X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DM i Retrospil 08/Konsoltræf


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 10/02-08 23:49 
Der var engang, hvor computerspil var svære. Hvor man virkelig skulle kæmpe for at få ens to kroner til at holde længere end ti minutter i Space Invaders. Hvor det krævede timing og finmotorik at styrte Donkey Kong til jorden. Hvor det var en præstation blot at gennemføre første bane i Ghouls 'N Ghosts. Vi genopliver nu de gode gamle dage, for at opklare hvem der virkelig er dygtig til rigtige co... Se hele indlægget


Se arrangementet...
71 emne(r).
« < 1 2

Svar
HulleHulleSkrevet 03/03-08 18:02 
happyED>
Ja jeg kan desvære ikke komme, men pga. en god nyhed da min kæreste fødte mit første barn igår.

Et stort tillykke.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 03/03-08 18:15 
Juggernaut>
Er der billeder på vej fra træffet?

Jep. Senere i dag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 03/03-08 18:38 
Ja, tak for endnu et fantastisk træf :)

Som Chrono også nænver, så var det fedt at blive "tvunget" til at spille titler, man uden for konkurrencen ikke ville have givet mange forsøg. Skide godt initiativ!

At der overhovedet findes mennesker der er dygtige til IK+, er på så mange planer forkert.
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 03/03-08 20:04 
Så er der lidt...

Billeder fra Konsolkongen
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 03/03-08 20:17 
Poster i også snart en omregner, så vi kan få de rigtige Bubble Bobble scores :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
T.L.OT.L.OSkrevet 03/03-08 20:23 
Tak for et rigtigt godt træf, og et af de bedste til dato :) det eneste der manglede var flere PR: brugere til DM i retro spil..

Virkelig godt interativ, mere af den slags!! ^U^
RJKRJKSkrevet 03/03-08 20:32 
Wehner>
Poster i også snart en omregner, så vi kan få de rigtige Bubble Bobble scores :)

Der var en del forskel på graden af konkurrence i de enkelte titler. Så højeste score i indledende på BB var mit første og eneste spil - der var ikke rigtigt brug for mere :)

Når det er sagt, så er det altså svært at score helt vildt meget på ti minutter. Jeg testede inden træffet, og jeg skulle skynde mig temmelig meget, for at kunne nå diamantbanen, så det er vel begrænset hvor meget over en million point man kan nå.

Der var mig bekendt ingen der nåede diamantbanen, og så får man vel ikke meget over de der 600.000-agtigt, som Alf81 fik i kvartfinalen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 03/03-08 20:34 
Det er selvfølgelig kun 30 sekunder per bane, så kan man ikke rigtig nå at skille fårene fra bukkene.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-08 20:49 
Ud fra Konsolkongens galleri, virker det ikke umiddelbart som om der var så mange til træffet? Eller er alle billederne bare taget om søndagen? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 03/03-08 20:57 
Alle fynboer og sjællændere (sans Martin og Kasper) havde jo mange vigtigere ting at tage sig til...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/03-08 21:01 
Jep, det var sgu et hyggeligt træf. Et prima et af slagsen trods et ikke alt for voldsomt fremmøde :)

DM'et fungerede rigtig godt. Jeg fortryder meget, at jeg ikke rigtig deltog.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-08 21:14 
Juggernaut>
Ud fra Konsolkongens galleri, virker det ikke umiddelbart som om der var så mange til træffet? Eller er alle billederne bare taget om søndagen? :)

Nej jeg startede om fredagen. De sidste par gange har jeg haft kamera med uden at bruge det, så denne gang gik jeg amok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 03/03-08 22:54, rettet 03/03-08 22:55 
Når jeg ser billederne virker det som om der var premier til alle deltagerne? Hvis ja, hvem var så den glade giver? Og så synes jeg i øvrigt at Alien Soldier var en fantastisk førstepremie, og igen må jeg spørge, hvordan fremskaffer man sådan en perle til premie?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 03/03-08 23:36, rettet 03/03-08 23:37 
dRxL>
Når jeg ser billederne virker det som om der var premier til alle deltagerne?

Tjo. En lille forsmag på mine billeder:

DM i Retrospil 08/Konsoltræf

Giverne er nævnt både i denne tråd og i event-infoen, men jeg kan da godt igen fremhæve K.E. Media, Atari, NFI og den glade P:R-stab ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/03-08 00:39, rettet 04/03-08 00:40 
Jeg kan se jeg er lidt sent ude, men jeg vil da også lige sige tak for et rigtig godt træf.
Hele konkurrenceelementet endte med at sluge enormt meget tid, men det var tilpas afslappet indrettet til, at det hele tiden var sjovt, især fordi man ikke behøvede at spille alle spil, for at have en chance for at vinde. Reglerne var måske lidt svære at forstå de første par gange RJK forklarede dem, men pudsigt nok var det de mest tungnemme på den front der vandt konkurrencerne.
Desuden var præmierne helt fantastiske i omfang og med Alien Soldier på toppen af præmiebjerget kan man kun tage hatten af for initiativet!
På den anden side var det selvfølgelig også trist, at der ikke var større fremmøde for det havde hele idéen og især arrangørerne fortjent. Det må have taget en del tid at sørge for præmier og fragte maskiner og skaffe fjernsyn nok til at få det hele til at køre ved siden af det normale træf. Og det er da trist hvis den slags idéer i fremtiden skal strande grundet manglen på deltagere.
Jeg skal da også gerne lige komme med et par ting jeg vil huske fra træffet:

- T.L.O og RJK i kvartfinaleafgørelsen i Street Fighter 2. Det var det helt store drama med forkert controller opsætning, defekte joypads og T.L.O der først i allersidste runde endelig bestemte sig for at være en "foot sweeping bastard"

- "Uptown girls" har det bare ikke sjovt i Silkeborg!

- Fizban der trækker stikket på Konsolkongens rekordforsøg i Fantasic Pinball.

- Hanky & Hanky 2s evner eller mangel på samme i Puyo Puyo :p

- Kampene mod Alf81 i Street fighter. Det var hyggeligt, ilter og intenst. Alt i alt vildt.

- Gensynet med IK+
Lyd, gameplay, grafik og spilleglæde går op i en højere enhed og det må næsten være på højde med SF 3rd Strike, men også kun næsten :p
Desuden var det også en solid base at falde tilbage på gennem hele konkurrencen til trods for RJK endte med at lave den højeste score, men han havde jo også øvet sig før træffet, så det tæller vel ikke rigtigt ;)

- R-Type er definitionen af et løgspil. Et horisontalt løgspil!

- Nå ja, så vandt jeg singleplayer-konkurrencen. Fortjent eller ej skal jeg ikke kunne sige, men der var da nogen der heppede på mig :)

Tak for en god weekend til alle, og især til Charter, Kenneth, Kenneth, Martin og Thor :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
The DaneThe DaneSkrevet 04/03-08 12:40, rettet 04/03-08 12:41 
- R-Type er definitionen af et løgspil. Et horisontalt løgspil!

:p Der var reelt ingen som "turde" spille det.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 04/03-08 12:57 
Jeg må overraskende nok indrømme, at jeg er en lille smule mere positivt indstillet overfor R-Type, end jeg var før træffet. Måske fordi jeg fik en af de bedre scores i spillet ;)

Men altså også kun en lille smule. Det er stadigvæk noget gøgl at man er f***** bare man dør én gang :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/03-08 19:51 
Hey, jeg gjorde da også et hæderligt forsøg på R-Type - det var da mere end jeg nogensinde havde fået før :)

Og så er der også...

billeder fra Hanky
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 04/03-08 20:48 
Jeg har da engang gennemført R-Type på masser af credits, så man behøves altså ikke være f***** bare man dør én gang :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 04/03-08 20:58 
Masser af credits er jo snyd ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 05/03-08 22:54 
Lidt flere billeder, som

Ikke er fra konkkurencen
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
71 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig