X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PES & ISS


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/01-08 23:41 
Hvorfor havde Konami to fodbold spil på samme tid der lignede hinanden, det har jeg tænkt på meget. Det var som om ISS var en lettere version af PES, eller hvordan hænger det sammen?
Hoid to colony C05 where the computer is...
TLTLSkrevet 06/01-08 03:38, rettet 06/01-08 03:38 
Var PES ikke bare det nye navn for ikke at skrive ISS 25, eller hvor langt de var nået?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 06/01-08 08:48 
ISS lignede da ikke PES? ISS var mere arkade-præget, og kampene endte let 12-12 i stedet for 1-1 som i PES. ISS er stadig min favorit fodboldserie når vi taler multiplay.

Til Playstation var der dog så vidt jeg husker noget rod med at de første PES-spil også hed ISS? Eller var det omvendt? ISS var gode til SNES og især N64, men på senere platforme gik spillene i stykker og serien døde. Ligesom PES er gået i stykker i år, så mon ikke den serie også dør nu :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
IqonIqonSkrevet 06/01-08 13:37 
Var det ikke to forskellige udviklingshold, der stod for de to serier?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
JinkJinkSkrevet 06/01-08 13:50 
ISS er stadig mit favorit fodboldspil. Som Chrono siger, så synes jeg ikke det minder om PES. Ihvertfald ikke hvis man kigger på spillene til N64.

kampene endte let 12-12 i stedet for 1-1 som i PES.

Har jeg godt nok ikke prøvet. Sikker på du ikke overdriver? :) Eller har målmanden blevet sat på skill 3?
HeroldHeroldSkrevet 06/01-08 13:54 
Ifølge Wikipedia, så var PES PlayStation-fodboldspillet, hvorimod ISS var rettet mod Nintendo-konsollerne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 06/01-08 14:33 
I øvrigt var ISS 64 vist det første konsolfodboldspil med analog kontrol.

ISS-serien på N64 var udviklet af Osaka-studiet (KCEO) så vidt jeg husker, hvorimod ISS Pro/PES var udviklet andetsteds (KCET).

ISS er til dato mion favorit blandt fodboldspil, og ISS 98 er bedste udgave. Det bedste ved denne serie, var at man havde total kontrol over bolden. Ikke ligesom i ISS Pro/PES, hvor computeren for det første overtager en stor del af spillet, og hvor kontrollen samtidig er meget begrænset.

ISS var måske nok et arcadespil, men det var langt, langt sjovere end navnebroderen.
ChronoChronoSkrevet 06/01-08 15:01 
Og PES har stadig ikke analog kontrol :(

Osaka-studiet hed også Major A. Eller også var det en afdeling under Osaka-studiet det hed Major A. Det var i alle tilfælde dem der lavede ISS-spillene.

Jink, 12-12 er ikke en overdrivelse. Især ikke hvis man skruer bolden på den rigtige måde fra de rigtige steder.

Cronoss, var det ikke dig der mente at ISS 2000 var den bedste udgave? Selv har jeg kun spillet ISS, ISS Deluxe, ISS 64 og ISS 98 og synes sidstnævte er bedst.
Nåja, jeg har også spillet ISS til PS2 som endda var lavet af KCEO/Major A - men det var desværre ikke ret godt. De må have mistet de gode folk der arbejde på N64-spillene.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 06/01-08 15:08 
Hmm, jeg har ikke prøvet ISS3 til GameCube og det ser egentlig sjovt nok ud. Baseret på hvad jeg har kunnet læse mig til.

Syrefox har det i sin Samling - hvad siger han til det?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JinkJinkSkrevet 06/01-08 15:09 
Jink, 12-12 er ikke en overdrivelse. Især ikke hvis man skruer bolden på den rigtige måde fra de rigtige steder.
Forstår det bare ikke, for man kan jo sagtens forsvare så modstanderen ikke kan skore fra de rigtige steder.
ChronoChronoSkrevet 06/01-08 15:14 
Så gode var vi nok ikke defensivt :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig