X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ophæng til Guitar Hero Controller


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/01-08 15:35 
Det kniber så småt med pladsen på de tolv kvadratmeter, og selvom den nye Guitar Hero-controller kan skilles ad, så den ikke fylder, kunne det være rart med et par vertikale ophæng til mine to controllere, så de kan komme op på væggen, istedet for at fylde i skabet (puha for en sætning).

Er der nogen der har nogle gode, og billige forslag til hvordan man finder dette? Løsningen skulle også gerne se bare en smule pæn ud - her kan et kompomis med prisen sagtens komme på tale.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/01-08 10:32 
Har du ikke et skab?
For der er da ikke særlig meget charme ved, at ha en GH controller hængende, fremfor en rigtig guitar.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-08 12:24 
Hvad er det for et svar?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 04/01-08 12:32 
Ja, det er vel hans eget valg..
Personligt ville jeg skamme mig over at have en guitar hængende, så hellere en Virus. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 04/01-08 12:40 
Man skal dog nok tænke på, at man frasiger sig selv fremtidige muligheder for nærkontakt med det andet køn i lejligheden, inden man hænger dem op.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 04/01-08 12:46 
Så er man fandeme ringe til at score. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 04/01-08 12:53 
Hmmm, en GH-controller er jo ikke særlig tung; hvad med sådan nogle fætre man hænger skovle og spader op i i redskabsskuret?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-08 13:13, rettet 05/01-08 10:19 
Wehner>
Man skal dog nok tænke på, at man frasiger sig selv fremtidige muligheder for nærkontakt med det andet køn i lejligheden, inden man hænger dem op.

Jeg giver Sumez ret :p Der hænger både Sponge Bob, Donkey Kong, Mario, Metroid, Yoshi, Monkey Island og hvad ved jeg på mit kollegie-værelse, og jeg har ALDRIG haft problemer med det modsatte køn - det er jo ikke som om jeg tager værelset med på ryggen hver gang jeg skal på date/i byen, eller klistre mig selv til med alle mine "nørdede ting". Om ikke andet tager jeg det som en nødvendig udfordring, at få de kvinder jeg hiver med hjem til ikke at løbe skrigende væk, når de ser hvor nørdet jeg bor - det skal helst ikke været for nemt :)

Spøg til side så har jeg faktisk ikke oplevet det pigebarn (og der har været mange hernede, jeg bor trodsalt på et kollegie), hvis øjne var ved at trille ud af hovedet, da hun så på mine seks reoler med spil osv. Det er vist en skrøne at kvinder bliver forfærdede når de ser noget der bare minder om computerspil!?

Interessant diskussion, som vi for mit vedkommende godt kan fortsætte i denne tråd - navnet på tråden rammer diskussionen meget flot ;) Hvad har i andre af erfaring med kvinder og nørdede ting?

Elgen: Sarkasme ikke?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 04/01-08 13:23 
Joh, de fleste piger synes jo bare det er sjovt at spille gamle Mariospil, og Guitar Hero er altid et hit blandt samtlige køn og sociale grupper. Men dem jeg har på besøg tror som regel bare at jeg har en masse film...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 04/01-08 13:25 
Echelon VI>
Spøg til side så har jeg faktisk ikke oplevet det pigebarn (og der har været mange hernede, jeg bor trodsalt på et kollegie), hvis øjne var ved at trille ud af hovedet, da hun så på mine seks reoler med spil osv.

Men nørd eller ikke-nørd, så svarer et ophæng af de guitarer til at ville pynte dit hjem med Lego og så vælge Duplo-klodser over en kæk Star Destroyer :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-08 13:31, rettet 05/01-08 10:21 
Hahaha :D Jeg kan lide dit glimrende eksempel, og jeg er da ikke i tvivl om at du har ret. Men nu er det sådan at jeg kun har DUPLO-klodserne, og hverken har råd eller tid til at sætte mig ind i hvilken LEGO Star Destroyer jeg skal købe - for ikke tale om hvornår jeg skal få lært at spille på den :)

Men det kan godt være jeg skal droppe ideen. GHII-controlleren er mildest talt ikke særligt pæn - den passer bare RIGTIGT dårligt inde i skabet. Ideen opstod også rimelig spontant, da jeg blev dybt frustreret over ikke at kunne lukke mit skab ordentlig på grund af controllen :/

Jeg oplever som du Sumez, også at mange tror det er film der står i reolerne - de fleste er dog så nysgerrig at de spørger om det nu også er film, og så må jeg jo svare ærligt: "det er tribut folk betaler for at hædre min enorme potens" ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
tmliljatmliljaSkrevet 04/01-08 13:42 
Så billigt kan dit problem være løst!

GH ophæng til bundpris!
fumfumSkrevet 04/01-08 13:44 
Sådan et 'vippe U' med gummi på siderne i U'et, skruet ind i væggen. Problem løst, og til 45,-

Gummi-U
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Alf81Alf81Skrevet 04/01-08 13:49 
Jeg var på et tidspunkt sammen med en pige, der mente jeg havde enormt meget legetøj (hvilket det jo' selvfølgelig, et eller andet sted også er). Men for det ikke skal være løgn, var hendes reaktion på første møde med Sonic "nårh ja det er ham der marius"! :/

Nu har jeg heldigvis fundet en der finder sig i alt den slags, fra min side. Hun spiller tilmed selv, dog mest rytme/dansespil og puzzles.
Ting om dét og pis.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-08 13:55 
Fine forslag.

Piger der ikke kan deres spil-helte er kedelige :p Min eks var ikke særligt vild med de der computerspil, jeg tror hun mente de krævede lidt for meget af hende - typisk fjernsyns-kigger. Singstar og Donkey Konga var dog et hit.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 04/01-08 13:56 
fum's forslag ser ret hæderligt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 04/01-08 14:09 
Man skal bare være sikker på, at U'et kan drejes rundt. Så passer det til alle halse.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
lkzlkzSkrevet 04/01-08 14:09 
Tag ned i en musikforretning og find et rigtigt guitarophæng til væggen, der findes mange forskellige slags og der skal nok være et som også fungerer til GH controlleren.

Jeg har selv nedstående, som jeg bruger til en rigtig guitar, den har bevægelige arme og kan sikkert også holde en GH controller.

http://guitar.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=2667
McLovin
TurricanTurricanSkrevet 04/01-08 14:41 
Som lkz siger, må det være temmelig vigtigt at finde et ophæng der passer. Et "Standard" guitar ophæng er i hvertfald for stort. Jeg købte et violinophæng til min flying-v ukulele, og den er ikke helt galt af en GH guitar.
The Gods pause for a moment...
jaesjaesSkrevet 04/01-08 18:54, rettet 04/01-08 18:55 
Wehner>
Man skal dog nok tænke på, at man frasiger sig selv fremtidige muligheder for nærkontakt med det andet køn i lejligheden, inden man hænger dem op.

Echelon VI>
...Det er vidst en skrøne at kvinder bliver forfærdede når de ser noget der bare minder om computerspil!?

Interessant diskussion, som vi for mit vedkommende godt kan fortsætte i denne tråd - navnet på tråden rammer diskussionen meget flot ;) Hvad har i andre af erfaring med kvinder og nørdede ting?

Ja, det er faktisk lidt interessant som tiderne er ved at skifte. Så vidt jeg husker er både dig og Sumez i begyndelsen af 20'erne?

Wehner og jeg selv er i 30'erne, og piger fra vores "generation" er vokset op med, at folk der spiller er nørder (på den dårlige måde). Faktisk er vi fra en tid hvor selv de fleste drenge stoppede med at spille, når de blev teenagere. Dvs. at spille var mere en drenge-hobby end en hobby som også unge praktiserede. Jeg spillede da heller ikke selv (andet end når jeg lige faldt over en arcademaskine eller en sjælden gang lejede en NES med en kammerat), fra jeg var 14-15 til 25. Dengang var det min første pc, der fik mig tilbage til fadet :)

Så ja, spilkulturen er ved at være modnet. Heck, selv bedstemødre spiller jo i dag casual-spil. Og undersøgelser har vist, at gennemsnitsalderen for alle typer gamere i dag er omkring 30 år, hvilket er lidt vildt.

Og forleden så jeg bedstefar og barnebarn (formentlig) hygge sig gevaldigt med Wii Sports (tennis) i Elgiganten - og bedstefaren virkede som den der gav barnebarnet tips og vejledning, og ikke omvendt :)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/01-08 20:47 
Echelon VI>
...da jeg blev dybt frustreret over ikke at kunne lukke mit skab ordentlig på grund af controllen

Sælg dine gamle GH controllers og køb noogle af de nye (dem der hører til GHIII. De kan alle skilles ad på midten, så de vil altså være væsentligt lettere at placere i dit hjem.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
silverstarsilverstarSkrevet 04/01-08 20:59 
Hehe, fed tråd :) Efter en lidt træg start har den smidt brugbare forslag samt en par gode anekdoter af sig. Sådan skal det være, Marius for the win!
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
FourDFourDSkrevet 05/01-08 04:13 
Through the Fire and Flames på expert er da det ultimative scoretrick! Hallo!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-08 10:17 
jaes>
Ja, det er faktisk lidt interessant som tiderne er ved at skifte. Så vidt jeg husker er både dig og Sumez i begyndelsen af 20'erne?

Så sandt, så sandt, for mit vedkommende i hvertfald. Faktisk husker jeg det sjovt nok som om, at mine medmennesker gav mere udtryk for deres utilfredshed med mit nørdede "handicap" da jeg var teenager. Det kan selvfølgelig have noget at gøre med at jeg boede i en lille snøvlet provins-snobbet by, i mine unge år :) I dag er det dog helt anderledes, hvilket dog sagtens kan have noget at gøre med at jeg ikke ligefrem er den arketypiske nørd.

Flottenheimer: Jeg har allerede én (lækker) GHIII-controller, men umiddelbart synes jeg ikke jeg kan finde den solgt seperat?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 07/01-08 14:38 
jaes>
Ja, det er faktisk lidt interessant som tiderne er ved at skifte. Så vidt jeg husker er både dig og Sumez i begyndelsen af 20'erne?

Knap og nap. Midten af 20'erne her.
Og jeg kan godt se hvad du mener med at piger i dag spiller meget mere, og det generelt er meget mere "mainstream". Men altså, nu er det jo ikke fordi jeg går og dater 15-årige tøser (så tit :D) - Jeg snakker ikke om unger, der er vokset op med Crash Bandicoot, men dem der husker Mario og Sonic fra deres barndom, og ofte i 8 bit udgaverne.

Jeg kan udmærket nikke genkendende til din udlægning om en ungdom hvor folk der spiller er nørdede på den dårlige måde, og hvor folk holdt op oppe i teenage-alderen.
Men der mener jeg lige netop i kraft af at folk er blevet "voksne" og modne, at konsolspil er blevet mere accepteret.

Og i og med at moderne spil er blevet mainstream i alle aldersgrupper op til 30'erne, er det ganske acceptabelt at en dreng tilbringer eftermiddagen med at spille Bioshock eller Half-Life 2, mens partyspil som Singstar og Guitar Hero, og retrospil som Mario på NES, kan være et direkte hit hos kvindekønnet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/01-08 18:57 
Sumez>
Men altså, nu er det jo ikke fordi jeg går og dater 15-årige tøser (så tit :D) - Jeg snakker ikke om unger, der er vokset op med Crash Bandicoot, men dem der husker Mario og Sonic fra deres barndom, og ofte i 8 bit udgaverne.

Nu er du (og de fleste at dine dates) så også 4-5 år for gamle til sådan rigtig at være vokset op med den moderne, mindre ildesete udgave af spilkulturen :)

Men det behøver heller ikke at være 15 årige, som bruges som målestok. Hvis vi bliver i det med begyndelsen af 20'erne og tager en person på 21 år, så var vedkommende 8-9 år da PlayStation var ved at få fodfæste, og da "multimedie-pc'er" stort set var blevet allemandseje. Dermed er personen så godt som vokset op samtidig med den moderne udgave af spilkulturen.

Siden er der selvfølgelig sket endnu mere, fx udbredelsen af casual-spil, og nu lader det til, at Wii giver den endnu et tryk. Hvilket minder mig om, at jeg en dag vil udsætte min mor på 64 år for et par Wii-spil :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/01-08 19:35 
He he den her snak, minder mig om glæden ved at møde en pige, der elsker konsolspil, når nu man har rundet de 30.

Jeg mødte for en fem - seks år siden en pige, som blev helt vild i varmen, da hun kom hjem til mig og så min N64 med Ocarina of Time i stå på gulvet foran fjernsynet.

Behøver jeg sige, at jeg var solgt på stedet? :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 07/01-08 21:55 
Der findes skam mange af dem, de kommer bare ikke så meget ud. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/01-08 23:37 
Nu vi snakker om blød i knæene, så erklærede den pige jeg ser noget til for tiden, at hun da stadig støvede det gamle Caesar III af engang i mellem, da hun så min spilsamling for første gang. En sætning der bør tage kegler hos enhver gammel Pc-spiller, hvilket den i dette tilfælde også gjorde.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig