i år at bruge 4:30 min. på en ganske fin, ordløs rant.

"My GDC 2013 rant was titled Fair Use. Here is the rant as displayed to the GDC audience":
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kXnoW2SvQrQ
76 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig