X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Magazinet


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/01-08 17:47 
Jeg har lige fået et par gamle numre af Sega Magazinet ind ad døren. Jeg kender ikke rigtig noget til bladet, andet end at det første nummer blev udgivet i julen mellem 1993 og 1994, men jeg synes det er vanvittig morsom retrolæsning, og kunne vældig godt tænke mig at få fingrene i flere numre. Jeg har søgt lidt på nettet for at se, om jeg kunne finde lidt info, men det er ikke overvældende mange hits man får, når man søger på "Sega Magazinet" :)

Så jeg tænkte, der måske var nogen herinde, der vidste lidt om bladets historie? Er der feks. nogen, der ved, hvor mange numre, der blev udgivet og hvor længe, bladet eksisterede?
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 20/01-08 00:34 
Lige den kan jeg ikke hjælpe med, men jeg har Sega Klubbens nyhedsbrev nr. 4 & 5 fra 1990 som jeg egentlig gerne ville dele med jer allesammen. Desværre har jeg ikke en scanner, men hvis der en i Kbh. området der har og vil indscanne dem, så sig lige til.
SumezSumezSkrevet 20/01-08 18:44 
Jeg må faktisk indrømme at jeg aldrig har hørt om bladet!
Men dengang var jeg selvfølgelig også inkarneret Nintendo-fanboy, og læste kun Nintendo Magasinet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 20/01-08 19:10, rettet 20/01-08 19:10 
Det er der nok ikke så mange, der har. Det er mig bekendt rimeligt obskurt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 20/01-08 20:05 
Ja, jeg har heller ikke hørt om det, men det lydt meget interessant. Hvilke formater er det koncentreret om? Eller er det hele Sega-paletten det kigger på?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/01-08 21:52, rettet 20/01-08 22:08 
I de par blade, jeg har fået fingrene i, er det hele paletten der skrives om. Vel at mærke paletten, som er tilgængelig på daværende tidspunkt, dvs. SMS, GG, SMD og MCD. 32X er lige på trapperne, men det lader til at Saturn'en betragtes som et skrottet projekt!?

Udgivelserne har dog en kraftig dunst af reklamestunt omkring sig og kan næppe betragtes som seriøs spiljournalistik. Men det er stadig meget sjovt læsning :)
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 23/01-08 12:12 
Jeg kan huske bladet :) Købte det selv dengang det udkom, men det varede ikke længe før det drejede nøglen om. Mener ikke der var mere end 3-5 udgivelser..

Det kan endda være at mit navn er nævnt i et af bladene du har. Jeg vandt en sonic t-shirt og stod som en af de 5 vindere. Der har nok næppe været meget mere end 5 der tilmeldte sig konkurrencen, da der sikkert ikke var meget mere end det der læste bladet ;)

Kunne du ikke se om du kunne finde mig i bladet under Sonic T-Shirt konkurrencen? Så ville jeg blive en smule nostalgisk :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-08 15:12, rettet 23/01-08 15:12 
Jeg mener at jeg engang har købt bladet, og endda på ærø. Forsiden var gul med et billede af Knuckles. Husker også at der var guide til Aladdin og anmeldelser af bla. Bubba n' Stix og Tomcat Alley :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 23/01-08 16:33 
Jeg har også et par stykker liggende. Mener også jeg har en tysk/dansk udgave? :)
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/01-08 17:11, rettet 23/01-08 17:12 
Hulle>
Mener ikke der var mere end 3-5 udgivelser..

Det har jeg også fået indtryk af. Hvis der var nogen (overhovedet?), der købte et årsabonnement, må de være blevet temmelig skuffede. Jeg mener Brian Dehli, som kører tvspil.dk, har en 3 stykker. Og hvis Alf81 også har så "mange" er det vel lige før, de begge har komplette samlinger :D

Hulle>
Kunne du ikke se om du kunne finde mig i bladet under Sonic T-Shirt konkurrencen? Så ville jeg blive en smule nostalgisk :)

Jeg skal nok lige kigge efter og evt. smide et scan op, når jeg engang får tid. Hvis jeg ikke rammer guld, må det jo så være enten Rune, Dehli eller Alf81, der skal til at bladre ;)

Konsolkongen>
Forsiden var gul med et billede af Knuckles. Husker også at der var guide til Aladdin og anmeldelser af bla. Bubba n' Stix og Tomcat Alley :)

Jep, det er også et af dem, jeg har :)
AV Intelligent Terminal
DehliDehliSkrevet 23/01-08 22:54 
Killer Bean 2>
Jeg mener Brian Dehli, som kører tvspil.dk, har en 3 stykker. Og hvis Alf81 også har så "mange" er det vel lige før, de begge har komplette samlinger :D

Jeg har nummer 1-4.

Hulle>
Kunne du ikke se om du kunne finde mig i bladet under Sonic T-Shirt konkurrencen? Så ville jeg blive en smule nostalgisk :)

Jeg skal nok også bladre dem igennem og finde dig :)
Jo ældre, jo bedre.
HulleHulleSkrevet 24/01-08 08:40 
Nice :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DehliDehliSkrevet 24/01-08 17:34 
Hulle>
Kunne du ikke se om du kunne finde mig i bladet under Sonic T-Shirt konkurrencen? Så ville jeg blive en smule nostalgisk :)

Fundet:) Blad nummer 2. side 9.
Mail sendt :)
Jo ældre, jo bedre.
HulleHulleSkrevet 28/01-08 12:24 
Fantastisk :) Tusind tak for mail og scan, det var sgu pænt af dig. Det var et nostalgisk tilbageblik :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KLTKLTSkrevet 28/01-08 15:09 
Jeg mindes også et magasin omhandlende Sega's daværende konsoller på markedet lige omkring den tidsperiode.
Om magasinet netop så også hed Sega Magazinet, tja det virker vel ret oplagt, men jeg kan som sagt ikke huske det.

Jeg har desværre for længst mistet det omtalte magasin igen, men jeg mindes at jeg fik det i forbindelse med at der blev anskaffet en Master System tilbage i starten af 90'erne.

Kunne i øvrigt være sjovt at se indscannede prints fra gamle gaming magasiner, altså ikke nødvendigvis bare det i denne tråd omtalte magasin.
Og ja, det er måske ikke helt lovligt og man burde nok bare gå på hugst efter gamle retro magasiner! :D
9/11 Was An Inside Job
ildfiskildfiskSkrevet 07/04-09 20:24 
Vi vil have scans :-)
SEGA died with the Dreamcast
WonderboyWonderboySkrevet 07/04-09 20:44, rettet 12/04-09 23:06 
Her er en side med indscannet sega blade plus andet

Sega blade og andet
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-09 21:02 
ildfisk>
Vi vil have scans :-)

Jeg skal nok lige se, om jeg kan få smidt lidt op på min hjemmeside engang i den nærmeste fremtid :)
AV Intelligent Terminal
ildfiskildfiskSkrevet 07/04-09 21:25 
Killer Bean 2>
ildfisk>
Vi vil have scans :-)

Jeg skal nok lige se, om jeg kan få smidt lidt op på min hjemmeside engang i den nærmeste fremtid :)

Tusind tak. Hvad hedder din hjemmeside?
SEGA died with the Dreamcast
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-09 21:30 
Du har selv oprettet en profil på mit (temmeligt ubrugelige) forum, som er en underdel af siden ;)

...det er dog snart et år siden, jeg sidst har opdateret den. Så det undre mig ikke, at du har glemt den :D

Link...
AV Intelligent Terminal
ildfiskildfiskSkrevet 07/04-09 21:38 
Killer Bean 2>
Du har selv oprettet en profil på mit (temmeligt ubrugelige) forum, som er en underdel af siden ;)

...det er dog snart et år siden, jeg sidst har opdateret den. Så det undre mig ikke, at du har glemt den :D



Hehe, skægt nok :-) Kunne måske godt trænge til en lille opdatering, men det bliver den jo så også snart med scans fra SEGA magasinet :-D
SEGA died with the Dreamcast
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-09 21:56 
Det bliver en rigtig god opdatering. Det skulle undre mig, hvis jeg ikke kan låne de sidste udgivelser af Alf81, hvormed min side kommer til at indeholde intet mindre end alt, hvad Sega Magazinet har at byde på :)
AV Intelligent Terminal
ildfiskildfiskSkrevet 07/04-09 22:00 
Lyder godt. Hvor mange udgivelser er I blevet enige om der udkom? Husker at jeg selv havde 3 numre...
SEGA died with the Dreamcast
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-09 22:11 
ildfisk>
Hvor mange udgivelser er I blevet enige om der udkom?

Jeg gætter på 4, men jeg er ikke 100% sikker :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/04-09 23:02 
Rune har nu gjort mig opmærksom noget, jeg nok selv kunne have regnet ud, hvis jeg havde brugt indersiden af hovedet bare en smule. Der er selvfølgelig stadigvæk kringlede og fuldstændigt uigennemskuelige copyright-regler for selv de mest obskure og/eller ligegyldige udgivelser. Så det bliver nok ikke til noget med de scans alligevel...sorry.
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig