X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Heavy Rain news!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/01-08 22:20 
TVG har fået en lille snak om spillet, men det virkeligt spændende er de to nye screenshots...

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
185 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/01-08 22:20 
TVG har fået en lille snak om spillet, men det virkeligt spændende er de to nye screenshots...

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-08 23:23 
Det er godt nok lang tid undervejs... det er jo nærmest hvad de viste på E3 i 2006!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/08-08 15:13, rettet 07/08-08 15:13 
Her er lidt nye screens :-)

Det er det sjove med Sony hype...De "uopnåelige" techdemoer ender altid med at bliver overgået på et eller andet tidspunkt.

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/08-08 23:06 
Har I set 1080p videoen på EU store?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
sodansodanSkrevet 22/08-08 23:14 
Ja(!!!)

Flot, flottere, flottest. Jeg holdte meget af Fahrenheit, så det her skal nok blive godt.
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/08-08 02:26 
Jeg var til fremvisningen and it blew me away! Hvis man ser bort fra grafikken (som er super lækker), så er der en stor thriller/killer/detective historie som kan formes af dine egne handlinger. Jeg ser det foreløbig som den helt naturlige forsættelse af hvad de prøvede at gøre med Fahrenheit. Jeg gøs og frydede mig under hele præsentation (som kun var en ganske lille sidehistorie). For mig var det klart det fedeste spil i Leipzig (efterfulgt af lige dele Far Cry 2 og Fallout 3).
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/08-08 09:23 
Jeg godt tilføje at jeg godt kan være lidt bekymret for mængden af QTE og at jeg gerne vil prøve hvordan det er at styre personerne, men jeg synes stemningen og temaet er lige i øjet for mig.
jaesjaesSkrevet 23/08-08 14:39, rettet 23/08-08 14:41 
King Chaos>
Jeg godt tilføje at jeg godt kan være lidt bekymret for mængden af QTE

Pis. QTE ødelagde Fahrenheit for mig. I det hele taget forstår jeg ikke helt, at det er så rost. Historien er da god, men vel ikke direkte fantastisk. Og et gameplay næsten kun bestående af QTE er fjollet IMO.

Jeg synes egentlig heller ikke, man så særlig meget til den lovede frihed. I hvert fald er den så lidt forkert implementeret, for man skal jo gennemspille flere gange for rigtigt at lægge mærke til den (hvis den er der - de guides jeg skimtet på nettet, har ikke været helt entydige omkring dette aspekt). Det sagt, er det altid fedt at se spil, der koagulerer i spilmudderpølen.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/08-08 03:27 
Kommer historien også ind på det paranormale i Heavy Rain eller er den mere jordbundet/realistisk? Jeg har ikke fulgt så meget med. Så vidt jeg husker var der en del gode scener/figurer i Fahrenheit, men historien blev lidt overgearet hen ad vejen med dets end-of-the-world tema. Håber HR er lidt mere afgrænset.

QTE er ikke så slemt i min mening så længe sekvenserne ikke er frustrerende svære og spilleren fører historien videre, men forhåbentlig har HR da andet at byde på. Jeg synes dog Fahrenheit var forfriskende anderledes da det kom i sin tid, selvom det spilmekanisk ikke var den store åbenbaring.
(...)
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/08-08 07:33 
Der var intet overnaturligt i den lille times fremvisning jeg så, men det var som nævnt også kun en sidehistorie.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/08-08 23:11 
Jeg glæder mig helt vildt til det her spil.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 29/05-09 19:11, rettet 29/05-09 19:19 
Nye billeder, som jeg pakker ind i et nyt interview med David Cage:
http://www.joystiq.com/2009/05/27/interview-david-cage-of-quantic-dream-and-heavy-rain/

Der er også kommet et par nye interessante film (en blanding af interview og gameplay):
http://www.gametrailers.com/video/new-character-heavy-rain/49591
jaesjaesSkrevet 25/08-09 23:57, rettet 25/08-09 23:59 
Det ser godt nok mundvandsagtigt ud det her spil, quick time-gameplay eller ej. Er også vild med idéen om, at alle fire hovedpersoner kan dø, hvis man ikke passer på. Dog ikke til at sige nu - ud fra det jeg selv har læst i hvert fald - om det kan ske lidt for tilfældigt.

EDIT: Har justeret sidste sætning.

Ny film.
SumezSumezSkrevet 26/08-09 17:50 
Er der ikke lyd på klippet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/08-09 18:40, rettet 26/08-09 18:42 
Jeg har set klippet, eller varianter af klippet, to-tre forskellige steder, og tog bare det klip, jeg huskede havde den bedste billedkvalitet, tjekkede ikke med lyd. EDIT: Og da det vist er filmet fra en præsentation, kan det godt passe, de har droppet lyden, hvis den alligevel var dårlig.

Har vistnok set det med lyd et andet sted, men kan ikke huske præcis hvor fra. Formentlig Eurogamer eller Gametrailers.
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/08-09 23:17 
Det er stadig helt fantastisk efter min mening. Jeg fik desværre ikke interviewet Quantic i Köln i år, men fuck de har en vinder, hvis I spørger mig!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/08-09 23:57 
Uden tvivl, det er et af de få spil jeg virkelig ser frem til.
enfenenfenSkrevet 27/08-09 00:22 
Jeg har også savnet et adventurespil i lang tid.

Det er jo ikke fordi, det har væltet i adventuretitler i snart en del år.
What is the Matrix?
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/08-09 06:02, rettet 27/08-09 06:02 
Den scene i købmandsbutikken var playable i Köln og det er rimelig intenst at skulle holde begge hænder oppe, med to rygknapper, samtidig med at man vælger den rette knap for at sige det rigtige, for ikke at blive skudt. Sidste år var det en scene hos the taxidermist hvor skulle holde tre(?) rygknapper inde, mens man valgte "rigtigt" for at ens modstander ikke skulle opdage en. Jeg ved ikke om det virker i et helt spil, men jeg synes det er sjovt, spændende og uhyggeligt på samme tid :)
WikzoWikzoSkrevet 28/08-09 08:36 
Cool :)

Dog er jeg bange for, om det med at "du kan dø for evigt" måske ikke holder. Selvom manden blev skudt (altså ham man selv er), overlevede han alligevel. Jeg håber, at der er flere forskellige situationer; steder hvor man overlever, og steder hvor man dør permanent.
jaesjaesSkrevet 29/08-09 19:59 
enfen>
Jeg har også savnet et adventurespil i lang tid.

Det er jo ikke fordi, det har væltet i adventuretitler i snart en del år.

Der er et hæderligt udvalg til Wii og DS, ved ikke om du ejer dem.

Og naturligvis en del pc-spil, men går ud fra, at du mener konsolspil :)
enfenenfenSkrevet 29/08-09 23:49 
Ja, det var konsolspil, jeg tænkte på :)

Har savnet et godt adventurespil i stil med de gode gamle Tex Murphy, Phantasmagoria, Gabriel Knight og Full Throttle.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 06/02-10 08:45, rettet 06/02-10 08:47 
Sådan henter man en Heavy Rain demo....

1) Besøg Precinct 52 sitet (http://www.precinct52.com/case1117_briefing)

2) Opret profil (man får noget Home-halløj ved dette)

3) Deltag i mini-game og vælg følgende beviser:
• Short cigarette (117b)
• Origami bird
• Coffee shop C (it says "diner")
• 117h (tyre tracks).

4) Har man gjort det korrekt får man en DL kode som man indlæser på PSN Store.

Kilde
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/02-10 10:03 
Tak, Klaus ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/02-10 10:19 
Jeg må indrømme at jeg havde 'parkeret' Heavy Rain lidt, efter jeg havde spillet previewet. Jeg synes faktisk det er en stor mundfuld. Spillet bruger en masse 'tricks' som spiller på ens følelser og fordi den preview-udgave jeg testede i december ikke var det færdige spil, blev oplevelsen ikke rigtig afsluttet, så jeg besluttede mig til ikke at bruge mere krudt på det, indtil det fulde spil udkommer. MEN jeg må indrømme at nu er jeg bare blevet suget ind i universet igen!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/02-10 14:32 
Det virker kanon fedt, præcis som jeg havde forestillet mig at det ville.

Bliver et af de få spil jeg rent faktisk køber i en fysisk dansk butik for at undgå ventetid.

Jeg synes personerne går utrolig langsomt.
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/02-10 16:17 
Azzkikr>

Jeg synes personerne går utrolig langsomt.

Det er for at du bedre kan følge med :D

Nej, det er jeg enig med dig i. Jeg synes dog man bliver bedre til at navigere med dem.
ComradeComradeSkrevet 07/02-10 13:42 
Wow, jeg er virkelig imponeret over demoen - Blev med det samme suget ind i historien som ser ud til at fungere rigtig godt!

Det får hermed en preorder ;)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SumezSumezSkrevet 07/02-10 21:01 
Jeg mistede virkelig interessen a den demo. Dele af den var virkelig flotte og gennemførte. Men andre dele virkede virkelig dumt. Der er alt ALT for meget "quicktime" event, og dialog-tingen hvor valgene snurrer rundt mens man prøver at huske hvilken knap der sidder hvor på PS3-controlleren, er både stressende og unødigt forvirrende. I det hele taget er "styringen" hele vejen igennem nærmest latterlig abstrakt.
HVORFOR skal man holde en knap nede for at gå?!

Men det var jo ikke meget man kunne se af demoen, så det kan da godt være at det bliver bedre end hvad den viser.


Iøvrigt, var det kun hos mig at der pludselig kom en fodgænger gående igennem både ambulancen, politibåndet og den tv-bil der står længere nede ad vejen (hvis man prøver at følge efter ham). Kunne ikke inde ud af om det var en fejl i spillet, eller om det skulle forestille en slags spøgelse af en art.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/02-10 21:20 
De flyvende ikoner generede mig ikke. Mine fingre ved selv hvor de skal trykke efter 15 år med PS :)... men kan godt se at det kan forvirre andre. Det der med at holde R2 inde for at gå, virker også lidt underlig for mig - ikke at det er mere bøvlet end at holde et stick fremad, men det er trods alt ikke et racing spil.

Ellers syntes jeg stemningen var god, grafikken i top og det kan blive en investering værd - men vil se nogle anmeldelser før jeg beslutter mig da jeg ikke er blæst væk af demoen alene :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/02-10 21:23 
Sumez>
mens man prøver at huske hvilken knap der sidder hvor på PS3-controlleren, er både stressende og unødigt forvirrende.

Der skal ikke meget til, hva'? :)

Jeg er med Beano her. For det første sidder det i fingrene hos mig, for det andet er det da med til at give fornemmelse af flygtig umiddelbarhed.

Når det så er sagt, er jeg heller ikke nødvendigvis tilfreds med styringen, men jeg synes foreløbig indholdet og stemningen overskygger det.
SumezSumezSkrevet 07/02-10 21:42, rettet 07/02-10 21:44 
King Chaos>
Jeg er med Beano her. For det første sidder det i fingrene hos mig, for det andet er det da med til at give fornemmelse af flygtig umiddelbarhed.

Det er også fint nok, men der skal være en mening i det, og når der ikke er nogen vedvarende sammenhæng mellem hver knap og den handling den bruges til, ville det være oplagt hvis spillet i det mindste gad bidrage med knappens placering (som f.eks. forsvars-sekvenserne i Gitaroo Man gør det), i stedet for at lave dobbelt-op på unødig forvirring.
Nu har jeg ikke selv beskæftiget mig med PlayStation mere end ~6-7 år, og med alle andre konsoller på sidelinjen samtidig, har knapperne ret svært med at sætte sig på rygradden, som SNES'ens knapper gør det hos mig.

Mit største problem er dog at spillet meget af tiden bare kører af sig selv som en film eller et FMV-spil a la MegaCD, mens man trykker på diverse knapper under forløbet uden nogen direkte relation til handlingen på skærmen. Det er godt nok "billig" "gameplay".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/02-10 22:00 
Sumez>
Mit største problem er dog at spillet meget af tiden bare kører af sig selv som en film eller et FMV-spil a la MegaCD, mens man trykker på diverse knapper under forløbet uden nogen direkte relation til handlingen på skærmen. Det er godt nok "billig" "gameplay".

Det er jo netop hele ideen med spillet, en historie der udspiller sig efter hvilke valg du tager, valg der tages efter hvad du finder ud af igennem spillet og med diverse clues.

At du ikke kan finde de rigtige knapper i en 20 min lang demo og så går amok over det er da også det latterligste argument længe.

Det lyder somom du forventede dig en helt anden type spil.

Jeg kan godt se at hvis man forventede et vildt action crime game og at skulle rende rundt og skyde folk ned CSI style, at man bliver lidt skuffet.

Det eneste jeg vil give dig ret i er at det ingen mening giver at man skal holde R2 nede for at gå, men det er der nok en ide med da man bruger L-analog til at kigge i forskellige retninger også.
jaesjaesSkrevet 08/02-10 01:44, rettet 08/02-10 02:20 
Sumez>
Mit største problem er dog at spillet meget af tiden bare kører af sig selv som en film eller et FMV-spil a la MegaCD, mens man trykker på diverse knapper under forløbet uden nogen direkte relation til handlingen på skærmen. Det er godt nok "billig" "gameplay".

Nu har jeg ikke selv prøvet demoen, men læst en del om spillet og set demonstrations-film, så kan vel godt tillade mig at komme med en kommentar... Mit indtryk er, at pointen netop er interaktion med hotspots baseret på spillerens valg og aflæsning af situationer, plot og omgivelser. Altså præcis som ethvert traditionelt adventurespil, dog med den forskel, at der er skruet ned for puzzles og op for spillerbaserede valg.

Det synes jeg da, lyder som et godt, friskt og interessant gameplay. Dertil er der så QTE, der bruges til at erstatte fysisk gameplay, fx kamp og køresekvenser. Om man kan lide det, er naturligvis individuelt, men det passer jo godt til genren. Det lyder også til, at det er QTE på en meget bedre måde end normalt, da spillerens valg ofte indgår i sekvenserne. Derved handler det ikke kun om at mime ikoner.

I skulle i øvrigt tage at spille demoen igennem flere gange - folk på adventuregamers.com snakker om, at den kan udspille sig ret forskelligt baseret på valg osv.

EDIT 3: Ah, pis, det er sent, og jeg er småtræt. Rettelser:
- Justering af første afsnit.
- Uddybelse: Jeg burde selvfølgelig holde min kæft, når jeg ikke har prøvet demoen. Jeg synes bare ikke, man kan klandre konceptet for noget - men måske halter udførelsen :)
jaesjaesSkrevet 08/02-10 02:17 
Azzkikr>
...det ingen mening giver at man skal holde R2 nede for at gå, men det er der nok en ide med da man bruger L-analog til at kigge i forskellige retninger også.

Det må være fordi, styringen ikke er relateret til figurernes krop. I stedet dirigerer man dem i den retning, de kigger.

QD ville have en mere filmisk styring end typisk i 3. personsspil. Af samme årsag følger to virtuelle kameraer spilfiguren på ethvert givent tidspunkt. Jeg ved så ikke, om man selv kan skifte kameravinkel, eller om spillet vælger for én.
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/02-10 05:57 
jaes>

Jeg ved så ikke, om man selv kan skifte kameravinkel, eller om spillet vælger for én.

Du kan (for det meste) ændre synsvinklen med et tryk på L1, det er nu ikke altid det har den store effekt.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/02-10 06:29 
Jeg var positivt stemt over demoen. Det er ikke mange voksen-spil der har sådan et stort budget og kan give én så åbent et spil.
SumezSumezSkrevet 08/02-10 08:15, rettet 08/02-10 08:29 
Azzkikr>
At du ikke kan finde de rigtige knapper i en 20 min lang demo og så går amok over det er da også det latterligste argument længe.

Jeg går ikke "amok" over det. FMV-spil var ikke sjove i tidlige-til-midt-halvfemserne, da diverse firmaer prøvede at promovere deres moderne CD-hardware, og det troede jeg de fleste folk var indforståede med, så jeg forstår ikke hvorfor nogen prøver at lave et i dag.
Så vidt jeg kan se er der ikke den store forskel på det her, og Power Rangers-spillet på MCD, eller måske en blanding mellem det og Night Trap.

Men nu fokuserer folk selvfølgelig altid på det negative, og som jeg skrev i mit indlæg virker spillet som en blanding af et spændende spil med flot præsentation, og et forfærdeligt FMV-spil. Jeg var ganske positiv over for dele af "Crime Scene"-scenen, mens ham detektivens del af demoen primært var en rimelig negativ oplevelse.


Det lyder somom du forventede dig en helt anden type spil.

Jeg kan godt se at hvis man forventede et vildt action crime game og at skulle rende rundt og skyde folk ned CSI style, at man bliver lidt skuffet.

Nu har jeg altid været kæmpestor fan af adventurespil, og jeg ejer stort set alt hvad LucasArts og Sierra udgav i deres "guldalder", så nej, jeg havde ikke ventet et actionspil. Jeg havde ventet - eller, jeg havde HÅBET på et godt adventurespil (efter skuffelsen med Farenheit var forventningerne ikke helt i top). Rent faktisk synes jeg at Heavy Rain havde for MEGET "action" - hele den der scene hvor man er oppe og slås med ham gutten hos luderen er jo til grin. Jeg troede de fleste tog afstand fra QTE, men måske har jeg sovet i timen.

Men adventurespil går ud på at man STYRER sin figur og selv træffer valg. Heavy Rain er langt mere ovre i den "interaktive" film, hvor 90% af spillet går ud på at trykke på knapper der kun perifirert har nogen forbindelse til hvad der foregår på skærmen (og så klagede folk over det seneste Prince of Persia), og de sidste 10% er oplagte valg uden helt klare konsekvenser, hvor man mest af alt bare prøver sig frem i bedste Sværd & Trolddom-stil, med en finger inde på hver side med forgreninger.
Jeg kan selvfølgelig ikke konkludere at hele spillet er sådan, men det er mit indtryk ud fra demoen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/02-10 09:44, rettet 08/02-10 09:52 
Jeg tror forskellen ligger i at QTE-halløjet i Heavy Rain ikke er ment som at have eet udfald men handlingen har flere retninger alt efter hvad man gør - flere hovedpersoner kan f.eks dø uden at spillet er slut - det er der åbenheden skulle ligge... som jeg har forstået det ;)

Skal siges at det store fokus på QTE er også det som gør mig mest skeptisk og derfor jeg vil se nogle anmeldelser for bedre at kunne kunne vurdere hvad det reelt er. Demoen overbeviste mig kun om at den tekniske side og atmosfære er på plads.

Eneste anmeldelser indtil videre (via metacritic)...

Playstation: The Official Magazine (US): 100%
Game Informer: 95%
GamingXP: 92%
Playstation Official Magazine UK: 90%

Fin start men vil lige se de "rigtigt" anmeldelser :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/02-10 09:57 
Sumez>
Jeg går ikke "amok" over det.

Jow, du gør... lidt... :D

Sumez>

FMV-spil var ikke sjove i tidlige-til-midt-halvfemserne, da diverse firmaer prøvede at promovere deres moderne CD-hardware, og det troede jeg de fleste folk var indforståede med, så jeg forstår ikke hvorfor nogen prøver at lave et i dag.

Det kunne drengen jo ikke vide, da han troede du gik amok :D

Desuden synes jeg det er sjovt at du synes der har været en fælles konsensus om at FMV var skidt, så det er alle bare blevet enige om at droppe.

Sumez>
Så vidt jeg kan se er der ikke den store forskel på det her, og Power Rangers-spillet på MCD, eller måske en blanding mellem det og Night Trap.

Jeg håber du selv ved, at du sætter tingene på spidsen her? :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/02-10 10:06 
Sumez>
(efter skuffelsen med Farenheit var forventningerne ikke helt i top).

Men det er jo også samme folk, der har lavet dette... er det så nogen overraskelse at HR er samme miskmask af QTE-action? Jeg troede Dragon's Lair-gameplayet døde sammen med Laserdisc'en. :-)
SumezSumezSkrevet 08/02-10 10:12, rettet 08/02-10 10:14 
Beano>
Jeg tror forskellen ligger i at QTE-halløjet i Heavy Rain ikke er ment som at have eet udfald men handlingen har flere retninger alt efter hvad man gør

Det var ikke tilfældet i demoen i hvert fald. Som jeg sagde, 90% af QTE-sekvenserne havde kun ét valg: Tryk på den rigtige knap eller du fejler (hvilket kun med meget god vilje kan tolkes som et "valg"). Eller også var det 100%.

King Chaos>
Jeg håber du selv ved, at du sætter tingene på spidsen her? :)

Det synes jeg Heavy Rain gjorde af sig selv. Jeg er virkelig overrasket over at ingen andre her lader til at se det som jeg gør det. Det har da aldrig været sjovt bare at se en film og så trykke på de rigtige knapper mens filmen kører for at få det bedst mulige udfald.
Både jeg og min kæreste, der så på mens jeg spillede, kom til en konklusion der lød i retning af "Hvor er det tåbeligt" og "Det er jo slet ikke sjovt at spille" under første halvdel af demoen.

Jeg synes det er ærgerligt at et spil der er så flot og finpudset ned i detaljerne blot bruges til at kæde en række QTE-sekvenser sammen, i stedet for at være fundamentet for et spændende og interessant adventurespil.

Men igen, det er jo bare demoen..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/02-10 10:28 
Sumez>
Det var ikke tilfældet i demoen i hvert fald. Som jeg sagde, 90% af QTE-sekvenserne havde kun ét valg: Tryk på den rigtige knap eller du fejler (hvilket kun med meget god vilje kan tolkes som et "valg"). Eller også var det 100%.

Øh... det er een QTE scene i demoen, det kan vi jo ikke vurdere hele spillets struktur på. Hvis spillet er lineært som du siger og der kun er eet rigtigt valg, så er det heller ikke noget for mig. Der er forhåbentligt mere end det.


Sumez>
Jeg er virkelig overrasket over at ingen andre her lader til at se det som jeg gør det.

Det syntes jeg ellers jeg giver udtryk for med min skepsis - men jeg vil bare ikke vurdere hele spillet på en kort demo og fare op i en spids :). Hvis spillet gameplay kun er forudbestemte QTE og med lidt CSI-udforskning ind imellem, så hopper jeg over og nupper det på bargain-bin-tilbud :P
SumezSumezSkrevet 08/02-10 10:52 
Jeg farer altså heller ikke op i en spids. :)
Jeg vurderer udelukkende ud fra demoen (og når indtrykket er negativt, så er det altså negativt) og håber stadig på det bedste fra det fulde spil. Men køber det altså ikke før jeg kan få det billigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/02-10 11:27 
Som jeg tidligere har nævnt mener jeg heller ikke styringen er optimal (inkl. QTE) , men jeg finder stadig stemningen og historien fascinerende. Jeg sidder i dag med det færdige spil, men har stort set kun spillet det igennem som jeg allerede havde været igennem i previewet. På nuværende er min opfattelse ikke ændret (selvom det så i princippet er anden gennemspilning). De valg som jeg af den ene eller anden den anden grund foretog anderledes i anden gennemspilning har kun ganske små forskelligheder som konsekvens. Det jeg er mest spændt på er om jeg gider spille det igennem igen når jeg er helt færdig. Det tror jeg er den endelig lakmus-prøve. Jeg tror ikke I skal regne med at styring og QTE bliver anderledes i den fulde udgave. Men jeg oplever ikke at beslutninger man tager i HR, er at sammenligne med "interaktiviteten" i FMV-spillene fra dengang nogen af jer var børn. Jeg må indrømme at jeg hadede dem og gad ikke spille dem ret meget.
BeanoBeanoSkrevet 08/02-10 11:34, rettet 08/02-10 11:35 
Hvordan er strukturen mht. de fire karakterer - vælger man hvilken linie/karakterer man vil spille, eller skiftes der imellem dem som scener i en film?
Og har de indflydelse på hinanden?
RJKRJKSkrevet 08/02-10 11:40, rettet 08/02-10 11:41 
Selvom Sumez har ret i de ting han siger om gameplayet osv., så synes jeg der mangler én afgørende observation: spil behøves da ikke at være sjove at spille.

Fx Fahrenheit og flere survival horror-spil har en masse interessant at byde på, selvom de ikke er sjove at spille. Man kan vel sammenligne det med film, der er ubehagelige at se, men som stadig sagtens kan give en interessant og vedkommende oplevelse.

Så der synes jeg sammenligningen med de gamle FMV-spil knækker lidt, fordi de udover ligegyldigt gameplay jo typisk også var ligegyldige - hvis ikke blot ufrivilligt komiske - i alle deres andre aspekter, og så var der jo alt i alt ikke meget at komme efter.

Nu ved jeg så godt at Sumez heller ikke kan er fan af nogen af disse spil, og et sted er det da også relevant at holde fast i, at spil altid skal have spilbarheden som kerneområde. Det er også nødvendigt i langt, langt de fleste tilfælde. Personligt tager jeg hvert spil som en unik oplevelse, og hvis Heavy Rain er tilpas interessant i sin historie, stemning og stil, så er et ligegyldigt gameplay ikke nogen hindring for mig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/02-10 11:41, rettet 08/02-10 11:41 
Beano: Der skiftes. Og jeg har endnu ikke set at det har direkte indflydelse.

Jeg har lovet at sige (fordi nogen af mine anmeldere let bliver forvirrede (og tilsyneladende følger med i alt hvad jeg skriver på nettet)) at jeg ikke er i gang med at anmelde spillet, men bare lige ville prøve det inden jeg sendte det videre til anmeldelse.
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/02-10 11:42 
...og jeg er i det store hele enig med Rune (det er også det nemmeste :D )
SumezSumezSkrevet 08/02-10 11:51, rettet 08/02-10 11:53 
RJK>
Selvom Sumez har ret i de ting han siger om gameplayet osv., så synes jeg der mangler én afgørende observation: spil behøves da ikke at være sjove at spille.

Fx Fahrenheit og flere survival horror-spil har en masse interessant at byde på, selvom de ikke er sjove at spille. Man kan vel sammenligne det med film, der er ubehagelige at se, men som stadig sagtens kan give en interessant og vedkommende oplevelse.

Forskellen er, synes jeg, at der er en god grund til alt hvad man skal/kan (og ikke kan!) gøre i f.eks. et survival horror-spil. Du er nødt til at skyde zombien for at komme videre, men den er uhyggelig fordi man er begrænset af styring, ammunition osv.
Derimod kan jeg ikke se NOGEN grund til at man skal trykke på et utal urelaterede knapper mens den tykke detektiv er oppe og slås med en skaldet rocker. Det giver ikke mere indlevelse (jeg mener at QTE i en vis grad kan give indlevelse, men det skal bruges med måde), det gør ikke historien mere spændende (som er det element, du fokuserer på i dit indlæg), og det gør ikke spillet sjovere. Så hvorfor overhovedet have det? Jeg foretrækker spil, der ligger kortene på bordet og kalder en spade for en spade. Hvis I ikke har noget reel gameplay, der svarer til en scene i Jeres interaktive film, så lad være med at lade som om i har det.
Folk klager over de uendeligt lange cut-scene i MGS-serien, men har ikke noget problem med at Heavy Rain grundlæggende er en interaktiv film. Ville MGS være bedre hvis man skulle trykke på en masse knapper mens figurerne snakkede for at undgå at fejle? Jeg kan ikke se pointen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
185 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig