X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Firefox ustabilt?


Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 13/02-08 16:06 
Er det mig som på sidste har fundet firefox til at være utroligt ustabilt? Jeg har brugt den som stort set den eneste browser de sidste 2-3 år og har generelt været tilfreds. Her på det sidste har den dog været meget ustabil og stopper med at svare flere gange om dagen.
nerosnerosSkrevet 13/02-08 16:09 
Jeg har oplevet lidt det samme ved ikke hvad det skyldes?
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 13/02-08 23:31 
Jeg har siden den sidste patch haft problemer med at "besked centralen" (et pop-up) på www.recon.com ikke længere dukker op med Firefox. Ret irriterende at skulle bruge Explorer til bare den side...
RuneSPRuneSPSkrevet 14/02-08 00:02 
Ja den besked får jeg også ofte på forskellige sider (wow armory blandt andet)
JAAJAASkrevet 14/02-08 17:55, rettet 14/02-08 17:56 
Længe leve 1.5.0.12, der som altid kører 100% stabilt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-08 18:18 
Kører fint her. Det er dog linux versionen men burde være det samme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/02-08 19:57 
Der er kommet flere opdateringer indenfor kort tid, så mon ikke det er noget som bliver løst ret snart.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/02-08 22:01 
3of19>
Jeg har siden den sidste patch haft problemer med at "besked centralen" (et pop-up) på www.recon.com ikke længere dukker op med Firefox. Ret irriterende at skulle bruge Explorer til bare den side...

Prøv alternativt IE Tab-tilføjelsen til Firefox der lader dig bruge IE-motoren heri (gjorde det med min netbank da den ikke understøttede Firefox).

IE Tab :: Firefox Add-ons (Version 1.3.3.20070528 — 28. maj 2007 — 167 KB)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 15/02-08 08:30 
Jeg synes altid Firefox har haft visse problemer, omend ikke værre end andre browsere.
Ramforbruget er helt absurd, og af og til får jeg en underlig fejl hvor jeg ikke kan klikke på tabs, punkter i dropdownmenuer, og andre ting. Det er lidt tilfældigt hvornår det holder op, men forekommer dog sjældent.
Derudover fryser min computer af og til fuldstændigt (altså hvor man ikke engang kan flytte musen, og al musik der kører i baggrunden kører i hak på en brøkdel af et sekund) - Det lugter langt væk af hardwarefejl, men af en eller anden grund forekommer det kun når jeg har Firefox kørende. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MIKA-LMIKA-LSkrevet 15/02-08 08:35 
Sumez>
Ramforbruget er helt absurd, og af og til får jeg en underlig fejl hvor jeg ikke kan klikke på tabs, punkter i dropdownmenuer, og andre ting. Det er lidt tilfældigt hvornår det holder op, men forekommer dog sjældent.

Jeg har samme problemer her. Størst sandsynlighed for at Firefox agerer underligt, er dog når der er mange tabs (+10-15 stykker) åbne. Den opgave håndterer Safari noget bedre.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
jaesjaesSkrevet 15/02-08 12:44 
Sumez>
Ramforbruget er helt absurd

Nedenstående tip afhjælper dette problem en smule. Udover at man frigiver RAM til anden brug, mens FF er minimieret, så forbliver RAM-forbruget faktisk ca. 1/3 lavere, efter man maksimerer tilbage igen - RAM-forbruget stiger selvfølgelig igen afhængig af, hvad man bruger den til, men ofte kun langsomt.
http://playright.dk/forumemne.php?id=14584#346698
SumezSumezSkrevet 15/02-08 13:03 
MIKA-L>
Jeg har samme problemer her. Størst sandsynlighed for at Firefox agerer underligt, er dog når der er mange tabs (+10-15 stykker) åbne. Den opgave håndterer Safari noget bedre.

Jep, jeg har altid rigtig mange tabs åbne til al mit por..erh, multitasking.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/02-08 19:14, rettet 15/02-08 19:18 
Animerede flash-bannere og andet crap kan også sløve eller ende med at fryse browseren ved mange åbne tabs. Fx kan flere tabs med Pol.dk være en pine at springe mellem i Firefox pga den topplacerede flash-banner (og andre små flash-annoncer på sitet). Her hjælper det at blokere for annonceringskilden http://akamai.net/ (bruger til dét Anti-Banner i Kaspersky Internet Security - der findes sikkert en lignende tilføjelse/plugin til Firefox).

På IMDb og andre steder kan det hjælpe at blokere http://static.lycos-europe.net

Frysning burde også kunne undgås ved at have flere tabs åbne over flere vinduer i stedet for at have dem alle i samme vindue.

Er den helt gal, kan man jo altid opgradere processor og RAM. Synes dog det ofte betaler sig bedre at "tweake" sit system lidt her og dér, end at løbe ud og købe nyt hardware. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-08 19:26 
jaes>
Nedenstående tip afhjælper dette problem en smule.

Hmm. Jeg kan ikke finde "browser.turbo.enable" i min version. Har ændret det andet gad vide om det så har nogen effekt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 15/02-08 23:40, rettet 16/02-08 03:51 
Øh, den funktion skal du heller ikke bruge til noget. Ikke i det tip, jeg taler om i hvert fald :)

RAM-forbrug kan tjekkes ved at trykke ctrl + alt + del i Windows, men du bruger vel Linux.

EDIT: Kan se du taler om første post i den omtalte tråd, jeg kan ikke hjælpe med dette.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig