X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fladskærmskalibrering


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 30/01-08 16:03 
Hvad findes der af Fladskærms kalibrereing ting har kigget på denne DATACOLOR SPYDER TV men findes der andre der er billiger eller bedre?.

DATACOLOR SPYDER TV
I love monster land
ComradeComradeSkrevet 30/01-08 16:19 
Det bedste vil uden tvivl være at få en professionel ud og gøre det for dig - Det koster omkring 2000-2500 kr. Nedenstående link er en rigtig god kandidat.

http://www.av-precision.dk/avp/showpage.aspx

Den billigste metode er uden tvivl at købe en såkaldt kalibrerings dvd/bluray, heriblandt kan nævnes Digital Video Essentials, som jeg selv synes er ret god til pengene.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
dchangdchangSkrevet 30/01-08 16:54 
Datacolors produkter er ret gode, har selv brugt Spyder TV på min egen LCD. Det er relativt nemt at gå til og det er til en fornuftig pris.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PlaykidPlaykidSkrevet 30/01-08 17:15 
Comrade>
Den billigste metode er uden tvivl at købe en såkaldt kalibrerings dvd/bluray, heriblandt kan nævnes Digital Video Essentials, som jeg selv synes er ret god til pengene.

For lige at nævne det, har jeg overstående Dvd, som jeg gerne sælger brugt.
Den er dog spild af penge efter min mening.
Spiller nu: Halo 3
ComradeComradeSkrevet 30/01-08 17:39 
Er der forresten nogen her på forummet der ligger inde med en Spyder? Jeg vil da gerne betale for at leje den :-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
HankyHankySkrevet 30/01-08 17:56 
Jeg tænkte det samme som Comrade - jeg betaler også gerne for at låne et sådan svin en enkelt dag :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
MrCaseMrCaseSkrevet 30/01-08 18:05 
Pjat. Video Essentials er fremragende. At få indstillet kontrast, brightness, sharpness og color korrekt er et langt stykke ad vejen. Og det er disken fremragende til. At man så kan gå amok med alt muligt andet indhold på disken er ren bonus.

Og som sagt, skridtet fra ingen indstilling til korrekt indstilling af de 4 ovennævnte parametre er efter min opfattelse noget højere end fra det er gjort og så få en prof ud. (Selvom ham der bliver linket til skulle være overguru'en!)
Have you considered sucking less?
NaieraNaieraSkrevet 30/01-08 18:37, rettet 31/01-08 02:18 
Sådan en DVE-kalibrering bliver jo ikke bedre end ham der foretager den. Jeg kender til mange eksempler på folk, der mener de da har gjort det temmelig godt, som får besøg af Otto, og så viser det sig altså, at de har været _meget_ ved siden af, selvom de har gjort sig rigtig umage med DVE-kalibreringen. Vil man have det bedste ud af sit fjernsyn (eller projektor), så er der ingen vej udenom at få en professionel på besøg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 31/01-08 01:19 
For dem der ikke ved det, stiller den professionelle jo ikke kun på de 4-5 brugertilgængelige parametre, men han har adgang til de mere avancerede dele af TV'et. Samtidig, justerer han det også ind efter hvilken afspiller man har tilsluttet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig