X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HD DVD vs Blu-ray - Blu-ray vandt ;)


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 06/01-08 14:52 
De seneste tal bør glæde alle PS3 ejere (og Sony, og Apple og resten af Blu-Ray lejeren). Blu-Ray ser ud til at vinde kampen mod HD-DVD stort.

Nyheden på Mac Rumors - HD-DVD vs Blu-Ray Battle Over? Warner Switches to Blu-Ray
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
161 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 25/02-08 21:46 
Så er der super HD DVD-udsalg i Australien ;) Blandt andet Terminator 2 (det ér Director's Cut), til næsten ingen penge, i en udgave med en bedre transfer end Blu-ray udgivelsen. Inkl. forsendelse bliver det omkring 60,-.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 25/02-08 22:45, rettet 25/02-08 22:47 
... Og Australien af en eller anden mystisk grund... Så har langt de fleste af Region 4 udgivelserne (Australien New Zealand) danske og europæiske undertekster :D
Jeg har selv lige lagt en bestilling på den side på 7 film :D
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
3of193of19Skrevet 25/02-08 23:16 
siden er bare total rendt over ende for tiden. Timer ud konstant :/
BeanoBeanoSkrevet 29/02-08 09:29 
3of19>
Hmm, de siger ikke noget om at de vil stoppe med at udgive på HD kun at de vil starte med Blu. Gad vide hvor længe de fortsætter med HD...

Det gør de så nu ;)

Paramount aflyser planlangte HD DVD udgivelser.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/03-08 11:54 
Nice! Nu er X360 vs PS3 i stedet for HD DVD vs Blu-ray blevet til "online" vs Blu-ray... den kamp er mindst lige så spændende!

No BD for X360
nerosnerosSkrevet 14/03-08 12:22 
Jamen så skal MS nok sørge for at Blu-ray dør :-(
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/03-08 12:26 
Hvad mener du? Ligesom MS "sørgede for" at HD DVD døde? Nu ved jeg ikke hvor meget "ekspert" de danske udtalelser har, men der linkes videre i artiklen til denne her:

Alle skivemedier dør med tiden!
tastasSkrevet 14/03-08 12:29 
Hvis man skal have en BR afspiller lige i øjeblikket, og det ikke skal være PS3. Hvad skal man nuppe hvis det skal koster max 5000-6000?

Sony BDP-S500?
Vente på Panasonics BD-50?

Jeg har en Denon-AVR 2807 forstærker, den kan selvfølgelig ikke selv dekode de nye formatter, men har jo så mulighed for at få lyde ovf. via de analoge indgange hvis afspillere kan dekode de nye lydformatter?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
nerosnerosSkrevet 14/03-08 12:37 
Hyakotake>
Hvad mener du? Ligesom MS "sørgede for" at HD DVD døde? Nu ved jeg ikke hvor meget "ekspert" de danske udtalelser har, men der linkes videre i artiklen til denne her:

Det er nok bare mig som er lidt sortseer, men jeg blev bare lidt skuffet over denne sætning:

Selskabet ligger dermed på linje med flere eksperter, som forudser, at Blu-ray snart vil dø.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 14/03-08 13:47 
Tvivler gevaldig på at download film vil "dræbe" bluray - mainstream markedet (og teknikken) er bare ikke klar til den slags endnu. Men klart nok at bl.a. MS og Apple forsøger at sætte sig på det marked og så tvivl om bluray :)

Måske relavant for mainstream forbrugeren om 4-5 år. Tror dog heller ikke der kommer et fysisk medie efter bluray til distrubution af film - desværre.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/03-08 14:04 
Det lyder jo netop til at være det MS satser på - at om 4-5 år dør BD, fordi netteknologi og båndbredde er udbygget nok til at beame hele film i høj kvalitet ned til forbrugerne. Sony satser kortsigtet med de faste medier og lukrerer sikkert på det "nu" - men de bliver nok slemt sat bagud medmindre de hopper med på en eller anden form for net-vogn allerede nu. MS kan nå et enormt altdræbende net-forspring på den tid BD har sin storhedstid.
BeanoBeanoSkrevet 14/03-08 14:06 
Spørgsmålet er også om det ikke bliver plads til begge dele om 4-5 år på samme måde som musik downloads og CD begge er på markedet i dag. Vil overraske mig meget hvis fysiske medier er væk fra butikkerne om 4-5 år.
3of193of19Skrevet 14/03-08 15:04 
Jeg ser da også Blu som det mindre onde i forhold til HD download film.
For det første som nævnt får download film slet ikke den samme kvalitet som HD DVD udgivelser (ofte kun 720p, kun alm 5.1 eller endda kun stereo).
For det andet bliver det et helvede at få lov til at hente film ned fra et land hvor man ikke bor. Se blot på Xbox Live Video Marketplace som eksempel. Bor man f.eks. i Tyskland kan man være tvangsindlagt til tyske lydspor, og så er udvalget mindre.
Og regionskodning på DVD/Blu er barnemad i forhold til de foranstaltninger man ser ved download tjenester. Kreditkort/IP check kan man ikke sådan undgå med en importmaskine...
NaieraNaieraSkrevet 14/03-08 15:55, rettet 14/03-08 15:58 
tas>
Hvis man skal have en BR afspiller lige i øjeblikket, og det ikke skal være PS3. Hvad skal man nuppe hvis det skal koster max 5000-6000?

Sony BDP-S500?
Vente på Panasonics BD-50?

Jeg har en Denon-AVR 2807 forstærker, den kan selvfølgelig ikke selv dekode de nye formatter, men har jo så mulighed for at få lyde ovf. via de analoge indgange hvis afspillere kan dekode de nye lydformatter?

Du har HDMI-indgange på receiveren, så hvis de understøtter lyd, så skal du selvfølgelig bare bruge dem!

Og du burde vente på Panasonics BD-50, da den dekoder alle lydformaterne.

Mht. download vs. Blu-ray, så er det voldsomt misforstået, at det er en kamp på linje med den nu afsluttede 'formatkrig'. Lejemarkedet vil sandsynligvis på sigt, ligeså stille, blive overtaget af downloads, men der vil selvfølgelig være et marked for købefilm, så længe at disse downloads f.eks. stadig blot er 720p med 5.1 DD. Det kan også være helt fint for en lejefilm, men er selvfølgelig uacceptabelt som købe og beholde-film.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 14/03-08 16:00 
Beano>
Tror dog heller ikke der kommer et fysisk medie efter bluray til distrubution af film - desværre.

Men Blu-ray er jo også mere end nok. 1080p er mere end rigeligt til 200" store projektorbilleder, og hvor mange er det lige der har plads til sådan et lærred?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 14/03-08 17:03 
Naiera>
Mht. download vs. Blu-ray, så er det voldsomt misforstået, at det er en kamp på linje med den nu afsluttede 'formatkrig'. Lejemarkedet vil sandsynligvis på sigt, ligeså stille, blive overtaget af downloads, men der vil selvfølgelig være et marked for købefilm, så længe at disse downloads f.eks. stadig blot er 720p med 5.1 DD. Det kan også være helt fint for en lejefilm, men er selvfølgelig uacceptabelt som købe og beholde-film.

Det er nu mere broget end som så, og stadig alt for tidligt at sige noget særligt præcist om. Men drager man parallel til musikmarkedet, så er MP3-filer godt nok til langt de fleste forbrugere. I USA er markedet faktisk ved at vende til fordel for MP3'erne, tyder alt på.

Så til langt de fleste mennesker er en download-film i ca. dvd-kvalitet fint nok. Derfor ender de fysiske medier formentlig som niche-produkter indenfor 5-7 år. Så kampen er dermed også delvis download vs. Blu-ray.
CoreCoreSkrevet 14/03-08 18:02, rettet 14/03-08 18:02 
Jeg vil til hver en tid kæmpe for Disc'enes sag.

Jeg vil eje, ikke leje i X antal timer/døgn.

Jeg vil have det fysiske produkt i min samling, ikke på en HD der kan stå af, eller afvise af vise filmene hvis ikke jeg er online (som Xbox Live fungerer idag).

Jeg vil have mine discs, ikke dumme datafiler.

Download-udviklingen vil helt sikkert også kaste sig ud i de samme grimme patch-tendenser, som spillene gjorde, og pludselig hakker billedet på ens nye film i et par uger, indtil udgiveren frigiver en patch...eller noget.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 14/03-08 18:13, rettet 14/03-08 18:26 
jaes>
Det er nu mere broget end som så, og stadig alt for tidligt at sige noget særligt præcist om.

(...)

Så kampen er dermed også delvis download vs. Blu-ray.

Downloads og Blu-ray henvender sig til forskellige markeder, og infrastrukturen til downloads er endnu ikke på plads. Der er ingen grund til at tro, at blot fordi downloads er en mulighed, at de fysiske medier er nicheprodukter indenfor relativt kort tid. Det kan godt være at der nu downloades mere end der sælges cd'er, men cd'er er jo ikke ligefrem et nicheprodukt i dag, og vil bestemt heller ikke være det om fem år! Vi ér heldigvis nogle, der vil have fysiske eksemplarer af de film vi ejer, og som ikke ser os tilfreds med dvd-kvalitet. Det ville jo være intet mindre end absurd hvis downloads i dvd-kvalitet var det eneste man kunne få om fem-syv år.

Downloads i middelkvalitet (720p/stereo eller 5.1 DD) er som sagt en oplagt afløser til lejemarkedet som vi kender det i dag, men det er fuldstændig urealistisk at det skal fjerne al behov for salg af fysiske eksemplarer af film.

Og så er jeg altså på ingen måde fan af den der 'de fleste er tilfredse med'-linje, som altid bruges i disse diskussioner. 'De fleste' var også tilfredse med VHS, men nu kan vi så se hvor VHS'en er henne, efter et årti med dvd. Jeg har ingen illusioner om, at Blu-ray fuldstændig skal overtage markedet indenfor et par år, men der er heller ingen grund til, at der ikke kan være plads til både dvd og Blu-ray på købemarkedet, mens downloads på sigt så kan komme ind og supplere med en mulighed for at leje film, enten i dvd eller noget hd-agtig kvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 15/03-08 00:31 
Naiera>
men det er fuldstændig urealistisk at det skal fjerne al behov for salg af fysiske eksemplarer af film.

Her kan jeg kun være fuldstændig enig med Naiera.
Bashful Neophyte
TLTLSkrevet 15/03-08 03:13, rettet 15/03-08 03:14 
mht. til downloads vil jeg da lige nævne Steam. Der kan man hente fulde spil ned, efter man har betalt med et kreditkort for dem. Ligesom en forretning, men bare digitalt.. Hvis man skulle miste spillet, kan man hente det ned igen for det er blevet tilføjet ens konto, så man altid vil kunne hente det. På den måde kan man godt eje et produkt, for det vil altid være tilgængeligt for en.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 15/03-08 07:55 
Det er det samme med f.eks. XBL og PSN, men der er jo ingen garantier for de services altid vil findes eller ikke ændrer politik, hvorimod et fysisk medie er mere sikker :)
jaesjaesSkrevet 15/03-08 15:53, rettet 15/03-08 16:17 
Beklager det lange svar, men synes ikke, det kan gøres meget kortere. Til gengæld falder der ikke mange flere ord fra min mund i denne diskussion fremover :)

Naiera>
Downloads og Blu-ray henvender sig til forskellige markeder...

Ja, men to markeder, der kæmper for den største bid af kagen, eller som minimum om at kunne dele kagen nogenlunde ligeligt*.

...og infrastrukturen til downloads er endnu ikke på plads. Der er ingen grund til at tro, at blot fordi downloads er en mulighed, at de fysiske medier er nicheprodukter indenfor relativt kort tid. Det kan godt være at der nu downloades mere end der sælges cd'er, men cd'er er jo ikke ligefrem et nicheprodukt i dag, og vil bestemt heller ikke være det om fem år!

Det er ikke til at vide med sikkerhed. Du har i hvert fald ikke med i dine overvejelser (virker det som), at overgangen fra fysiske medier til downloads jo ikke har steget med samme kurve siden starten. Først var hæmskoen hastigheden på internettet, for få afspillere, for få brugervenlige distributionsmetoder, til dels internetbetalingen, folks vaner osv. - altså mange flaskehalse. De senere år er flaskehalsene minimeret, så overgangen til en stor overvægt af downloads vil naturligvis stige (endnu) hurtigere fremover. Specielt nu, hvor musikselskaberne har erkendt, at de ikke kan overleve, hvis de ikke deltager mere aktivt i festen.

Så download-film starter dermed fra et meget højere skridt på stigen end musik. Allerede når fiber bliver udbredt, er der nærmest ingen store flaskehalse tilbage. Så jeg synes bestemt ikke, at et paradigmeskift indenfor en kort årrække er urealistisk. I de "5-7 år"-profetien vil jeg godt medgive, at 5 år er med de optimistiske briller på, så det er nok tættere på 7 år :)

...Vi ér heldigvis nogle, der vil have fysiske eksemplarer af de film vi ejer, og som ikke ser os tilfreds med dvd-kvalitet. Det ville jo være intet mindre end absurd hvis downloads i dvd-kvalitet var det eneste man kunne få om fem-syv år.

Hvem siger også, at det er det eneste, man kan få. Budet fra min side i det mindste er, at de fysiske medier er overhalet med en relativt stor margin af andre måder at se film på om 7 år, ikke så meget andet (igen: *).

..men det er fuldstændig urealistisk at det skal fjerne al behov for salg af fysiske eksemplarer af film.

Jeg synes du er lidt sort/hvid igen. De færreste siger jo ”enten eller”, du lægger altså ord i vores munde.

Og så er jeg altså på ingen måde fan af den der 'de fleste er tilfredse med'-linje, som altid bruges i disse diskussioner. 'De fleste' var også tilfredse med VHS, men nu kan vi så se hvor VHS'en er henne, efter et årti med dvd.

Historisk set går massemarkedet jo ikke så forfærdeligt meget op i den tekniske kvalitet - indenfor alt fra tv, film og musik - så kan de få noget der minder om dvd-kvalitet er de formentlig glade. Dog bliver det spændende at se, hvad de nye digitale kanaler gør ved folks vaner. Så igen, filmmarkedet er broget (og nyt i flere henseender) og det er svært at spå om så meget.

Ang. VHS, så var springet fra VHS til dvd jo også nærmest gigantisk. Udover markant bedre billedekvalitet, som selv bedsteforældre kan se forskel på, så fik vi med dvd jo mange andre fordele. Fx mindre størrelse på både medier og æsker, hurtigere spoling, kapitelinddeling, oftere ekstramateriele mv. Så fra dvd til Blu-ray skal der mere til for at overtale mainstream-forbrugeren om, at de bør skifte deres dvd-afspiller ud.

Jeg har ingen illusioner om, at Blu-ray fuldstændig skal overtage markedet indenfor et par år, men der er heller ingen grund til, at der ikke kan være plads til både dvd og Blu-ray på købemarkedet, mens downloads på sigt så kan komme ind og supplere med en mulighed for at leje film, enten i dvd eller noget hd-agtig kvalitet.

Jeg tror som sagt også, at der er plads til det hele i en del år fremover. Jeg har bare en anden forestilling om, hvordan markedsandelene fordeles. Jeg tror fx ikke, at download-film kun vil erobre leje-markedet. Der er al mulig grund til at tro, at det vil blive det største marked IMO (men igen-igen: *).

Men som sagt er det bare mine bud, og jeg synes bare ikke din "Mht. download vs. Blu-ray, så er det voldsomt misforstået..." holder helt. Om 2-3 år er der nok et mere klart billede af fremtiden :)

*Pay-per-view skal naturligvis ikke glemmes. Det bliver let tilgængeligt med de mange settop-bokse, der allerede pushes til den store guldmedalje. Faktisk tyder en del vel på, at pay-per-view samt brugervalgte kanaler - i stedet for pakkeløsninger som vi har set siden kabeltv - vil dominere i fremtiden. Altså, digitale kanaler hvor man kan vælge mere individuelt samt noget TiVo-agtigt.
NaieraNaieraSkrevet 15/03-08 16:59, rettet 15/03-08 17:06 
jaes>
Historisk set går massemarkedet jo ikke så forfærdeligt meget op i den tekniske kvalitet - indenfor alt fra tv, film og musik - så kan de få noget der minder om dvd-kvalitet er de formentlig glade. Dog bliver det spændende at se, hvad de nye digitale kanaler gør ved folks vaner. Så igen, filmmarkedet er broget (og nyt i flere henseender) og det er svært at spå om så meget.

Men alligevel har du helt styr på, hvad 'de fleste' synes er godt nok...

jaes>
Ang. VHS, så var springet fra VHS til dvd jo også nærmest gigantisk. Udover markant bedre billedekvalitet, som selv bedsteforældre kan se forskel på, så fik vi med dvd jo mange andre fordele. Fx mindre størrelse på både medier og æsker, hurtigere spoling, kapitelinddeling, oftere ekstramateriele mv. Så fra dvd til Blu-ray skal der mere til for at overtale mainstream-forbrugeren om, at de bør skifte deres dvd-afspiller ud.

Hvor stort springet er, er sådan set irrelevant. Argumentet var også dengang, at 'de fleste er tilfredse med VHS', men som sagt kan du jo i dag se hvad der blev af VHS. Hvorfor skulle de fleste være tilfredse med downloads i dvd-kvalitet, når et af de absolut mest eftertragtede forbrugsgoder er højopløsnings-tv? Dvd-kvalitet kan sådan set være fint nok til så meget, men Blu-ray ér bare bedre, og heldigvis starter Microsoft ud med noget 720p-agtigt på deres download-service, så vi i det mindste ikke tager alt for mange skridt tilbage i tiden, fordi det lige pludselig skal kunne downloades.

jaes>
Men som sagt er det bare mine bud, og jeg synes bare ikke din "Mht. download vs. Blu-ray, så er det voldsomt misforstået..." holder helt.

Men du er jo selv med på, at det ikke handler om at dominere et marked. HD DVD vs. Blu-ray 'krigen' handlede om at sætte sig på markedet for 'fremtidens dvd'. Downloads mod Blu-ray handler ikke om, at sætte sig på markedet for 'fremtidens dvd', men om at dele markedet (behovet for at se film i hjemmet) imellem de to distributionsformer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 15/03-08 18:54, rettet 15/03-08 19:10 
Naiera>
Men alligevel har du helt styr på, hvad 'de fleste' synes er godt nok...

Sådan synes jeg ikke, jeg har udlagt det. Jeg taler ud fra historien, og tilføjer - endda op til flere gange - at vi er i en situation, hvor man ikke kan sige noget endegyldigt.

Argumentet var også dengang, at 'de fleste er tilfredse med VHS', men som sagt kan du jo i dag se hvad der blev af VHS. Hvorfor skulle de fleste være tilfredse med downloads i dvd-kvalitet, når et af de absolut mest eftertragtede forbrugsgoder er højopløsnings-tv?

Fordi andet end lige kvaliteten spiller ind. Downloads er fx et mere fleksibelt medie på mange områder og sparer hyldemeter, som også er væsentligt for mange. Dertil køber en del jo ikke kun fladskærme pga. opløsningen, men fordi de fylder mindre og ser flottere ud. Ja, og så fordi der ikke længere er et reelt alternativ. I øvrigt er der ingen som siger, at man skal nøjes med dvd-kvalitet. Det kan vel godt tænkes, at nogle udbydere vil tilbyde flere kvaliteter, når fiber eller lignende er blevet allemandseje.

Men du er jo selv med på, at det ikke handler om at dominere et marked. HD DVD vs. Blu-ray 'krigen' handlede om at sætte sig på markedet for 'fremtidens dvd'. Downloads mod Blu-ray handler ikke om, at sætte sig på markedet for 'fremtidens dvd', men om at dele markedet (behovet for at se film i hjemmet) imellem de to distributionsformer.

Så er vores definitioner åbentbart forskellige. Jeg synes i høj grad, at der er tale om en krig. Netop fordi, jeg ikke mener, at downloads kun skal ses som et supplement til et fysisk medie. I min bog handler det både om en deling, og for Blu-ray på længere sigt, at undgå at blive et niche-medie.
NaieraNaieraSkrevet 15/03-08 19:18, rettet 15/03-08 19:18 
Blu-ray og HD DVD sigtede efter præcis samme (del)marked eller segment, om man vil. Det gør Blu-ray og downloads bestemt ikke. Dérfor er det misforstået, at gøre dette til endnu en 'krig', på linje med den der lige er overstået.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 15/03-08 19:26 
jaes>
Fordi andet end lige kvaliteten spiller ind. Downloads er fx et mere fleksibelt medie på mange områder og sparer hyldemeter, som også er væsentligt for mange. Dertil køber en del jo ikke kun fladskærme pga. opløsningen, men fordi de fylder mindre og ser flottere ud. Ja, og så fordi der ikke længere er et reelt alternativ. I øvrigt er der ingen som siger, at man skal nøjes med dvd-kvalitet. Det kan vel godt tænkes, at nogle udbydere vil tilbyde flere kvaliteter, når fiber eller lignende er blevet allemandseje.

Præcis som Microsoft jo allerede gør, i og med at det de sender ud er 720p, hvilket jo om noget beviser, at ikke alle derude er tilfredse med dvd-kvalitet.

Og så er downloads jo på mange måder overhovedet ikke fleksibelt. Det inviterer bare firmaerne til at udøve EKSTREM kontrol med, hvad folk kan se, hvilket vi selvfølgelig også vil se dem gøre. Der er ikke noget med at tage filmen med i et andet rum, for den ligger på en Xbox 360 eller noget andet klodset. Man kan heller ikke tage den med til en bekendt og se den. Så mens downloads måske fylder mindre på hylden, så kræver det også lige adskillige terabyte harddiskplads, og indsnævrer friheden til at se de film man vil betydeligt, eftersom import (selv fra England) vil være umuligt. Så 'fleksibel' og film-download mener jeg overhovedet ikke hører til i samme sætning!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 15/03-08 20:11 
Sidste indlæg fra min side. Take it or leave it :)

Naiera>
Blu-ray og HD DVD sigtede efter præcis samme (del)marked eller segment, om man vil. Det gør Blu-ray og downloads bestemt ikke. Dérfor er det misforstået, at gøre dette til endnu en 'krig', på linje med den der lige er overstået.

Vi er enige så langt, at kampen naturligvis er af en lidt anden karakter. Jeg mener bare, at man skal se på, hvad der står på spil. Ingen af 'formaterne' vil naturligvis forsvinde på samme måde som HD DVD vs. Blu-ray, men det kan koste dyrt for Blu-ray, hvis mange 'nøjes' med downloads, pay-per-view osv.

Præcis som Microsoft jo allerede gør, i og med at det de sender ud er 720p, hvilket jo om noget beviser, at ikke alle derude er tilfredse med dvd-kvalitet.

Jeg har ikke set MS' film, men 720p er jo bare opløsningen. Der kan komprimeres i 720p så det ligner bæ, eller så det er hamrende flot. Min pointe er, at en komprimering til ca. dvd-kvalitet formentlig vil tilfredsstille majoriteten.

Og så er downloads jo på mange måder overhovedet ikke fleksibelt...

Jeg synes, du tager sorgerne på forskud. Det kan vel godt vise sig, at problematikken med kontrollen og så videre opblødes med tiden. Mht. harddiskpladsen, så ser jeg det ikke som et problem. På bare en enkelt terabyte kan der ligge ~200 dvd-film. Med de bedste af de komprimeringsteknikker, der findes i dag, svarer det vel meget godt til ~200 film i 720p og dvd-kvalitet. Om 7 år er 2-3 terabyte vel standarden i mediacentre m.m., således 400-600 film i omtalte kvalitet, men komprimeringen er formentlig endnu bedre til den tid.
NaieraNaieraSkrevet 15/03-08 21:31, rettet 15/03-08 22:03 
jaes>
Jeg har ikke set MS' film, men 720p er jo bare opløsningen. Der kan komprimeres i 720p så det ligner bæ, eller så det er hamrende flot. Min pointe er, at en komprimering til ca. dvd-kvalitet formentlig vil tilfredsstille majoriteten.

Man kan også komprimere en dvd så det ligner bæ. 'Dvd-kvalitet' er i grunden en utrolig flyvsk størrelse, der kan spænde fra en voldkomprimeret tv-serie udgivelse, til en nærmest HD-lignende udgivelse som f.eks. Sicko eller Taxi 4.

jaes>
Jeg synes, du tager sorgerne på forskud. Det kan vel godt vise sig, at problematikken med kontrollen og så videre opblødes med tiden.

Firmaerne er stadig MEGET strikse med hvilke film der udgives hvor. Downloads giver dem muligheden for at styre det 100%, for folk der vil holde sig lovlydige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/07-08 22:41 
Pioneer pitcher 400 GB disk... Damn! Det vil sige, at MGS4 kan ligge på disken 16 gange... :)

Pioneer proudly pitches 400GB optical disc
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/07-08 22:44 
Ja, men MGS5 kommer alligevel på to af dem... :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-08 22:49, rettet 07/07-08 22:49 
Hvis skiverne kan bruges på BD afspillere så kan jeg se det smarte i dem. Hvis ikke, og man er nødt til at købe nye afspillere så er formatet dødsdømt på forhånd. Alternativt kan de vente til BD er ved at være gammeldags men til den tid er der nok kommet noget smartere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/07-08 07:52 
Ja, forhåbentligt har flash RAM'en (eller måske M-RAM), lagt det optiske diskmedie i graven for bestandigt til den tid... men har vel lov at håbe :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 08/07-08 08:13, rettet 08/07-08 08:15 
Det nye format er selvfølgeligt kun til PC og storage - Bluray film og PS3 vil ikke blive påvirket af det.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/07-08 09:23 
King Chaos>
Ja, men MGS5 kommer alligevel på to af dem... :D

Nej, jeg tror de med nød og næppe maser det ned på 1 enkelt, men det lader sig kun gøre fordi de dropper det japanske lydspor. :-D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/07-08 11:37 
Meget sjovt som i kører på MGS når kun etteren har ligget på mere end én disc ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/07-08 15:25 
Beano>
Det nye format er selvfølgeligt kun til PC og storage - Bluray film og PS3 vil ikke blive påvirket af det.

- Hvorfor er det "selvfølgeligt"?
- Hvor smart er det at have et storage-format som er READ ONLY? :-P
- Hvor mange lag kører de almindelige Blu-rays på lige nu? Og hvad er den officielle plan for flere lag?
BeanoBeanoSkrevet 08/07-08 15:53, rettet 08/07-08 15:53 
Hyakotake>
Hvorfor er det "selvfølgeligt"?

Fordi ingen har interesse i at fragmentere PS3 og Bluray filmarkedet uden grund. Det syntes jeg er logik for høns ;)


Hyakotake>
Hvor smart er det at have et storage-format som er READ ONLY? :-P

Samme årsag som mange virksomheder bl.a. brugte/bruger DVD'er til at tage backup på, arkivere, flytte/sende data, etc.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/07-08 16:12, rettet 08/07-08 16:12 
Så læser du ikke det jeg skriver korrekt. Jeg skrev READ ONLY! De kan ikke brændes på (endnu). Derfor kan kun kommercielle udgivelser være på tale.
BeanoBeanoSkrevet 08/07-08 16:30 
LOL... my bad :)

Det har du ret i... ret ubrugeligt hvis man ikke selv kan brænde, men mon ikke det kommer også som normal BD.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/07-08 21:23, rettet 08/07-08 21:24 
Hyakotake>
- Hvor mange lag kører de almindelige Blu-rays på lige nu?

2 for de meste, men der findes alligevel mange som kun bruger et lag.
Jeg tror ikke man opgraderer til flere lag på ihf film blu-ray, da alle gamle afspillere ville være inkompatible.
Vi så jo heller aldrig rigtig noget til dvd'er med mere end 2 lag, selvom op til 4 er muligt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/07-08 21:39 
Hyakotake>
...De kan ikke brændes på (endnu)...

Not true faktisk :-)
eks på burnalot.dk har de både BD brændere og BD-R/BD-RE skiver. De er dog stadig en del meget dyrere end dvd (no wonder).
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/07-08 22:34 
Totalt true... du svarer bare på noget andet end det jeg skrev.

"There's a catch: right now, the technology's read-only, so it's clearly destined for pre-recorded content."
- fra linket med 400GB discs

Så det var IKKE Blu-rays jeg snakkede om, men de nye megadiscs.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/07-08 22:54 
Årh... fantastisk, hehe, så kan jeg lære det ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HeroldHeroldSkrevet 05/08-09 19:17, rettet 05/08-09 19:17 
HD-DVD-formatet er på vej tilbage i en ny form (CBHD) - og vil sandsynligvis være det mest solgte HD-format på verdensplan om 12 måneder, takket være økonomisk krise i Kina.

:D

CBHD
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 05/08-09 19:52 
Det får med garanti ingen indflydelse udenfor Kina/dele af Asien.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 05/08-09 19:53 
Nyt format igen. NOOOO!!!
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 05/08-09 19:59 
Jeg tror at bluray og Sony dør nu. Giver dem max. 6 måneder... 100% !!!11
HeroldHeroldSkrevet 05/08-09 20:19, rettet 05/08-09 20:19 
Darknon>
Nyt format igen. NOOOO!!!

Det skal du vist ikke være bange for. Det er bare sjovt at Kinas regering genopliver et medie på den måde, for at sørge for et billigt luksusgode til folket.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 05/08-09 21:00, rettet 05/08-09 21:01 
Hehe, jeg kan næsten høre alle de illegale kopi-magere i Kina rulle maskineriet i stilling til at bombardere markedet med billige CBHD kopier :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 07/09-09 18:15 
he.. jeg har ikke købt min sidste HD DVD endnu :d
http://www.highdefdigest.com/news/show/Anthem_Films/Disc_Announcements/Deadlands_2:_Trapped_on…_HD-DVD!!/3382
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
161 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig