X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Heavy Rain news!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/01-08 22:20 
TVG har fået en lille snak om spillet, men det virkeligt spændende er de to nye screenshots...

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
185 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 10/02-10 08:45 
Ok, der er faktisk en mindre smutter, jeg får to bekræftelsesmails ved tilmelding. Indholdet er det samme, men den ene hedder "Tak fordi du deltog i konkurrencen", og den anden "Tak for din deltagelse i Heavy Rain-konkurrencen".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/02-10 08:52, rettet 10/02-10 08:53 
Ja også her - fik fint besked om deltagelse på sitet og to e-mails bagefter.

Spørgsmålet om Origami'ens alder er vist lidt gråzone iflg. wikipedia ;)
SumezSumezSkrevet 10/02-10 08:58 
Så vidt jeg ved blev Origami opfundet i forbindelse med udviklingen af spillet :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 10/02-10 09:03, rettet 10/02-10 09:03 
Fedt! Det skriver jeg da bare!

Edit: Heeey, wait a minute.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 10/02-10 09:24 
Sumez>
Så vidt jeg ved blev Origami opfundet i forbindelse med udviklingen af spillet :D

Det kunne være sjovt at opdatere wiki-siden med den info - bare for at skabe forvirring :)
SumezSumezSkrevet 10/02-10 09:45 
Jeg overvejede det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/02-10 10:36 
Så længe du gør det EFTER jeg er færdig med at "researche" :D
BeanoBeanoSkrevet 10/02-10 18:26 
Embargoen er udløbet og der er begyndt at dukke flere anmeldelser op...

Eurogamer: 9
1UP: A-
IGN: 9.0

Da ok for en gang QTE'er :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/02-10 18:36 
Boomtown: 10 ud af 10
Boomtown UK: 10 ud af 10
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/02-10 18:38 
Herold>
Fedt! Det skriver jeg da bare!

Edit: Heeey, wait a minute.

Der vil altid være fejl i dine svar. Denne gang f.eks. dit navn... :)
BeanoBeanoSkrevet 10/02-10 18:43 
Er det nu også et krav??... jøsses!
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/02-10 18:48 
For Jacob, helt sikkert. Han har brug for at der bliver stillet krav.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/02-10 04:55 
IGN har deres Heavy Rain anmeldelse oppe som de har holdt rigtig godt spoiler fri.

Jeg syntes det virker virkelig spændende at det ikke er game over hvis en karakter dør.

http://ps3.ign.com/dor/objects/811232/quantic-dream-project/videos/heavyrain_vdr_020910.html
HeroldHeroldSkrevet 11/02-10 07:34 
King Chaos>
Boomtown: 10 ud af 10
Boomtown UK: 10 ud af 10

Det er samme anmeldelse :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/02-10 08:27 
Nåh... jeg læste kun Harrys... doh...
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/02-10 08:30 
...jeg læste kun Kruses... oversatte anmeldelse... tror lige jeg læser den danske... :D
jaesjaesSkrevet 11/02-10 20:40, rettet 11/02-10 21:01 
Det bliver interessant at se, om spillet rent faktisk kommer til at sælge, eller havner i bunken over spil, som fik stjerne-anmeldelser, men ikke fangede købernes interesse.

Lige nu er spillet ikke engang blandt top 10 over de mest populære spil på Gamerankings, og det plejer at være tilfældet for AAA-titler en uge eller to op til release. Specielt hvis der er begyndt at dukke anmeldelser op.

Det er selvfølgelig stadig lidt tidligt, så det kan vende :)

EDIT: Det er listen på Gamerankings, jeg talte om :)
nerosnerosSkrevet 11/02-10 20:50 
jaes>
Det bliver interessant at se, om spillet rent faktisk kommer til at sælge, eller havner i bunken over spil, som fik stjerne-anmeldelser, men ikke fangede købernes interesse.

Så er det måske købernes egen skyld..
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 11/02-10 20:51 
Well, det er ikke for sjov at Sony var lige ved at sige nej (eller noget i den stil - har kun set det ud af øjenkrogen).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/02-10 20:56, rettet 11/02-10 20:57 
jaes>
Lige nu er spillet ikke engang blandt top 10 over de mest populære spil...

Hvilken liste er det?

Det vil dog ikke overraske mig da det spillet næppe har den store mainstream appel. Kommer nok også an på hvor meget Sony markedfører det :)

Demoen er forresten oppe på PSN Store nu.
jaesjaesSkrevet 11/02-10 21:00, rettet 11/02-10 21:00 
Den på forsiden.

EDIT: Af gamerankings :D
BeanoBeanoSkrevet 11/02-10 21:02 
Ok, vidste ikke den var benchmarken for den slags - man lærer noget nyt hver dag ;)
jaesjaesSkrevet 11/02-10 21:05 
Øh, den er benchmark for sit eget site, ikke så meget andet :)
BeanoBeanoSkrevet 11/02-10 21:08, rettet 11/02-10 21:09 
He he he... det lød bare så selvfølgeligt da du skrev det ;)

Dante's Inferno ligger pt. som nr 2 over Mass Effect 2 - gad vide hvordan de beregner det?
jaesjaesSkrevet 11/02-10 21:17 
Det var nu relativt opdelt synes jeg. Listen på GR har selvfølgelig intet med salg at gøre, men den kan vel siges at være en slags indikator, hvis man sammenligner med de spil, som normalt ligger på listen :)

Listen må være baseret på antal sidevisninger eller besøgende, eller en kombination.
BeanoBeanoSkrevet 11/02-10 21:19 
Ja det må det næsten være. Jeg tror at Mass Effect 2 sælger MEGET meget end Dante's Inferno... håber jeg ihvertfald :)
jaesjaesSkrevet 11/02-10 21:52 
Jeg kommer lige til at tænke på, at de formentlig også gør brug af noget tids-halløj. Fx nulstilling hver uge. Der ville givetvis være flere ældre spil på listen, hvis det var en all-time-liste.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/02-10 17:38 
Heavy Rain news!

:)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/02-10 18:14 
LOL!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/02-10 21:15 
Så er jeg nået et godt stykke ind i Heavy Rain - og efter et par meget langsomme to timer i starten, tager spillet fart.

En indtil videre meget stemningsfuld og god oplevelse, som dog plages lidt af en meget ujævn framerate og ting som personer der går igennem solide objekter og en lydside som ikke passer til det som sker på skærmen. Det ødelægger dog ikke noget - det er bare lidt dumt at de sidste ujævnheder ikke er blevet jævnet ud.

Jeg glæder mig til at se slutningen på det, for det er godt nok noget mystiske det som sker i spillet... :-D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/02-10 21:59 
...slutningerne ;)
BeanoBeanoSkrevet 14/02-10 10:53, rettet 14/02-10 16:03 
Gametrailers' anmeldelse:

http://www.gametrailers.com/video/review-hd-heavy-rain/61847
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-10 20:35 
8.3 i Gameplay alligevel?

Jeg synes spillets historie virker meget interessant, men det tilsyneladende tørre gameplay gør at jeg ikke anskaffer det før det er faldet meget i pris.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/02-10 21:11, rettet 14/02-10 21:15 
Sådan er vi så forskellige.

Jeg har efterhånden nået det punkt hvor jeg foretrækker spil med middelmådigt gameplay og en rigtig god og fængende historie frem for det omvendte.

Spil der fortæller en rigtig god historie er en mangelvare efter min mening. Der bliver udgivet alt for mange spil med ugennemtænkte og substansløse historier nu om dage.
silverstarsilverstarSkrevet 14/02-10 22:05 
Er det anmelder-eksemplarer af spillet i spiller, eller har det allerede haft release-date? Så vidt jeg kan se på bl.a. EB-games skulle det først komme d. 24/2?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/02-10 08:08 
Konsolkongen>
8.3 i Gameplay alligevel?

Ja, det lyder lidt voldsomt, for der ER altså ikke meget gameplay i det. Det er spændende og fængende, takket være den gode historie og måden den bliver fortalt på, men der er altså ikke meget gameplay i det...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 15/02-10 08:17 
Dialogen skulle være horribel. Passer det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/02-10 08:27 
Hmmm, nej det synes jeg ikke... Ikke noget jeg har bemærket i hvert fald...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 15/02-10 08:45 
Jeg synes den var meget fin (dog heller ikke udpræget god) i demoen, bortset fra ham FBI-agenten der af og til lød lidt for tøset :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/02-10 08:47 
Ja han lyder helt Tobey Maguire-agtigt... yrk :O
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/02-10 09:42 
silverstar>
Er det anmelder-eksemplarer af spillet i spiller, eller har det allerede haft release-date? Så vidt jeg kan se på bl.a. EB-games skulle det først komme d. 24/2?

Ja, og nogen spiller demoen. Men d. 24. er korrekt.
jaesjaesSkrevet 16/02-10 00:12, rettet 16/02-10 02:06 
PalleJensen>
Konsolkongen>
8.3 i Gameplay alligevel?

Ja, det lyder lidt voldsomt, for der ER altså ikke meget gameplay i det. Det er spændende og fængende, takket være den gode historie og måden den bliver fortalt på, men der er altså ikke meget gameplay i det...

Det kommer vist an på, hvordan man definerer gameplay.

Sid Meier har fx beskrevet et godt spil som en række af interessante valg. Og siden mange anmeldere lægger vægt på, at valgene i HR er interessante og har betydning, så kan man vist ikke utvetydigt affeje gameplayet i HR.

Klart, interaktionen i HR kan vel opleves som indirekte, modsat mange andre spil, hvor den således er mere direkte/fysisk. Til gengæld kan man lave flere forskellige typer interaktion i spil som Heavy Rain, da man ikke skal tænke så meget i spilmekanikker. Havde HR været opbygget som et traditionelt spil, ville historien derfor havde været fortalt mindre gennem interaktivitet og mere via passive (traditionelle) fortælleteknikker, da der er grænser for, hvor mange spilmekanikker, man kan presse ind i et spil - for slet ikke at tale om, hvor lang tid det tager for spilleren at lære spil med bare relativt mange spilmekanikker.

EDIT: Justering i første sætning i sidste afsnit.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/02-10 21:14 
Så fik jeg gennemført Heavy Rain.

Det er en fantastisk følelsesmættet historie, som fortælles helt fantastisk. Jeg har aldrig spillet noget spil, med en så gribende handling og har aldrig følt som jeg følte da jeg spillede Heavy Rain.

På trods af hvad Sid Meier siger, holder jeg fast i, at det er en interaktiv film - det er ikke meget spil over det. Når man har spillet det i 15 minutter, har man prøvet alt. De samme mekanikker bruges igen og igen til at gøre forskellige ting i løbet af spillet.

De valg man stilles overfor føles som om at de har konsekvenser - hvilke ser man nok først, hvis man spiller spiller anden eller tredje gang (givet at man tager nogle andre valg naturligvis).

En rigtig god oplevelse, når spillet (filmen) lige kommer i gang efter 2-3 timer. :-) Kan helt klart anbefales.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/02-10 21:38 
Hvor lang tid tog det at gennemføre?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/02-10 21:49, rettet 17/02-10 21:51 
Omkring 8-9 timer vil jeg tro...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CoreCoreSkrevet 17/02-10 23:14 
PalleJensen>
På trods af hvad Sid Meier siger

Sid Meier? Er det Pirates-Sid Meyer? Og er han med på holdet denne gang? For det var han da ikke ved Fahrenheit vel? Eller?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/02-10 23:27 
Ja, han har scripted de sektioner hvor man skal sejle...
jaesjaesSkrevet 18/02-10 02:52, rettet 18/02-10 03:16 
PalleJensen>
På trods af hvad Sid Meier siger, holder jeg fast i, at det er en interaktiv film - det er ikke meget spil over det. Når man har spillet det i 15 minutter, har man prøvet alt. De samme mekanikker bruges igen og igen til at gøre forskellige ting i løbet af spillet.

Det er også fint, vi ikke definerer gameplay helt ens. Mediet ville stå stille, hvis gamere og designere så hvert element af et spil på samme måde :)

At spilmekanikken genbruges kan naturligvis ses som negativt på samme måde, som det kan være uhensigtsmæssigt med for meget genbrug i mere traditionelle spil (jeg taler i begge tilfælde kun spil, som har stor fokus på historien). Jeg vil dog mene, at det at man har valg "undskylder", at mekanikken går igen. Og som sagt kan man ikke lave et spil, hvor skal kunne foretage sig mange forskellige handlinger på anden måde end via semi-direkte kontrol.
BeanoBeanoSkrevet 18/02-10 07:02 
King Chaos>
Ja, han har scripted de sektioner hvor man skal sejle...

How far are You prepared to sail for someone You love, Captain?
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/02-10 08:31 
Haha...
185 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig