X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MAME


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 14/01-08 23:01 
Jeg ville gerne høre om nogen herinde kan finde ud af at sætte MAME op på pc så det virker?

Har også hørt om nogen der kører MAME på Xbox? Nogen der kan hjælpe?

Er MAME lovligt?
JmogJmogSkrevet 15/01-08 00:59 
Sætte op så det virker? Du må være lidt mere specifik. Man installerer programmet og starter det. Flere ben er der ikke i det.

Mame på Xbox kan du kun køre hvis du har fået moddet den. Tjek nogen guides på xbox-scenes fora for at se om det er noget du tør give dig i kast med.

Selve Mame er lovligt - det er alle emulatorer. Det der er ulovligt er at bruge programmet tll at køre arcadespil som du ikke selv ejer.
jaesjaesSkrevet 15/01-08 02:20 
Jmog>
Det der er ulovligt er at bruge programmet tll at køre arcadespil som du ikke selv ejer.

Ja, men det kan tilføjes, at der findes enkelte spil, som rettighedshaverne har frigivet. Desværre ikke nogle af de mere populære spil, så vidt jeg ved.
SyrefoxSyrefoxSkrevet 15/01-08 21:44, rettet 15/01-08 22:50 
Ok
ElgenElgenSkrevet 15/01-08 22:33 
Det kræver at den bliver modded, og jeg tror (dog uden selv at være moderator) at det er på kanten af hvad der må diskuteres her på P:R; har sendt dig en pm.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SyrefoxSyrefoxSkrevet 15/01-08 22:51, rettet 15/01-08 22:56 
Sikkert rigtigt. Tak for pm.

Denne her ser nu også fed ud, og rigtig fed måde den er lavet på ved at kompinere Xbox og Arcade

Ville det ikke være lovligt at ligge gamle spil ind på sin Xbox hvis man ejer originalen?

Sådan en må jeg eje
nerosnerosSkrevet 15/01-08 23:09, rettet 15/01-08 23:11 
Man kan også bygge sådan et med en PC! Hvis du søger efter det på nettet er der folk som har lavet de vildeste maskiner.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/01-08 08:20, rettet 16/01-08 08:20 
Det meste (hvis ikke det hele?) homebrew på Xbox, inkl. MAME, er teknisk set ulovligt, da det er udviklet med Microsofts eget devkit, af folk der ikke har licens til det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/03-08 23:58 
Jeg kunne virkelig også godt tænke mig at få et arcade kabinet derhjemme med en PC i til at køre MAME. Ind til videre må det vente lidt da mine 10 tommelfingre er skruet omvendt på og det er lidt smådyrt at købe et helt færdigbygget et.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig