X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2007


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-08 18:16, rettet 21/01-08 20:58 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2007 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit valg med et indlæg. Og husk at vende tilbage til tråden hver dag, for at stemme.

Finale
BioShock (X360/PC)
[INFOTITEL:43036]
26%

Super Mario Galaxy (WII)
[INFOTITEL:37696]
74%

510 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-08 18:16, rettet 21/01-08 20:58 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2007 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit valg med et indlæg. Og husk at vende tilbage til tråden hver dag, for at stemme.

Finale
BioShock (X360/PC)
[INFOTITEL:43036]
26%

Super Mario Galaxy (WII)
[INFOTITEL:37696]
74%

PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/01-08 19:17 
Hvordan har i fundet ud af, hvilke spil der møder hinanden?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 01/01-08 19:18 
Som skrevet i den uofficielle tråd, så har Bioshock en eminent singleplayer oplevelse. Samtidigt byder spillet på noget af det flotteste grafik til dato.
What is the Matrix?
TLTLSkrevet 01/01-08 19:50 
Hvordan kan disse to spil sammenlignes på nogen måde??
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SephirothSephirothSkrevet 01/01-08 19:55, rettet 01/01-08 19:55 
Det forstår jeg heller ikke helt... (Hotel Dusk ftw)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 01/01-08 20:02 
Hotel Dusk, fordi historien er langt, langt bedre og mere velskrevet end i Bioshock. Og det siger altså en del.
Desuden mener jeg at Hotel Dusk er årets klart bedste spil.
RJKRJKSkrevet 01/01-08 20:02, rettet 01/01-08 20:03 
PalleJensen>
Hvordan har i fundet ud af, hvilke spil der møder hinanden?

Det er vel nærmest en UEFA-agtig model. Tilfældigt, men med "seedning" og en række forbehold (samme platform må ikke starte mod samme platform, samme genre må ikke starte mod samme genre etc.), som giver et uforudsigeligt resultat ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 01/01-08 20:41 
Cronoss>
Og det siger altså en del.
Desuden mener jeg at Hotel Dusk er årets klart bedste spil.

Enig! Historien er så velfortalt og figurerne fantastisk portrætterede, at man er fanget fra start til slut og liiige skal se, hvad der sker i næste kapitel. Vi skal have flere titler af denne type. Jeg er virkelig spændt på at se, hvad Cing bryder på næste gang.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
seebergseebergSkrevet 01/01-08 21:10 
Hotel Dusk. Sjældent har jeg været så fanget af et spil! Another Code var godt, Hotel Dusk fremragerende. Hvad mon bliver det næste fra disse talentfulde folk?! Jeg glæder mig.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SumezSumezSkrevet 01/01-08 23:01 
TL>
Hvordan kan disse to spil sammenlignes på nogen måde??

Hvis man skal finde "årets spil" er man jo NØDT til at sammenligne spil, deri bund og grund er meget forskellige. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 01/01-08 23:11 
Bioshock. Fordi det formåede at være et af de mest stemningsfulde spil jeg længe har spillet, og nok det eneste der har fået mig til at tænke tilbage på handlingen og tænke "Orv ja", da jeg havde gennemført det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TLTLSkrevet 02/01-08 05:28, rettet 02/01-08 05:29 
Sumez>
Hvis man skal finde "årets spil" er man jo NØDT til at sammenligne spil, deri bund og grund er meget forskellige. :)

Det er meget muligt. Men lige de her to spil har i mine øjne intet til fælles. Jeg har ikke spillet nogle af dem endnu, men har da læst om dem og set anmeldelser. Bioshock er en 1st person shooter og Hotel Dusk nærmest en interaktiv novelle. Det er vel ca. det samme some at sammeligne Titanic (filmen) og Jurassic Park (bogen). Og derfor kan jeg ikke hverken argumentere for eller imod det ene frem for det andet.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 02/01-08 08:27 
Skulle man så sammenligne årets spil og årets detektivspil seperat?...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 02/01-08 09:37 
Man skal jo slet ikke sammenligne dem. Man skal bare stemme på det man bedst kan lide - det er da ikke så svært :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ComradeComradeSkrevet 02/01-08 10:29, rettet 02/01-08 12:42 
Hov, forkerte tråd!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RJKRJKSkrevet 02/01-08 18:16 
Videre fra første kamp gik BioShock med 71% af stemmerne. Anden kamp er i gang. Stem i det første indlæg i tråden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/01-08 18:39 
Zelda fik min stemme - selvom det ikke kommer op på siden af titler som Oracle of Seasons/Ages og Minish Cap, så var det et af de bedste håndholdte spil i år. Eneste ødelæggende var den konstante backtracking til samme dungeon, men ellers var det fremragende.
HeroldHeroldSkrevet 02/01-08 20:12 
Også Zelda her - ret nemt valg, da jeg ikke spiller andre bilspil end Burnout :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/01-08 21:04 
Uden tvivl PGR4 - nu har jeg heller ikke spillet Zelda... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PapandPapandSkrevet 02/01-08 21:45 
Enig med Palle. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
enfenenfenSkrevet 02/01-08 23:21 
PGR4. Jeg har ikke spillet Zelda.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 03/01-08 08:05, rettet 03/01-08 08:05 
Har ikke spillet PGR4, men det er meget populært i de kredse, og Zelda var ikke så specielt igen, så jeg undlader at stemme på den her..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 03/01-08 12:23 
Måske er det bare mig, men bør folk ikke undlade at stemme, hvis de ikke har spillet begge spil i en runde?

Ellers bliver både delresultaterne og det samlede resultat alt for afhængige af, hvor mange personer, der har spillet spillene, fremfor den rå kvalitet, og de lidt mindre titler vil dermed ikke have en jordisk chance for at vinde. Det er vel både lidt kedeligt og lidt forudsigeligt :)

At så kun få personer formentlig kan stemme i hver runde er noget andet, men det er vel til at overleve.

/rant out :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/01-08 12:37 
Men når genrerne og platformene kan sættes op mod hinanden, er det så ikke lidt synd, at nærmest alle afstemninger kun har 3-4 stemmeberettigede?
jaesjaesSkrevet 03/01-08 12:45, rettet 03/01-08 12:46 
Det er vel også at strække den, de fleste har jo trods alt en bred spilsmag, så der vil sikkert også være runder, hvor betydeligt flere end 3-4 kunne og ville stemme. Jeg synes i hvert fald, det er bedre end alternativet.

Men anyway, det er jo kun en hygge-kåring, så det går nok. Jeg synes bare det er lidt ved siden af at vurdere noget, hvor man kun har prøvet halvdelen.
SumezSumezSkrevet 03/01-08 12:50 
Mon ikke der uanset hvad er rimelig stor chance for at vi ser Halo 3 og Super Mario Galaxy i finalen. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 03/01-08 13:17 
Halo 3 på Playright??? Hvordan er du kommet på den idé?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SephirothSephirothSkrevet 03/01-08 13:40 
PGR4 for mit vedkommende. Har ikke spillet Phantom Hourglass, men er ikke den store fan af serien.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
enfenenfenSkrevet 03/01-08 18:39 
jaes>
Måske er det bare mig, men bør folk ikke undlade at stemme, hvis de ikke har spillet begge spil i en runde?

Så ville der ikke være mange, der kunne stemme.

Efter min mening kan man slet ikke lave en kåring som denne, da det er de færreste, der spiller på alle konsoller. Jeg spiller eksempelvis ikke på håndholdte eller Wii, da det ikke siger mig en pind.
What is the Matrix?
CronossCronossSkrevet 03/01-08 19:43 
Det er jo en lidt sjovere model, end de evigt tilbagevendende top 10 lister man ser på alle fora. Så kunne folk nu ikke brokke sig mindre, og stemme mere :p
RJKRJKSkrevet 03/01-08 19:47 
Zelda: Phantom Hourglass videre fra første runde med 70% af stemmerne. Næste kamp er startet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
seebergseebergSkrevet 03/01-08 20:01 
Okami: Få spil har bevæget mig i samme grad som Okami gjorde det. Betagende omgivelser, fortryllende musik og en fantastisk humoristisk dialog er rammen for årets bedste PS2-spil.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
The DaneThe DaneSkrevet 03/01-08 20:52 
:( jeg missede 2/300.

Men tror jeg må sige Okami - Pokemon kan have en ok historie når det først er kommet igang, Men de enkelte spil er reelt det samme.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 03/01-08 21:15 
Okami fik også min stemme - Pokemon var generelt en skuffelse, hvorimod Okami overraskede mig meget positivt. Tilslutter mig Seeberg og vil kalde det årets PS2-spil.
HeroldHeroldSkrevet 03/01-08 21:38 
Okami - Uden tvivl.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 03/01-08 21:50 
Cronoss>
Det er jo en lidt sjovere model, end de evigt tilbagevendende top 10 lister man ser på alle fora. Så kunne folk nu ikke brokke sig mindre, og stemme mere :p

Jeg synes skam modellen er rigtig god, så det er ikke brok.

Men det skal jo være tilladt at prøve at få det bedste ud af tingene. Så det var bare en opfordring, men jeg kan som sagt godt se, at det kan give få stemmer.
RJKRJKSkrevet 04/01-08 19:15 
Okami vinder suverænt med 95% af stemmerne. Fjerde kamp er åbnet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 04/01-08 19:33 
Ratchet & Clank; Begge spil bedømt ud fra demoen.
What is the Matrix?
SephirothSephirothSkrevet 04/01-08 19:41 
To spil jeg rent faktisk har nydt at spille og gennemført. Blue Dragon var dog bedst.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Zzap!Zzap!Skrevet 05/01-08 01:19 
seeberg>
Okami: Få spil har bevæget mig i samme grad som Okami gjorde det. Betagende omgivelser, fortryllende musik og en fantastisk humoristisk dialog er rammen for årets bedste PS2-spil.

Jeg vil gå så langt som til at sige, at det på en række områder var Twilight Princess langt overlegent.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 05/01-08 18:46, rettet 05/01-08 18:46 
Ratchet & Clank akkurat videre med 51% af stemmerne. Femte kamp er startet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-08 19:04 
Jeg krydser fingre for SPM!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 05/01-08 19:22 
Jeg siger HALO3 da det var et spil der gav en virkelig fed oplevelse.
Mario spil er skam gode nok. De giver bare ikke det samme "kick" som historien i Halo serien.
tmliljatmliljaSkrevet 05/01-08 19:35 
Jeg synes, det er lidt tidligt at lade 2 så store titler møde hinanden (Super Paper Mario & Halo 3).

De burde TIDLIGST møde hinanden i semifinalen, hvis I spørger mig! :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-08 20:00 
Mener du alvorligt at det var historien i Halo 3 der rykkede? Gameplayet kan jeg i det mindste objektivt forstå at folk er ældevilde med, men historien var da enormt generisk, og umulig at følge med i hvis man ikke havde spillet de to forgående spil (hvilket selvfølgelig tildels kan have noget med min oplevelse af spillet at gøre!)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 05/01-08 20:57 
Ja det gør jeg faktisk. Jeg har så også spillet de to forgående spil og læst de bøger der blev udgivet. Alt sammen noget der lægger mere til HALO universets historie.
Historien er ikke det eneste, gameplayet har også meget at sige sammen med lyd og billede siden.

Et spil kan være nok så flot at se på men er historin crap så miste jeg sku' intr. for det. Igen, det kommer an på tyben af spil.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-08 22:03, rettet 05/01-08 22:04 
Så kan jeg godt forstå du har det sådan med spillets historie - i mine øjne burde man bare vurdere historien ud fra de præmisser der er givet i spillet. Alt andet giver da spillet en enorm potentiel fordel i forhold til alle andre spil-serier, hvortil der ikke er udgivet en bog-serie.

Men det bliver en LANG diskussion :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 05/01-08 22:17 
Halo 3 fik min stemme, og det er alene af den grund, at det er det eneste af de to spil, jeg har spillet.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 05/01-08 22:48 
enfen>
Halo 3 fik min stemme, og det er alene af den grund, at det er det eneste af de to spil, jeg har spillet.

Me too!

Men kan man så egentlig være bekendt at stemme ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-08 23:20 
Ikke når det er stakkels hyggelige SPM det går udover :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
510 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig