X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forpligtelser som kæde?


Svar
dchangdchangSkrevet 23/12-07 00:36 
Kort fortalt har jeg indbyttet nogen spil i Blockbuster i Aalborg. De har dog ikke ret mange Wii-spil som jeg søger så jeg vil gerne købe i en anden Blockbuster. Det må jeg dog ikke da de siger at jeg skal bruge pengene hos dem. Samtidig gider de dog ikke bestille noget hjem til mig.

Så jeg sidder lidt fast nu, fik bl.a. at vide idag at det ikke kunne lade sig gøre i anden butik hvor jeg prøvede. Må Blockbuster forbyde mig at bruge mit tilgodehavende i en af deres andre butikker? Jeg tror at de siger nej fordi de ikke er online, ergo kan mine penge i Aalborg ikke ses andre steder. Nogen der har lidt forstand på dette område?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HankyHankySkrevet 23/12-07 01:49 
Jeg stod lidt i samme situation, et par måneder tilbage. Jeg havde indleveret en del blandet, og havde nu 1600 kr tilgode på min Blockbuster konto. Da jeg spurgte ind til, hvordan og hvorledes det så hang sammen, hvis jeg skulle få lyst til at bruge det i én af deres mange andre forretninger, og svaret lød, at normalt var det ikke noget de tillod, men det kan lade sig gøre og det foregår på den måde, at du i den anden butik spørger meget pænt, og så skal de to forretninger snakke sammen over telefonen og udveksle noget information.

Det kan være du skal prøve igen, hvor der står en anden ved kassen, og fortæl dem at du har fået overstående afvide hos en anden Blockbuster forretning.

Held og lykke - de kan nogle gange være ret stride at snakke godt med :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/12-07 10:56 
Så kan I fandme også lære det! :-)

Spil skal købes i en spilbutik.
Ligesom man ikke køber CD'er og fjernsyn i Bilka.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/12-07 11:29 
Seriously? Jeg kan forstå det med TV, men en simpel CD? Come on, det er jo ikke fordi en ekspedient kan f...e noget op i den sammenhæng. CD'er købes hvor de er billigst!

Det er da ikke meget skæg ved en "kæde", hvis den bare består af en masse løse led. Det duer jo heller ikke at MacDonald smager (alt for) forskelligt. Man skal kunne stole på, at det er "det samme" man får i de enkelte butikker - og naturligvis også service på tværs af enhederne.
HankyHankySkrevet 23/12-07 13:04 
SeventhSun>
Så kan I fandme også lære det! :-)

Spil skal købes i en spilbutik.
Ligesom man ikke køber CD'er i Bilka.

Sikke da noget forbandet ævl.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dchangdchangSkrevet 23/12-07 14:29 
SeventhSun>
Så kan I fandme også lære det! :-)

Spil skal købes i en spilbutik.
Ligesom man ikke køber CD'er og fjernsyn i Bilka.

Nu køber jeg jo ikke i Blockbuster fordi de har uovertruffen service, jeg har blot benyttet mig af deres gode indbytningstilbud.

Og som Hyakotake siger så har man også en forventning om at servicen er den samme i alle butikker men nu har jeg da lært det på den hårde måde. :-(
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 07/01-08 19:13, rettet 07/01-08 19:13 
The saga continues...

Nu har jeg siden midten af december prøvet at få Blockbuster i Aalborg til at bestille en Wii Remote samt Super Mario Galaxy hjem til mig. Stadig intet nyt. Begrundelsen er at de andre butikker ikke vil af med dem!? OMFG, hvad sker der lige for den kæde? Når de penge på mit kort er brugt handler jeg aldrig mere hos Blockbuster, never.

Jeg spurgte én idag hvordan jeg så skulle få fat på de ting jeg gerne ville have, hun svarer så at jeg kunne købe dem online på deres shop. Jeg forklarede så at jeg ikke ville kunne bruge de penge jeg har på kortet i shoppen. Så kommer hun med den fikse løsning at jeg da bare kan købe noget andet så...

Økonomisk sans mangler de ikke. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PapandPapandSkrevet 07/01-08 20:41 
Hvorfor byttede du dog ikke dine spil ind et sted, hvor de rent faktisk havde de ting du gerne ville have? Du kan jo ikke forvente butikken skaffer lige præcis de 2 ting du vil have, bare fordi du har byttet spil ind hos dem? Sådan hænger verden jo ikke sammen? Både Mario Galaxy og WII remotes har været umulige at opdrive siden Jul, så jeg kan da godt forstå de andre butikker ikke vil bruge tid og penge på at sende til din lokale Blockbuster, når de går som varmt brød hos dem selv.

Folk på Play:Right har en slem tendens til at konstant brokke sig over servicen og priserne fra butikkerne.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dchangdchangSkrevet 07/01-08 20:50 
De fører jo Wii og et dertil hørende sortiment så hvorfor skulle man ikke bytte sig til noget andet der? Og jo de 2 nævnte har været i rest men er det ikke længere (jeg arbejder selv branchen). Derudover så tilbød jeg at betale den fulde pris for Wii-moten og ikke tilbudsprisen som de andre butikker kørte.

Det er jo ikke et spørgsmål om tingene kan fåes eller ej, det er et spørgsmål om de at ikke vil bestille det hjem til mig.

Og jeg syntes derudover at mit "brok" i dette tilfælde er helt på sin plads.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WonderboyWonderboySkrevet 07/01-08 21:11 
Jeg plejer at tjekke om den butik har de spil eller hardware eller kan skaffe det som jeg gerne vil have, inden jeg bytter mine spil ind, der er jo også Game og EB-games som tager mod brugt spil og hardware.
I love monster land
dchangdchangSkrevet 07/01-08 21:20 
Jeg gik udfra at de ihvertfald var villige til at skaffe ting hjem til hvis de ikke lagerførte det, de fører jo som sagt eller formaterne. Det var de så ikke og det har jeg jo så lært på den hårde måde.

Normalt bruger jeg også Eb Games eller Game men de gav bare ikke det samme i byttepris som i det her tilfælde.

Det her skal heller ikke opfattes som en brokke-tråd, det skal mere fungere som en advarsel til dem der overvejer at bytte noget i Blockbuster.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WonderboyWonderboySkrevet 07/01-08 21:26 
Har ikke prøvet at bytte i Blockbuster endnu, har kun prøvet at købe brugte spil der eller nye spil hvis de er på tilbud.
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig