X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HD DVD vs Blu-ray - Blu-ray vandt ;)


Svar Sortering
flottenheimerflottenheimerSkrevet 06/01-08 14:52 
De seneste tal bør glæde alle PS3 ejere (og Sony, og Apple og resten af Blu-Ray lejeren). Blu-Ray ser ud til at vinde kampen mod HD-DVD stort.

Nyheden på Mac Rumors - HD-DVD vs Blu-Ray Battle Over? Warner Switches to Blu-Ray
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
161 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar Sortering
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/09-09 10:37 
Det er da det dummeste jeg længe har hørt :-s
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JAAJAASkrevet 08/09-09 11:50 
Jeg har endda meget svært ved at forstå motivationen for at være fan af et afdødt videoformat.

Men der sidder åbenbart folk, der seriøst mener, at det bliver hundrede gange federe at se en zombiefilm på den ene afspiller i stedet for den anden.

Næsten utroligt.
SumezSumezSkrevet 08/09-09 11:53 
Jeg tror bare det er selve konceptet i at man udgiver en ZOMBIEFILM på et UDDØDT format der er sjovt.

Jeg tvivler stærkt på at nogen synes det er federe med det ene format end det andet, tror bare det er fedt for folk der alligevel har en ubrugelig HD-DVD-afspiller, at de kan bruge den til noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/09-09 11:55 
Jeg vil nærmere kalde det HJERNEDØDT at forsøge at pumpe salget af en f...ing ringe indie-zombie-sjasker op ved at claime "final release" på formatet :-)
HeroldHeroldSkrevet 08/09-09 11:59 
Hvordan er det forskelligt fra dem, der køber spil til et uddødt format? Jeg mener, der er jo ikke eneret på dumhed. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 08/09-09 17:53, rettet 08/09-09 19:03 
Det har nok også noget at gøre med at det er en film med et minibudget. En af de ting der var planlagt til HD DVD med desværre aldrig nåede at blive til noget var "print-on-demand", en mulighed for producenter af niche film at smide en film ud i HD uden straks at skulle printe X tusinde enheder. Kunderne kunne således bestille en kopi af filmen, som så skulle blive presset/brændt og sendt. Ikke noget med at have et lager liggende.
Authoring af HD DVD var jo skide nemt i forhold til det noget mere rodede java pjat i Bluray og fremstillingen af skiverne også langt billigere, da det kunne laves i eksisterende DVD linier, som blot skulle opgraderes, men derefter også stadig ville kunne lave almindelige DVDer. I modsætning til bluray, som kræver dedikerede anlæg.
Så han har nok bare selv lavet en master, fundet et anlæg hvor det havde nogen gamle tomme skiver liggende og bestilt 500 kopier. Sikkert billigere (især da de kun koster 30$ ved bare 500 eksemplarer) end at lave det på bluray.

Bare ærgerligt at den udkommer den 27.10. Der er jeg lige på vej hjem til DK, ellers kunne jeg have fået den sendt til mine venners adresse mens jeg var derovre. ØV! Heldigvis sender de til DK, selvom tolden sikkert vil have sine 150Dkr "gebyr" :(
NaieraNaieraSkrevet 08/09-09 18:17 
Dummebøden er steget til 155,-...

Jeg kan absolut ikke få ondt bagi over denne udgivelse, og overvejede faktisk kort at købe den da jeg læste nyheden. Det er da en fin lille idé, og hvis ikke andet, så kan folkene bag få en god, digital kopi til bevarelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-09 21:17 
Herold>
Hvordan er det forskelligt fra dem, der køber spil til et uddødt format? Jeg mener, der er jo ikke eneret på dumhed. :D

Vi er jo nogle stykker der ikke mener at nyeste grafik er lig gode spil...
Jeg kan kun tage hatten af for dem der udvikler til MegaDrive eller Dreamcast og gider oversætte gamle populære Japanske rollespil til Engelsk så vi andre kan få glæde af dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 08/09-09 21:22 
Jamen, dem tager jeg skam også hatten af for.

Jeg forstår bare ikke hvorfor folk synes det er åndssvagt at udgive en film til et dødt format, når det samme sker på konsolfronten. Det er vel ikke væsentligt meget "dummere"?

IMO er det da en smart måde at få noget opmærksomhed på. Vi har allerede diskuteret en film, der næppe havde fået samme opmærksomhed herinde, var den udkommet på DVD og Bluray.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-09 21:34 
Herold>
Jeg forstår bare ikke hvorfor folk synes det er åndssvagt at udgive en film til et dødt format, når det samme sker på konsolfronten. Det er vel ikke væsentligt meget "dummere"?

Så har jeg misforstået dit indlæg. Jeg troede du mente det var dumt at udgive til de gamle konsoller og film-formater :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 08/09-09 21:44 
Det var nok også et udsagn, det kunne læses som ret åbent. :D

Min pointe var bare at det vel var lige så dumt. Dermed påpegede jeg at jeg ikke mener der er den store forskel på de to ting. Selvfølgelig er der bundet mere nostalgi til et spil på megadrive, men udover det, må det vel grundlæggende være det samme, der får folk til at gøre det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
161 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig