X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv modtagelse via antenne?


Svar
HulleHulleSkrevet 29/12-07 21:00 
Jeg er mildest talt i veldrede omkring det her emne og forskellige guides har ikke rigtig afhjulpet forvirringen.

Kan få billede på mit fjernsyn (med DVB-T), hvis jeg investerer i en antenne af den slags som jeg linker til?

Eller skal der en boks til også, som kan afkode signalet? Kan ikke rigtig finde ud af om den slags bokse kun er til fjernsyn uden digital tuner..

Denne her antenne:
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
NaieraNaieraSkrevet 29/12-07 21:08 
Det kommer selvfølgelig an på, om dit tv har indbygget DVB-T tuner. Har det ikke, så skal du have en ekstern DVB-T tuner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HulleHulleSkrevet 29/12-07 22:15 
Det har DVB-T, så det tager jeg som at det godt kan lade sig gøre..

Fik formuleret teksten/overskriften temmelig dårligt, sådan er det når man ligger syg og hjernen er endnu mere på standby end den plejer at være ;) Men du fangede essensen. Tak for svaret :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
fumfumSkrevet 30/12-07 00:19 
Jeg har et sådant tv, og tager fint tre kanaler digitalt (Dr1/2 og tv2). Behøver ikke nogen speciel antenne.
Jeg har dog en forstærker på, fordi der også er et analogt tv på antennen, og der behøves det.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JesperJesperSkrevet 30/12-07 07:44 
Det kan man også sagtens. Jeg har også bare en almindelig antenne på loftet, og den tager også fint digitale signaler. Men den omtalte er jo en stue antenne.
HulleHulleSkrevet 30/12-07 13:18 
Skal bruge stueantenne da jeg bor i ungdomsbolig uden mulighed for antenne på taget. Hvis jeg bruger stueantenne sparer jeg samtidig en tilmelding til antenneforeningen :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ChronoChronoSkrevet 30/12-07 15:10 
Et stykke ståltråd er nok - jeg bruger en antenneledning hvor 10cm af isoleringen er pillet af i enden. Og den ligger bare bag et skab hvor ingen kan se den. Der skal ikke meget til med de digitale signaler.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HulleHulleSkrevet 30/12-07 15:49 
Altså, hvis jeg skærer enden af mit antennekabel, blotter ti centimer og sætter et stykke ståltråd i enden, så burde det kunne modtage signalet? Har jeg forstået det korrekt? For så skal det da prøves..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ChronoChronoSkrevet 30/12-07 15:54 
Ståltråden er ikke nødvendig - det var bare et alternativt forslag hvis du ikke havde et antennekabel liggende. Jeg har bare pillet isoleringen af et antennekabel, så der kun er kobbertråden tilbage i enden på kablet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/12-07 16:46 
Det kommer jo selvfølgelig an på hvor tæt du er på senderen. Hvis du bor langt ude på landet mellem bakker, dur et lille stykke ståltråd ikke.
Jeg bor selv inde i byen på amager og havde problemer med en alm stueantenne. Du er næsten nødt til at prøve dig frem, for det er ret svært at give et konklusivt svar, når der er forskellige faktorer der spiller ind.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HulleHulleSkrevet 30/12-07 23:10 
Hold da kæft, det virkede sgu. Tusind tak for hjælpen Chrono, det tip sparede mig 400,- Fantastisk :)

I starten lignede det en dårligt streamet film fra nettet, og var bange for at jeg boede et sted med dårlig modtagelse, som du nævnte Azalon.. Men efter at have rodet lidt rundt med placeringen, så lykkedes det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig