X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ninja-spil


Svar
jaesjaesSkrevet 07/02-08 19:25, rettet 07/02-08 19:25 
Efter at have spillet freeware-spillet Shotgun Ninja et par dage, har jeg fået en umenneskelig trang til at spille gode Ninja-spil :)

Hvad findes der af gode sager? 2D, 3D, action, stealth - alt er gangbart så længe spillet giver spilleren lov til at gå amok med sjove ninja-evner. Jeg vil løbe på væggene, vil jeg :)

Og prøv så lige Shotgun Ninja. Det er meget simpelt, også *for* simpelt, men vanedannende, og der er mange muligheder for at dyrke high scores.
http://h1.ripway.com/cactussoft/newsite/games.htm

Man kan desværre kun spille med tastatur, men med programmet JoyToKey skulle man kunne emulere de fleste spil til joypad.
http://www.electracode.com/4/joy2key/JoyToKey%20English%20Version.htm

Ninja-spil
KTCKTCSkrevet 07/02-08 19:45, rettet 08/02-08 08:56 
Sådan lige fra hoften:

Ninja Gaiden serien
Tenchu serien
Red Ninja (men det skulle være ret dårligt)
Shinobi serien (+Shadowdancer og Nightshade)
I-Ninja

Lidt søgt, men Turtles er også ninjaer :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 07/02-08 19:47 
Last Ninja
Bruce Lee

:)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 07/02-08 19:48 
Bruce Lee er da ikke ninja...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 07/02-08 19:55, rettet 07/02-08 19:56 
Hvis man har et spil med tre figurer på 80% af skærmene og den ene er ninja, så må det være et ninja-spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 07/02-08 20:30 
Ninja Five-o/Ninja Cop
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/02-08 23:49 
Alex Kidd in Shinobi World :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 07/02-08 23:58 
Jeg spillede i sin tid Ninja Mission en hel del. Det er ret elendigt, men man kan hoppe tyve meter direkte op i luften :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 08/02-08 00:00 
Det må prøves! :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 08/02-08 00:00 
Uha... Mastertronic... Mange minder... få af dem gode...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
T.L.OT.L.OSkrevet 08/02-08 00:09, rettet 08/02-08 00:12 
Ninja Warriors, MegaCD, PC engine
Ninja Warriors Again, Snes

Ninja spirit, Arcade, PC Engine

Ninja Baseball Bat Man, Arcade

Kan varmt anbefale det over cute ninja spil, "Super Ninja Kun" til Snes, desvære kun udgivet i Japan, Co-up delen er fantastisk :P
http://www.gamingsanctuary.com/SuperNinjaKun.html
TheDukeTheDukeSkrevet 08/02-08 00:41 
Ninja Golf
jaesjaesSkrevet 08/02-08 03:19 
Tak for hjælpen. Men fik jeg ikke sagt tydeligt nok, at det skulle være *gode* spil? :P

Ej, de fleste af spillene virker fede :)

Det kan være, at jeg skal prøve det dersens Ninja Gaiden som så mange taler godt om på det dersens internet. Demoen af I-Ninja husker jeg også som underholdende. Af 2D-spil virker Shinobi III og Ninja Cop som noget, man bør se nærmere på. De andre forslag vil jeg læse mere om også.

Et andet freeware spil som kan anbefales er i øvrigt N, som kommer på XBLA i en udbygget udgave under navnet N+
http://www.thewayoftheninja.org/
TheDukeTheDukeSkrevet 08/02-08 07:00 
Ninja Gaiden (det gamle) er en klassiker, det hed Shadow Warriors herhjemme på NES'en. Det nye Ninja Gaiden er også ret godt, men MEGET svært til tider. The Last Ninja var helt fantastisk dengang i C64 dagene, men jeg mener ikke det har ældet med ynde. Shinobi holder stadig hvis man kan lide side-scrollere.

Det spil jeg bedst kan lide af dem der er blevet nævnt, er Tenchu, det første vel at mærke. Det er det nok mest "autentiske" da det gælder om at holde sig skjult og dræbe ubemærket, grafikken er decideret grim i dag, men hvis man kører det gennem sin PS2 og slår Texture Mapping over på Smooth, så bløder ens øjne ikke helt så meget.
ChronoChronoSkrevet 08/02-08 07:12 
I-Ninja husker jeg som værende rigtigt godt. Og så er det ikke så realistisk-agtigt som de andre bud.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 08/02-08 08:47, rettet 08/02-08 08:48 
Ninja Five-o/Ninja Cop og det gamle Ninja Gaiden/Shadow Warriors er i hvert fald rigtig fede old school ninja-spil.

Tenchu-spillene har altid kedet mig. For meget stealth på den lidt for træge måde, og for lidt "FUCK-HVOR-ER-NINJAER-BADASS"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/02-08 09:11, rettet 08/02-08 09:13 
jaes>
Det kan være, at jeg skal prøve det dersens Ninja Gaiden som så mange taler godt om på det dersens internet.

Hvis du ikke har prøvet Ninja Gaiden til Xbox endnu så mangler du seriøst noget. Det er det ultimative ninja spil...Nuff Said! Sværhedsgraden alene gør det hver at genspille igen og igen. Damn måske jeg selv skulle ud og løbe på væggene igen ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/02-08 09:19 
"Ultimative ninja-spil" er måske en overdrivelse, men det er helt klart et af de bedste beat'em ups, der er udgivet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/02-08 09:22 
Ok jeg giver mig Ninja Warriors Again til SNES er også ret godt sammen med Shinobi 3 til Megadrive ;-)
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 08/02-08 10:00 
jaes>
Et andet freeware spil som kan anbefales er i øvrigt N, som kommer på XBLA i en udbygget udgave under navnet N+
http://www.thewayoftheninja.org/

Kommer også til DS og PSP
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
TheDukeTheDukeSkrevet 08/02-08 10:30 
Faldt over denne her:

Top Ten Ninjas
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/02-08 10:30 
Den sødeste ninja: Ninja Kid!!!
WehnerWehnerSkrevet 08/02-08 10:35 
Saboteur

http://www.playright.dk/infotitel.php?id=37123

Det må lige være det, du søger ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 08/02-08 11:07 
jaes>
Et andet freeware spil som kan anbefales er i øvrigt N, som kommer på XBLA i en udbygget udgave under navnet N+
http://www.thewayoftheninja.org/

Sejt! Kan huske at vi sad og brugte timer på det spil ude på en af mine gamle skoler for en del år tilbage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/02-08 13:31 
Cool med de supplerende forslag.

Som også nævnt her i tråden, er de nye Ninja Gaiden-spil svære, men er Black ligeså svært som det første?

Det kunne også være fedt, hvis Mystical Ninja Starring Goemon kom til Virtual Console.
nerosnerosSkrevet 08/02-08 13:41 
jaes>
Som også nævnt her i tråden, er de nye Ninja Gaiden-spil svære, men er Black ligeså svært som det første?

Oh yes.. ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 08/02-08 13:58, rettet 08/02-08 13:58 
Hmm, så må der overvejes lidt. Jeg er ikke så meget til retry på retry :)

Men damn, Nightshade virker også kompetent. Jeg mener, et spil med en Ninja med et 5 meter langt tørklæde flagrende efter sig, mens han sparker missiler mod et stealth-fly... Der findes vist alligevel en spilgud ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ZJct3Bv0ywk
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-08 18:25, rettet 08/02-08 18:27 
HUN sparker missiler... :) Jeg har kun spillet det meget lidt og det virker ret dårligt.

EDIT: Næ det ligner godt nok ham fra PS2 Sinobi spillet. Men som standard spiller man altså som en dame i rødt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/02-08 18:37 
Kabuki Quantum Fighter må vel også næsten tælle som et ninjaspil.

Ninja-spil
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 08/02-08 18:42, rettet 08/02-08 18:43 
Til jaes og Konsolkongen: Det er en unlockable :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TheDukeTheDukeSkrevet 08/02-08 19:40 
Nu er jeg ikke helt vildt god til månesprog, men jeg mener da at kunoichi betyder kvindelig ninja.
jaesjaesSkrevet 08/02-08 19:52 
Forresten havde jeg glemt alt om Bujingai: The Forsaken City, der udkom til PS2 for nogle år siden. Godt nok er det ikke et ninja-spil, men det kunne det ligeså godt have været, hvis man isoleret set ser på gameplayet, da det er ser fedt ud på samme "over-the-top" måde. Og man kan løbe på væggene :)

Jeg ved godt, at man styrer J-pop-idolet Gackt :) men det kan vel være ligegyldigt. Det ser i hvert fald ganske sjovt ud:
http://www.gametrailers.com/player/583.html

Otogi 2 virker også lækkert (selvfølgelig heller ikke et Ninja-spil).
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/02-08 21:24 
Hmm, hvad med Oni? Er hun ikke så'n lidt fremtids-ninja-agtig?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-08 22:04 
Der går også lidt Ninja i den til sidst i Metal Gear Solid 2 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 09/02-08 00:11, rettet 09/02-08 00:19 
Bunjingai er jo et fantastisk ord at sige, faktisk kan det udgøre det for en masse. Spillet er ræææææææææng'. :D

Edit: Må man nævne alle de der Teenage Mutant NINJA turtles spil der er? Der var også Zool. Der var jo funny-ninja.
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 09/02-08 00:34 
Er der nogen der har nævnt...

NINJABREAD MAN???
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 10/02-08 17:02 
jaes>
Jeg ved godt, at man styrer J-pop-idolet Gackt :) men det kan vel være ligegyldigt. Det ser i hvert fald ganske sjovt ud:
http://www.gametrailers.com/player/583.html

Bujingai er virkelig elendigt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig