X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Backup af data ...HJÆLP!


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 18/02-08 20:02 
Sagen kort... Min nye Dell XPS' harddisk er stået af og jeg venter stadig på den nye fra dem.
Problemet er at jeg først fik fat i en Extern harddisk efter at den gik ned... BAD LUCK AND BAD TIMING!

Er der nogen her der ved om det er muligt at hive data ud af sådan en. Det et 500GB Sata drive fra Samsung.
Hvis ikke så miste jeg alt data fra November.
la0sla0sSkrevet 18/02-08 20:57 
Ville ønske jeg kunne hjælpe.

Altså hvordan er skaden... kan du fortælle mere om hvad der specifikt er sket?

Alarmklokkerne ringer for mig når du siger du har en ny hdd påvej fra Dell. Det kan lyde som om den er gone for good. Men... du kan jo prøve at smide den i din nye eksterne kasse og se om du kan få held med at redde den.

Det er efterhånden noget tid siden jeg har rodet med windowsbaserede harddisk redere, men partition magic var i laaaang tid virkelig blandt de bedste, og jeg tvivler på at det har ændret sig. Måske kan den reddes der.

Hvis du er klar til at betale gode penge, alvorlige penge måske, kan du henvende dig til et dataredningsfirma. De kan uden tvivl pille det meste af den.

Problemet er dog her om din disk har lidt en fysisk fejl, mekanikken er døøød, eller om der er sket en fejl i skrivningen på disken så den ikke kan findes eller giver bøvl. Det kan jeg ikke se ud fra din post. :(
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 18/02-08 20:59 
Det kommer jo an på fejlen, mht. hvor meget der er skadet. Hvis du er heldig, kan den stadig bare smides i en computer som ekstra harddisk, og måske er filsystemet stadig intakt. Hvis ikke, så findes der programmer, der kan finde tabt og slettet data, men jeg kender ikke rigtigt til nogen specifikke.

Alt i alt, kommer det lidt an på hvor død den er.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/02-08 21:45 
Ja, man kan (næsten) altid hive oplysningerne ud af en død disk. Det er bare et spørgsmål om, hvor mange penge man er villig til at skyde i projektet. Hvis du feks. er kommet til at bakke disken over med din kampvogn, kan du tilsyneladende få dette firma til at sende den til England, hvor den kommer under nænsom behandling.. det koster så bare kassen! :)

Priser hos det første firma, jeg lige kunne finde...
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 18/02-08 22:37 
Det koster kassen overalt fordi de ved de har fat om dine "familie-juveler" så du næsten er villig til at betale hvad som helst for at få reddet dine data.
Nemo me impune lacessit
GreaseballGreaseballSkrevet 18/02-08 22:54 
Har dog ikke noget data liggene som jeg vil betale kassen for. En plov eller en gratis middag er hvad jeg ville give. Det der ligger er en masse dokumenter og Photoshop filer jeg gerne ville rede. Heldigvis ligger min music også på min MP3 afspiller ^^)

Feljen er at en computer ikke kan se disken nå man sætter den til. Hverken som master eller igennem en extern base. Så jeg ved ikke om der er noget Softvare some kan få det ud.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig