X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Contra 4 (DS)


Svar
dRxLdRxLSkrevet 30/01-08 21:37, rettet 30/01-08 21:39 
Det skal da have en tråd, er jo ikke alt for tit at der kommer en god tittel til DS (på trods af at der kommer rigtig mange!).
Jeg har fået fingre i den amerikanske version. Det er ganske udmærket. Ægte gammeldaws hardcore =) Andre der har prøvet det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 30/01-08 23:28, rettet 30/01-08 23:30 
dRxL>
er jo ikke alt for tit at der kommer en god tittel til DS

Huh? Er det ikke af de maskiner, der får flest interessante spil? Det er da i hvertfald min erfaring.

Glæder mig til at få fat i det nye Contra, selv om jeg ikke har de store forventninger.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 30/01-08 23:31 
Interessante spil, ja. Men de virkelig gode titler som jeg har spillet på maskinen, kan tælles på mindre end 10 fingre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 30/01-08 23:44 
Ja, det kommer selvfølgelig an på, hvor høje krav man har til spil. Personligt mener jeg, at maskinen leverer varen i allerhøjeste grad.

Men tilbage til Contra.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 31/01-08 08:05 
Syntes faktisk ikke contra til ds er så godt. Ved godt de gik efter det gamle look og gameplay. Men der er bare ikke noget der gør at jeg har lyst til at spill det spil.




Syntes der er masser fantastiske spil til DS ;)
Og ja flere end der kommer til andre.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 31/01-08 08:29 
Endelig :D
Jeg efterlyste meninger om dette spil i en tidligere tråd efter halvlunkne anmeldelse scores i Edge.

Kan vi få en udredelse hvordan spillet er? Umiddelbart ligner det jo et forsøg på at lave et nyt Contra 3.

Jeg er helt vild med Neo Contra og Contra Shattered Soldier, så hvis Contra 4 kan nå op på samme niveau, er jeg 100% med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 31/01-08 15:18 
Gameplayet er holdt meget enkelt og meget klassisk 2D kontra. Det minder mig umiddelbart om det første Contra, men jeg er ingen ekspert i serien så der kan være bedre matches. Jeg kan dog godt kende godt gammeldaws solidt gameplay når jeg ser det =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/01-08 17:50, rettet 31/01-08 17:51 
dRxL>
Gameplayet er holdt meget enkelt og meget klassisk 2D kontra. Det minder mig umiddelbart om det første Contra,

Så kan alt jo kun være godt. Neo Contra var en kende for "Kærgårdens Smør"-agtig og i for meget fugleperspektiv til mig (hvis Contra skal være Contra så bør spillet være "som at kæmpe sig igennem beton" på Normal, eller noget :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 31/01-08 20:04 
SkyblazeR>
Så kan alt jo kun være godt.
Med den logik kan Ultimate Ghouls'n'Ghosts også kun være godt, men det synes jeg desværre ikke er tilfældet.

Jeg synes Neo Contra er skidefedt, og selvom det ikke er så svært at gennemføre, er det ikke helt ligetil at få de nødvendige top-ratings på banerne, og giver mulighed for masser af genspilning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/01-08 22:18, rettet 31/01-08 22:24 
Jeg har ikke prøvet Ultimate Ghosts 'N Goblins (ikke Ghouls ;P), men det ser også ud til at få delte meninger. Men kritik som "Ultimate Ghosts N' Goblins is a surprisingly organic and commendably faithful evolution of a much-loved franchise." (Eurogamer), får det ikke ligefrem til at lyde som en kikser (der ikke lever op til "seriens ånd").

Har Neo Contra så mere end "top-ratings" der gør det værd at genspille? Nu har jeg måske ikke spillet det tilstrækkeligt mange timer til at holde rigtigt af det, men det virkede ikke udfordrende nok til at leve op til den "reelle" Contra-ånd. Er heller ikke så vild med Neo Contras styring :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Alf81Alf81Skrevet 01/02-08 04:14, rettet 01/02-08 04:16 
Sumez -> Når jeg har spillet endten C:SS eller NC, har jeg på intet tidspunkt følt, at jeg spillede et Contra spil. Jeg kan virkelig ikke se hvordan nogen kan mene, at de er gode spil (!?).

Og for lige at fortsætte i samme rille - så har jeg sjældent prøvet et spil, der er så godt opdated som Ultimate Ghosts N' Goblins.

Altså, der må være en af serierne du ikke bryder dig så meget om?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 01/02-08 08:38 
SkyblazeR>
"Ultimate Ghosts N' Goblins is a surprisingly organic and commendably faithful evolution of a much-loved franchise." (Eurogamer), får det ikke ligefrem til at lyde som en kikser (der ikke lever op til "seriens ånd").

UGNG lever 100% op til seriens ånd! Styringen er rigtig, fjenderne er rigtige, og udviklingen i gameplayet er, som anmeldelsen siger, helt i seriens ånd, og passer godt ind i spillet. Den del er kun positivt. Spillet er også svært som det bør være.
Banerne er bare opbygget så de bliver langt mere frustrerende og tilfældige end udfordrende. SGNG til SNES er et af mine yndlings-action platformers, men efter at have spilelt UGNG et godt stykke ind, indså jeg at jeg bare blev sur på spillet, og nød det faktisk overhovedet ikke. Det er synd, for ved første øjekast synes jeg at spillet havde rigtig meget potentiale.

Alf81>
Sumez -> Når jeg har spillet endten C:SS eller NC, har jeg på intet tidspunkt følt, at jeg spillede et Contra spil. Jeg kan virkelig ikke se hvordan nogen kan mene, at de er gode spil (!?).

Du får det til at lyde som om et spil SKAL være Contra før det kan være sjovt. C:SS og NC er begge to NYE spil, og ikke bare et forsøg på at score på en gammel succes (hvilket jeg frygter C4 er), og meget forskellige. SS har knap så intenst gameplay, men er til gengæld underholdende ned til hver enkelt detalje. Bosserne er fede, og baneopbygningen varierende. Det afviger fra de tidligere Contra-spil ved at bygge meget på udenadslære, men ligesom Ikaruga, synes jeg bare det er sjovt at gå igennem igen og igen for at perfekte sin score, og få de sidste tre skjulte baner og den "gode" slutning.

Neo Contra synes jeg er mere i den gamle series ånd rent gameplay mæssigt, så det forstår jeg ikke at du heller ikke kan lide. Synsvinklen er ændret, men det fungerer meget bedre end jeg havde frygtet, og jeg er faktisk rigtig glad for spillet som det er. Det eneste der frustrerer er de "mange" breaks (hvor skærmen lige bliver sort et øjeblik) og mellemsekvenser, hvilket skaber flere hold i den uendelige strøm af action, som C:SS udførte så godt.

Nej, spillene er ikke kloner af de gamle Contra-spil. De ligner det, men de er begge originale spil, som er blandt mine yndlings-actionspil nogensinde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/01-10 01:04, rettet 15/01-10 01:06 
Genopliver lige denne to år gamle tråd (damn tiden går hurtigt :S), da jeg endelig har fået lov til at prøve Contra 4. Jeg er dog stadig ret meget i tvivl om det er noget jeg gider bruge penge på, mit umiddelbare indtryk var at det var ret godt, men rimelig gammeldags, og minder mere om Contra 1 end nogen af de senere spil i serien, især i forbindelse med al platform-hopperiet på første bane. Jeg må også indrømme at jeg aldrig kom videre, da den første boss irriterer mig grænseløst, og efter min mening ikke rigtig er i Contras ånd (for tilfældig).

Jeg er dog mere til de senere spil, som sagt er Shattered Soldier min favorit, men jeg er også vild med Contra 3 og Hard Corps (som nok er det af de ældre spil, der minder mest om SS), og overvejer lidt at købe det Contraspil der kom på WiiWare for nylig - jeg har hørt at det skulle være udviklet af Nakazato, som står bag førnævnte titler (og ikke var direkte involveret i Contra 4), men kan ikke finde noget der bekræfter det.
Nogen der har prøvet spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/03-10 14:26, rettet 01/03-10 14:26 
Fik så også prøvet Contra ReBirth til WiiWare her i weekenden, og som med CV-spillet, er det virkelig klassisk gameplay, som vi husker det fra de gamle spil. Jeg synes bedst det kan sammenlignes med Hard Corps, men det kommer også med en masse referencer til Contra 3, samt et utal af originale idéer og klassisk Contra-fart-over-feltet uendelige action. Flere steder blev jeg også mindet om klassikerne Gunstar Heroes og Rocket Knight Adventures. Uden tvivl et spil for run'n'gun shooter fans!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig