X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket spil er dette?


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 25/01-08 09:28 
Jeg spillede det på arcade i 80erne. Man styrer en lille fyr som skal hoppe over vand på hovederne af krokodiller, på træstammer. Når man når længere i spillet kører man i små minevogne og skal hoppe fra vogn til vogn, for til sidst at snuppe en stor diamant. Jeg ved mange af jer tænker Pitfall II, men har prøvet pitfall på mame for nylig og det er bare ikke det samme spil.

Nogen der kan hjælpe?
BeanoBeanoSkrevet 25/01-08 09:34 
Jungle Hunt ?
HeroldHeroldSkrevet 25/01-08 10:05 
I'm sorry, but your princess is in another jungle.

Hvilket spil er dette?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JuggernautJuggernautSkrevet 25/01-08 10:16 
Jeg kan da ikke huske at der er minevogne med i Jungle Hunt. Og heller ikke en diamant...?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 25/01-08 10:23, rettet 25/01-08 10:24 
Dunno... gennemførte det vist aldrig, kan bare huske en jungle og nogle krokodiller ;)

Min dåbsattest er nok bare ikke udstedt til at huske detaljer i et spil jeg spillede for 22-23 år siden :!
Per SPer SSkrevet 25/01-08 19:25 
Der er bestemt ikke minevogne i Junglehunt.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 26/01-08 09:45, rettet 26/01-08 09:45 
Kan det være Jill of the Jungle ??? Jeg mener det ligner noget i denne retning.
SyrefoxSyrefoxSkrevet 26/01-08 22:36, rettet 26/01-08 23:18 
Det er det ikke. Jeg tog fejl, det er Pitfall II til arcade, har lige spillet det på mame og fandt ud af at man kunne continue ved at trykke et par taster på samme tid
SyrefoxSyrefoxSkrevet 02/02-08 00:08 
Ok hvilket spil er dette så?

- Man kører motorcykel
- Man samler små pletter olie op(tror jeg nok)
- Når man gennemfører spillet ser man frihedsguinden stå og svinge med armen

Nogen der er hurtige?
Per SPer SSkrevet 02/02-08 13:26, rettet 02/02-08 13:26 
Zippy Race (Tecmo)

P:R arkiv
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 20/09-08 19:06, rettet 20/09-08 19:15 
En medstuderende fra datalogi søger et spil, her er hans engelske beskrivelse af det:


svip>
Way back in the 90's, when all was good, I used to play this adventure game on my granddad's old machine, which unfortunately is gone now.

In addition to that, I did not not speak very much English at the time (my native language is Danish), so the puzzles were kinda hard, if you catch my drift, but the game intrigued me nonetheless. Now that my English is very strong, I wish to play it again, but since the computer is gone, I wonder what the name of the game is.

All I can remember is its intro, which I hope some of you will may remember something by.

The intro starts with a plane flying through the night. Inside a castle we see a hand hovering over a glass ball which has the plane viewed inside. With some tricks, the man in the chair makes the plane crash. After the crash, our main character emerges from the wreck to find himself crashed by a small village.

I never got much further than the village... due to my lacking English abilities.

If any of you can identify this adventure game, it would be very much appreciated!

Thanks in advance.

Jeg tænkte at hvis nogen kan hjælpe ham, så er det folk herindefra. Så sæt i værk! ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 20/09-08 19:37 
Jeg tænker lidt Flight of the amazon queen, selvom jeg ikke er helt sikker på det med hånden og krystalkuglen. Iflg. Wikipedia crasher han pga. en electrical storm.

Wikiwiki
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 20/09-08 20:05 
Nå, han fik hjælp andetsteds fra:
http://www.mobygames.com/game/dos/veil-of-darkness
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TheDukeTheDukeSkrevet 21/09-08 12:48 
Jeg husker Veil of Darkness som værende et ganske glimrende spil, det kunne være man skulle spille det igen snart.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/11-08 18:38 
BUMP... Hvilket spil er dette (achiev'en er selvfølgelig indsat for sjov, men jeg ved ikke engang om det er et X360-spil)

Bilspil
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/11-08 09:57 
Jeg tror det er Grid... Jeg går ikke så meget op i bilspil selv men det minder mig om demoen.

http://www.gametrailers.com/player/34933.html
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/11-08 10:15 
Ja, det ligner. Fint, for jeg har Grid på min ønskeliste, men Burnout Paradise leverer stadig god bilunderholdning, så det må vente lidt endnu. Takker. :-)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/03-12 04:09 
Jeg har sidet og ledt i lang tid på nettet nu efter et spil som jeg spillede i midtfirserne på den lokale grillbar men uden held. Spillet er et spil hvor du skal skyde gangstere og kan søge dække i kort tid, det var så vidt jeg ved ikke et lyspistolspil ala operation wolf, men et hvor du flyttede dit sigtekorn rundt på skærmen med sticken. Mener det udkom i 86/87 stykker.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/03-12 04:26 
Fandt endelig spillet, og så kom jeg i tanke om at der også kom et andet spil et par år efter som minded fuldstændigt om det, bare i en nyere og opgraderet udgave. Spillene heder empire city 1931 og dead angle, fede spil, elskede dem virkelig dengang :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/03-12 05:31 
Nåh ja det kan jeg da også godt huske jeg har spillet nu! Fedt du nævnte det. Det skal jeg give gas! :)
ElgenElgenSkrevet 01/03-12 08:36, rettet 01/03-12 08:42 
Dead Angle er fedt...købte det selv for nyelig (arcade pcb'et)... };-)

Faktisk meget sjovt, for den version jeg har er den japanske hvor der på titelskærmen står Lead Angle i stedet };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
AmbyAmbySkrevet 17/01-14 09:59 
Jeg mindes at have spillet et arcadespil, som er baseret over Abekongen. Det var vist en slags beat-em up platformer. 2 player var muligt. Nogle der kan hjælpe?

Var engang i 90'erne.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Le RoofLe RoofSkrevet 17/01-14 10:08 
Son Son?
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 17/01-14 10:09, rettet 17/01-14 10:12 
Oriental Legend til PGM måske?
https://www.youtube.com/watch?v=2YmsVo8M4Vo

China Gate passer rigtig godt til platform/beat'em up definitionen:
https://www.youtube.com/watch?v=EcOyCQiWEPw
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 17/01-14 10:28 
Jeg er næsten sikker på det er China Gate. Tusind tak!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig