X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Megadrive regioner?


Svar
nerosnerosSkrevet 15/12-07 16:17, rettet 15/12-07 16:18 
Jeg har lige fået Splatter House 3 ind af døren. Jeg troede egentlig ikke det ville kunne køre på min Pal MD da det er en ntsc titel, men det kan det?

Hvornår var det man begyndte at fremfører regioner til MD? Spillet er fra 1993. Jeg troede da klart at jeg skulle bruge en adapter?

Eller også er min MD modded uden at jeg ved det ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/12-07 16:46 
Det er vist meget tilfældigt, hvorvidt en MD-titel er regionslåst eller ikke. Som hovedregel kan man sige, at langt de fleste af spillene efter det blå box redesign er regionslåste, men der er tilsyneladende også både en del gamle titler, der er låste og en del yngre titler, der ikke er. Så det er noget af en jungle :)
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 15/12-07 19:20, rettet 15/12-07 19:23 
Ja, det er vist lidt som vinden blæser. Der er flere Genesis titler med rødt rygcover og det hele der kører glimrende på en umoddet PAL konsol. Til gengæld kan ingen, af de få JAP spil jeg har, køre uden adapter. Jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig eller om de rent faktisk er "hårdere" regionskodet.
Nemo me impune lacessit
SumezSumezSkrevet 16/12-07 13:12 
Mener det var omkring 93/94, debegyndte at bruge regionslås, men du må ikke hænge mig op på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/12-07 21:28 
Ok! Ja det forklare jo en del så. Bare lidt ærgeligt når jeg også har købt en universal adapter, da jeg troede jeg blev nødt til at bruge den til at spille f.eks Splatter House 3 :-( Men det går nok jeg vil ihvertfald så kunne bruge den til de japanske titler.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig