X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af PSP?


Svar Sortering
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 31/01-08 00:36, rettet 04/02-08 20:18 
Jeg skal til USA og studere et semester og skal derfor sige farvel til min Xbox 360 i lang tid. Jeg har dog overvejet at investere i en PSP så jeg har mulighed for lidt gaming mens jeg er afsted - men jeg har ikke rigtig fulgt med i spiludgivelserne osv.
Mit spørgsmål er altså - er der efterhånden et bredt (og godt) spiludvalg til maskinen så det kan betale sig at investere i en? Jeg ved godt det er et ret åbent spørgsmål da alle jo har forskellig smag, men jeg kan huske der tidligere har været meget kritik af manglen på store og eksklusive titler.
På forhånd tak! :)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JAAJAASkrevet 31/01-08 01:22, rettet 31/01-08 01:25 
Ja, der er et rigtig bredt udvalg efterhånden. Det er så som så, efter min mening, med AAA titler. Masser af gode spil, men ikke så mange virkelige topspil. Du skal dog nok blive underholdt helt fint.
MrCaseMrCaseSkrevet 31/01-08 10:41, rettet 31/01-08 12:46 
Den er rigtig passende som erstatning på en rejse. Jeg lavede samme nummer da jeg var i Paris for et år siden. Den er nemlig god til at erstatte en hjemme-konsol, da mange af spillene minder mere om klassiske konsol-spil en små mærkelige nintendo ting (underligt nok ;-) ).
Så hørt. Og så kan du jo spille det nye WipeOut og der kommer jo også snart God of War og Padapon og FF hvad-det-nu-end-hedder så jow... der er masser.
Og så kan man sikkert få daxter til en billig penge.
(OBS! Tomb Raider til PSP er talentløst!) (I modsætning til xbox360 versionen)

(OBS 2: Den gamle version af PSPen kan ikke bruges til Skype, hvilket måske kunne være fikst at have i en bærbar enhed når du nu skal til udlandet. Der skal man have en PSP Slim (Hvilket du jo også får hvis du går ud og køber en ny, bare hvis du skulle have en brugt))
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 31/01-08 11:56 
Det nye Castlevania spil er også lige på trapperne.

Nogen her der har prøvet det?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 04/02-08 20:17 
Tak for hjælpen - jeg tror jeg ender med at investere i en PSP. Kigger lidt på priser rundt omkring, mon ikke det er steder som El Giganten den kan fåes billigst?
Ellers har jeg set UMD film flere steder helt ned til 25 kr hvilket jo er vildt billigt - men kvaliteten er vel ringere end fx. en DVD? Og kan vel kun afspilles på PSP'en?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/02-08 20:24, rettet 04/02-08 20:26 
Der er også de der rejse guides man kan købe, men fik af vide, at ders hjemmeside ikke dur så man ikke kan bruge dem, er det sandt? (ved ikke hvad man bruger siden til måske opdateringer?)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 04/02-08 20:32 
dynamitedavo>
Ellers har jeg set UMD film flere steder helt ned til 25 kr hvilket jo er vildt billigt - men kvaliteten er vel ringere end fx. en DVD? Og kan vel kun afspilles på PSP'en?

Opløsningen er lavere, ja, men det passer jo til skærmen - det ser stadig godt ud. De kan svjv. kun spilles på PSP. Der var snak om standalone afspillere på et tidspunkt, men det blev nok aldrig til noget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 04/02-08 20:41 
Så vidt jeg ved er UMD filmene i en højere opløsning end det som kan vises på PSP'ens skærm - vist nok 480p. Selvfølgeligt langt fra HD men ganske seværdigt hvis man outputter til et TV fra en PSP Slim ;)
HeroldHeroldSkrevet 04/02-08 20:52 
Really? Det er da ganske fikst. Jeg havde helt glemt output-muligheden på PSPen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 04/02-08 21:32 
Jeg googlede lige ;)

Link
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/02-08 21:56, rettet 04/02-08 21:57 
Låner lige topic til at spørge om et relateret spørgsmål ;)

Jeg står også og vil investere i en PSP, og jeg vil naturligvis gerne have den til at kunne fungere sammen med min PS3. Men jeg har en Ntsc/US ps3, spørgsmålet er så om en EU PSP vil blive genkendt på min US ps3? Eller om jeg er nød til at importe en PSP?

Anyone?
BeanoBeanoSkrevet 04/02-08 22:47 
Jeg vil blive overrasket hvis du vil få problemer med en EU PSP sammen med en US PS3, men har ikke prøvet det.

Om ikke andet kan du jo bare købe en PSP i en dansk butik og returnere den inden for 8 dage (14 for internet butikker) under fortrydelsesretten hvis det ikke virker ;)
RJKRJKSkrevet 04/02-08 23:03 
Beano>
Jeg googlede lige ;)

Men får man så den fulde opløsning, hvis man bruger AV-outputtet til et fjernsyn?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 04/02-08 23:09 
Jeg fik 480p ved film, da jeg brugte component-kablet med min PSP Slim.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 04/02-08 23:17 
Og det var reelt 480p fuld opløsning og ikke bare opskaleret udgave af PSP'ens normale skærmvisning (som jeg formoder er tilfældet ved spil)?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 04/02-08 23:27, rettet 04/02-08 23:30 
Det er jeg ret overbevist om, ja. Når man kører et spil over component, opskalerer den ikke billedet, eller viser det i fuld skærm, men holder org. opløsningen med sorte kanter i alle 4 sider.

EDIT:
Den her film viser det meget godt.
http://youtube.com/watch?v=dKV8ad_YiRo
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 04/02-08 23:41 
Wee, godt for mine halvtreds UMD-film :) Så mangler jeg bare en Slim...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 05/02-08 00:28 
Har også hørt at man får den fulde udnyttelse af UMD'ens opløsning og andre film fra memorystick via TV out.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 07/02-08 18:50 
Nogen der ved hvad prisen på en PSP slim ligger i for tiden? Kan ikke finde priser på EB's hjemmeside og det er vel hos dem den er billigst?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/02-08 18:53 
1299,- i EB mener jeg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 13/02-08 13:03 
Måske ikke helt den rigtige tråd - men jeg ser ikke lige behov for at oprette en ny. Så derfor:

Jeg har nu købt en PSP og er indtil videre rigtig glad for den. I går ville jeg så prøve Killzone i online multiplayer og kom så vidt at jeg skulle indtaste et "handle" og password. Jeg fandt så yourgamingname.com og ville oprette en konto men kom videre da jeg her skulle indtaste en "netværksadgangskode". Den skulle, ifølge Sony's oplysninger, findes sammen med PSP'en, men hvor har jeg virkelig ingen anelse om. Der står intet i manualerne og der er ingen seddel eller noget med informationer.
Er der nogen herinde, der ved hvor jeg finder en sådan kode?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
BeanoBeanoSkrevet 13/02-08 15:29 
Lyder underligt - men er du sikker på du ikke skal oprette en PSN konto til spillet istedet ?

Har ikke spillet Killzone online på PSP, men Wipeout Pulse bruger ihvertfald ens PSN konto.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 13/02-08 16:44 
Nej det er åbenbart et andet login. Jeg har kigget lidt på Sony's egen hjemmeside for PSP og der er ingen hjælp at hente, ikke engang et tlf nr eller email til deres kunderservice - måske findes sådan en slet ikke. Suk...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
rapsacrapsacSkrevet 14/02-08 18:31 
Jeg har lige købt en psp i dag og den er da godt nok skrympet noget med hensyn til medfølgende tilbehør. Jeg mindes da at den første jeg fik i tidernes morgen både havde memorykort, hørebøffer og et lækker etui. Det sidste er nu nok det jeg vil komme til at savne mest under transport, hvad bruger i andre?
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 14/02-08 18:39, rettet 14/02-08 19:15 
Den gamle "lomme" var da vammel ;)

Jeg bruger pt. en skærmbeskyttende film og en af disse (fås i flere farver) som er ganske god:
http://www.gamebits.dk/shop/dragon-airform-slim-6130p.html

Og så et par fornuftige Sennheisers selvfølgeligt ;)
rapsacrapsacSkrevet 14/02-08 19:17 
der var nok lidt luffe over den- men ligefrem vammel? :-)

skærmbeskyytende film- er det dette:

Link...
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
rapsacrapsacSkrevet 14/02-08 19:19 
er der for i øvrigt nogen der har erfaringer med dette konverteringsprogram eller lignende?

Link...
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 14/02-08 19:36 
rapsac>
der var nok lidt luffe over den- men ligefrem vammel? :-)

JA! ;)

Nej så slem var den da heller ikke men gjorde bare enheden for tyk IMO uden at have plads til UMD'er eller memory sticks.
BeanoBeanoSkrevet 14/02-08 19:39, rettet 14/02-08 19:57 
rapsac>
er der for i øvrigt nogen der har erfaringer med dette konverteringsprogram eller lignende?

Der findes noget gratis der hedder PSP Video9 som mange bruger, jeg er dog ikke imponeret.

http://www.pspvideo9.com/

Ellers skulle Sony Media Manager være blevet gratis - ihvertfald i japan.
Så prøv at lede efter den japanske udgave der vist skulle være på engelsk (installeren dog japansk).

EDIT: Link vedr. Media Manager der er gratis i japan.
JAAJAASkrevet 14/02-08 20:17, rettet 14/02-08 20:42 
Winavi koster 125 kr., men det konverterer til gengæld også voldsomt meget hurtigere end alle de gratis programmer. En anime på ca. 6-7 minutter afhængigt af udstyr. Uden det ville jeg sjældent gide konvertere noget.

Du kan også prøve PSP Video Express, som jeg netop testede. Det er ganske vist langsommere (konverterer 24 minutters anime på ca. 12 minutter), men gratis. Virker egentlig ret godt.

Winavi
BeanoBeanoSkrevet 14/02-08 21:08 
Ligner et ok alternativ - det må da lige prøves ;)

Tror dog ikke helt de 6-7 min. kommer til at passe på min PC :!
ChronoChronoSkrevet 14/02-08 21:32 
Jeg bruger ffmpeg og denne frontend:
http://biggmatt.com/winff/

Det fungerer glimrende.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
flottenheimerflottenheimerSkrevet 14/02-08 21:37 
Jeg kan varmt anbefale Handbrake. Det kan også encode i h.264 - og det ser simpelthen super, super godt ud.
Det er et virkelig godt program. Det findes både til PC og Mac. På PC vil jeg anbefale at du bruger det sammen med DVD43.

Handbrake:
http://handbrake.fr/

DVD43:
http://www.dvd43.com/
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
rapsacrapsacSkrevet 17/02-08 15:20 
Lidt flere spørgsmål... Nu har jeg så downloadet ovenstående og må prøve det når der bliver tid. Kan jeg også bruge det til at ligge datterens disney-film ind på min ps3?

PSP´ens remoteplay er det som jeg har været mest interesseret i. Jeg havde håbet at jeg på den måde kunne starte PS3´eren op og starte musikken frem for, at skulle tænde fjernsynet også. Men det er jo kun en streaming-funktion eller er der noget jeg gør forkert? Måske er det noget Sony kunne overveje i en kommende firmware-opdatering.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 17/02-08 15:46, rettet 17/02-08 15:47 
PS3'en kan du sagtens starte op via PSP remoteplay (og undgå at tænde TV'et) men musikken (og videoer) afspilles på PSP'en... derfor "remoteplay" og ikke "remotecontrol" ;)

Du kan godt rippe og konverterer DVD'er og ligge ind på PS3'ens harddisk (på samme måde som PSP), men ikke noget PS3'en selv kan - tror heller ikke vi skal forvente det af rettighedsårsager.
MalundMalundSkrevet 20/02-08 03:27 
Azzkikr>
Låner lige topic til at spørge om et relateret spørgsmål ;)

Jeg står også og vil investere i en PSP, og jeg vil naturligvis gerne have den til at kunne fungere sammen med min PS3. Men jeg har en Ntsc/US ps3, spørgsmålet er så om en EU PSP vil blive genkendt på min US ps3? Eller om jeg er nød til at importe en PSP?

Anyone?

Jeg står og overvejer at købe en US PS3 så ville bare lige høre om den virker fint nok på et DK TV?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig