X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sær film jeg ikke kan huske navnet på


Svar
Krans.KKrans.KSkrevet 09/02-08 21:30 
Hey, jeg skriver, fordi jeg ikke kan komme i tanke om titlen på en film, jeg så for lidt over et år siden. Filmen er, så vidt jeg husker, amerikansk, men har en, i mine ører, grønlandsk klingende titel. Jeg er næsten sikker på, den starter med "K" og der har vist også sneget sig et par "q'er" ind =)

Filmen har ingen reel handling i den klassiske dramaturgiske fors... Se hele indlægget
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
81 emne(r).
« < 1 2

Svar
BeanoBeanoSkrevet 31/01-09 19:44 
tøhø :)
XiwanaXiwanaSkrevet 31/01-09 21:06 
Lyder som The Thing - bare i andre omgivelser naturligvis!
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 01/02-09 18:15 
Sådan slutter The Thing ihvertfald ikke! Iøvrigt super fed film.

Jeg vil gerne se den film der bliver snakket om. Så find lige det navn til mig også ;-)
Bashful Neophyte
KilroyKilroySkrevet 04/02-09 10:45 
Den var åbenbart for svær:(

Okay, en anden en:

Den foregår åbenbart i en eller anden post-atomkrigsverden. En mand bliver sat i en base i ørkenen for... Jeg tror han skulle teste om der var stråling i området. Til formålet havde han en maskine der kunne teste alt muligt, mad, vand, you name it.
Hen mod filmens slutning opdager han at han har fået en svulst på benet, hvilket han ikke helt forstår, da omgivelserne jo ifølge maskinen skulle være strålefrie. Selv et stykke af svulsten (som han skraber af. Mmmmhh) er negativ.
Han ødelægger maskinen i et forsøg på at få den til at vise rigtigt.
Jeg kan ikke huske om det lykkedes ham at få maskinen til at vise rigtigt, men han flygter ud af basen og prøver at advare en anden mand der bor i nærheden. Så vidt jeg husker bliver han skudt til sidst.

Nogle bud;)
Kilroy Was Here
NaieraNaieraSkrevet 04/02-09 11:08, rettet 04/02-09 11:09 
Den kan jeg vist godt huske. Den jeg tænker på er fra Australien, og hovedpersonen mister sin kone under mystiske omstændigheder. Det har han det pænt dårligt med, så han begynder at tage nogle stoffer, når han kommer ud til det område, eller den zone, som han skal passe på. Det er noget med at han skal plaffe illegale indvandrere der prøver at krydse nogle grænser. Til sidst bliver den siddende præsident afsat på grund af en eller anden skandale med noget vandforsyning, vist nok, og det er så på grund af hvad hovedpersonen har fundet ud af, derude i ødemarken. Til sidst dør han mens hele bygningen falder sammen, men det' OK, for så kan han være sammen med konen...

Og nej, jeg kan sgu ikke huske hvad den hedder ;) Muligvis 'Zone' og så et tal.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 04/02-09 11:16 
Det lyder da som noget helt andet end det, Kilroy opsummerer? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/02-09 12:36 
Næhh, de beskiver bare forskellige dele af filmen.

Zone 39
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/02-09 12:39 
Okay, den lød bare meget mere interessant og unik ud fra Kilroys beskrivelse alene. Æv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/02-09 12:45 
Nu behøver man ihvertfald ikke se den når man ved hvordan den slutter hehehe ;D
Bashful Neophyte
KilroyKilroySkrevet 05/02-09 09:55 
Ja, det lyder godt nok lidt anderledes end hvad jeg husker, men du har sikkert ret.
Det kunne være jeg skulle finde den og friske hukommelsen op:)
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-09 23:27 
Hmmm, nu har jeg fået en scene på hjernen fra en film, jeg ikke kan huske navnet på. Jeg mener det er fra en gammel japansk sort/hvid-film... måske noget Akira Kurosawa. Scenen er følgende:

En vestligt udseende gut har bestemt sig for, at han vil tale et par alvorsord med én eller anden japaner(?). Gutten er temmelig stor, har fuldskæg og er læge(?). På vej ind i japanerens hus bliver gutten mødt af dennes håndlangere/vagter. Han flår forskellige lemmer af led på personerne, og mens de ligger og skriger af smerte, går han ind og snakker. Derefter går han ud, sætter lemmerne på plads igen og går sin vej...

Hvad er det for en film, jeg tænker på?
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/03-09 23:31 
Wow! Det lyder mere som Takashi Miike end Kurosawa! :-) Ingen idé, men jeg vil gerne søge lidt videre...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-09 22:18 
Nu tror jeg selv, jeg har fundet ud af, hvad det er for en film jeg tænkte på. Det er Akira Kurosawa's Red Beard (1965). Hovedpersonen er japaner, men har rødt fuldskæg. Så det var nok derfor, jeg huskede ham som vesterlænding :)
AV Intelligent Terminal
T.L.OT.L.OSkrevet 15/03-09 22:42 
Det lyder som det kunne være Koyaanisqatsi: Life Out of Balance 1982, ellers kunne det være efterfølgeren Baraka 1992..

Koyaanisqatsi
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/03-09 22:59 
Øh, hvem svarer du? For det kan umuligt være Killer Bean 2... :-/
delindedelindeSkrevet 18/03-09 22:01 
T.L.O>
Det lyder som det kunne være Koyaanisqatsi: Life Out of Balance 1982, ellers kunne det være efterfølgeren Baraka 1992..

Jeg er enig, det må være Kooyanisqatsi, OP tænker på. Lige tilbage i starten af 80´erne, da vi havde fået TV, så jeg den film, og jeg har kunnet huske den lige siden:-). Især et par sekvenser med hurtigt afspillede gadeoptagelser, og en stigende nymåne, med "Kooyanisqatsi" musikken i baggrunden kommer tilbage til mig. Ak, fjernsynets magi:-)...
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
PlaykidPlaykidSkrevet 13/12-10 17:50 
Jeg efterlyser navnet på en nok lidt ældre film, hvor jeg desværre ikke kan huske navnene på nogle af hovedkarakterene.
Men filmen foregik i fremtiden, hvor folk tog medicin (vistnok i pilleform) for at fjerne alle følelser. For uden følelser ville der ikke være krig osv. Der opstår en revolution hvor folk begynder at bekrige loven.

Det er ca. hvad jeg kan huske :)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-10 17:52 
Equilibrium / Cubic

http://www.imdb.com/title/tt0238380/
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 13/12-10 17:54 
Ja, det er vist den, tak :)
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 13/12-10 23:50 
Fed film!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/12-10 23:54 
T.L.O>
Det lyder som det kunne være Koyaanisqatsi: Life Out of Balance 1982, ellers kunne det være efterfølgeren Baraka 1992..

De film tror jeg faktisk aldrig jeg har set. De lyder spændene :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 17/01-15 09:44, rettet 17/01-15 09:44 
Jeg leder efter en anime film hvor starten handler om at menneskene tager fra jorden på grund af jordens undergang, eller at de bliver angrebet udefra af et eller andet? Jeg kan desværre ikke huske mere end dette, men hvis folk måske har en ide til hvad det kunne være så hjælp mig lige ud ;-)

Tror måske det kan være en film fra sen 80erne eller måske en 90er film.

Hvis folk kender til film i almindelighed der kunne handle om det samme ville jeg også blive glad for et par svar der kunne hjælpe. Vi har har lige haft Interstellar men den er lidt for ny :-)

Skal bruge noget footage til en ny musikvideo jeg er ved at lave netop omhandlende om dette tema hvor menneskene tager fra kloden på grund af jordens undergang.
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 17/01-15 10:07 
Hmn hvis det skal være en film (og ikke en serie) og at jorden lige frem går under (og ikke bare bliver ubeboelig for mennesker), så ville jeg gætte på Titan A.E.
Så vidt jeg husker var den ikke noget særlig, men det er umiddelbart lige den jeg kan komme på.

Titan A.E
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-15 11:44 
Jeg tænker også Titan A.E.

Men det er jo en Don Bluth -film. Det var hans stil, der hovedsageligt gjorde, at jeg ikke rigtig kunne holde til filmen i sin tid. Så det ville være lidt spøjst, hvis du husker den som anime :)
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 17/01-15 13:29 
Bortset fra at den ikke er anime og at den kom ud i 2000, så lyder det som Titan A.E. ;-)

Kan du slet ikke huske noget mere af plottet? Eller eventuelt hvad hovedpersonen laver.
nerosnerosSkrevet 17/01-15 17:12, rettet 17/01-15 17:15 
Tak for svarene!

Ja det er sku Titan A.E! Sjovt nok husker jeg den som anime ;-) Nåh tjah det går ikke rigtig hvis den er fra år 2000. Jeg har brug for noget ældre med lidt samme historie, eller ihvertfald noget hvor jorden bliver ødelagt, og menneskene tager derfra eller noget i den stil, men det kan godt være det ikke lige findes.. Findes der noget på rigtig film med nogenlunde sådan en historie?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 17/01-15 18:15 
Tjek den her liste:
http://io9.com/all-the-reasons-we-leave-earth-for-dead-in-science-fict-476297688
nerosnerosSkrevet 17/01-15 19:32, rettet 17/01-15 19:33 
Aha! 1000 tak for det link det skal tjekkes ud med det samme :D Håber der er noget som kan bruges.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/01-15 11:57 
neros>
Jeg har brug for noget ældre med lidt samme historie, eller ihvertfald noget hvor jorden bliver ødelagt, og menneskene tager derfra eller noget i den stil, men det kan godt være det ikke lige findes.. Findes der noget på rigtig film med nogenlunde sådan en historie?

Jeg tænker på Vandread. En slags sci-fi komedie hvor menneskene har forladt jorden og på mystisk vis er blevet opdelt imellem to kulturer, den ene udelukkende bestående af mænd, og den anden af kvinder.
Anime klichéer følger herefter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/01-15 12:12 
Udemærket bud men desværre tror jeg den er lidt for ny. Jeg skal bruge noget der har lidt rødder fra 80-90erne.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 22/02-17 13:24, rettet 24/02-17 08:50 
En film jeg nogle gange kommer til at tænke på; "Hvad helvede var det nu den hed?".

Det er en sen 80'er film tror jeg (eller tidlig 90'er), dengang hvor vi så mange leje-VHS film og havde gyser aftener.

Noget med en sekt hvor lederen var en umiddelbart flink mand med halvlangt gråt hår, som narrede sine medlemmer til at begå selvmord. Der er så et hold overlevende fra sekten, som bliver indlagt på lukket afdeling, men efterhånden ser de sektens leder komme tilbage og dræbe dem én efter en. (Klassisk koncept).
Den store spoiler-alert var så SPOILER-TEKST:
at sektens leder aldrig kom tilbage. Det var en læge på hospitalet som druggede dem, så de så syner og hele tiden ser sektens leder komme efter dem.
.

Jeg kan huske brudstykker. En af patienterne der sidder med en kniv og lader sig egen hånd falde ned over den. Og en kvinde der falder ud fra højhuset og splatter godt og grundigt ud på fortovet.

EDIT: Fandt den selv. Bad Dreams fra 1988.

Link...
The medium is the message.
81 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig