X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ADSL


Svar
JinkJinkSkrevet 05/03-03 18:34 
Jeg ved ikke om det høre her til, men jeg prøver.

Jeg er så uheldig at have 56k, men skal snart have ADSL(SÅ glad)!!! Nå, men mit spørgsmål er hvor er det bedst og billigst hvis man skal have 512/512 forbindelse?

Og skal jeg have fast eller dynamisk IP?

Hvis jeg har fast bliver jeg jo nød til også at skaffe firewall osv.
64 emne(r).
1 2 > »

Svar
JinkJinkSkrevet 05/03-03 18:34 
Jeg ved ikke om det høre her til, men jeg prøver.

Jeg er så uheldig at have 56k, men skal snart have ADSL(SÅ glad)!!! Nå, men mit spørgsmål er hvor er det bedst og billigst hvis man skal have 512/512 forbindelse?

Og skal jeg have fast eller dynamisk IP?

Hvis jeg har fast bliver jeg jo nød til også at skaffe firewall osv.
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 18:42 
Flyttet til off-topic forummet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 18:54 
Papa >
Nå, men mit spørgsmål er hvor er det bedst og billigst hvis man skal have 512/512 forbindelse?

CyberCity klarer det for 495 kr. om måneden.

Med hensyn til IP'en, så kommer det helt an på hvad du vil med forbindelsen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JinkJinkSkrevet 05/03-03 18:59 
Jeg vil kun bruge det til xbox live og når jeg surfer rundt herinde.
GatmanGatmanSkrevet 05/03-03 19:41 
Så tag dynamisk.
zpeakerzzpeakerzSkrevet 05/03-03 20:14 
Jeg har også ADSL. Jeg har en 250 (eller sådan noget) forbindelse. Lige side vi fik det, har vores internet gået i stå i et minuts tid, og så køre helt normalt efter det.

HVORFOR? Nogle gange stopper internettet. STOP! Så går der mellem 0.5 - 1.5 minutter, og så begynder det igen! Der er SKIDE provokerende! HVAD SKAL JEG GØRE?!?
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 20:40 
Ring til udbyderen!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FanboyFanboySkrevet 05/03-03 20:47 
Jeg kan bestemt ikke anbefale Cybercity ADSL. Jeg havde 256/128 kbit og jeg havde en download på 25, og min ping i CS var på de 50-40 stykkker, og ja det var sat ordentligt op. Har du kabel TV? Hvis ja, er der mange kabel udbydere der også tilbyder internet, meget billigere end ADSL, og med mine erfaringer, mere stabilt. Jeg betaler 235 kr for en 512/512 kbit om måneden via min lokale kabel udbyder, og det er bestemt ekstremt billigt, og det kører bare ubeklageligt.

Men hvis det skal være ADSL kan jeg anbefale TDC. De er måske lidt dyrere, men de er meget stabile, og yder en god service.
FanboyFanboySkrevet 05/03-03 20:48 
zpeakerz >
Jeg har også ADSL. Jeg har en 250 (eller sådan noget) forbindelse. Lige side vi fik det, har vores internet gået i stå i et minuts tid, og så køre helt normalt efter det.

HVORFOR? Nogle gange stopper internettet. STOP! Så går der mellem 0.5 - 1.5 minutter, og så begynder det igen! Der er SKIDE provokerende! HVAD SKAL JEG GØRE?!?

Hvilken udbyder? Cybercity?
JinkJinkSkrevet 05/03-03 21:43 
Fanboy >
Har du kabel TV? Hvis ja, er der mange kabel udbydere der også tilbyder internet, meget billigere end ADSL, og med mine erfaringer, mere stabilt. Jeg betaler 235 kr for en 512/512 kbit om måneden via min lokale kabel udbyder, og det er bestemt ekstremt billigt, og det kører bare ubeklageligt.


Ja, jeg har kabel tv gennem TDC! Hvad skal jeg så gøre, kan ikke finde noget om det selv?

Hvad med boomtown ADSL? Er det ikke meget godt, det er gennem TDC, billigt, og så får man membership?
JmogJmogSkrevet 05/03-03 21:49 
Jeg havde 256/128 kbit og jeg havde en download på 25, og min ping i CS var på de 50-40 stykkker, og ja det var sat ordentligt op.

Det er faktisk meget normalt. Under optimale forhold får man oftest en reel download hastighed der svarer til 1/10 af den angivne. Jeg har f.eks. en 512k linie der downloader med ca. 50kb/s når det går bedst.
RJKRJKSkrevet 05/03-03 21:57, rettet 05/03-03 21:58 
Jmog >
Det er faktisk meget normalt. Under optimale forhold får man oftest en reel download hastighed der svarer til 1/10 af den angivne.

Skal jeg belære Jens om bits og bytes? :)

512k er 512 KILOBIT. 8 bit er én byte. Det svarer altså til 64 KILOBYTE, som man normalt regner i.

Man tæller bare i bit, fordi det lyder af mere. Ellers er der skam ikke noget "snyd" med i det...

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JinkJinkSkrevet 05/03-03 22:05 
Ok, nu fandt jeg noget om det med kabel tv og webspeed, men det virker åbentbart ikke der hvor jeg bor, selvom jeg bor i en stor by som Hillerød, i hvert fald ikke efter deres søgning.

Nå, men er der så nogen der kan anbefale ADSL Boomtown???

og er "up" ligegyldig når jeg bare vil spille?
FanboyFanboySkrevet 05/03-03 22:10 
Så vidt jeg har hørt skulle Boomtown være godt.
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 22:11, rettet 05/03-03 22:12 
Papa >
og er "up" ligegyldig når jeg bare vil spille?

"up" er under alle omstændigheder lige så vigtigt som "down" (når du spiller)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JinkJinkSkrevet 05/03-03 22:18 
Jeg troede "up" kun var vigtigt hvis man skulle hoste? Hmm, der er meget jeg ikke ved.
FanboyFanboySkrevet 05/03-03 22:21 
up har meget at sige i spil, mere end man lige tror. Med min 512/512 kan jeg ligge med ping omkring 10-20 stykker i de fleste spil. Med min TDC ADSL 512/128 lå jeg med ca. 15-30 stykker.
tastasSkrevet 05/03-03 22:45, rettet 05/03-03 22:48 
Fanboy >
Jeg kan bestemt ikke anbefale Cybercity ADSL. Jeg havde 256/128 kbit og jeg havde en download på 25, og min ping i CS var på de 50-40 stykkker, og ja det var sat ordentligt op.

Det er også meget normalt ping for din linie.
25 kb/sek er også ca omkring max ydelsen på 256 Downstram (I teorien skulle den vist ligge på omkring 32, men generelt har jeg erfaret at man altid ligger lidt under, så jeg tror ikke det er helt skævt, med din speed).
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RJKRJKSkrevet 05/03-03 22:46 
Helt præcist er det 256/8 = 32kb/sek...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 05/03-03 22:50 
Ja men man skal regne med en reel ydelse på ca. 70% af den teoretiske.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 05/03-03 22:51 
Klart nok. Jeg ville bare lige sikre mig, at "teorien" bag var forstået (ovenstående indlæg blev rettet efter jeg skrev).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FanboyFanboySkrevet 05/03-03 22:57 
tas >
Fanboy >
Jeg kan bestemt ikke anbefale Cybercity ADSL. Jeg havde 256/128 kbit og jeg havde en download på 25, og min ping i CS var på de 50-40 stykkker, og ja det var sat ordentligt op.

Det er også meget normalt ping for din linie.
25 kb/sek er også ca omkring max ydelsen på 256 Downstram (I teorien skulle den vist ligge på omkring 32, men generelt har jeg erfaret at man altid ligger lidt under, så jeg tror ikke det er helt skævt, med din speed).


Til sammenligning, kan så siges at en af mine venner sad med en TDC 256/128 og hans download lå på de 28-30 stykker. Oven i lå hans ping en del bedere end min i diverse spil, selvom vores cfg'er næsten var identiske.
OmenOmenSkrevet 05/03-03 23:00 
Ehhhm jeg har Adsl hos TDC (256/128) og det kan varmt anbefales. Jeg har en konstant dl hastighed på 31.2 - 32Kb i sek.

Jeg HAR haft mine regnings problemer med TDC (hvor deres "kundeservice" ikke kunne bruges til en ....) men efter det er gået i orden, har jeg ikke haft noget at brokke mig over.
Vote Ficus!
dchangdchangSkrevet 05/03-03 23:08 
Officiel Verdensmester i regnings-problemer må være Tiscali/WOL. Kan huske min første regning da jeg havde 2Mbit. Jeg rykkede og rykkede. Den første regning lød på 7 mdrs. brug og oprettelse. 9000 smackeroos... :-) Men det var gyldne tider når man kunne hente "hjemmeoptagede familiefilm" med 260Kb... ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RitesRitesSkrevet 05/03-03 23:27 
Jeg kan klart anbefale CyberCity. Har kørt med dem i fire år nu.

Godt produkt og god service og stabilitet!
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 05/03-03 23:34 
Nu har jeg så kun haft ADSL i superkort tid, men jeg har haft CyberCity som internetudbyder de sidste... hmm... syv år er det vel efterhånden? Der har aldrig været seriøse problemer.

Til gengæld har der dårligt været andet med TDC...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/03-03 23:59 
Omen >
Ehhhm jeg har Adsl hos TDC (256/128) og det kan varmt anbefales. Jeg har en konstant dl hastighed på 31.2 - 32Kb i sek.

Ja, det kan godt være at du får max ydelse, det gør en af mine venner også, men faktum er at man ikke kan forvente mere end 80 % af det teoretisk mulige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 06/03-03 00:00, rettet 06/03-03 00:01 
RJK >
Til gengæld har der dårligt været andet med TDC...

Og jeg har så haft sammenlagt under 24 timers downtime på snart 2 år med deres ADSL, og INGEN regningsproblemer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/03-03 00:55 
Webspeed fra TDC kan anbefales. Det fungerer perfekt, det er billigt og både min up- og downstream er ca. 20% hurtigere, end hvad de burde være... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SaitSaitSkrevet 06/03-03 08:43 
TDC kunde her (2mb/0.5mb), billigt? nej, stabilt? ja.

I 2 år har jeg haft sammenlagt 9 minutter service afbrydelse (observeret, kan være den faktiske er af længere varighed)

Desværre bor jeg lidt uden for lov or ret, så udvalget er ret begrænset :(

Og jeg har ikke lige råd til en Arrownet løsning ;)
Playing with boobies every night is a hell of a lot better than looking at ones with 16 million colors.
dRxLdRxLSkrevet 06/03-03 08:54 
DeluxScan >
Webspeed fra TDC kan anbefales. Det fungerer perfekt, det er billigt og både min up- og downstream er ca. 20% hurtigere, end hvad de burde være... :)

Jeg mistænker dem også for at overkompensere for at sikre sig at kunderne får "256" osv. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at downloade med 32KB/s med en rigtig 256Kbit/s linie.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/03-03 09:22 
Papa >

Nå, men er der så nogen der kan anbefale ADSL Boomtown???


Ja, ... det skal jeg jo i sagens natur sige. Men når det så er sagt har jeg haft min Boomtown 512/512 i næsten et år uden problemer. Skulle jeg være så uheldig at jeg var nødt til at skifte job, ville jeg stadig beholde forbindelsen.
OmenOmenSkrevet 06/03-03 12:37 
dRxL >
Jeg mistænker dem også for at overkompensere for at sikre sig at kunderne får "256" osv. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at downloade med 32KB/s med en rigtig 256Kbit/s linie.


Det er muligt, men det må da så kaldes service! =)
Vote Ficus!
RitesRitesSkrevet 06/03-03 12:42 
Nok ikke en grund til at begynde at whine ihvertfald.
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/03-03 12:50 
Undskyld mig, men er der nogen fornuftig grund til at vælge Boomtown ADSL?

Det man får er vel et Boomtown membership og evt. et spil med.
Selve ADSL forbindelsen må af gode grunde være nøjagtig den samme som TDC Bredbånd eller TDC ADSL.

Så medmindre man synes at et Boomtown medlemsskab er sagen, er der vel ikke nogen grund til at vælge den løsning?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 06/03-03 12:54 
Det er da vel billigere med Boomtown ADSL, end TDC "Bredbånd" med 512/512?

64/64 er også bredbånd, ifølge TDC...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 06/03-03 12:58 
SeventhSun: Nej, ingen forskel. Så hvis du hellere vil betale mere for det samme, kan du bare købe en normal TDC forbindelse på 512/512.
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/03-03 13:14, rettet 06/03-03 13:15 
En "almindelig" TDC bredbånd 512/512 koster 585,- pr. måned. Boomtown 512/512 koster 475,-
RitesRitesSkrevet 06/03-03 14:30 
Hey hey. Hvis han hellere vil betale mere, så lad ham :)
» a winner is you «
RaGeRaGeSkrevet 06/03-03 15:35, rettet 06/03-03 15:36 
Øhhh.. hvorfor ikke bare få TDC webspeed 512/128 forbindelse for 350,- i måneden? Det ville jeg se som den klart billigste løsning hvad "bredbånd" angår.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 06/03-03 16:15 
Det er jo ikke alle der kan få kabel-TV!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 06/03-03 16:16, rettet 06/03-03 16:17 
RaGe >
Øhhh.. hvorfor ikke bare få TDC webspeed 512/128 forbindelse for 350,- i måneden? Det ville jeg se som den klart billigste løsning hvad "bredbånd" angår.

Hvor har du fundet det henne, det lyder jo ganske fornuftigt :)
Syn's ikke rigtig jeg kan finde den pakke på tdc.dk
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 06/03-03 16:19 
Naiera >
Det er jo ikke alle der kan få kabel-TV!

Tak, det var vist svar på mit spørgsmål, forstod det heller ikke lige - lød lidt for billigt ellers.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 06/03-03 16:20 
Læs hvad jeg lige tilføjede...

Webspeed kan man kun få, hvis man også kan få kabel-TV fra dem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 06/03-03 16:25, rettet 06/03-03 16:32 
Ahh shit! Læste ikke dit indlæg ordenligt igennem, så jeg besluttede mig for at slette mit indlæg igen.

Slettede det faktisk omtrent på samme tidspunkt, som du skrev dit indlæg.

Håber ikke det skabte alt for meget forvirring?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
tastasSkrevet 06/03-03 16:28, rettet 06/03-03 16:29 
Heh, Naiera, Rage, nice timing af vores indlæg der :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JinkJinkSkrevet 06/03-03 18:05, rettet 06/03-03 18:09 
Jeg har kabel TV gennem TDC, men hvorfor kan jeg så ikke få webspeed af dem, udfra hvad søgningen siger om min addresse?

men hvis I siger at "up" er ligeså vigtigt, så er det da bedre jeg tager 512/512(475kr) end 512/128(349kr) da prisen ikke er så meget højere, ik?
NaieraNaieraSkrevet 06/03-03 18:46 
Jo.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 06/03-03 19:11, rettet 06/03-03 19:12 
Papa >
Jeg har kabel TV gennem TDC, men hvorfor kan jeg så ikke få webspeed af dem, udfra hvad søgningen siger om min addresse?


Den søgemaskine er ikke særlig pålidelig, da jeg fik at vide webspeed ikke var tilgængelig i mit område, så jeg besluttede mig for at sende en mail til TDC webspeed hvor jeg fik bekræftet at det ikke passede. Tag og send dem en mail for sikkerheds skyld, da denne søgefunktion ikke er opdateret.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
TurricanTurricanSkrevet 12/03-03 00:51 
Rites >
SeventhSun: Nej, ingen forskel. Så hvis du hellere vil betale mere for det samme, kan du bare købe en normal TDC forbindelse på 512/512.

Forkert.

Boomtown har kun gratis support de første 14 dage. Derfor kan produktet gøres billigere.
The Gods pause for a moment...
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig