X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Linux?


Svar
MalundMalundSkrevet 14/12-07 23:09 
Jeg staar og overvejere hvilken version af linux der er bedst da min computer er nede ligenu og jeg gerne vil have den op og koere( har ik nok penge til at koebe en Vista DVD) saa hvilken version er bedst?
WehnerWehnerSkrevet 14/12-07 23:14 
Der er lidt i den retning her:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=26397#340483
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-07 23:15, rettet 14/12-07 23:15 
Ubuntu er nok noget af det nemmeste hvis du ikke er vandt til at bruge linux.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DommergaardDommergaardSkrevet 14/12-07 23:23 
Jeg kører selv med Ubuntu lige for tiden. Har haft det nogle uger nu. Jeg er rigtig tilfreds med det, og det er rigtig nemt at bruge!
MalundMalundSkrevet 14/12-07 23:30 
Okay tak for hjaelpen... men har lige et andet spoersmaal... er det muligt at kopiere mine filer fra min harddisk med Vista(mangler start op filen saa kan ik goere det via Windows) paa til en ekstern harddisk ved at bruge Linux?... ved hvordan man goer det med vista men er det muligt at goere det med linux?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-07 00:21 
Det bliver et skud i tågen. Men måske kan du med en gParted live cd. Her må andre gerne bakke op men jeg mener at den kunne nogle ting med min hdd hvor andre programmer kom til kort.

Som sagt så skal en anden lige bakke den op da jeg ikke har nogen anelse om hvordan det i så fald skulle gøres. Men det var da et bud :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
MalundMalundSkrevet 15/12-07 01:38 
Lige et andet spoersmaal... er der mulighed for at faa iTunes til at virke paa Linux?
dRxLdRxLSkrevet 15/12-07 10:07 
En Ubuntu live CD ville sandsynligvis auto-montere dine eksisterende diske (vista kører stadig med NTFS, korrekt?) og en ekstern harddisk du måtte tilslutte. Så du burde kunne gemme dine filer.

Det ser ud som om man godt kan få iTunes til at virke med windows emulatoren wine, i hvert fald visse versioner: http://wine-review.blogspot.com/2007/10/itunes-73-on-linux-with-wine.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-07 16:05 
Hvis det bare er et musikprogram du er ude efter så brug amarok. Det sparker så meget bagdel til alle alternativer til windows :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
MalundMalundSkrevet 15/12-07 22:10 
Problemt er at der er en fejl paa min harddisk der goer at jeg ik kan starte Windows da den fil mangler og jeg har foer haft den samme fejl saa ved man kan faa filer ud via DOS men da jeg ik har en Vista DVD lige nu(Er i USA og kommer foerst hjem igen engang til sommer) ville jeg ligge Linux paa min computer... er det muligt at faa filerne kopiret via dos naar man bruger en linux setup?

og angaaende musik programet saa skal det kunne overfoere musik til min iPod saa det var derfor jeg ville have itunes.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/12-07 23:06, rettet 15/12-07 23:11 
DOS har været fjernet fra Windows lige siden Win98 langt om længe fik aktiv dødshjælp fra Microsoft selv. De nyeste udgaver af Windows har en såkaldt "genoprettelseskonsol", som er et systemværktøj, der til forveksling ligner MS DOS. Det værktøj har Linux selvfølgelig ikke ;)

Men som dRxL også skriver burde du kunne læse filerne på din harddisk, når du booter en Ubuntu live CD.

Kan man ikke overføre filer til en iPod uden at bruge iTunes? Hvis det passer, er Appel da efterhånden blevet endnu mere nazi end selveste Microblød?
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-07 23:29 
Jeg er ret sikker på at amarok kan overføre dine musik numre til din ipod.
Spiller nu: Phantasy Star IV
MalundMalundSkrevet 18/12-07 23:46 
okay... angaaende DOS saa mener jeg det program der kommer op naar du under "run" skriver CMD og saa kommer der et program op. det kan man nemlig komme ind til uden at starte windows hvis man har DVD'en
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig