X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES for dummies


Svar
XiwanaXiwanaSkrevet 16/12-07 19:18 
Jeg går og overvejer at erhverve mig en SNES og i den forbindelse er der dukket et par spørgsmål/problemer op:

1) Jeg regner med at købe konsollen (helst m. spil) fra det tyske eBay-site. Men er SNES-spil udgivet i Tyskland synkroniserede ligesom størstedelen af spillene til de senere konsoller (PS, PS2, Xbox etc)?

2) Hvordan er det nu liige, at konsollen kobles til tv'e... Se hele indlægget
[inspirational quote here]
75 emne(r).
1 2 > »

Svar
XiwanaXiwanaSkrevet 16/12-07 19:18 
Jeg går og overvejer at erhverve mig en SNES og i den forbindelse er der dukket et par spørgsmål/problemer op:

1) Jeg regner med at købe konsollen (helst m. spil) fra det tyske eBay-site. Men er SNES-spil udgivet i Tyskland synkroniserede ligesom størstedelen af spillene til de senere konsoller (PS, PS2, Xbox etc)?

2) Hvordan er det nu liige, at konsollen kobles til tv'et? Nogle af konsollerne til salg har et gammeldags antennekabel, mens der til andre SNES'er medfølger et scartkabel. Hvad er forskellen?

Andre råd af enhver art er særdeles velkomne!

På forhånd tak!
[inspirational quote here]
TheDukeTheDukeSkrevet 16/12-07 19:45 
Der er både antennestik og Nintendo's AV stik på SNES'en. AV stikket er det samme som det på N64 og GC.
scavengerscavengerSkrevet 16/12-07 19:53, rettet 16/12-07 19:56 
Tyskerne er ikke særlig gode til fremmedsprog, så du kan risikere at mange af spillene er med tyske tekster både i spil og manual. Så køb bare konsollen på den tyske Ebay, men køb hellere spillene på den engelske Ebay. Hvis du vil have det, kan jeg sende navnene på et par stykker jeg har handlet med på Ebay.uk der er enormt professionelle, sender lynhurtigt og altid laver en samlet rimelig portopris.
Nemo me impune lacessit
XiwanaXiwanaSkrevet 16/12-07 19:57 
TheDuke>
Der er både antennestik og Nintendo's AV stik på SNES'en. AV stikket er det samme som det på N64 og GC.

Wow.. Det var jeg ikke klar over. Betyder det så, at jeg vil kunne benytte mit GC-rgbkabel til SNES'en?
[inspirational quote here]
XiwanaXiwanaSkrevet 16/12-07 20:02 
scavenger>
Så køb bare konsollen på den tyske Ebay, men køb hellere spillene på den engelske Ebay.

Det var også min oprindelige tanke, men langt størstedelen af konsollerne, der sælges via ebay.de er faktisk bundles, hvor der er en mængde spil med. Og ofte koster konsollen ikke synderligt mere af den grund.

Selvfølgelig er der da en mængde spil, som jeg helst vil have på engelsk (Killer Instinct, Super Metroid, Super R-Type etc.). Og den tyske konsolpakke, som jeg har kig på, indeholder ingen af disse spil.
[inspirational quote here]
scavengerscavengerSkrevet 16/12-07 20:09 
Så er det bare at køre på :)
Det kan jo være de er på engelsk, og med mindre det er RPG's så kan de jo også sagtens spilles selvom teksten er på tysk.
Nemo me impune lacessit
XiwanaXiwanaSkrevet 16/12-07 20:14 
scavenger>
Så er det bare at køre på :)
Det kan jo være de er på engelsk, og med mindre det er RPG's så kan de jo også sagtens spilles selvom teksten er på tysk.

Exactly! Det bekymrer mig ikke synderligt, at eks. Super Mario Allstars er på tysk. Hvis jeg så bliver rigtig glad for spillet, kan jeg jo bare skaffe mig en engelsk udgave.
[inspirational quote here]
RJKRJKSkrevet 16/12-07 20:30 
Xiwana>
Betyder det så, at jeg vil kunne benytte mit GC-rgbkabel til SNES'en?

I hvert fald rent teoretisk. Praktisk er der i min erfaring en del forskel på de to konsollers output og dermed også de modstande der sidder i kablet. Der sker ikke noget ved at prøve, men det kan godt være at du får et (måske MEGET) mørkt billede.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 16/12-07 21:23 
Xiwana>
Betyder det så, at jeg vil kunne benytte mit GC-rgbkabel til SNES'en?

Jeps jeg bruger det og det giver et rigtig godt billede.
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 16/12-07 21:30 
Tak for responsen!

Det er rart at have noget at glæde sig til i denne søde juletid (SNESauktionen udløber i morgen aften - så jeg glæder mig i denne tid..)
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 16/12-07 22:16 
Hvad er der med af spil?
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 16/12-07 23:31 
neros>
Hvad er der med af spil?

Sælger skriver:
Donkey Kong Country 2 Diddy`s Kong Quest
Donkey Kong Country 3 Dixie Kong`s Double Trouble
Super Star The Empire strikes Back
Raw
Nigel Mansell`s World Championship
Hero
Aladdin
Super Mario All Stars
Super Mario World
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 17/12-07 08:33, rettet 17/12-07 08:35 
Xiwana>
Selvfølgelig er der da en mængde spil, som jeg helst vil have på engelsk (Killer Instinct, Super Metroid, Super R-Type etc.). Og den tyske konsolpakke, som jeg har kig på, indeholder ingen af disse spil.

Lige netop Super Metroid kan fint købes i den tyske udgave, da der er sprogvalg i spillet. (skulle jeg mene i hvert fald.. når den engelske udgave har tysk sprog, tvivler jeg på at Tyskland har fået en anden udgave)

Xiwana>
Super Star [Wars] The Empire strikes Back

Forbered dig på spilhistoriens største udfordring. :)

RJK>
I hvert fald rent teoretisk. Praktisk er der i min erfaring en del forskel på de to konsollers output og dermed også de modstande der sidder i kablet. Der sker ikke noget ved at prøve, men det kan godt være at du får et (måske MEGET) mørkt billede.
Med en loddekolbe er det ekstremt nemt at modde sit GC-kabel, så det virker med både SNES og GC. Man skal bare fjerne de modstande, der sidder i selve scart-stikket (der formentlig nemt kan åbnes og lukkes igen)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/12-07 08:39, rettet 17/12-07 10:00 
Xiwana>
Sælger skriver:
Donkey Kong Country 2 Diddy`s Kong Quest
Donkey Kong Country 3 Dixie Kong`s Double Trouble
Super Star The Empire strikes Back
Raw
Nigel Mansell`s World Championship
Hero
Aladdin
Super Mario All Stars
Super Mario World

Det er en lækker pakke af spil da! Jeg har ikke selv Super Star Wars the empire strikes back endnu, men det kommer ;-)

God fornøjelse med det hvis du vinder det.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 17/12-07 10:29 
Sumez>
Med en loddekolbe er det ekstremt nemt at modde sit GC-kabel

Ja, det er jeg klar over; jeg har vist tidligere undersøgt og skrevet en lille guide til det herinde :)

Men når man ikke kender forskel på det ene og andet AV-stik, så er man nok heller ikke alt for vild med at røre en loddekolbe :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 17/12-07 10:44, rettet 17/12-07 10:51 
RJK>

Ja, det er jeg klar over; jeg har vist tidligere undersøgt og skrevet en lille guide til det herinde :)

Kunne man ikke lige få et link til den nævnte guide, please! Jeg er en total teknik-tosse (sidste gang jeg har haft omgang med loddekolber og lign. må have været engang i folkeskolen - synes at mindes, at jeg i fysiktimerne beskæftigede mig med strøm og glødepærer, men meget længere er jeg dog ikke kommet!)

Hvis jeg først får åbnet op for kablet, så er det helt sikkert, at et eller andet går galt, hvis ikke jeg får det skåret ud i ultratyndt pap!

Edit: Fandt lige et rgb-kabel, der angiveligt skulle virke til SNES'en. Er det det samme kabel, som mit GC-rgbkabel, eller?

RGBkabel fra en svensker
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 17/12-07 11:47 
RJK>
Ja, det er jeg klar over;

Det var nu heller ikke tænkt som information til dig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/12-07 11:49 
Xiwana>
Edit: Fandt lige et rgb-kabel, der angiveligt skulle virke til SNES'en. Er det det samme kabel, som mit GC-rgbkabel, eller?

Vil umiddelbart skyde på at det svarer til et GC RGB-kabel, der har været gennem det mod vi snakkede om før. Det burde i hvert fald også virke til GC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 17/12-07 14:28 
Update:
Prisen på konsolpakken er desværre allerede ved at nærme sig min smertegrænse.

Hvis jeg skulle søge alternativer, så er der en, der sælger en konsol uden spil i et mere rimeligt prisleje. Sælger skriver, at der medfølger et scartkabel, men ikke nogen scartadapter. Jeg går ud fra, at der er tænkt på det yderste led med de mange ben, der stikkes ind i selve fjernsynet. Kan en hvilken som helst scartadapter bruges? Jeg har i al fald to forskellige liggende (een til PS2'en og een til GC'en). Ville een af disse kunne bruges?
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/12-07 18:31 
Xiwana>
Sælger skriver, at der medfølger et scartkabel, men ikke nogen scartadapter. Jeg går ud fra, at der er tænkt på det yderste led med de mange ben, der stikkes ind i selve fjernsynet. Kan en hvilken som helst scartadapter bruges? Jeg har i al fald to forskellige liggende (een til PS2'en og een til GC'en). Ville een af disse kunne bruges?

Det vil de uden tvivl. Men så er der nok ikke længere tale om et RGB-videosignal. Hvis jeg ikke tager helt fejl, vil du skulle tage til takke med Composite Video.
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 17/12-07 18:39 
Killer Bean 2>

Men så er der nok ikke længere tale om et RGB-videosignal. Hvis jeg ikke tager helt fejl, vil du skulle tage til takke med Composite Video.

Nå ja. Billedkvaliteten er (tør jeg sige det?) for mig underordnet. Jeg vil jo nok under alle omstændigheder opgradere til et bedre kabel på et tidspunkt.
Det var mere for at være sikker på, at jeg vil kunne bruge maskinen så snart jeg modtager den.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 17/12-07 21:01, rettet 17/12-07 21:44 
Er der en som kender en god SNES side på nettet? Sega har jo f.eks Sega-16.com tror jeg nok den hedder så jeg tænkte der måske var noget tilsvarende?
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 17/12-07 22:07 
Update:

Øv-øv-øv-øv.. Jeg bød 58 euro (eksklusiv porto), men en anden bidder havde lagt et auto-bud ind, der var langt højere - så desværre. Jeg må bare prøve lykken en anden gang!
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 17/12-07 22:22 
Altså hvis du bare gerne vil have en maskine med lidt spil er det ikke svært at finde på ebay. Jeg gider ofte ikke alt det byde pjat, så jeg siger bare "buy now" ;-)
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 17/12-07 22:30 
Det ved jeg skam godt, at man kan. Men det er langt sjovere at byde. Det at jagte en konsol til den lavest mulige pris er for mig en del af legen.

Besides: Oftest har større bundlepakker (konsol + 3-? spil) ikke en "buy it now"-funktion.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 17/12-07 22:50, rettet 17/12-07 22:51 
Xiwana>
Besides: Oftest har større bundlepakker (konsol + 3-? spil) ikke en "buy it now"-funktion.

Det kan du have ret i men det sker nogengange!
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 17/01-08 15:27 
Nu skal jeg virkelig have hjælp:

Jeg har endelig fået min SNES-maskine, men har et kæmpe problem: Med konsollen medfulgte der et scartkabel, som passer i mit tv. Men hver gang jeg tænder for konsollen "fader" billedet hurtigt ud igen og skærmen kommer til at stå næsten sort. Hvad i himlens navn skal jeg gøre?
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-08 15:43 
Jeg har ikke megen forstand på SNES, men jeg på fornemmelsen, at det her er løsningen:

Mmmonkey's PAL SNES RGB Cable Fix
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/01-08 15:57 
Det er det. Det kabel du har fået med er lavet til Gamecube. Efter at have fjernet modstandene fra kablet, bør det dog stadig virke med GC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 17/01-08 16:46 
Tak for svarene.

Problem løst:
Det viste sig, at jeg - dum som jeg jo tydeligvis er (deraf overskriften "SNES for dummies") - havde sluttet scartkablet til tv'et, når det i stedet for skulle sluttes til videoen. Nu virker det hele helt perfekt og jeg får et klart og skarpt billede, HURRA !
[inspirational quote here]
RJKRJKSkrevet 17/01-08 17:53 
Nej. Du får grimt composite ved at køre det igennem videoen. Det eneste det gør, er at slå RGB fra. Du skal gøre som der beskrives i linket ovenfor, og som jeg startede med at sige helt i starten af denne tråd.

Hvis du altså vil have et ordentligt billede...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 17/01-08 21:05 
Nyt problem:
Jeg har haft konsollen stående på starwings pauseskærm i 20-30 minutter og efterfølgende har jeg haft problemer med at afspille spillene. Efter 15-20 minutter spilleri forsvinder lyden eller går på en slags turbo-mode. Er det simpelthen bare et eksempel på overophedning, eller kan jeg gøre noget for at forhindre at det sker igen?
[inspirational quote here]
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 18/01-08 09:12 
Xiwana>
Men hver gang jeg tænder for konsollen "fader" billedet hurtigt ud igen og skærmen kommer til at stå næsten sort. Hvad i himlens navn skal jeg gøre?

Fjern de kondensatorer der sidder i scart-kablet. Det er ikke modstande. Jeg havde præcis samme problem. Det er en rimelig let operation.
Kobl scart-stikket til tv'et, som RJK siger, det er både langt nemmere, og giver bedre billedkvalitet.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
XiwanaXiwanaSkrevet 19/01-08 22:20, rettet 19/01-08 22:41 
Bump!
Jeg har et lydproblem:
Det har været muligt at spille normalt på konsollen med normal lydhastighed i både formiddags og eftermiddags, men her til aften da jeg tændte for den afspillede den introerne til alle spillene i dobbelt eller tredobbelt tempo. Hvorfor?

Det må tydeligvis være et problem med selve konsollen, for det samme problem fremkommer ved afspilningen af forskellige spil.

Er der andre der kender til problemet?
Er der en løs forbindelse et eller andet sted og kan problemet løses?
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 24/07-13 09:09 
Rise from your grave!

Min snes har til tider lidt svært ved at fange carts og der skal med nogle spil mange forsøg til, før det virker. Jeg har renset spillene og forsøgt en smule med slottet også, men det hjælper ikke så meget. Er der andre ting jeg kan prøve?
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/07-13 11:13 
Du kan kyle en ny connector i. Hvis du altså ikke har en maskine, hvor den er loddet fast:

http://www.ebay.co.uk/itm/Super-Nintendo-62-Pin-Connector-Official-Gold-Plated-NEW-/261239088899?pt=UK_VideoGames_VideoGameAccessories_VideoGameAccessories_JN&hash=item3cd3102703

(Kan sikkert findes billigere et andet sted)
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/07-13 11:47 
kender godt problemet.

Prøv med, at ikke sætte spillet helt i bund!
Så den kun lige få fat!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 24/07-13 12:12 
Har prøvet alle mulige vinkler og grader af nedsættelse, men jeg kunne godt tænke mig bare at kunne sætte en cart i uden at bøfle med det.

@KillerBean2: Ja, det kan man næsten få en hel snes for.

Har læst et tip om at putte iso på et stykke pap i samme længde som pin connectoren. Sætte det i og lade det stå lidt for derefter at vende det. Prøver jeg i første omgang.
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-13 15:51 
Hmmm, jeg fik mig en Super Famicom for en måneds tid siden, men fik kun en sort skærm, når jeg forsøgte at køre det eneste spil, jeg har til maskinen, et US Link to the Past, gennem en adapter. Jeg troede, der var et eller andet galt med maskinen, men nu har jeg så fået fortalt, at adapteren skal bruge et JP "doner-cartridge", før man kan få lov til at boote et US af slagsen.

Er der nogen af jer, der har et crappy løst SuFami cartridge i overskud, som jeg kan få kylet i nakken, hvis jeg betaler for porto?
AV Intelligent Terminal
CamousCamousSkrevet 05/08-13 16:35 
Prøv ebay. Der er mange Japanske sælger der stort set giver ting væk der lige nu. Bare søg efter super famicom or sortere efter hvilken auction ender tidligst. Find en som ingen gider at have med ingen bud på og du har fundet din donor.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-13 16:47 
Hehe ja, men hvis jeg skal igang med eBay, kan jeg lige så godt give mig til at lede efter et ordentligt spil, som jeg gider spille. Jeg har bare en plan om at være hård ved mig selv på den måde, at jeg ikke må købe nye spil til dyret, før jeg har gennemført dem, jeg allerede ejer.

Tænkte bare, at jeg ville prikke lidt til den gode karma, der evt. måtte være på P:R, før jeg kaster mig over EvilBay :)
AV Intelligent Terminal
CamousCamousSkrevet 05/08-13 17:16 
Ebay er sku guds gave til alle retro gamer der ikke lige bor i de to stor brugtspil centrum i verden, Japan og USA.

Hvis det ikke var for ebay ville min samling være 1/10 af hvad det er og det ville stadigvæk have kostet mig det samme, og jeg bor i Canada. Jeg kan slet ikke forstille mig hvor hårdt de ville have været hvis jeg boede i EU, puha.

Jeg kunne fostille mig at uden ebay ville det have været billigere at betale for fly billet til de to lande for gaming hunt rejser end at finde og betale for lortet lokalt.

Man skal bare shop smart på ebay, så er det sgu skønt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-13 18:17, rettet 05/08-13 18:27 
Camous>
Jeg kunne fostille mig at uden ebay ville det have været billigere at betale for fly billet til de to lande for gaming hunt rejser end at finde og betale for lortet lokalt.

Jeg fik den stik modsatte opfattelse, da jeg samlede mit fulde Master System set. Jeg fik fat i langt hovedparten lokalt via Den Blå Avis, QXL og lignende til småpenge. Det var først da jeg skulle have fat i de sjældne titler, at jeg måtte ty til eBay og hoste op med seriøse penge. Det er selvfølgelig ved at være nogle år siden... dengang, der stadigvæk var liv i QXL.

Som jeg ser det, har eBay et stort udvalg, men man skal være usandsynligt heldig, hvis man vil finde noget til billige priser. Jeg forsøger så vidt muligt at undgå eBay. Jeg ender alt for tit i budkrige med en flok andre tosser eller bliver utålmodig og hopper på en køb-nu-pris, som er helt ude i skoven. Det er meget mere hyggeligt at bytte sig til ting på foraer, specielt når begge parter føler, at de har fået noget godt ud af det :)

Min kærlighed til 60Hz kan så måske godt få lokket mig ud i noget eBay-griseri alligevel :D
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/08-13 18:30, rettet 05/08-13 18:31 
Det er slet ikke umulig at lave gode handler uden for ebay.

Ville ALDRIG købe mr gimmick eller soul blazer scn via ebay :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-13 19:00, rettet 05/08-13 19:13 
KillerBean2>
Er der nogen af jer, der har et crappy løst SuFami cartridge i overskud, som jeg kan få kylet i nakken, hvis jeg betaler for porto?

Nevermind. Nu skruede jeg lige toppen af SuFami'en og satte mit US-spil direkte i connectoren, og så virker det fint! Jeg fatter intet af, hvad den adaptor, jeg har fået fingrene i, skal gøre godt for. Totalt underligt.

Jeg må finde en anden adaptor :/

EDIT: Åhhh gud, og så er de selvfølgelig sjældne. Dumhed på et helt nyt plan. Seriøst... det er en pass through converter. For fanden da. Printbaner og en edge connector, intet andet. Det skal jo ikke koste penge!
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-13 20:28 
Nej det er så fucking latterligt :( Har også et par US spil (heribland Yoshi's Island) jeg slet ikke får spillet fordi jeg ikke vil save i min SNES :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-13 20:55 
Kan du ikke lodde den adapter om du har så den har direkte gennemgang? Det er vel næsten det nemmeste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 05/08-13 23:06, rettet 05/08-13 23:08 
KillerBean2>
Camous>
Jeg kunne fostille mig at uden ebay ville det have været billigere at betale for fly billet til de to lande for gaming hunt rejser end at finde og betale for lortet lokalt.

Jeg fik den stik modsatte opfattelse, da jeg samlede mit fulde Master System set. Jeg fik fat i langt hovedparten lokalt via Den Blå Avis, QXL og lignende til småpenge. Det var først da jeg skulle have fat i de sjældne titler, at jeg måtte ty til eBay og hoste op med seriøse penge. Det er selvfølgelig ved at være nogle år siden... dengang, der stadigvæk var liv i QXL.

Som jeg ser det, har eBay et stort udvalg, men man skal være usandsynligt heldig, hvis man vil finde noget til billige priser. Jeg forsøger så vidt muligt at undgå eBay. Jeg ender alt for tit i budkrige med en flok andre tosser eller bliver utålmodig og hopper på en køb-nu-pris, som er helt ude i skoven. Det er meget mere hyggeligt at bytte sig til ting på foraer, specielt når begge parter føler, at de har fået noget godt ud af det :)

Min kærlighed til 60Hz kan så måske godt få lokket mig ud i noget eBay-griseri alligevel :D

Ah, men glem ikke at lige EU og Brazilien er brugtspil centrum for Master System. Du ser aldrig systemet herover. SEGA var slet ikke populært herover før Mega Drive, som vist var også lidt mere fremme i EU, men i USA og Japan kan man tilgengæld finde det hele samlet under et land. I EU er spillene spredt udover så mange forskellige og lige DK er en kun lille del af det hele.

Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan jeg ville fået alle min komplet NES og SNES spil uden Ebay. Siden jeg var barn har jeg ikke brudt mig om at købe nøgne carts, jeg køber alt komplet og netop det er næsten umuligt at gør lokalt herover.

Ting med ebay er at man skal være tålmodig. Der er tusindvis, hvis ikke millioner af kopier af næsten alle spil derude. Så hvis man venter længe nok finder man ting til fornuftig pris. Jeg har lige fået min en kopi af RaXanber III til 30$ selvom den normalt sælges for over 80$. Men jeg har også været på udkig i over et år. Det hastede heller ikke, det haster aldrig for nogen spil på listen siden jeg har hundredvis af titler jeg ikke har spillet endnu.

Tricket med auktioner er at bruge en sniper. Så kan du bare bestemme den maksimale du vil betale for en auction, sætte en snipe op og ikke tænke på den mere. Så finder ud af om du vandt når auktionen slutter uden at skulle løfte en finger eller ende i bud krig.

Og forresten, put ikke den cart PCB i din SNES omvendt for så springer dens sikring som så skal udskiftes.
slk486slk486Skrevet 05/08-13 23:13 
Ebay er desværre ikke nær så mangfoldigt i Europa som derovre. Mange shipper ikke internationalt og hvis de gør er det tit så høj shipping, at det ikke kan betale sig.
j/k
CamousCamousSkrevet 05/08-13 23:27 
Ja, det er rigtigt nok. Selv heri Canada er det et problem, dog meget mindre end det er i EU. Mange af de aller billigste sælger sender ikke til Canada, så jeg betaler en 10-15$ mere i gennemsnit. Det er specielt galt lige nu hvor forsendelses prisen er stiget så det koster 15$ at sende noget selv på størrelse med en SNES spil til Canada.

Japan er lige nu det beste land at shoppe fra via ebay. For omkring et år siden dukkede der en hel masse Japanske spil oppe på ebay for ingenting, og med super billig fragt. Og de Japanske sælger sender overalt i verden. Det er faktisk billigere i fragt for mig at købe fra Japan end det er fra USA lige nu. Det er latterligt, men ogå herligt fordi det er et godt tidspunkt at købe import PC Engine, Famicom, Super Famicom, Genesis, Saturn, PS2 osv. De sælger alt og fordi der er så meget af det er prisen lige nu i bund lige med undtagelse af visse titler som Magical Chase, Coryoon osv.

Shop while it lasts gutter.
75 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig