X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VC SpilComponent - Signal not supported


Svar
AmbyAmbySkrevet 27/01-08 13:46 
Hej
Jeg har lige solgt min Wii, som fungerede perfekt, men køber er så efterfølgende løbet ind i nogle problemer.
Når han starter et VC spil op skifter skærmen til "Signal not supported"

Der bruges componentkabel. Efterfølgende er der forsøgt at trykke 'Home' og så hoppe ud igen, da det blev anbefalet på interwebbet, men det virkede ikke.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
ChronoChronoSkrevet 27/01-08 14:13 
Det lyder mest som et problem med hans skærm eller component-kabel. Kan den vise 480i hvis han kører et Wii-spil? Ikke alle VC-spil kan køre progressive.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
AmbyAmbySkrevet 27/01-08 14:40 
Det virkede fint hos mig. Så tvivler det er kablet.
Wii spil virker som de skal. Det er kun VC spillene.

Har en mistanke om det virker med composite, men det er self, ikke den bedste løsning.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-08 14:46 
En af mine venner har samme problem. Mener dog ikke at det er alle VC spil der gør sådan. Men er ret sikker på at det er hans skærm der er problemet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 27/01-08 15:11 
Det er en kombination af tv og kabel så vidt jeg kan forstå.
Component virker ikke for mig med VC NES, Mega Drive og Turbo GrafX spil, men fint med N64.
Med Composite virker det glimrende.

Når jeg indspiller VC-spil til vores tv-udsendelse, kan jeg også kun bruge composite.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-08 15:20 
Det passer meget godt han har også problemer med Kid Icarus og mener at N64 virker. Har du også Mirai?
Spiller nu: Phantasy Star IV
IqonIqonSkrevet 27/01-08 15:33 
Har samme problem med mit Mirai og officielt component-kabel. Det er dog ikke kun Mirai-tv, der er problemet, har læst om andre, der har samme problem. Det har eksisteret lige siden Wii'en blev udgivet, men Nintendo har intet gjort ved det.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
John DoeJohn DoeSkrevet 19/01-10 22:06 
Jeg fik samme problem da jeg satte den til med component, men jeg fandt en løsning på wikipedia.

"Initially, some PAL Virtual Console games would not display correctly on high-definition televisions when connected via the component lead. However, starting with the April 13, 2007 update of the PAL Virtual Console, certain newly added games, such as Punch-Out!!, support the "Wii Component Cable Interlace mode." This is a temporary fix to problems with various Virtual Console games being played over component cable on HDTVs. The mode can be enabled by accessing the operations guide of the game, and (with the Nunchuk attached) pressing the buttons Z + A + 2 simultaneously. A sound is played if the mode is enabled correctly. Several older games also have updates available to enable the feature, such as Super Castlevania IV. The mode can be disabled by using the same method, but with the button combination Z + A + 1 instead. A full list of games supporting this mode is available at nintendo.no,[67] an English version can be found at vc-forums.com."
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig