X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Saturn Memory Card?


Svar
nerosnerosSkrevet 26/12-07 13:01, rettet 26/12-07 13:02 
Er der nogle som måske kan poste et billede eller skrive hvilket Memory Card jeg skal bruge til backup ram til min Saturn? Det skal være et 4 Mbit Cartrige! Der er ret mange af dem på ebay, men synes det er svært at se hvilke slags de er. Håber nogen kan hjælpe :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-07 17:37, rettet 26/12-07 17:41 
4MB kortet er ikke et memory card! Det er en RAM udvidelse der bla. bruges til mange Capcom arcade spil. Spillene er derfor perfekte (dem jeg har set) arcade konverteringer.

Skal du have et memory card til at gemme dine spil på, kan du prøve at søge ebay efter "Saturn Power Memory". Det er det japanske navn, og de er tit billigere end et EU eller US kort. Du skal nok regne med at slippe en 100-150 kr for sådan et hvis du går uden om specielle versioner.

Der er ca 8000 blokke på sådan et modsat maskinen der ikke engang har 500. Så du burde have mere end rigeligt med plads med kun et enkelt kort. Bemærk at det ikke er alle spil der vil gemme på kortet, men alle filer kan frit flyttes frem og tilbage i maskinens menu.

Håber det hjalp :)

Hvis det er en RAM udvidelse du leder efter så findes de tit rigtig billigt i pakker sammen med spil der kræver det. Købte selv Vampire Saviour til omkring 250-300 mint i kasse med kort. Det synes jeg selv var en ok pris, og spillet ser for sygt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 26/12-07 18:49 
Konsolkongen>
Hvis det er en RAM udvidelse du leder efter så findes de tit rigtig billigt i pakker sammen med spil der kræver det. Købte selv Vampire Saviour til omkring 250-300 mint i kasse med kort. Det synes jeg selv var en ok pris, og spillet ser for sygt ud :)

Ja det hjælper, men det er primært RAM kortet jeg skal bruge. Da jeg faktisk har en kopi af Vampire Savior liggende men kan ikke bruge det da jeg mangler sådan en RAM udvidelse.

Jeg skal have købt mig en Import maskine og til det har jeg brug for et RAM kort. Jeg har et "Action Replay 4Mbit RAM kort", men det er åbenbart lidt istykker da jeg ikke kan spille de spil som har brug for mere RAM :-(
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-07 20:47, rettet 26/12-07 20:53 
Skod :( Heldigvis er kortene ikke så dyre og det er jo ikke så voldsomt besværligt at skifte imellem dem når de skal bruges.

Memory Card
4MB RAM
1MB RAM (eller er det det samme som KoF ROM kortet?)
ROM kort til KoF 95 (Spil og kort i kasse får man smidt i nakken)

Ingen af delene er voldsomt dyre, og så er du også dækket helt ind :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/12-07 09:35 
Ok Super!

Lige et sidste spørgsmål så:

Hvis jeg nu køber et 4MB RAM kort sammen med et Vampire Savior spil kan det så bruges sammen med andre spil som har brug for det?

Nu går jeg sgu ud på ebay og køber den Import Maskine :D!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-07 09:46 
Ja. Det er dog ikke alle 1MB RAM kort spil der kan bruge 4MB kortet. Derfor vil det måske være en ide at anskaffe sådan et også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/12-07 10:07, rettet 27/12-07 10:59 
1MB Ram kortet har jeg i forvejen :-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig