X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VGA kabel - hvad gør jeg galt?


Svar
HankyHankySkrevet 28/01-08 20:49 
Ja, jeg investerede i et Hama Xbox 360 VGA kabel, så jeg kunne bruge maskinen med min 19" Samsung TFT monitor (godt nok 4:3).

Jeg slår skidtet til, men til min overraskelse er der intet skærmbillede i starten - efter 5 min idle, så begynder billedet skiftevis at blinke 360 Dashboard og sort skærm.

Med det blinkende skærmbillede, lykkedes det mig at skifte opløsningen fra 640x480 til 1280 x 768 - nu viser den billede i 2-3 sek, og bliver afbrudt af en slags testskærm (rød, blå, grøn og grain-striber) i et halvt sekund af gangen. Det var det bedste billede jeg fik ud af det - hvad gør jeg galt?

Kan det være min skærm der bare ikke kan lide signalet fra 360'en, eller er det mon kablet den er gal med? Hama plejer ellers at lave noget udmærket kabel-værk.

:(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/01-08 01:58 
Har du proevet at laane et originalt VGA kabel og sammenligne?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 29/01-08 22:22 
Jeg har selv rodet med VGA til min fladskærm på et tidspunkt, så jeg har ingen erfaringer med monitors, men opdagede dog, at hvis ikke man vælger en 100 % kompatibel opløsning med ens skærm, så bliver der store problemer med at få et billede overhovedet.

Prøv evt. at se på xbox support forumet eller ring til microsofts danske support. De plejer faktisk at have gode svar på hånde.

Der er selvfølgelig også, som ovenstående indstik antyder, den mulighed at det er selve kablet den er galt med. Ikke nødvendigvis fabrikatet, da HAMA plejer at være ret godt, men måske en defekt?

Held og lykke med det!
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/01-08 00:20 
jeg har fundet ud af at .. når ens film ligger i 640x480 og man bruger VGA kabel.. så kan den ikke finde udaf at scallerer det op til 1280x1080...
så det jeg gør er at skifte skærmstørrelsen i xboxen til 640x480 når jeg vil se en film som er 640x480.

Tilgengæld.. behøver jeg ikke det stunt.. når jeg bruger HDMI.
så kan jeg også spille Orginale Xbox uden at xboxen kommer frem og siger at vga50hz *(noget) ikke virker.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
JmogJmogSkrevet 30/01-08 01:27 
Ja, VGA-forbindelsen kører kun 60hz og da alle europæiske DVD-udgivelser er i 50hz, så kan der opstå problemer.
HankyHankySkrevet 01/02-08 13:00 
Tak for hjælpen Liquid - jeg har haft mulighed for at teste kablet på et 37" Thomson LCD, og der virkede det flawless. Derfor må det være min monitor som ikke kan lide 360'ens signal, og det er jo bare en røv/røv situation for mig.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig