X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Screen Tearing! Arrghh!


Reply
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/01-08 23:03, rettet 18/01-08 23:12 
Jeg spillede Lego Star Wars: CS her igår. Der var massiv screen tearing. Og nu er jeg begyndt at lægge mærke til det i selv små bidder...Uncharted, KUF demoen...Og i spil videoer.

Jeg er ved at blive skør...Kan man købe et tv der minimerer det?


EDIT - Et eksempel
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
WehnerWehnerSkrevet 18/01-08 23:16 
Bruger du VGA-kabel?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/01-08 23:23 
HDMI, men i Star Wars var det galt lige meget hvilket kabel :-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ProfondoProfondoSkrevet 19/01-08 13:28 
Jeg har ikke set meget til screen tearing i Uncharted. Måske var der en lille smule, men ikke noget jeg lod mærke til da jeg spillede det.

Tror du overreagerer lidt.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/01-08 13:49, rettet 19/01-08 13:50 
Prøv et heavy screen tearing spil som Star Wars Complete Saga og så kom tilbage og fortæl mig om dine øjne ikke pludselig fanger og bliver irriteret af det mindste ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/01-08 13:56, rettet 19/01-08 14:07 
Profondo>

Der er en god del tearing i Uncharted...

Ellers er jeg enig med B2P tearing irriterer mig voldsomt. Så derfor hopper jeg let og elegangt over de fleste Ubisoft spil. Så hellere framedrops :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/04-09 00:57 
Nu har jeg ikke spillet meget Resident Evil 5 endnu, men jeg synes der er en del tearing i spillet, og det lader til at jeg ikke er den eneste der ser det. En søgning giver ret mange resultater.

Jeg fandt en side der anbefalede at sætte opløsningen ned til 1080i eller 720p, men nu bruger jeg VGA med 1360x768 opløsning, så det er ikke fordi jeg presser maskinen til max opløsning (1080p).

Min bror siger han ikke har tearing, og det er lidt sjovt, for min maskine er en launch maskine, og han har lige opgraderet til en rød Jasper. Har de virkelig opgraderet hardwaren "så" meget at tearing kun fremkommer på gamle maskiner?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PlaykidPlaykidSkrevet 06/04-09 01:11, rettet 06/04-09 01:12 
Jeg har ikke oplevet tearing i spillet endnu, eller ikke lagt mærke til det.
Har maskinen til hdmi(og 720p), men jeg ved ikke om det har nogen betydning.
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 06/04-09 01:33 
Jeg er 99% sikker på, at det er VGA-relateret. Playkid og jeg spiller det sammen - eneste forskel er, at jeg bruger VGA og har masser af tearing, og han bruger HDMI og har intet.

Skal snart have mig en 24" monitor med HDMI.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dpldplSkrevet 06/04-09 01:34, rettet 06/04-09 01:35 
Ja har man først oplevet screen tearing og ved hvad det er, så bliver det bare 100 gange letter at opdage. (Udover spil som DMC4 som fik flere hundred tears i et par sekunder(Kun sket en gang))

Ret så sikker på jeg også set en del af det i RE5. Men undre mig overhovedt ikke, da det er framework engine. Og framework er den engine der lært mig hvad screen tearing er(damn you DMC4!).
Så siges det vare med component, tro ikke lige jeg spillet RE5 på min røde elite med HDMI endnu.

Personlig er jeg lidt ligeglad med screen tearing nu(Heller screen tearing frem får texture pop in! Skod unreal engine)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KTCKTCSkrevet 06/04-09 02:39, rettet 06/04-09 02:40 
Jeg har spillet RE5 en masse, først på et almindeligt CRT, hvor der absolut ingen tearing var.

Så spillede jeg det på min egen gamle Xbox 360 skodmodel (Xenon) i 1080p via VGA, hvor jeg lagde mærke til en del tearing, specielt i cutscenes. Det var også meget tydeligt, hvis man panorerede langsomt. Jeg prøvede en masse forskellige opløsninger, men selv i 640x480 var der slem tearing.

Den gamle maskine røg så ud, og jeg fik en Jasper i stedet, hvor jeg umiddelbart synes at tearing var langt mindre tydeligt. Det kan dog ikke udelukkes, at mine øjne havde vænnet sig så meget til tearingen, at det var derfor det ikke virkede så slemt.
Endelig har jeg spillet det en del her i weekenden med HDMI, hvor tearing stadig optræder, og umiddelbart i samme grad som VGA.

Jeg kunne godt tænke mig at få konstateret, om min Jasper rent faktisk har mindre tearing, eller om det bare er mine øjne som spiller mig et puds.

Nå, men konklusionen må være: Tearing opstår med både VGA og HDMI i RE5, og jeg har læst at det også er med Component.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/04-09 07:16, rettet 06/04-09 07:22 
Det eneste spil jeg har opdaget voldsom tearing i var Uncharted. Det var lidt træls når man prøvede at finde de dér blinkende treasures og en masse små texture blinkede. Jeg har en gammel 360'er og launch model PS3 og mit TV er et halv-gammelt 42" Samsung der kun kan komme op i 1080i. Ved ikke om det kan bruges til noget.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/04-09 10:17 
Jeg har oplevet en smule tearing i RE5, men ikke noget der irriterer.

Opsætning:
- "Gammel" X360 (no idea, men sikkert den første, hvad, Xenon?)
- 720p
- RGB-input

Til gengæld har Last Remnant HELT sindssygt meget tearing, men det gør heldigvis heller ikke så meget, nu når det er et turbaseret RPG :-)
BeanoBeanoSkrevet 06/04-09 10:55 
Tearing i RE5 bliver først rigtigt slemt i 1080p. I 720p er det meget lidt.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/04-09 11:15 
Hmmm, kan selvfølgelig ikke teste med HDMI, men det lader til jeg må teste med component. Irriterende, vil helst bruge VGA, men hvis component hjælper er det en løsning.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-09 13:21 
Jeg er af samme årsag gået over til component, hvor jeg ikke umiddelbart kan spore noget tearing i mine spil. Bruger jeg VGA, uanset opløsning, er tearing som regel tydeligt, uanset spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/04-09 17:50 
Oh det kan være at component hjælper! Jeg har som sagt ikke oplevet noget tearing på min 360'er og dér er jeg hooket op med det component kabel der fulgte med (mit TV har kun én HDMI indgang alligevel)
KTCKTCSkrevet 06/04-09 18:21, rettet 06/04-09 19:06 
Echelon VI>
Jeg er af samme årsag gået over til component, hvor jeg ikke umiddelbart kan spore noget tearing i mine spil. Bruger jeg VGA, uanset opløsning, er tearing som regel tydeligt, uanset spil.
Det lyder så helt gak for mig, det du påstår her, for det er alligevel kun et fåtal af mine spil, der lider af tearing, og det er faktisk næsten udelukkende Capcom-titler, jeg kan komme i tanker om lige nu... Hvis du oplever så meget tearing, som du skriver her, vil jeg nærmere give dit tv skylden.
Jeg mener desuden stadig, at tearing også kan opleves med component
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-09 18:51, rettet 06/04-09 19:01 
Det kan da sagtens være tilfældet at det er mit fjernsyn den er gal med. Min erfaring er ikke desto mindre at jeg oplever mindre tearing med component, end med VGA. Jeg er vist ikke den eneste der har gjort mig den erfaring, med min 360.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 06/04-09 19:11 
Og du kører VGA i 1280x720?

Bruger du højere opløsning kan det sagtens give tearing i nogle spil.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-09 19:14 
Det er lang tid siden jeg gjorde forsøget med VGA, men som jeg husker det, var der tearing stort set lige meget hvilken opløsning jeg forsøgte mig med, både 720 og 768.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 06/04-09 19:17 
Men tearing burde være det samme i 720p (component) og 1280x720 (VGA). Hvis det er TV'et som er problemet, burde der være tearing i alle spil med bevægelse.
dRxLdRxLSkrevet 06/04-09 19:39 
Hvis vsync bare er slået fra, uden at tage stilling til hvilken opløsning der spilles i, så bør der være tearing i alle opløsninger.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 06/04-09 19:58 
Klart nok - men går udfra vi taler om det7de samme spil i forskellige opløsninger og via forskellige kabler :)
Login for at besvare
Username
Password
Remember me