X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mew på GBA-Pokemon-spil


Svar
ElgenElgenSkrevet 08/01-08 14:47 
Er der nogen der har benyttet sig af nintendo.dk's tilbud om at man kan få Mew uploaded til sit cart ved at sende det ind til dem.

Hvis ja, hvad er jeres erfaringer med det?
Ventetid (ved godt at de skriver op til 1 uge, men er det reelt)?
Er det sikkert at sende sit cart i et alm brev, når det tilmed er mærket med 'Mew' uden på?

Sagen er den, at min søn er helt vild med den Pokemon, men det er jo dels lidt lang tid at undvære sit cart og risikoen for tyveri unden forsendelsen er jo også til stede....

Hvad mener I?, ville I turde?

Nyheder->Pokémon (03.01.2008)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
bootsbootsSkrevet 09/01-08 20:05, rettet 09/01-08 20:09 
Jeg gjorde det for nogen år siden - og da gik det fint; men - jeg ville nok ikke turde det i dag (postgangen i Taastrup er ikke for stabil for tiden)... Jeg ville nok forsøge om ikke jeg undtagelsesvis kunne aflevere/afhente spillet; men nu bor jeg jo altså også i Taastrup hvor Bergsala har kontor. Det er simpelthen for surt hvis spillet forsvinder...
De skulle tage en tur rundt i landet med Nintendo-bussen og dele Mew ud på dén måde i stedet...

Jeg fik lige en idé. Hvad med at få fat i et billigt Pokemon spil på QXL eller lignende sted - spil det til I har pokedexet og send så dette spil ind. Går det galt er det ikke så slemt som hvis det var sønnens spil... Når I så får spillet fører I bare Mew over på sønnens spil (går ud fra I har mere end 1 Gameboy).
00Void00VoidSkrevet 12/01-08 14:28 
jeg tvivler ærligt talt på, at der er ret mange der kunne finde på at stjæle en pakke hvor der står mew på. har jeg misforstået dit indlæg?
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
ElgenElgenSkrevet 12/01-08 16:33 
Nej, det er forstået korrekt; synes bare at der for nyelig (ca. ½ år siden) var så meget oppe i pressen omkring tyvagtige postbude.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
bootsbootsSkrevet 12/01-08 22:08, rettet 12/01-08 22:08 
Nu skal du jo også tænke på at modtagerens navn vil være NINTENDO - og senere afsenderens.... Det er trods alt et spil af en vis værdi der er tale om - for ikke at tale om de timer sønnen har lagt i spillet indtil nu...

(Det var til 00Void).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-08 20:40, rettet 13/01-08 20:43 
Det virker da totalt overkill at skulle købe endnu et spil for så at spille det X antal timer, sende det afsted og så overføre til det gamle. Hvis i er så bange for at miste spillet er der muligheder som forskikret pakke ell. lign. Eventuelt med underskrift og hvad har vi, samt en kuvert med betalt porto og forsikring så Nintendo sender retur på samme måde. Det kan sikkert sagtens lade sig gøre. Om ikke andet så den ene vej, og så er chancen for at den bliver stjålet da også halveret :)

EDIT: En forskikret pakke kan vel egentlig også blive stjålet ;) Men så er der stadig mulighed for noget forsikring på pakken.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 13/01-08 21:09 
boots>
Nu skal du jo også tænke på at modtagerens navn vil være NINTENDO - og senere afsenderens.... Det er trods alt et spil af en vis værdi der er tale om - for ikke at tale om de timer sønnen har lagt i spillet indtil nu...

(Det var til 00Void).

Nej, Bergsala - og dit indlæg understreger egentlig meget godt at det er de færreste, der ved hvem de er. ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
QQSkrevet 14/01-08 00:40 
Konsolkongen>
Det virker da totalt overkill at skulle købe endnu et spil for så at spille det X antal timer, sende det afsted og så overføre til det gamle.

Nu skal man jo så kun max spille 10 min før man har det nødvendige pokédex for at få Mew...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-08 01:08 
Det mener du er almen viden?
Spiller nu: Phantasy Star IV
bootsbootsSkrevet 14/01-08 15:17 
Konsolkongen>
Det virker da totalt overkill at skulle købe endnu et spil for så at spille det X antal timer, sende det afsted og så overføre til det gamle. Hvis i er så bange for at miste spillet er der muligheder som forskikret pakke ell. lign. Eventuelt med underskrift og hvad har vi, samt en kuvert med betalt porto og forsikring så Nintendo sender retur på samme måde. Det kan sikkert sagtens lade sig gøre. Om ikke andet så den ene vej, og så er chancen for at den bliver stjålet da også halveret :)

EDIT: En forskikret pakke kan vel egentlig også blive stjålet ;) Men så er der stadig mulighed for noget forsikring på pakken.

Nu er der bare lige dét at de skriver: "Bemærk venligst, vi sender ikke spillet retur som rekommanderet post, ligesom vi kan ikke tage ansvar for håndteringen hos Post Danmark".

Og som det er nævnt andetsteds tager det altså ikke lang tid at gøre spillet klar til at kunne modtage Mew...
bootsbootsSkrevet 14/01-08 15:19 
Herold>
boots>
Nu skal du jo også tænke på at modtagerens navn vil være NINTENDO - og senere afsenderens.... Det er trods alt et spil af en vis værdi der er tale om - for ikke at tale om de timer sønnen har lagt i spillet indtil nu...

(Det var til 00Void).

Nej, Bergsala - og dit indlæg understreger egentlig meget godt at det er de færreste, der ved hvem de er. ;)

Jeg kan forsikre dig om at der ikke findes ét postbud i Taastrup - Høje Taastrup og omegn - der ikke ved at Bergsala = Nintendo...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-08 15:54 
boots>
Nu er der bare lige dét at de skriver: "Bemærk venligst, vi sender ikke spillet retur som rekommanderet post, ligesom vi kan ikke tage ansvar for håndteringen hos Post Danmark".

Nej ok, men så kan DU jo sende derind som rekommanderet og så bede dem om ikke at skrive deres afsender adresse på. Kender jeg Bergsala ret gider de ikke gøre noget for deres kunder, men måske er du heldig. Ring evt. til dem først.

Og som det er nævnt andetsteds tager det altså ikke lang tid at gøre spillet klar til at kunne modtage Mew...

Det mener du også er almen viden? Jeg har aldrig spillet spillet, og kommer aldrig til det. Jeg ved ikke hvor jeg skulle vide den slags fra?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-08 16:08 
boots>
Jeg kan forsikre dig om at der ikke findes ét postbud i Taastrup - Høje Taastrup og omegn - der ikke ved at Bergsala = Nintendo...

Hvor i alverden ved du dog det fra?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 14/01-08 16:28 
Ja, og hvordan skulle de dog vide det? Det kræver da ualmindelig interesse for post, der ikke kommer dem ved, samt en eller anden form for kendskab til konsoller.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
bootsbootsSkrevet 14/01-08 19:52, rettet 14/01-08 19:53 
Kære venner. Det er da ren logik at postbudene ved hvilke firmaer der ligger i deres distrikt....

Og med hensyn til om det er almen viden at det ikke tager lang tid at gøre et spil klart til Mew - jeg forstår ikke hvorfor du tager sådan på vej. Ja - for os der spiller Pokemon er det almindelig viden. Hvorfor du så vælger at udtale dig i denne tråd om noget du ikke ved noget om går over min forstand... Og - iøvrigt, Konsolkongen, så er det ikke mig der skal sende spillet - da det ikke er mig der har startet denne tråd... Jeg forsøger bare at hjælpe tråd-starteren. Hvad forsøger I?
HeroldHeroldSkrevet 14/01-08 20:15 
Jeg forsøger at redegøre hvorfor nogen skulle tro at Bergsala er kædet sammen med Nintendo? Du kaldte det selv for Nintendo tidligere, og flere andre herinde har selv lavet den fejl. Nintendo er ikke tilstede i Danmark, men det er deres distributør Bergsala - summa summarum er at det er de færreste der vil kæde Bergsala sammen med Nintendo på nogen måde, da det kræver kendskab lidt ud over det sædvanelige. Så nej, jeg mener ikke at dét skal være grunden til at man skal lade være med at sende det i et brev, da der ikke er nogen naturltig kobling mellem Bergsala og Nintendo - Bergsala er et ret anonymt firma.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 14/01-08 21:59 
Jeg er frygtelig ked af den uheldige drejning min tråd har taget; det var bestemt ikke meningen at jeg ville starte en mudderkamp; kan den ikke bare lukkes };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
bootsbootsSkrevet 14/01-08 22:05 
Elgen>
Jeg er frygtelig ked af den uheldige drejning min tråd har taget; det var bestemt ikke meningen at jeg ville starte en mudderkamp; kan den ikke bare lukkes };-)

Det skal du ikke tage dig af. Selvom det var jo ikke meget hjælp du fik....
bootsbootsSkrevet 14/01-08 22:18 
Herold>
Jeg forsøger at redegøre hvorfor nogen skulle tro at Bergsala er kædet sammen med Nintendo? Du kaldte det selv for Nintendo tidligere, og flere andre herinde har selv lavet den fejl. Nintendo er ikke tilstede i Danmark, men det er deres distributør Bergsala - summa summarum er at det er de færreste der vil kæde Bergsala sammen med Nintendo på nogen måde, da det kræver kendskab lidt ud over det sædvanelige. Så nej, jeg mener ikke at dét skal være grunden til at man skal lade være med at sende det i et brev, da der ikke er nogen naturltig kobling mellem Bergsala og Nintendo - Bergsala er et ret anonymt firma.

I 'min verden' er Nintendo = Bergsala i Danmark. Det var ikke en fejl at jeg skrev Nintendo - det var fordi de 2 navne betyder det samme for mig. Det er muligt at Bergsala er et ret anonymt firma for dig; men det er det ikke for postvæsenet. Jeg synes denne diskussion er unødvendig. Der forsvinder post i Danmark - og visse afsendere/modtagere af post i DK er særligt udsatte. Jeg ved ikke om Bergsala er - men det er da tankevækkende at de ligefrem skriver på deres side at de fralægger sig ethvert ansvar...
Jeg kan også huske at der blev talt heftigt på diverse fora om at der var spil der forsvandt for 3-4 år siden da jeg selv sendte et gult Pokemon spil ind for at få Mew på det. Mit kom heldigvis godt frem.
HeroldHeroldSkrevet 14/01-08 22:40, rettet 14/01-08 23:00 
boots>
I 'min verden' er Nintendo = Bergsala i Danmark. Det var ikke en fejl at jeg skrev Nintendo - det var fordi de 2 navne betyder det samme for mig. Det er muligt at Bergsala er et ret anonymt firma for dig; men det er det ikke for postvæsenet.

Hvordan skal posten vide at der er Nintendo-grej i ting der sendes til og fra Bergsala?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 14/01-08 23:48 
boots>
Til Herold: Bergsala er faktisk et ret stort firma. Det er kun en lille afdeling der ligger i Danmark. Firmaet er ret kendt for deres distribution af Nintendo spil - også udenfor konsol-verdenen...

Nej, det er de egentlig ikke. Hvis du ikke interesserer dig for emnet, eller er i branchen, så er der ingen der ved hvem Bergsala er. Chancen for at de postfolk, der har lange fingre skulle have en idé om at pakke indeholder noget som helst med Nintendo, er meget lille.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 15/01-08 09:46 
Uacceptable indlæg, plus de refererende, slettet. En henstilling tildelt. Tilbage til emnet.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig