X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forskelle på Saturn maskiner


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-08 23:00 
Hvad er forskellen på Saturnen med de runde knapper og den med de ovale? Folk vægter altid den med de runde knapper over den med de ovale? Har det noget at sige for spillene eller er det bare pga. designet? Personligt kan jeg bedst lide den med de ovale.

Er den i øvrigt nem at 60hz modde? Synes altid jeg kommer ind på guides til den runde model.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 29/01-08 23:09 
Det er lettere at modde den med de runde knapper.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 29/01-08 23:21, rettet 29/01-08 23:21 
Til gengæld ser den med de runde knapper ud af h. til :)
RJKRJKSkrevet 29/01-08 23:28 
Jeg kan faktisk ikke huske det længere, men noget i retning af at der sidder et ekstra PCB omkring controllerportene på den med de ovale knapper, som gør det noget sværere at komme til indmaden og få plads til ledninger og den slags.

Så vidt jeg husker er det ikke nært så entydigt, og selvom man holder sig til runde eller ovale knapper, så er det stadig rigtig mange forskellige modeller, hvor opbygningen af indmaden afviger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-08 00:20 
Med udover at modde den så har det ingen betydning hvilken maskine man spiller på?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 30/01-08 00:46, rettet 30/01-08 00:53 
Nej. Men den ovale er ældre, så du vil få en nyere konsol, hvis du køber en med runde.

Med de ovale knapper får du til gengæld en LED, der viser drevaktivitet. Det kan jeg personligt godt lide. Det er der vist godt nok også nogle af de tidlige modeller med runde knapper, der har.

Men altså, alt i alt nul forskel på spilafvikling. Ja .. nogen har påstået at kunne mærke forskel i load-tider, men jeg tror ikke, det er noget, man skal gå op i.
Alf81Alf81Skrevet 30/01-08 02:03 
Altså, nogle af de nye modeller viser fejl, eller gider slet ikke afvikle visse spil. Feks ved jeg, at tidlige runs af Soukyugurentai og In The Hunt ikke vil boote på de nyeste hvide modller.

Et eller andet sted på nettet, faldt jeg engang over noget serienummer-værk over både spil og maskiner, hvor man kunne tjekke efter om éns Saturn kunne klare de første runs eller ej.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 30/01-08 09:13 
Konsolkongen>
Med udover at modde den så har det ingen betydning hvilken maskine man spiller på?

Jeg ved f.eks, at selvom man har et Action Replay 4mb RAM kort er det ikke alle import spil maskinen med de ovale knapper vil sluge!

Saturn med de runde knapper i hvid styre for vildt ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/01-08 09:19 
Hvilke spil er det? Jeg har ikke haft problemer med nogen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-08 14:39 
neros>
Jeg ved f.eks, at selvom man har et Action Replay 4mb RAM kort er det ikke alle import spil maskinen med de ovale knapper vil sluge!

Hvis den skal moddes skal den selvfølgelig også regionmoddes. Gider ikke det der Action Replay fis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-08 14:40 
JAA>
Med de ovale knapper får du til gengæld en LED, der viser drevaktivitet. Det kan jeg personligt godt lide. Det er der vist godt nok også nogle af de tidlige modeller med runde knapper, der har.

Det kan jeg også godt lide. Det er i øvrigt muligt at lave sådan en på en alm rund saturn også. Kræver vidst bare en modstand og en diodepære. Ganske simpelt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/01-08 15:04 
Konsolkongen>
Hvis den skal moddes skal den selvfølgelig også regionmoddes. Gider ikke det der Action Replay fis :)

Kan jeg godt forstå ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-08 18:22 
Jeg har svært ved at finde guides til at modde sådan en "oval" Saturn. Nogen der har prøvet det før?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-08 01:29 
Efter at have studeret nogle spanske guides til hvordan det skulle gøres besluttede jeg mig at prøve selv. Guiden beskrev hvordan det skulle gøres på et helt andet board end mit. Men da mit er VA0 (det ældste vil jeg tro) tænkte jeg at det sikkert også galt der. En switch på Jumper 1 og så virkede det, det er stort set det samme som på MegaDrive. Det var langt nemmere at modde denne end modellen med de runde knapper :)

Hvis de jumpere der skal bruges til regionsmod er de samme som på den runde så flytter jeg det over i morgen og bruger denne Saturn fremover.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-08 15:46 
Det havde nok været smart hvis jeg havde testet drevet i går inden jeg begyndte at modde den :p Men det virker altså ikke. I lang tid blinkede den konstant i Access lampen og jeg troede der var problemer med det flade kabel der forbinder drev til motherboard. Efter at havde skilt den ad flere gange fandt jeg ud af at drevet rent faktisk kørte rundt, så jeg prøvede at rense laseren med en vatpind. Det gjorde åbenbart en verden til forskel for nu begyndte maskinen at larme og "kigge efter spillet". Efter et halvt minut går den ind i cd-afspilleren hvor den enten viser 999 eller 45 minutter alt efter hvad humør den er i.
Isopropyl alkohol er sagen så det skal jeg nedefter om lidt. Men hvad hvis det ikke virker? Har i nogen gode ideer til hvordan jeg får den på ret køl igen? Der er, i modsætning til den "runde" model, en hulens masse "stilleskruer" på drevet. Dem kunne man jo forsøge sig med...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-08 16:31, rettet 31/01-08 16:33 
Isopropyl is da shit! Havde noget i forvejen :)

Bliver spændende at se om det er en langvarig løsning. Drevet larmer noget mere end på den anden Saturn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig